Iemand ervaring met een snorkekmasker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Iemand ervaring met een snorkekmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 18:22

Na 10 jaar is mijn snorkelset aan vervanging toe en nu zag ik op internet dat er ook snorkekmaskers bestaan, het luchtpijpje ziet er alleen zo klein uit en hoe zit het tegen je hoofd aan? Ik kan zo geen winkel vinden in de buurt dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft?

Loes1996

Re: Iemand ervaring met een snorkekmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:23

Ik heb hier ook wel een vraag over. Ik ga met snorkelen altijd dieper en ' spuug ' het water er dan aan de boven kant weer uit zegmaar. Hoe zit dit bij zo'n masker?

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:26

Ligt eraan wat je ermee doet. Alleen snorkelen gaat prima ga je dieper kun je het water en niet zo uit spugen. En met een paar grote golven zit er al best snel water in. Het is een beste hype geworden. Schoonbroertje is er helemaal gelukkig mee (die heeft hem van de decathlon) en paar collega's vonden die van decathlon weer verschrikkelijk.
Wij hebben ze nu ook in onze winkel van rucanor daar heb ik nog niks over gehoord.

Zit in principe over je hele gezicht heen en met een zachte silicone rand. Over lekken heb ik nog niemand in de omgeving gehoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:30

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 18:31

Ik had vaak last van water in mn masker doordat er meestal nog een simpel haartje tussen zit. Ik ga nooit met mijn hoofd onder water. Maar ga soms wel in ruigere stukken waardoor ik er wel water uit moet kunnen krijgen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:56

Wij hebben er vorig jaar een paar gekocht bij Decathlon, maar helaas alleen nog in bad kunnen testen :+
Ze lekken tot nu toe niet en het ademen gaat heel goed. Ik kan niet door mijn mond ademen, dus dit is voor mij echt een uitkomst. Het nadeel vind ik dat ze zo strak tegen je gezicht aan drukken als je iets dieper onder water gaat. Er komt vrij veel druk op te staan.
Er zit een ventiel met een drijver of zoiets in waardoor er nooit water in de snorkel komt te staan, die hoef je er dus ook niet uit te blazen. Hij sluit gewoon af zodra je onder water gaat.
Ik heb wel gelezen dat je diep genoeg moet inademen om te voorkomen dat je te veel van je eigen adem inademt die nog in het masker zit, maar het masker heeft wel een aparte buis voor in- en uitademen wat hem toch weer veiliger maakt. Ik kan me voorstellen dat er ook onveilige merken te koop zijn.

Ander voordeel vind ik dat ik er een oude bril in kon monteren, en nu ook onder water scherp kan zien *\o/* :+ Ziet er niet uit, maar werkt fantastisch :))

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:57

Om gewoon te snorkelen is het perfect! Je kan gewoon ademhalen en zelfs praten. Al moet je wel moeite doen het te kunnen verstaan haha!
Zelfs ik met mijn hyperventilatie kon gewoon door mijn neus ontspannen ademen.
Wij hadden ook wel flinke golven maar er eigenlijk geen water in gekregen. En als er water in komt loopt het in de rubbers naar beneden. Dan gewoon even stukje van je kin halen en het is weg. Er zit een soort van vlottertje in waardoor er weinig tot geen water door kan komen.
Je kan er niet mee onder water zwemmen.
Wij hebben hem van de decathlon!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 18:59

Danique schreef:
Je bedoelt zo'n full-face masker toch? Die dingen zijn heel gevaarlijk...

https://hawaiioceanproject.com/why-we-n ... kel-masks/

Kan me toch niet voorstellen dat het heel gevaarlijk is als ze te koop zijn? Maar misschien wil ik je bericht niet geloven omdat ik al niet zo'n held ben :o

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:06

Sommige zijn inderdaad gevaarlijk ivm CO2 concentratie die oploopt. Die van de Decathlon niet volgens mij.
Ik heb zelf in curacao 2 weken lang elke dag gesnorkeld. Erg prettig in gebruik. Naar beneden duiken een stukje lukte mij wel. Mijn partner had er een van rond de €100 gekocht bij de Bever en die was ook prima.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:24

