Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:49

Traiectum schreef:
Een vriendin van me ging op blind date. Eerst wat geappt, leek een leuke gast. Ze spraken af om een kop koffie te gaan drinken, en vriendin had duidelijk aangegeven dat het voor die date bij koffie ging blijven. Tijdens de date heeft vriendin binnen vijf minuten al door dat het niets wordt, dus toen ze haar drankje op had heeft ze 'm vriendelijk bedankt voor de date en vertelt dat er geen vervolg zou komen. Ze betaalt hun drankjes en loopt naar buiten. Krijgt ze een appje van meneer, of ze even 2 euro kon overmaken voor de condooms die hij gekocht had :wow:


:wow: neeeeee

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 16:52

Oh my... Dat is wel heel erg fout :=

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:52

Mijn schoonmoeder snijdt de vaatwasblokjes doormidden om te besparen..
En de eerste keer dat mijn vriend me mee uit eten nam, waren toen een jaar samen, vroeg ze of we niet bij de McDonald’s konden gaan eten, dat was goedkoper voor mijn vriend.
Laatst bijgewerkt door amandananana op 07-05-18 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:53

Citaat:
Een vriendin van me ging op blind date. Eerst wat geappt, leek een leuke gast. Ze spraken af om een kop koffie te gaan drinken, en vriendin had duidelijk aangegeven dat het voor die date bij koffie ging blijven. Tijdens de date heeft vriendin binnen vijf minuten al door dat het niets wordt, dus toen ze haar drankje op had heeft ze 'm vriendelijk bedankt voor de date en vertelt dat er geen vervolg zou komen. Ze betaalt hun drankjes en loopt naar buiten. Krijgt ze een appje van meneer, of ze even 2 euro kon overmaken voor de condooms die hij gekocht had :wow:

Gewoon terug appen: ach wat zielig, dus je denkt dat je die dingen nooit meer nodig zult hebben?

anjali
Berichten: 15170
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:54

nynke55 schreef:
Koffie geven aan werklui heeft ons ook al eens behoorlijk bedrag gekost, dat doen we dus nooit meer.

Dat vind ik inderdaad wel sterk ja,dat ze betaald willen worden om koffie te drinken.Daarmee hebben ze zichzelf want dan krijgen ze niets meer.

Telpeva

Berichten: 14787
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:54

260 voor cavia's voor een week :wow:

Die incontinentie luiers zijn volgens mij ook wel een terugkerend dingetje zo te lezen :')

Die 2 euro voor condooms :')

Echt erg die verhalen die hier voorbij komen, geweldig om te lezen

anjali
Berichten: 15170
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:56

Askja schreef:
Citaat:
Een vriendin van me ging op blind date. Eerst wat geappt, leek een leuke gast. Ze spraken af om een kop koffie te gaan drinken, en vriendin had duidelijk aangegeven dat het voor die date bij koffie ging blijven. Tijdens de date heeft vriendin binnen vijf minuten al door dat het niets wordt, dus toen ze haar drankje op had heeft ze 'm vriendelijk bedankt voor de date en vertelt dat er geen vervolg zou komen. Ze betaalt hun drankjes en loopt naar buiten. Krijgt ze een appje van meneer, of ze even 2 euro kon overmaken voor de condooms die hij gekocht had :wow:

Gewoon terug appen: ach wat zielig, dus je denkt dat je die dingen nooit meer nodig zult hebben?

Deze is erg zeg! :+

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:57

Ohh wat een heerlijk topic :=

Echt, ik val van de ene verbazing in de andere..
Tenenkrommend sommige verhalen. Ik voel de plaatsvervangende schaamte van sommige mensen, vooral de vriend die gratis op vakantie mee mocht en ging piepen om nog geen euro voor het bijleggen van het benzinegeld en het voorlezen van de geld-giften op een bruiloft :wow: :wow: :wow:
En de condooms van de tegenvallende date := raap me op := :=

Verbaas u niet, verwonder u slechts... Goeie genade :D
Hetgeen wat ik zelf heb meegemaakt is maar peanuts vergeleken met dit hier :=

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:57

Askja schreef:
Citaat:
Een vriendin van me ging op blind date. Eerst wat geappt, leek een leuke gast. Ze spraken af om een kop koffie te gaan drinken, en vriendin had duidelijk aangegeven dat het voor die date bij koffie ging blijven. Tijdens de date heeft vriendin binnen vijf minuten al door dat het niets wordt, dus toen ze haar drankje op had heeft ze 'm vriendelijk bedankt voor de date en vertelt dat er geen vervolg zou komen. Ze betaalt hun drankjes en loopt naar buiten. Krijgt ze een appje van meneer, of ze even 2 euro kon overmaken voor de condooms die hij gekocht had :wow:

Gewoon terug appen: ach wat zielig, dus je denkt dat je die dingen nooit meer nodig zult hebben?


