Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:59

Wekelijks meer dan €20? Hoeveel verjaardagen heb je dan? Of woont je broertje bij jou in?

Ik denk dat er een verschil is tussen gastvrijheid en huisregels.

Sintara

Berichten: 7430
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:00

Ik vind de pakjes best een goede compromis, zo gaat M_D_H niet failliet en kan broertje gewoon wat lekkers drinken. Iedereen happy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:02

Als hij op een feestje inderdaad rustig 12 liter weg drinkt, dan snap ik jou wel. Vraag mij zelfs af hoe die dat voor elkaar krijgt... Hangt hij een infuus met een fles eraan ofzo? :P

anjali
Berichten: 15159
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:07

Ik denk dat het bezoek tenslotte zichzelf wel uitselecteert. degenen die onbeperkt willen eten en drinken blijven dan wel weg daar waar ze dat niet krijgen. Ik ben blij als ze niet met vanalles aan komen zetten als ik ergens op bezoek ben,want weigeren wordt vaak onbeleefd gevonden, terwijl ik haast niets lust!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 11:13

poes schreef:
Cayenne schreef:
Ik geef mijn broer ook altijd een 'normaal' formaat glas ipv zo'n longdrink glas. Want hij drinkt het binnen 2 seconden leeg en rent dan naar de keuken om bij te vullen :') Ik ben niet gierig maar we zijn altijd zo door onze frisvoorraad heen wanneer broerlief langs is geweest.


Dat vind ik wel gierig. Ik drink veel op een dag en het eerste glas drinken is bij mij ook vaak met twee slokken leeg. Heel vervelend als je dan niet bijgeschoven of aangeboden wordt. Ik breng bij vrienden wel altijd zelf ook wat mee.


Het is bij hem niet alleen het eerste glas maar hij zuipt zo meerdere glazen achter elkaar leeg. Bij hem thuis doet hij dat overigens nooit.
Wanneer hij bij ons is gaan er zo meerdere liters frisdrank doorheen. Dus ja, dan maar gierig :+ Ik blijf niet bezig.
En wat is er gierig aan een normaal formaat glas aanbieden ipv een longdrink? Hij krijgt toch gewoon drinken?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-05-18 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:15

Dit zou ons niet kunnen boeien tenzij het echt eenrichtingsverkeer is, zoals bij jou dan het geval is denk ik?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 11:17

Wij komen nooit bij hem omdat hij alleen bij ons wil komen (om dus de boel leeg te zuipen en op te eten :+ Hij duikt zo onze kasten in om van alles open te trekken).
Ik zie niet in wat er gierig is aan het aanbieden van een normaal formaat glas ipv een longdrink. Hij krijgt echt wel meer te drinken dan één glas en het is niet zo dat we hem niets aanbieden?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-05-18 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37258
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:18

Je kan het zelf toch ook een beetje sturen? Als ik visite heb, dan bied ik echt niet elke keer dat het glas leeg is een nieuw drankje aan...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 11:19

Marjoow schreef:
Je kan het zelf toch ook een beetje sturen? Als ik visite heb, dan bied ik echt niet elke keer dat het glas leeg is een nieuw drankje aan...


Mijn broer is autistisch en die kun je niet zomaar sturen zonder dat hij in paniek raakt of een andere bui krijgt die je niet wilt mee maken.
Daarom vul ik hem dus gewoon af en toe bij en zetten we alvast wat op tafel zodat hij niet onze kasten in duikt.

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:26

Maar dat is weer een behoorlijk verschil. Mensen met bepaalde beperkingen hebben het vaak al moeilijker om grenzen te stellen voor zichzelf, en zo iemand moet je wel tegen zichzelf in bescherming nemen.
Mijn inmiddels volwassen broer met een beperking en een eetstoornis krijgt ook enkel hetgene wij aanbieden, en dat is dan een of twee glaasjes aperitief of fruitsap, en de rest water. Een beperkte hoeveelheid van de hapjes en gezondere hapjes (groentjes enzo) voorzien in een schaaltje apart voor hem.
Dat is puur voor zijn gezondheid en het voor hem gemakkelijker te maken (zijn grens is zijn eigen bordje/schaaltje, een grote schaal waar die a volonté kan afpakken is mentaal voor hem heel erg zwaar.)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:27

Dat snap ik dan idd beter.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 11:28

Het aparte is dan wel weer dat hij bij hem thuis niet meteen een fles leeg drinkt of een zak chips leeg eet.
Maar ach, het is wel gezellig en daar gaat het om :D

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:34

Hilli schreef:
Wekelijks meer dan €20? Hoeveel verjaardagen heb je dan? Of woont je broertje bij jou in?

