Meest mooie acties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Meest mooie acties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 08:55

Nav dit topic: [LZP] Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Er zijn vast ook heel veel mooie acties van mensen die jou heel blij hebben gemaakt. Kleine dingetjes die een glimlach op het gezicht toveren of juist een zet in de richting geven wanneer je diep in de oliebol zit.

Toen het net uit was met mijn ex, ik zelf 160 km bij mijn familie vandaan werkte en ik er helemaal doorheen zat heeft een vriendin die in de buurt woonde mij in de auto gezet om een hele avond rond te gaan toeren door de omgeving. Super lief en belangeloos omdat ik simpelweg aan de grond zat van ellende.

Mijn ouders staan werkelijk altijd voor mij klaar, om eventueel geld te lenen, wanneer ik mij niet veilig voel etc... Maar het leukste vind ik toch dat we met de hele familie vrijdags bij pa en ma eten. Even bijkletsen en even horen hoe het met iedereen gaat. We zijn allemaal al jaren het huis uit (zelf de jongste) maar het is een goed familiemomentje. En 'ach, die paar aardappelen in de pan meer of minder maakt ook niet uit.'

Wie vult aan?

Eleionomae

Re: Meest mooie acties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:02

Ik zit nu voor het 31e jaar met mijn ouders in een huisje op het zelfde park op Ameland. Al 31 jaar hoef ik hiervoor niks te betalen en nu ik 36 weken zwanger ben word ik helemaal gruwelijk verwend. Het is zo fijn dat de band met mijn ouders zo goed is dat we het nog steeds heerlijk vinden een hele week op elkaars lip te zitten en ik hoop ook echt dat we dit nog jaren kunnen blijven doen :) en dat ik straks als ze op het punt komen niet alles meer zelf te kunnen, hun in de watten kan leggen ipv zij mij :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:18

Dat mijn beste vriendinnetje en haar vriend in mijn huis waren toen mijn ex de verdeelde inboedel om kwam halen.. dat is een heel gedoe geweest met zelfs de politie erbij. Van advocaat Prrr mocht ik daarna niet alleen mijn huis in, omdat het helemaal overhoop was gehaald. Mn beste vriendinnetje en haar vriend moesten weg voor een etentje en alles liep al uit door dit hele gedoe. Toen is Leo met haar vriend gekomen, zodat ik niet alleen de woning zou betreden.

En toen ik mijn paard in moest laten slapen en Leo hoorde dat ik alleen zou zijn, was er weinig ruimte om nee te zeggen toen ze zei dat ze vrij zou regelen om erbij te zijn. :+:

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:19

In oktober zat ik er echt helemaal doorheen..
Werk ging niet zo goed, lichamelijk was ik 'op' en ik zat in een moeilijke relatie.
Ik probeerde te gaan slapen maar kreeg een paniekaanval..
Ik belde mijn toenmalige vriend op en die was alleen met zichzelf bezig..
Kreeg toen ruzie met hem wat het nog erger maakte.
Ik appte een oud collega (tevens goede vriend) of hij tijd had om te praten.
Toen hij hoorde wat er aan de hand was is hij midden in de nacht naar mij toegereden en is pas weggegaan toen ik wat rustiger was.
Hij was toen zo'n 24 uur wakker :oo
Daarna is de band met hem alleen maar sterker geworden.
En sinds vorige week zijn we meer dan goede vrienden :o

In December ging die moeilijke relatie uit..
Dat gebeurde rond Sinterklaas.
Ik was er kapot van en zat thuis met de gordijnen dicht.
Ik hoorde de brievenbus en toen ik ging kijken lag er een chocolade letter met een kaartje in de brievenbus.
Een vriendin van me heeft in sinterklaas vorm een opbeurend gedichtje geschreven over liefdesverdriet.
Vond ik echt superlief, deed ook echt goed toen.