Ze heeft 'm geadviseerd om die dingen ergens te steken waar de zon niet schijnt, samen met een plaatje van een komkommer :')

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:00

Wat ik wel het toppunt vond is dat een vriendin altijd met mij mocht meerijden overal naar toe, dagje winkelen, bioscoopj,noem maar op. Heb haar nooit benzinegeld gevraagd. Toen had zij eindelijk een auto, vroeg ze of ik meeging naar een feestje en reed ik dus een keer met haar mee en kreeg ik een tikkie voor de benzinekosten. Terwijl zij er toch heen moest en ik haar al die jaren nooit iets gevraagd heb, terwijl dat wel voornamelijk dingen waren die we samen ging doen en waar ik dus anders geen kosten voor zou hebben.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:00

Mijn opa heeft ooit zijn 80ste verjaardag gevierd bij hun favoriete restaurant waar ze vaak en graag kwamen. 20 man, koffie, thee, gebak, drankjes, uitgebreid buffet, alles. Dit is geen kleine rekening geweest. Opa heeft diezelfde avond de rekening nog keurig voldaan, en een fikse fooi er bovenop gegeven voor de bediening.

De volgende dag krijgt hij een telefoontje van het personeel van dat restaurant. Er is een foutje gemaakt en hij had te weinig betaald, of hij dat bedrag nog even wilde komen afrekenen. Dus opa en oma daarheen gefietst, blijkt het om €1,75 te gaan. Dus opa keurig betaald en weer naar huis. Thuis bekijkt hij de rekening nog eens goed; en klopte het dus wel de eerste keer. Uit principe heeft hij toen de restaurant eigenaar gebeld, die heeft hen uitgenodigd en een grote bos bloemen gegeven, plus €20,- uit de fooienpot. Personeel had sowieso al niet mogen bellen in de eerste plaats...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:02

xMalibu schreef:
Wat ik wel het toppunt vond is dat een vriendin altijd met mij mocht meerijden overal naar toe, dagje winkelen, bioscoopj,noem maar op. Heb haar nooit benzinegeld gevraagd. Toen had zij eindelijk een auto, vroeg ze of ik meeging naar een feestje en reed ik dus een keer met haar mee en kreeg ik een tikkie voor de benzinekosten. Terwijl zij er toch heen moest en ik haar al die jaren nooit iets gevraagd heb, terwijl dat wel voornamelijk dingen waren die we samen ging doen en waar ik dus anders geen kosten voor zou hebben.

Ik denk dat het probleem met een auto/benzinegeld eigenlijk altijd is dat je niet weet hoe duur het is om auto te rijden tot je zelf een auto hebt en je zelf moet tanken. Mijn pa bracht me altijd van hot naar her en ik dacht altijd dat het toch niet zo veel uitmaakte, maar toen ik zelf een auto kocht kwam ik er ineens achter dat al dat heen en weer rijden ook gewoon geld kost en dat meerdere keren per week moeten tanken echt pijnlijk is voor je portemonnee. In jouw geval is dat natuurlijk echt super banketstaaf maar het gevoel dat autorijden gratis is tot je zelf een keer met je pinpas bij het tankstation staat is me bekend :=

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:05

xMalibu schreef:
Wat ik wel het toppunt vond is dat een vriendin altijd met mij mocht meerijden overal naar toe, dagje winkelen, bioscoopj,noem maar op. Heb haar nooit benzinegeld gevraagd. Toen had zij eindelijk een auto, vroeg ze of ik meeging naar een feestje en reed ik dus een keer met haar mee en kreeg ik een tikkie voor de benzinekosten. Terwijl zij er toch heen moest en ik haar al die jaren nooit iets gevraagd heb, terwijl dat wel voornamelijk dingen waren die we samen ging doen en waar ik dus anders geen kosten voor zou hebben.



Noooo. Wat erg!
Heb je gezegd dat ze dat maar moest verrekenen met alle jaren dat ze met jou meegereden is? En dat jij btw nog geld van haar krijgt? :+

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:06

Oh ik heb er nog eentje :Y)
Of het gierig te noemen is weet ik niet, maar het was op zn zachts gezegd bizar.

