Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:52

Iets meenemen is leuk, en doe je uit eigen beweging. Geld vragen vind ik dus een afknapper en ontneemt mij ook de lust om spontaan iets leuks mee te nemen. Eigenlijk ontneemt het me elke zin om naar het feest te gaan.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:37

Amber_anne schreef:
Goh jongens ik geef een barbecue gewoon voor de gezelligheid.

Ik zou het wel leuk vinden als jullie wat geld meenemen voor me


Klinkt goed, heb nog wel een pot stuivers, waar en wanneer moet ik er zijn? :D :+

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:39

Alwiene schreef:
Amber_anne schreef:
Goh jongens ik geef een barbecue gewoon voor de gezelligheid.

Ik zou het wel leuk vinden als jullie wat geld meenemen voor me


Klinkt goed, heb nog wel een pot stuivers, waar en wanneer moet ik er zijn? :D :+


Alles is hier welkom hoor, als je er niet bij kan zijn mag verzenden ook :+

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:54

Het is een beetje hoe je er zelf ij staat.

Ik neem altijd wat mee, zelfs als ik ergens op visite ga. Een bosje bloemen of wat lekkers.

En geld binnen harken... kosten zijn vaak een stuk hoger dan wat je cadeau krijgt.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:09

Tja een feest kost toch ook geld? Of moet je ook voor je eigen versnaperingen betalen? Als dat niet zo is, vind ik het eerlijk niet eens echt heel raar. Dan maken ze er denk ik echt geen winst op.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:11

Ik vind het niet zo gek. Als je op een feest wordt uitgenodigd neem je toch sowieso iets mee? En als zij liever geld willen dan 30 flessen wijn is het handig om dit op de uitnodiging te zetten :)

Over het algemeen kost het feest je meer dan je op zal leveren hoor :P

Gini
Berichten: 17962
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:14

Amber_anne schreef:
Goh jongens ik geef een barbecue gewoon voor de gezelligheid.

Ik zou het wel leuk vinden als jullie wat geld meenemen voor me


Maar dat is dus het verschil tussen 'iets gezelligs doen met vrienden/familie/kennissen' of 'een feest'. Als mijn beste vriendin zegt: hey, vanavond wil ik het volgende recept uit mijn kookboek proberen, heb je zin om mee te eten? Dan is dat gewoon een gezelligheidje.
Als diezelfde vriendin mij echter uitnodigt voor haar verjaardagsfeest, neem ik natuurlijk een cadeau mee.
Ik denk dat we dat verschil toch allemaal wel maken en/of aanvoelen?

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:37

Klinkt goed, heb nog wel een pot stuivers, waar en wanneer moet ik er zijn? :D :+[/quote]

Alles is hier welkom hoor, als je er niet bij kan zijn mag verzenden ook :+[/quote]

Gewoon je bankrekening op de uitnodiging zetten :+

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:39

Gini schreef:
Amber_anne schreef:
Goh jongens ik geef een barbecue gewoon voor de gezelligheid.

Ik zou het wel leuk vinden als jullie wat geld meenemen voor me


Maar dat is dus het verschil tussen 'iets gezelligs doen met vrienden/familie/kennissen' of 'een feest'. Als mijn beste vriendin zegt: hey, vanavond wil ik het volgende recept uit mijn kookboek proberen, heb je zin om mee te eten? Dan is dat gewoon een gezelligheidje.
Als diezelfde vriendin mij echter uitnodigt voor haar verjaardagsfeest, neem ik natuurlijk een cadeau mee.
Ik denk dat we dat verschil toch allemaal wel maken en/of aanvoelen?

Als ik bij vrienden/familie ga eten dan neem ik ook een aardigheidje mee. :')
Wat dat betreft zit er geen verschil wat mij betreft, hoogstens hoogte qua kosten van het aardigheidje. :o

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:59

Alwiene schreef:
Amber_anne schreef:
Goh jongens ik geef een barbecue gewoon voor de gezelligheid.

Ik zou het wel leuk vinden als jullie wat geld meenemen voor me


Klinkt goed, heb nog wel een pot stuivers, waar en wanneer moet ik er zijn? :D :+


_O-

Bonna: je bent dan ook niet verplicht om een feest te geven, toch?

Ik neem ook altijd wat mee als ik ergen sop bezoek ga, maar dat vind ik iets anders dan dat er van te voren om geld wordt gevraagd. En het gaat om iemand waar ik vrijwel nooit contact mee heb.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 19:03

verootjoo schreef:
Ik vind het niet zo gek. Als je op een feest wordt uitgenodigd neem je toch sowieso iets mee? En als zij liever geld willen dan 30 flessen wijn is het handig om dit op de uitnodiging te zetten :)

Over het algemeen kost het feest je meer dan je op zal leveren hoor :P

Maar je moet geen feest geven om geld te vangen.

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:10

Ik zou sowieso niet naar het feestje van een vage bekende gaan. Geld vragen vind ik geen issue, soms sparen mensen voor iets groters. En als student vond iedereen een bijdrage in de kosten gewoon heel fijn. Dus ik zie het probleem niet zo, dat heb ik eerder met cadeaulijstjes waar alleen maar duur spul op staat (of ben ik dan gierig?).

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:23

eenitraM schreef:
verootjoo schreef:
Ik vind het niet zo gek. Als je op een feest wordt uitgenodigd neem je toch sowieso iets mee? En als zij liever geld willen dan 30 flessen wijn is het handig om dit op de uitnodiging te zetten :)

Over het algemeen kost het feest je meer dan je op zal leveren hoor :P

Maar je moet geen feest geven om geld te vangen.

