Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:28

Juist vanwege de leaseauto gaan we meestal met onze auto, zeker bij grotere afstanden. Geen haar op m'n hoofd die dan geld zou vragen aan mijn vriendinnen. Die berekening slaat echt nergens op. Je kiest of ervoor om niet privé ermee te rijden of wel, en dan betaal je bijtelling. Hoeveel km je rijdt doet er bij dat laatste niet toe. Serieus..als mijn vriendin dat zou voorstellen zou ik hard gaan lachen en denken dat ze een grapje maakt.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:55

Faline schreef:
Geld rekenen voor als iemand komt eten vind ik ook wel weer heel apart.. := Als je het gezellig hebt gaat het toch over en weer wel wat zo? Dan eet je de ene keer bij de een en de andere keer weer bij een ander en dan verdelen die kosten zich ook wel weer.

Ik doe dat enkel als iemand onverwachts langskomt en mee wil eten terwijl ik niet genoeg in huis heb.
Dan haal ik alsnog boodschappen al dan niet met diegene en vraag een bijdrage of dat diegene bijv wat boodschappen haalt onderweg of een toetje meeneemt.
Afgelopen weekend nog gedaan, ik heb uiensoep gemaakt en drinken en lekkers gehaald, mijn moeder heeft gebak en stokbroodjes meegenomen. :)
Andersom gebeurd dat ook wel, dat er gevraagd wordt of ik een deel vd ingrediënten voor het avondeten mee wil nemen of ik bied zelf aan om dat te doen of vraag of er nog wat nodig is. :)
Ik heb nou eenmaal geen groot budget, ruim voldoende om royaal van te kunnen eten maar als je op zaterdag eind vd dag komt melden dat je zondagmiddag langskomt dan is het weekgeld vaak al (bijna) op.
Meld je dat je maandag komt dan wordt het wat makkelijker want nieuwe week en dus weer weekgeld. :)

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:33

ingvdh schreef:
mrieeek schreef:
Ben wel benieuwd hoe jullie hierover denken. Ik heb een leaseauto en de baas betaald mijn benzinekosten. Echter, nu is het natuurlijk niet zo dat deze auto mij niks kost. Ik lever er immers iedere maand loon voor in (bijtelling).

Als vriendinnen nu ergens heen willen, is vaak de eerste reactie oh we kunnen wel met jou auto want jij rijd toch gratis! Is het raar als ik hen vraag toch een klein deel mee te betalen? Er is er namelijk ook nooit een die zegt oh dan betaal ik mee aan de parkeerkosten en ben het inmiddels wel een beetje zat dat er zo makkelijk over gedaan wordt..



Benzinekosten zou ik niet vragen, die auto kost jouw geen cent extra als je met jouw vriendinnen op pad gaat, wel zou ik het netjes vinden als zij de parkeerkosten betalen en jouw vrijhouden. Ze rijden immers gratis mee.


Dit.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:38

Nant schreef:
Mijn vriend is handig met computers en mijn schoonouders hadden zo'n oud geval wat om de haverklap stuk was, maar hij deed het nog dus er mocht geen nieuwe komen.
Wij gingen een nieuwe iMac kopen en om van het gezeur met de computers van zijn ouders af te zijn hadden wij onze oude iMac aan hen gegeven, gratis dus.
Toen begonnen ze echt heel moeilijk te doen, iedere keer weer er over beginnen, omdat ze ons toetsenbord en muis van Apple er ook bij hadden willen hebben, maar die hadden wij zelf gehouden voor onze nieuwe Mac en zijn niet goedkoop. Daarbij werkte hun muis en toetsenbord gewoon prima met de iMac.