Ex schoonzusje had geen geld en geen eten meer in huis voor haar, mn zwager en mn neefje van 1 en belde me of wij nog wat hadden. Dus ik de voorraad kast ingedoken en een hele tas met voedsel ingepakt en naar hen toegebracht. Waren ze heel blij mee.... dacht ik.
Tot ik de volgende ochtend een berichtje op facebook zag staan dat ze die dag een tattoo zou laten zetten van een whopping €600,- :wow:
Tsja, nogal wiedes dat je dan geen geld hebt voor eten voor je 1 jarige zoon >;)

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:08

Emmaa_ schreef:
xMalibu schreef:
Wat ik wel het toppunt vond is dat een vriendin altijd met mij mocht meerijden overal naar toe, dagje winkelen, bioscoopj,noem maar op. Heb haar nooit benzinegeld gevraagd. Toen had zij eindelijk een auto, vroeg ze of ik meeging naar een feestje en reed ik dus een keer met haar mee en kreeg ik een tikkie voor de benzinekosten. Terwijl zij er toch heen moest en ik haar al die jaren nooit iets gevraagd heb, terwijl dat wel voornamelijk dingen waren die we samen ging doen en waar ik dus anders geen kosten voor zou hebben.

Ik denk dat het probleem met een auto/benzinegeld eigenlijk altijd is dat je niet weet hoe duur het is om auto te rijden tot je zelf een auto hebt en je zelf moet tanken. Mijn pa bracht me altijd van hot naar her en ik dacht altijd dat het toch niet zo veel uitmaakte, maar toen ik zelf een auto kocht kwam ik er ineens achter dat al dat heen en weer rijden ook gewoon geld kost en dat meerdere keren per week moeten tanken echt pijnlijk is voor je portemonnee. In jouw geval is dat natuurlijk echt super banketstaaf maar het gevoel dat autorijden gratis is tot je zelf een keer met je pinpas bij het tankstation staat is me bekend :=


Ja kan ik me best iets bij voorstellen aan de ene kant. Maar aan de andere kant, was het netjes geweest als ze dan even had gedacht aan wat ik allemaal al voor haar verreden had. Dat gaat echt wel richting de 1000 kilometer en dat van haar was echt een klein stukje.

Ik was er best wel van geschrokken en heb het maar betaald. Achteraf bedacht ik me pas wat een idioot ik ben en dat ik t nooit had moeten doen Maarja wijze les haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:09

Mijn ex-zwager en zijn vrouw gaven een feest, mochten gratis gebruik maken van een kroeg en hoefden dus alleen consumpties te betalen.
Er waren flink wat mensen en er werd goed gedronken. De barman/eigenaar heeft het super verzorgd, niemand kwam een hapje of drankje tekort de hele avond.
Toevallig stond ik naast het afrekenen.
Cash... Ik vergeet het nooit meer.
2485

Hier is 2500, hou het wisselgeld maar voor de moeite hoor kerel.

En in de auto tegen zijn vrouw zeggen dat hij een leuke fooi gegeven heeft.

:=

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:13

OOOO er schiet me er nog eentje te binnen. Ik stond in de horeca van een park en ik kreeg een hele bestelling. Het was mijn eerste dag daar en ik stond nog een beetje te stuntelen. Die meneer ''ja, heb je weer mooi verdiend he!'' Dus ik maakte het grapje terug. ''Nou, ging het maar in mijn eigen zak, meneer :D'' Bij het afrekenen gaf ik hem het wisselgeld (15 cent ofzo) en dat gooide hij heel denigrerend terug. ''Hier, voor je loon.'' Nou, ik heb me moeten inhouden om het niet naar zijn hoofd te gooien. De manier waarop hij het zei en dan het gooien, super denigrerend. Bah!

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:18

Wat een heerlijk topic is dit! :D
Ik herken wel veel uit de verhalen omtrent het uit eten gaan met vriendengroepen of in de kroeg met vrienden.
Ik denk dat het altijd lastig blijft wie wat betaald en hoeveel er betaald word.

Ik heb ook een vriendin en die stuurt altijd rond haar verjaardag (paar week ervoor) een berichtje dat we moeten afspreken en dat we haar verjaardag dan wel even kunnen vieren. Prima! Maar ook als het mij niet uit komt blijft ze zoeken naar een moment en doet net alsof het super belangrijk is dat we elkaar zien. Terwijl ik haar soms maanden ervoor niet kan zien.
Komt heel dwingerig over alsof ze een kado moet krijgen.
Nou maakt ook helemaal niet uit, jaren haar kado's gegeven en daar zaten ook echt wel dure kado's tussen.