Ik heb nog nooit een feest gehad waarbij ik meer geld kreeg dan dat het koste :+

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:04

Oooh, cadeaulijstjes... Ik heb van die kennissen, daarvan hoor ik twee keer in een jaar wat. Ze hebben namelijk twee kinderen.
Een kerstkaart, telefoontje of wat dan ook naar ons kan er nooit af, maar als dat gespuis jarig is blijkt ze toch mijn adres te kennen en krijg ik een uitnodiging, met daarop een link naar een of ander online verlanglijstje vol duur speelgoed :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 08:25

watchthesky schreef:
Oooh, cadeaulijstjes... Ik heb van die kennissen, daarvan hoor ik twee keer in een jaar wat. Ze hebben namelijk twee kinderen.
Een kerstkaart, telefoontje of wat dan ook naar ons kan er nooit af, maar als dat gespuis jarig is blijkt ze toch mijn adres te kennen en krijg ik een uitnodiging, met daarop een link naar een of ander online verlanglijstje vol duur speelgoed :=


Ik mag toch hopen dat je daarvoor bedankt? Wat een lef zeg..

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 08:52

Relaxed schreef:
watchthesky schreef:
Oooh, cadeaulijstjes... Ik heb van die kennissen, daarvan hoor ik twee keer in een jaar wat. Ze hebben namelijk twee kinderen.
Een kerstkaart, telefoontje of wat dan ook naar ons kan er nooit af, maar als dat gespuis jarig is blijkt ze toch mijn adres te kennen en krijg ik een uitnodiging, met daarop een link naar een of ander online verlanglijstje vol duur speelgoed :=


Ik mag toch hopen dat je daarvoor bedankt? Wat een lef zeg..



:+ Ik ben ook zo'n moeder. Ik nodig dan wel geen mensen uit die ik bijna nooit spreek en naast de wat "duurdere" kado's staan ook kadotjes van 3 tot 10 euro. Nu is zo'n kadolijstje helemaal geen verplichting natuurlijk want ik krijg ze vaak toegestuurd maar soms haal ik dan toch een passend kadotje bij de jarige.

Eerst vond ik het ook asociaal maar sinds dat ik een kleintje heb snap ik het heel goed. Mensen weten toch vaak niet wat ze willen geven en het voorkomt dat ze dingen dubbel krijgen. Die van mij is 2de kerstdag jarig dus met alle feestdagen er omheen is dat super handig.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 08:56

Oh het gaat me niet om de lijst, maar om het feit dat ze er anders nooit iets van hoort ;)

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 09:31

Geniaal topic dit :')

Ik had ooit een klasgenootje dat tot op de cent onthield wat je geleend had.

Vorigjaar zat ik met mijn vriend in de touringbus naar Spanje. Voor ons zat een viertal 60 plussers. In de bus kon je drinken kopen, dit werd genoteerd op een kaart en aan het einde van de rit afgerekend.

Het viertal stond erop om samen 1 kaart te gebruiken.
Situatie als ik zelf met een groepje eten/drinken bestel en later afreken: we nemen het gehele bedrag en delen dit door het aantal personen, ongeacht of de een 3 drankjes heeft en de ander 6 bvb.

Wat deed dit viertal? Ze gingen een gehel discussie aan over wie chocomel had en wie thee... om vervolgens een nog grotere discussie te krijgen over wie er nu meer moest betalen. 'Want jij hebt een wijntje extra op en ik alleen koffie'... :x

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:20

Dat laatste doen wij ook in mijn vriendengroep, gewoon omdat we het allemaal niet heel breed hebben en je je uitgaven in de gaten moet kunnen houden.

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:28

Sheran schreef:
Dat laatste doen wij ook in mijn vriendengroep, gewoon omdat we het allemaal niet heel breed hebben en je je uitgaven in de gaten moet kunnen houden.

Het is ook niet dat ik het heel breed heb ofzo. Gewoon een minimum loon baantje. Maar vind het gewoon raar dat je per se een gezamelijke rekening wilt tijdens zo'n busrit, om vervolgens moeilijk te gaan doen over betalen. Spreek dan gewoon van tevoren af om ieder voor zich te betalen

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:26

Relaxed schreef:
Oh het gaat me niet om de lijst, maar om het feit dat ze er anders nooit iets van hoort ;)

Ik ga ook nooit, want het is altijd op zaterdag van 3 tot 5 of zo, en het is ook nog eens een uur rijden enkele reis... Ik ben gekke Henkie niet :+

Haha Dilan93, dat is wel een beetje apart ja. Een gezamenlijke rekening vragen en dan alsnog apart willen betalen :')

Tiggs

Berichten: 7535
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:22

Oh van die cadeaulijstjes krijg ik ook de rillingen!
Prima als je die hebt, maar geef de link als mensen vragen wat jij/hij/zij graag wil hebben en niet al bij de uitnodiging!

Sheran: ik zou ermee stoppen hoor. Zeker omdat jullie verder juist weinig met elkaar hebben. Dan nemen ze maar een swapfiets.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:14

Tiggs schreef:
Oh van die cadeaulijstjes krijg ik ook de rillingen!
Prima als je die hebt, maar geef de link als mensen vragen wat jij/hij/zij graag wil hebben en niet al bij de uitnodiging!


Dit inderdaad!

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:44

Mijn nicht kon dat ook doen met van die cadeau lijsten, ik kwam daar nooit eigenlijk alleen met verjaardag. Zei zo 'n lijst opgestuurd met dingen die ze wel wou hebben, goedkoopste was zo uit mijn hoofd rond de 100 euro :+.
Wat een grapjas, mijn moeder krijgt nog geen cadeau van 100 euro.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:19

Nou ik vind het alleen maar voordelen hebben, zo'n lijst. Je krijgt niks meer dubbel en door hem alvast mee te sturen voor kom je extra vragen. Daarbij ben je nog altijd vrij om van de lijst af te wijken.
Ideaal :j