Ik denk dat er een verschil is tussen gastvrijheid en huisregels.

Nee, mijn broertje is gewoon heel vaak bij ons. Een sixpack coca cola kost al snel boven de tien euro en als hij dus los gaat is dat zo op :')

Mijn broertje je trouwens net als ik een ADHDer, alleen een heftigere vorm. Ik ben net aan ADHDer en meer ADDer en hij is een echte onvervalste ADHDer. Hij vind het daarom moeilijk om maat te houden en van suikers slaan wij dus echt op tilt.
Hij is 8 jaar jonger dan ik en dat is de reden dat ik hem tegen zichzelf in bescherming neem.
DeMolenhoek schreef:
Als hij op een feestje inderdaad rustig 12 liter weg drinkt, dan snap ik jou wel. Vraag mij zelfs af hoe die dat voor elkaar krijgt... Hangt hij een infuus met een fles eraan ofzo? :P

Dat zou je denken he? :')
Nee, hij blijft bij het drinken staan en schenkt zichzelf bij zodra het op is.

Ik moet wel zeggen dat er steeds meer balans in komt hoor. Bij mijn ouders thuis gaat het beter en bij ons ook. Hij leert zichzelf beter kennen denk ik :j

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:42

Dan een gierig trekje van mijzelf...

Mijn broertje is helaas niet de enige in de (schoon)familie die veel fris drinkt.
Daarom haal ik normaal voor mijzelf echte coco cola zero en voor mijn vriend lipton ijsthea want met 6 flessen doen wij toch minstens 2,5 week... (mits we dus mijn broertje pakjes dubbelfris geven) maar met verjaardagen haal ik al het drinken bij de lidle omdat ik weet dat het enorm hard gaat bij sommige mensen en ik daar gewoon niet op kan inkopen :o

Het scheelt mij enorm veel geld.
Morgen geef ik voor mijn verjaardag een groot tuinfeest met bbq en ik ben met drinken en vlees onder de 40 euro gebleven bij de lidle. Als ik alles merk zou gaan halen zoals we normaal doen zou ik boven de 100 euro zijn uitgekomen :o

Qua alcohol haal ik bepaalde dranksoorten bewust niet en krijgt mijn schoonvader een eigen fles wijn, is deze fles op dan heeft hij pech... Het gevolg is dat mijn schoonvader niet meer naar onze verjaardag toe komt omdat hij dan niet lekker kan drinken, dus neemt hij ons voor onze verjaardag mee uit eten :)
Mijn schoonvader is een alcoholist die ondanks dat hij nog moet rijden in een half uur tijd een fles wijn soldaat kan maken, en liever sterkere zaken drinkt die wij daarom niet in huis halen

Maar het is wel een soort van gierig...

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:45

Oh, hier drinken wij al een fles cola per dag. Krijg het soms niet tijdig aangesleurd als vriendlief helemaal los gaat. Het moet merk zijn want anders moet hij zo veel boeren laten zegt hij :+ Ik ben thuis wel de meest gierige. Cornflakes bv is echt geen merk hier. Is gewoon dubbel zo duur.

anjali
Berichten: 15159
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:07

M_D_H schreef:
Dan een gierig trekje van mijzelf...

Mijn broertje is helaas niet de enige in de (schoon)familie die veel fris drinkt.
Daarom haal ik normaal voor mijzelf echte coco cola zero en voor mijn vriend lipton ijsthea want met 6 flessen doen wij toch minstens 2,5 week... (mits we dus mijn broertje pakjes dubbelfris geven) maar met verjaardagen haal ik al het drinken bij de lidle omdat ik weet dat het enorm hard gaat bij sommige mensen en ik daar gewoon niet op kan inkopen :o

Het scheelt mij enorm veel geld.
Morgen geef ik voor mijn verjaardag een groot tuinfeest met bbq en ik ben met drinken en vlees onder de 40 euro gebleven bij de lidle. Als ik alles merk zou gaan halen zoals we normaal doen zou ik boven de 100 euro zijn uitgekomen :o

Qua alcohol haal ik bepaalde dranksoorten bewust niet en krijgt mijn schoonvader een eigen fles wijn, is deze fles op dan heeft hij pech... Het gevolg is dat mijn schoonvader niet meer naar onze verjaardag toe komt omdat hij dan niet lekker kan drinken, dus neemt hij ons voor onze verjaardag mee uit eten :)
Mijn schoonvader is een alcoholist die ondanks dat hij nog moet rijden in een half uur tijd een fles wijn soldaat kan maken, en liever sterkere zaken drinkt die wij daarom niet in huis halen

Maar het is wel een soort van gierig...