Verder heb ik gelukkig goede vrienden en familie waarbij ik altijd kan aankloppen <3

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:31

Vorig jaar voor mijn verjaardag had mijn vriend een vrijdag vrij geregeld met mijn baas zonder dat ik het wist, en een weekendje naar Venetië geboekt voor ons 2 <3

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:42

Na mijn 1ste skivakantie was ik flink verbrand teruggekomen.
De kerst daarna kreeg ik van mijn pa een heel klein kadootje: een tube zonnecreme aan een touwtje. Mijn pa was toen al niet meer goed te been en was er speciaal opuit gegaan om dat voor mij te kopen. Vond ik héél erg lief en veel meer waard dan bv een enveloppe met 100€ en 'koop er maar iets moois mee'.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:42

Soms zit het mee, meestal tegen. Bij mij komen, zoals bij vele anderen, alle grote onkosten de laatste tijd tegelijkertijd. Ook het platte dak op de uitbouw moet ineens vervangen worden, terwijl dat er nog maar 9 jaar op ligt en de verbouwing van mijn badkamer kon ook geen jaar meer uitgesteld worden zoals gepland stond. Er zit een lekkage -O- . Nu hebben mijn zus en zwager besloten om de verbouwing van de badkamer te betalen 8-) *\o/* *\o/* 8-) . Komen ze afgelopen maandag binnen om spullen te brengen, was net zondagavond de deur uit mijn wasmachine geklapt. Ik vraag of hun een paar wasjes konden draaien voor me totdat mijn vakantiegeld er is. Dat waren ze niet van plan, ik kreeg 's avonds een appje dat de volgende morgen mijn nieuwe wasmachine bezorgd zou worden. Ik hoef niet uit te leggen wat ik van hun vind geloof ik _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:53

Wij trouwden op Kasteel Heeswijk en daar zwemmen al eeuwenlang een koppel zwarte zwanen door de slotgracht. We kwamen er al geregeld om naar ze te kijken en te voeren. Ze aten ook gewoon uit je hand <3
Helaas heeft in de winter een vos het mannetje te pakken gekregen en is kort daar op het vrouwtje gestorven van verdriet. Toen waren er dus geen zwarte zwanen meer :\
Ik had het supermooi gevonden om met hen op de foto te kunnen tijdens onze bruidsshoot, maar helaas zat dit er niet in omdat een koppel zwarte zwanen erg duur is en ze vanuit Frankrijk geimporteerd moesten worden.
Een dag voor ons huwelijk hebben we met onze ouders en schoonouders nog een rondje door het kasteel gelopen en hadden we het met de ceremoniemeester over de zwanen en dat ik het zo jammer en sneu vond dat ze er niet meer waren. Maar niets aan te doen natuurlijk!

Toen brak de dag van onze bruiloft aan. Ik had de dag tot in den puntjes geregeld en dus was mijn verbazing groot toen ik vlak na de ceremonie naar buiten werd gesleept 'voor een verrassing'.
Bij de slotgracht stond een gigantisch aantal onbekende mensen en een grote box. De burgemeester van Heeswijk-Dinther hield een woordje en in kort kwam het er op neer dat mijn verloofde -nu man- heel stiekem en buiten mijn rug om de zwanen had gekocht en we ze op onze trouwdag los mochten laten! Ik wist hier helemaal niets van :wow:
De rest van ons gezelschap trouwens wel, dus ik vind het megaknap dat ze het voor me verborgen hebben weten te houden :D
En nu zwemmen er dus weer 2 prachtige zwarte zwanen in de slotgracht van Kasteel Heeswijk <3 We gaan er nog geregeld kijken! We zijn ook levenslang donateur dus als er ooit dierenartskosten of iets anders nodig is, dan betalen wij daar ook aan mee.
En ook al zijn ze natuurlijk niet echt van ons, we hebben toch een klein beetje een band met ze...

Het heeft ook in de krant en op diverse sites gestaan: https://www.kasteelheeswijk.nl/zwarte-z ... -heeswijk/

Ik moet er zelf ook nog ergens foto's van hebben.
Edit: gevonden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-05-18 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:08

Wauw! Wat een mooi verhaal hierboven. Ik zit in de zon van 27 graden maar hier krijg ik kippenvel van.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:22

Ik word echt super blij van dit topic <3 wat is de wereld toch mooi!