Ik vier zelf eigenlijk nooit mijn verjaardag en krijg dus ook geen kado's. Aantal jaar geleden wel besloten mijn verjaardag te vieren en toen kwam die vriendin dus echt aan met een super knullig kado.
Een glazenschaal van de action gevuld met chocolaatjes van de action. Ding was nog geen 5 euro waard. En ze bleef mij vertellen dat ze het zo'n leuk ding vond en dat ze hem bij de Action had gekocht.
Ondanks het gezegde een gegeven paard niet in de bek kijken was ik toch enigszin teleurgesteld over dit kado. Helemaal omdat zij van haar eigen verjaardag en kado altijd een groot ding maakt! :n

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:24

SdaphneS schreef:
Wat een heerlijk topic is dit! :D
Ik herken wel veel uit de verhalen omtrent het uit eten gaan met vriendengroepen of in de kroeg met vrienden.
Ik denk dat het altijd lastig blijft wie wat betaald en hoeveel er betaald word.

Ik heb ook een vriendin en die stuurt altijd rond haar verjaardag (paar week ervoor) een berichtje dat we moeten afspreken en dat we haar verjaardag dan wel even kunnen vieren. Prima! Maar ook als het mij niet uit komt blijft ze zoeken naar een moment en doet net alsof het super belangrijk is dat we elkaar zien. Terwijl ik haar soms maanden ervoor niet kan zien.
Komt heel dwingerig over alsof ze een kado moet krijgen.
Nou maakt ook helemaal niet uit, jaren haar kado's gegeven en daar zaten ook echt wel dure kado's tussen.

Ik vier zelf eigenlijk nooit mijn verjaardag en krijg dus ook geen kado's. Aantal jaar geleden wel besloten mijn verjaardag te vieren en toen kwam die vriendin dus echt aan met een super knullig kado.
Een glazenschaal van de action gevuld met chocolaatjes van de action. Ding was nog geen 5 euro waard. En ze bleef mij vertellen dat ze het zo'n leuk ding vond en dat ze hem bij de Action had gekocht.
Ondanks het gezegde een gegeven paard niet in de bek kijken was ik toch enigszin teleurgesteld over dit kado. Helemaal omdat zij van haar eigen verjaardag en kado altijd een groot ding maakt! :n


Hahah dat had ik ook een keer. Ging dat niet zozeer om geld, maar om moeite. Ik had haar een zelfgemaakt cadeau gegeven waar heel veel tijd en moeite in had gezeten. En van haar kreeg ik een waterpistooltje en een tuinkabouter vd action _O-

Faelynn

Berichten: 3156
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:29

Anoniem schreef:
Mijn ex-zwager en zijn vrouw gaven een feest, mochten gratis gebruik maken van een kroeg en hoefden dus alleen consumpties te betalen.
Er waren flink wat mensen en er werd goed gedronken. De barman/eigenaar heeft het super verzorgd, niemand kwam een hapje of drankje tekort de hele avond.
Toevallig stond ik naast het afrekenen.
Cash... Ik vergeet het nooit meer.
2485

Hier is 2500, hou het wisselgeld maar voor de moeite hoor kerel.

En in de auto tegen zijn vrouw zeggen dat hij een leuke fooi gegeven heeft.

:=


Dit vind ik dan weer niet gierig, hoogstens "grootspraak". Hij heeft netjes en direct betaald voor de dienst die geleverd is. Vind dat "verplichte" X aantal % fooi geven in de horeca toch altijd zo'n raar iets. Geef zelf ook wel altijd fooi als ik goed geholpen ben, maar dat geld dan niet alleen voor de horeca.
Echt oprecht, ik werk mij soms helemaal de naad uit om klanten goed te helpen (bij DA) maar heb nog nooit 1 cent fooi gekregen hoor (verwacht ik ook niet), maar waarom zou ik dat dan ineens wel krijgen als ik iemand eten serveer als werk :+
Liefde gaat door de maag denk ik dan altijd maar of zo _O-

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:30

ken dr genoeg! t-shirtjes van 2,50 bij primark...
Maar ik heb toch wel een dingetje dat een prachtig voorbeeld is