Maar een hele fles wijn is toch meer dan voldoende voor 1 persoon?Moet hij soms ook nog met de auto rijden daarna?

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:09

Ik denk dat gierigheid echt iets anders is dan het 'zorgen voor' wat jullie omschrijven.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:15

Ik ben echt te gierig voor frisdrank hoor. Mijn vriend drinkt bij zijn ouders thuis altijd cola of fanta (ook 's ochtends :r ) Maar ik koop dat gewoon niet, dat mag hij zelf halen. In het weekend haal ik een fles cassis bij de lidl of een keer fanta exotic. Hij drinkt maar gewoon water, ranja of thee. := Doe ik ook...

Idem dito voor vlees, ga echt niet elke dag vlees koken/bakken en betalen als vega.

Charaz

Berichten: 24329
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:17

Ik neem aan dat als je samenwoont en samen geld inbrengt je dan ook beide keus hebt in wat er in huis gehaald word.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:17

MarlindeRooz schreef:
Ik ben echt te gierig voor frisdrank hoor. Mijn vriend drinkt bij zijn ouders thuis altijd cola of fanta (ook 's ochtends :r ) Maar ik koop dat gewoon niet, dat mag hij zelf halen. In het weekend haal ik een fles cassis bij de lidl of een keer fanta exotic. Hij drinkt maar gewoon water, ranja of thee. := Doe ik ook...

Idem dito voor vlees, ga echt niet elke dag vlees koken/bakken en betalen als vega.


Wauw :') we bepalen ook al wat anderen moeten drinken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 12:18

Ik drink zelf ook heel weinig tot geen frisdrank, maar manlief mag het best in huis halen als hij dat wil. Ik ga hem dat niet ontzeggen.
Maar als hij er liters per dag doorheen jaagt, dan zou ik wel een opmerking maken. Al is het alleen maar om zijn gezondheid.

Wij hebben nooit drank in huis. Als vrienden dan bij ons komen eten, dan krijgen we altijd te horen dat we gierig zijn omdat er geen drank is. Nou, dan neem je het toch zelf mee als je het per sé wilt? Ze drinken tot ze dronken worden en ik wil gewoon geen bezopen mensen in huis en ga dat ook niet faciliteren.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:19

Charaz schreef:
Ik neem aan dat als je samenwoont en samen geld inbrengt je dan ook beide keus hebt in wat er in huis gehaald word.

Wij wonen niet samen? :') Ik ben een uitwonende student en hij woont thuis en werkt fulltime. Als we samen boodschappen doen mag hij halen wat hij wil hoor. Maar ik ga niet mijn koelkast volduwen met vlees en frisdrank zodat als hij bij mij komt slapen hij dat op kan drinken. Daarbij kan ik er zelf niet vanaf blijven en zuip ik doordeweeks dan ook frisdrank. Terwijl bij mij de "regel" is (voor mezelf) dat ik fris alleen in het weekend drink.

Wat ik per maand binnenkrijg kan hij sparen, laat ik dan ook nog eens 10 euro per week extra uitgeven aan boodschappen. _O-

Oh dat de koelkast vol ligt met fruit wat hij lekker vindt, zijn kleren gewassen worden en dat ik eten kook wat hij lekker vindt vergeten we dan maar. :=

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:22

Hier een vriend die graag af en toe wat cola drinkt. Zelf vind ik het ook wel lekker maar niet elke week. Ik doe de boodschappen maar hou wel gewoon rekening met hem hoor. Net als met eten, ik haal dingen die ik niet lekker vind maar hij wel. Hij hoeft zich niet aan mijn eetgewoonten aan te passen, je woont/bent tenslotte samen.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:25

Wij drinken beide geen bier. Maar ik heb altijd bier in huis en in mijn minikoelkast koud staan (waar ik me dus mateloos aan erger want heb zelf weinig ruimte) voor evt bezoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:26

Jester_ schreef:
Wij drinken beide geen bier. Maar ik heb altijd bier in huis en in mijn minikoelkast koud staan (waar ik me dus mateloos aan erger want heb zelf weinig ruimte) voor evt bezoek


Ik heb ook standaard 6pack blikjes in huis, maar zet het pas koud als ik weet dat er iemand komt die het kan drinken :+ Is dat voor jou geen optie?