Een paar weken geleden heb ik (neutrale) flyers uit gedeeld over het referendum over de sleepwet. Het regende en was koud. Op een gegeven moment zei een vrouw dat ze geen flyer hoefde, maar dat ze wel iets voor mij had. Toen kreeg ik heel lief een bonbon en ze wenste me nog een hele fijne dag. Ik vond het zo'n lief gebaar. Ik heb de bonbon nog weken in mijn zak gehouden ter herinnering hoe mooi het is om (kleine) dingen voor anderen te doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:35

Toen we op een weide stuite die te koop stond, wouden mijn vriend en ik deze heel graag hebben. We konden 3/4de zo neertellen, maar het laatste stukje lukte niet. Eenmaal bij de bank bleek dat ik enkel een persoonlijke lening kon afsluiten want een weide valt niet onder hypotheen. Dat was met een rente voet van 8%. Dus lief naar de schoonouders gekeken en ja hoor, we mochten het resterende bedrag lenen. We moesten pas vanaf januari 2018 beginnen met betalen. Zo gezegd zo gedaan. Ik december een maandelijkse automatische betaling opgezet etc. Kwamen ze een week voor het nieuwe jaar af dat we het bedrag mochten houden. Een bedrag met 4 nullen, valt jou mond toch even open. Ze gaven exact hetzelfde bedrag ook aan hun dochter en schoonzoon. Die hebben het gebruikt voor hun plafond en dergelijke te laten leggen. We zijn er nog steeds heel dankbaar voor :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:36

Prachtig verhaal cayenne.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:52

De Geranium die ik van een vriendin kreeg.Door mijn Epileptie kon ik tijdelijk niet auto rijden en fietsen.Ook wandelen alleen in het buitengebied(waar ik woon) werd afgeraden.Nu kon ik achter de Geranium gaan zitten.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:21

Heerlijk topic is dit, hier kun je niet anders dan blij van worden.

Er zijn genoeg mooie momenten of mooie acties, maar de gene van 27 april (koningsdag) was wel heel lief. Ik heb zelf als traditie om dan een tompouce te eten, ik vind die dingen belachelijk lekker. Dus mijn vriend en ik aan het einde van de middag (beetje laat) richting de HEMA, waar nog 9 van die dingen lagen, maar de meneer voor ons bestelde er 8, wat dus inhield dat mijn vriend en ik 1 tompouce moesten delen, geen ramp natuurlijk. Maar meneer was zo lief om er 1 extra over te laten zodat mijn vriend en ik beide 1 tompouce hadden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:59

Jaren geleden had ik en hoge hernia (nek) en was aan twee armen zo goed als verlamd. Eén kind in de luiers, en een van 5 jaar oud. Mijn man had het er maar druk mee. Toen overleed mijn schoonvader en moest mijn man naar Friesland vanuit Zuid Holland om de boel voor zijn moeder te regelen. Ik stond er een aantal dagen alleen voor. Dat ging uiteraard niet. Mijn moeder nam de oudste mee om bij haar te logeren. Onze buurman (hij is dol op baby's en ukkies) werkte toen veel thuis en kwam iedere dag langs om dochter lief te verschonen. In bed te stoppen voor haar middag slaapje. (uit bed kon ze zelf, ze kon eruit klimmen, was 2 jaar). Een boterham voor mij en voor haar te smeren etc. Smiddag nog even controleren of alles goed ging. De rest van de dag rommelde ik zelf zo goed en kwaad als het ging. We hebben het zo een dag of 5 gedaan. Hulde aan deze lieve man.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:41

Niet iets persoonlijks wat ik mee heb gemaakt, maar ik las net dit verhaal en moest denken aan dit topic; https://www.intermediair.nl/beroepen-fu ... _term=2018

Jaap Bressers (inspirerende spreker, schrijver van een persoonlijk ontwikkelingsboek) noemt dit soort momenten "carlosmomentjes" (lang verhaal, maar toen hij een dwarslaesie opliep werd hij geholpen door een verpleger; Carlos en die deed hele kleine dingen die voor hem heel bijzonder waren). Die worden gedeeld in deze groep; https://www.facebook.com/groups/carlosmomentjes/
Ik word er onwijs blij van!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:05