Ik heb altijd bij Domino's Pizza gewerkt als pizzabakker, op een gegeven moment kwam een bezorger terug met het volgende verhaal: (Hou even in je achterhoofd dat het echt met bakken uit de hemel kwam en hij op de scooter reed) Hij kwam dus aan bij het huis waar hij moest bezorgen, belde aan en meneer deed open. "Alstublieft uw pizza's" en de bezorger geeft heel netjes zijn pizza's af. "Dat is dan 12,90" (ondertussen staat hij dus nog steeds in de stromende regen) meneer betaald met 15,- en de bezorger geeft 2,- terug. "Fijne dag verder meneer" en op het moment dat de bezorger zich omdraait roept de man: "MAG IK NOG WEL MIJN 10 CENT TERUG?!" |o

Dat gaat me echt té ver... 10 cent joh

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:31

Cayenne schreef:
Niet per sé een gierige actie, maar wel enigzins passend in dit topic:
We waren een jaar of wat geleden op een bruiloft waarbij de enveloppen van de gasten werden open gemaakt en vervolgens via microfoon werd omgeroepen hoeveel iemand aan het bruidspaar had geschonken.
Dat leverde best wat genante momenten op := Vreselijk!


In de Turkse gemeenschap is dit heel normaal op een bruiloft haha

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:32

Over vriendinnen en cadeautjes: als pasgevormd vriendengroepje hadden we de eerste jarige een CD-bon cadeau gedaan, want ze hield wel van muziek en had een CD-speler. Wisten wij veel dat ze nooit CDtjes kocht := . Die bon kreeg ik dus terug op mijn verjaardag als onderdeel van het gezamenlijke cadeau :')

Schuur_

Berichten: 4902
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:34

XxChelsey1xX schreef:
ken dr genoeg! t-shirtjes van 2,50 bij primark...
Maar ik heb toch wel een dingetje dat een prachtig voorbeeld is

Ik heb altijd bij Domino's Pizza gewerkt als pizzabakker, op een gegeven moment kwam een bezorger terug met het volgende verhaal: (Hou even in je achterhoofd dat het echt met bakken uit de hemel kwam en hij op de scooter reed) Hij kwam dus aan bij het huis waar hij moest bezorgen, belde aan en meneer deed open. "Alstublieft uw pizza's" en de bezorger geeft heel netjes zijn pizza's af. "Dat is dan 12,90" (ondertussen staat hij dus nog steeds in de stromende regen) meneer betaald met 15,- en de bezorger geeft 2,- terug. "Fijne dag verder meneer" en op het moment dat de bezorger zich omdraait roept de man: "MAG IK NOG WEL MIJN 10 CENT TERUG?!" |o

Dat gaat me echt té ver... 10 cent joh


Ik vind het eigenlijk niet netjes van de bezorger dat die 10ct te weinig teruggaf... dat zijn geen beslissingen die je zelf mag maken, ook al gaat het om 10ct.

Die van die douche joh. Met de timer minuten gaan bijhouden, koekoek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:36

XxChelsey1xX schreef:
ken dr genoeg! t-shirtjes van 2,50 bij primark...
Maar ik heb toch wel een dingetje dat een prachtig voorbeeld is

Ik heb altijd bij Domino's Pizza gewerkt als pizzabakker, op een gegeven moment kwam een bezorger terug met het volgende verhaal: (Hou even in je achterhoofd dat het echt met bakken uit de hemel kwam en hij op de scooter reed) Hij kwam dus aan bij het huis waar hij moest bezorgen, belde aan en meneer deed open. "Alstublieft uw pizza's" en de bezorger geeft heel netjes zijn pizza's af. "Dat is dan 12,90" (ondertussen staat hij dus nog steeds in de stromende regen) meneer betaald met 15,- en de bezorger geeft 2,- terug. "Fijne dag verder meneer" en op het moment dat de bezorger zich omdraait roept de man: "MAG IK NOG WEL MIJN 10 CENT TERUG?!" |o

Dat gaat me echt té ver... 10 cent joh


Dat zou voor mij wel een principekwestie kunnen zijn. Er zelf maar vanuit gaan dat iemand die 10 cent wel laat zitten vind ik wat brutaal. Let wel, ik geef zulke bezorgers eigenlijk altijd fooi of rond iets naar boven af, maar als ze er zelf mee komen... zo had ik dat ook eens met de glazenwasser. Vlak voor kerst, ik moest 32 euro betalen. Ik gaf 40 en voordat ik kon zeggen dat hij er wel 35 van mocht maken vroeg hij bloedserieus of dit inclusief fooi voor kerst was. Nou nee, dan wil ik de 8 euro dus volledig terug.