Wij hebben er uren mee met wilde dolfijnen gezwommen en mijn vriend elke dag minimaal een uur mee gesnorkeld...
Ik werd wel wat duizelig en benauwd maar dat komt door mijn hyperventilatie en veel te snel ademen halen met snorkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:20

Het gebeurt niet iedere x dat je zo'n ding op zet natuurlijk maar de kans is vrij groot en je hebt het zelf niet door dat het gebeurt. Ik ben duikinstructeur en raad ze ten zeerste af maar doe waar je je fijn bij voelt natuurlijk.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:31

Met een gewone snorkel ben ik met 5 minuten al kapot en aan het hyperventileren enz. Dus voor mij is het een geweldige uitvinding.
Ik snap het principe van het gevaar. Maar lijkt me als ze echt zo gevaarlijk zijn ze niet verkocht mogen worden. Die dingen gaan namelijk als warme broodje over te toonbank en ook voor de kinderen.

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:57

Zelf heb ik die van de decatlon. Op vakantie elke dag veel gebruikt en ben er zeer tevreden over! Geen benauwd gevoel of andere gekke dingen. Kon fijn door mond en neus ademhalen. Je kan er alleen niet echt fijn mee diep onder water. Hij sluit dan namelijk echt af en dat voelt best benauwd.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:04

Voor mij een dikke no go !
Jaren al aan het snorkelen, ook in het zwembad trainingen met de duikclub.

Maar dit ding afschuwelijk :+
Enigste voordeel een ruimer zicht maar dan stopt het ook.

En idd ook het feit van die CO2.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:16

Ik vond het heel fijn! Ben er alleen niet diep mee geweest, dus hoe het dan gaat, kan ik je niet vertellen.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:20

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 22:22

De reacties klinken wel erg tegenstrijdig :o

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:25

Ik denk als je niet gewend bent om te snorkelen zo een masker top is. Maar als je wel gewend bent niet. Dat hoorde ik op vakantie toen ook.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:27

Ik hou van mn losse snorkelset.
Maar mijn easybreath van de decathlon is ook erg fijn! Kan er super lang mee snorkelen, gewoon onderwater wat er zit een soort terugslagklepje in. Bij hun op de site staan ook een filmpje volgens mij!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 22:28

Ik ben zeker gewend met snorkelen, maar ik ondervindt er juist vaak hinder bij een dan met name dat er vaak water in loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:02

Wij hebben hem sinds vorig jaar en ik ben er onwijs blij mee!! Maar wel om heel rustig te doen, als je iets te hard gaat zwemmen wordt de druk te hoog. Dus je moet vooral lekker een beetje in het water rond dobberen en visjes kijken, maar niet te hard zwemmen tegelijkertijd :P

Edit: Wij hebben ook die van de decathlon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 06:21

TamaraFloor schreef:
Met een gewone snorkel ben ik met 5 minuten al kapot en aan het hyperventileren enz. Dus voor mij is het een geweldige uitvinding.
Ik snap het principe van het gevaar. Maar lijkt me als ze echt zo gevaarlijk zijn ze niet verkocht mogen worden. Die dingen gaan namelijk als warme broodje over te toonbank en ook voor de kinderen.

Dat gingen sigaretten ook 40 jaar geleden :')

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 06:25

moonsparkle schreef:
Ik ben zeker gewend met snorkelen, maar ik ondervindt er juist vaak hinder bij een dan met name dat er vaak water in loopt.

Ja maar dan past je duikbril gewoon niet goed.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 06:50

TamaraFloor schreef:
https://duikeninbeeld.tv/test-snorkelmaskers/

Ik heb hier een test met heel veel verschillende maskers. Die van de decathlon is een goede. Er zijn dus ook een hoop slechte.

Wat fijn, die test! En goed om te lezen dat die van Decathlon dus helemaal goedgekeurd is en er geen gevaar is op CO2 vergiftiging.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:19

Dan heb ik wel een specifieke vraag.

Doordat ik een klaplong heb gehad na een ongeluk mag ik nooit duiken vanwege de druk en het gevaar dat je long weer inklapt.

Nu hoor ik hier zeggen dat als je wat dieper gaat de druk behoorlijk oploopt. Zou dat dan ook gevaarlijker zijn als je een klaplong gehad hebt?