Ook was er eens frisdrank gehaald, maar het was per ongeluk light ipv gewoon en dat werd niet gedronken. Of wij dat dan wilden hebben, want het is zonde om weg te gooien. Nou prima, dat komt wel op bij ons, maar dan achteraf wel gaan zeuren dat ze nog geen geld hadden ontvangen voor die twee flessen frisdrank.
Gelukkig hadden wij ze nog niet gebruikt dus ik heb ze mooi bij hun voordeur neergezet, niet omdat ik die €2,- niet wilde betalen, maar echt puur om het principe, spoel het dan maar lekker door de gootsteen.


omg. sorry maar ik zou echt dikke ruzie krijgen met jou schoonouders als ik in jou positie was. :o Hoe dan

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:33

Het zou echt niet in mij opkomen om geld te vragen voor iets wat ik anders weggooi := Ik zou het alleen maar fijn vinden dat iemand anders er nog wat aan heeft...

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:34

Familie en geld ...
Vrienden en geld ...

Geld maakt meer kapot dan je lief is.

Op tijd je verwachtingen naar elkaar uitspreken, oftewel communiceren, scheelt een hoop gedoe.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 02:36

Als iedereen elkaar wat zou gunnen, zou dat ook een hoop schelen mits er geen misbruik van gemaakt wordt.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 03:49

DatBenIkNou schreef:
Juist vanwege de leaseauto gaan we meestal met onze auto, zeker bij grotere afstanden. Geen haar op m'n hoofd die dan geld zou vragen aan mijn vriendinnen. Die berekening slaat echt nergens op. Je kiest of ervoor om niet privé ermee te rijden of wel, en dan betaal je bijtelling. Hoeveel km je rijdt doet er bij dat laatste niet toe. Serieus..als mijn vriendin dat zou voorstellen zou ik hard gaan lachen en denken dat ze een grapje maakt.

Bij mijn man wel... hij mag (naast zijn woon-werk verkeer) max 15000 privé rijden.
Daarboven kost het 30 cent per kilometer.

Die 15000 lijkt veel, maar daar zitten wij zo aan. Alleen al naar familie (verjaardagen enz) rijden we al minimaal 750 per maand.
Wij wonen in het buitengebied dus alles is verder weg.
Een x naar de ortho met een kind bv is al 50 km...
In de vakantie gaan de kilometers ook razend snel.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:10

Nicje87 schreef:
Als iedereen elkaar wat zou gunnen, zou dat ook een hoop schelen mits er geen misbruik van gemaakt wordt.


En laat dat nu in de meeste gevallen het probleem zijn.
Ofwel de ervaring zelf, ofwel ervaringen uit het verleden waardoor mensen nu anders handelen.

Met verjaardagen bij ons in de vriendengroep bijvoorbeeld:
Vroeger werd er samengelegd voor het kado dat de jarige graag wou. Maar daar kwam steeds miserie van, aangezien de ene dus voor meer waarde dan de andere kreeg.
Dan is er op een bepaald moment afgesproken dat iedereen vast €5 geeft (en er dus geld als kado wordt gegeven), en wie meer wil doen of een extra kadootje, daar zelf voor oplegt.
Werkt nu perfect en er is geen gezever meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:20

Xanthippe schreef:
Nicje87 schreef:
Als iedereen elkaar wat zou gunnen, zou dat ook een hoop schelen mits er geen misbruik van gemaakt wordt.


En laat dat nu in de meeste gevallen het probleem zijn.
Ofwel de ervaring zelf, ofwel ervaringen uit het verleden waardoor mensen nu anders handelen.

Met verjaardagen bij ons in de vriendengroep bijvoorbeeld:
Vroeger werd er samengelegd voor het kado dat de jarige graag wou. Maar daar kwam steeds miserie van, aangezien de ene dus voor meer waarde dan de andere kreeg.
Dan is er op een bepaald moment afgesproken dat iedereen vast €5 geeft (en er dus geld als kado wordt gegeven), en wie meer wil doen of een extra kadootje, daar zelf voor oplegt.
Werkt nu perfect en er is geen gezever meer.


Nu geef je het hele jaar door een envelop met een gelijk bedrag rond.. Aan het eind is het voor iedereen 0 :')
Daarom heb ik niks met geld geven...