Jammer dat het hier zo stil blijft -O- .
Maar mijn zus en zwager hebben weer voor een mooie actie gezorgd _/-\o_ . Omdat mijn badkamer verbouwd werd, mocht ik bij mijn vriendin douchen. Ook al een mooie actie uiteraard 8-) . Mijn vriendin is inmiddels zo'n beetje opgenomen in de familie dus als dank voor alles had mijn zwager een leuk kledingpakket van 3 vesten en 3 shirts voor haar besteld bij de Large. Ik had mijn vriendin gisteren nog wel laten weten dat er een pakketje voor haar in haar gang lag. Zij snapte er niks van, ze had niks besteld :D .
Maar ik voel me wel gezegend met zo'n topzus, topzwager en topvriendin :) :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:18

Toen een goede vriendin ging trouwen waren we er met ons vriendengroepje (3 vrouwen, 1 man) natuurlijk bij! In de kerk bij het uitspreken van de geloftes huilde de bruid van geluk en zaten wij drie dames ook meteen te snotteren :') De enige man in het gezelschap haalde drie zakdoeken uit zijn broekzak, had hij speciaal meegenomen voor ons! Klein gebaar maar wel super lief <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:30

Blijheid wat een lief gebaar.

Mijn man was laatst zijn bankpas kwijt.
Iemand had het pasje afgegeven bij de klantenservice vn onze Hoogvliet supermarkt.

Mijn man bakt vaak brood.
Lekkere broodjes delen we uit aan 2 buren, gewoon omdat het kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:59

Leuk topic!

Mijn vader appte mij gister 'of ik online was'. Dat was ik, dus ik vroeg of er iets was. Hij stond met mijn moeder in een make-up winkel en bedacht zich dat ik misschien wel een mascara wilde die in de aanbieding was. Ik vond dat zo lief, het gaat maar om een make-upje maar het feit dat ze met z'n tweetjes voor het make-up schap stonden en mij daar voor appten vond ik heel lief.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 02:53

Oh, ik heb ook eens zoiets leuks meegemaakt, paar maand geleden alweer. Ik moest (na een weekendje weg) op maandag avond na het werk nog de boodschappen halen voor heel de week. ML was thuis gebleven, kampeerspullen opruimen enzo.
Dus, heel het karretje volgeladen, alles gescand bij de self-checkout en ik wil betalen. Helaas, niet genoeg geld op onze rekening…. Dus ik wilde het vlug overmaken van de spaarrekening en betalen. Wat denk je; telefoon thuis laten liggen… Daar sta je dan, midden in de supermarkt |o
Wilde net aan een van de baliedames vragen of ik met hun vaste telefoon mijn man mocht bellen, toen er een wildvreemde man uit de rij wachtende klanten stapte en vroeg wat het probleem was. Ik uitgelegd, hij trekt zijn creditcard en voor ik wat kon zeggen, had hij even ruim $100 boodschappen afgetikt. Zegt-ie tegen me: stuur zo maar ff een smsje dan geef ik mijn bankgegevens wel door. Dus met boodschappen en visitekaartje van zijn vrouw kon ik naar huis. Ik was echt compleet overdonderd door dit lieve gebaar!! Wat een vertrouwen!

Leuk detail: Op het visitekaartje van zijn vrouw stond dat ze kapster is en ik zocht die nog. Nu kom ik dus regelmatig bij hun thuis :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 06:56

Dat is inderdaad heel lief zeg :) en dan hou je er ook nog een kapper aan over :)

Ik ben inmiddels hoog zwanger en deed tot vorige week nog zelf al mn boodschappen (inmiddels wel met de auto ipv met de fiets) en heb al een aantal keer gehad dat er mensen op de parkeerplaats waren die aanboden om mijn krat of tas even in de auto te zetten. Gek genoeg alleen maar mannen :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:49

Barramundi wat een lieve man om je zo te helpen.

Eleionomae aardige mannen die helpen met je boodschappen.
Mannen zijn toch sterker dan vrouwen.