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:30

dit deden wij in de groep ook, we legden elk 25 euro per koppel in, dus jarige kreeg telkens een cadeaubon van 125 euro. Maar uiteindelijk gaven we onszelf voor onze verjaardag gewoon 125 in een cadeaubon (ik kreeg die meestal van zalando, fijn uiteraard!, maar dan moet je wel kopen om te kopen. (en ik spendeer dan liever 125 euro in de soldenperiode, dan kom ik thuis met een waarde van minstens 500-600 voor dat geld...)
Dus ook eens voorzichtig opgegooid en we zijn gestopt met die bonnen te geven (en op de een of andere manier zijn de etentjes dat de jarige dan organiseerden ook spontaan gestopt ...)

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:30

Da's waar, maar voor diegenen die iets extra doen en echt een feestje geven bv, wordt er wel vanalles extra gedaan. Dus die zitten effectief in de kadoos en diegenen die niets doen, kunnen niet zagen dat ze niets krijgen :+
Werkt perfect voor onze groep.

Hier word trouwens ook standaard vanuit gegaan dat de mensen met firmawagens rijden als er iets te doen is, maar die worden dan vrijgehouden en parking wordt ook sowieso gedeeld.
Ze stellen dat ook allemaal quasi standaard voor: ik zal wel rijden want heb een firmawagen.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:58

Relaxed schreef:
Xanthippe schreef:


En laat dat nu in de meeste gevallen het probleem zijn.
Ofwel de ervaring zelf, ofwel ervaringen uit het verleden waardoor mensen nu anders handelen.

Met verjaardagen bij ons in de vriendengroep bijvoorbeeld:
Vroeger werd er samengelegd voor het kado dat de jarige graag wou. Maar daar kwam steeds miserie van, aangezien de ene dus voor meer waarde dan de andere kreeg.
Dan is er op een bepaald moment afgesproken dat iedereen vast €5 geeft (en er dus geld als kado wordt gegeven), en wie meer wil doen of een extra kadootje, daar zelf voor oplegt.
Werkt nu perfect en er is geen gezever meer.


Nu geef je het hele jaar door een envelop met een gelijk bedrag rond.. Aan het eind is het voor iedereen 0 :')
Daarom heb ik niks met geld geven...


Precies, en het is net alsof je een entreebewijs voor het feestje koopt.

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:05

Tiggs schreef:
Precies, en het is net alsof je een entreebewijs voor het feestje koopt.


Dat gevoel heb ik ook altijd. Ik probeer altijd iets te vinden. Als het me echt te duur is, dan met andere mensen samen. Een spel bijvoorbeeld, of hardloopschoenen.

Een paar hebben er een handje van om dan te zeggen: doe van mij maar 7,50, want hij geeft ook altijd goedkopere cadeaus :roll:

Come on!

Mars

Berichten: 33268
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:58

Zit weer lekker gierig in de bios met eigen flesjes cola, spaar toch ff flink uit :=

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:25

Dat doe ik ook altijd :') maar wat ze er in onze bios voor durven vragen vind ik ook wel schandalig :(

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:43

Mars schreef:
Zit weer lekker gierig in de bios met eigen flesjes cola, spaar toch ff flink uit :=


Daar is niks gierigs aan hoor .. die bioscopen zijn idioot duur...

Mars

Berichten: 33268
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:00

T is inderdaad niet meer normaal, 2,80 voor een flesje water :=

ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:02

Ga eens naar de brabanthallen.

Flesje cola 3,50.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:27

Mars schreef:
T is inderdaad niet meer normaal, 2,80 voor een flesje water :=


Goedkoop :')
De laatste keer hier bij de bios 3,25

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:15

Cola is altijd al duurder dan water, als water al 2,80 kost dan wil ik geloof ik al niet eens weten wat ze vragen voor de cola

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:03

Ja de prijzen van dranken is echt om te huilen bij sommige gelegenheden, openbare feesten zijn ook zoiets, betaal je al dik voor een kaartje om vervolgens voor 10 euro 4 munten te kunnen kopen en aan 1 cola al 2 munten kwijt te zijn. :+

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:19

En dan is de wc nog betaald (en goor) ook :=

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:20

vandaag in de bios
10,56 betaalt voor spa rood, skittles, medium popcorn, en caprisun

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:21

Jup dat ook ja, en als je jezelf hebt overschat en munten overhoud ben je ook de sjaak.