Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:51

Ik weet nog wel dat mijn moeder en ik samen naar een B&B waren en ik had net nieuwe medicatie en ik at slecht. Ontbijten was helemaal drama :+ Maar alles was super netjes geregeld en we wilde de volle prijs betalen. Mijn moeder had gevraagd of ze een pakje drinken voor me mee mocht nemen, ze had het even uitgelegd. Dat mocht en die man haalde zelfs een tweede ontbijt van de rekening, echt super lief <3

Niet geheel ontopic, maar het kan ook anders en dat heeft me echt een hart onder de riem gestoken toen der tijd :)

Tiggs

Berichten: 7529
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:05

Ik voel me even raar, ik heb echt nog nooit geld of telefoon in m'n bh gestopt :+
Dat zit toch helemaal niet lekker?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:10


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:23

Geld in hoesje van mijn foon, foon in 85 G. Zie je niet zitten. Zo doe ik dat op bv een beurs. Anders ben ik constant bang om gerold te worden.

Met het geld in de bh zeg ik altijd maar, knappe jongen die het daar uitvist. <<)

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:02

Ik vind een telefoon of een portemonneetje echt nog wel wat anders dan losgeld. Toen ik achter de kassa zat heb ik meer dan eens gehad dat meisjes natte briefjes uit hun bh trokken op een warme dag, of van die gloeiend hete munten die dan ergens onderin hun bh rondhingen.

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:35


Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:53

Ook zoiets. Mijn oma knipt altijd stekkies van planten. Hoeft se zelf geen plant te kopen maar poot ze dat knipseltje en groeit er een plant :) wel stiekem natuurlijk.

Alleen laatst, ‘ja die plant wilt niet groeien...’ en het duurde maar... ja oma had een stekkie van een kunstboomgeknipt

julius_juut

Berichten: 3105
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 00:01

Die kunstboom is wel heel erg! XD

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 00:20

Stekjes knippen doe ik ook hoor, maar dan omdat ik het leuk vind. Zo kan je souvenirtjes meenemen van leuke plekken waar je bent geweest :)

Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 00:41

Ik knip ook overal stekjes, hoor! Of ik krijg ze. En ik geef ook net zo makkelijk stekjes of jonge plantjes weer weg. Ik heb altijd een voorraad jonge plantjes, verschillende soorten en gestekt van eigen planten in de tuin, staan om zo weg te kunnen geven als aardigheidje. :)
Ik vind zelf opkweken trouwens ook veel leuker dan een plant kopen. :)

Die kunstplant is me dan gelukkig nog nooit overkomen. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 00:48

Palmera schreef:
Ik knip ook overal stekjes, hoor! Of ik krijg ze. En ik geef ook net zo makkelijk stekjes of jonge plantjes weer weg. Ik heb altijd een voorraad jonge plantjes, verschillende soorten en gestekt van eigen planten in de tuin, staan om zo weg te kunnen geven als aardigheidje. :)
Ik vind zelf opkweken trouwens ook veel leuker dan een plant kopen. :)

Die kunstplant is me dan gelukkig nog nooit overkomen. :')


Maar die knip je dan niet af in een tuincentrum denk ik? :P Volgens mij bedoelde ze dat.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:27

Ja oma doet het echt zodat ze de bloemen niet hoeft te kopen maar ze zelf kan kweken als je een mooie plant ziet.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:05

Palmera schreef:
Ik knip ook overal stekjes, hoor! Of ik krijg ze. En ik geef ook net zo makkelijk stekjes of jonge plantjes weer weg. Ik heb altijd een voorraad jonge plantjes, verschillende soorten en gestekt van eigen planten in de tuin, staan om zo weg te kunnen geven als aardigheidje. :)
Ik vind zelf opkweken trouwens ook veel leuker dan een plant kopen. :)

Die kunstplant is me dan gelukkig nog nooit overkomen. :')

Ik geef een stekkie, een stekkie, een stekkie, en als ik 's avonds op visite ga dan breng ik overal geluk :)ddd

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:54

Pff mijn huisgenoot momenteel is erg gierig. Wij bewaren onze shampoo en douchesopjes allemaal in de douche (gedeeld met 4 mensen) en hij kwam er als laatste bij in het huis, maar er is daarna geen zeep bijgekomen in de douche. Nu blijkt dus dat hij al twee maanden dagelijks onze zeepspullen gebruikt. Toen ben ik wel even boos geworden, serieus wat is het voor moeite om zelf even een fles te halen voor een paar euro.

Lau

Berichten: 16679
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:03

chantalboes schreef:
Pff mijn huisgenoot momenteel is erg gierig. Wij bewaren onze shampoo en douchesopjes allemaal in de douche (gedeeld met 4 mensen) en hij kwam er als laatste bij in het huis, maar er is daarna geen zeep bijgekomen in de douche. Nu blijkt dus dat hij al twee maanden dagelijks onze zeepspullen gebruikt. Toen ben ik wel even boos geworden, serieus wat is het voor moeite om zelf even een fles te halen voor een paar euro.


Dit deed onze huisgenoot die er nieuw bijkwam ook. Ben toen alles maar op mijn kamer gaan bewaren. Vind dat echt zo onbeschoft.... je vraagt toch of je het mag gebruiken....

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:26

Dani199764 schreef:
Ik mis alleen echt totaal waarom je je telefoon nodig hebt in het weiland _O- Naar stal neem ik wel een tas of spullen mee zoals telefoon, portemonnee etc, maar die leg je dan toch gewoon in de kast :')


Ik Ken iemand die was getrapt in de weide ( paarden aan huis en wonen buitenaf) man lag even op bed en ze hebben haar pas heel veel uren later gevonden.. ze had gebroken ribben en kon niet meer lopen of opstaan. ze was wel weggerold onder het draad door van de paarden af maar kon vervolgens niks meer van de pijn.. niet schreeuwen endergelijk.. als ze een telefoon had gehad had ze kunnen bellen naar haar man of de buren of 112

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:30

Lori schreef:
@Flying_Angel, dan was die persoon geen echte vegetariër ;) . Er is wel een aparte naam voor deze die enkel vis eten en de rest niet maar ken die niet vanbuiten. Nu verder ontopic.

Hier heeft mijn moeder eens het zelfde cadeau terug gekregen als dat ze zelf het jaar ervoor had gegeven. :')


Dat is een pescotariër, mijn zus is er een van, ik vind het maar een beetje "stom"!! :7 :o

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:31

Ook lekker gierig van een kennis van mij:

Als je de grijze klikos aan straat ziet, jou eigen zakken uit die van jou halen en bij de andere aan straat zetten.. gevolg: Je eigen kliko leeg en mooi het hele jaar niet aan straat zetten. (Wij betalen hier per keer dat je de kliko aan straat zet.)

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:36

joyce_eddy schreef:
Ook lekker gierig van een kennis van mij:

Als je de grijze klikos aan straat ziet, jou eigen zakken uit die van jou halen en bij de andere aan straat zetten.. gevolg: Je eigen kliko leeg en mooi het hele jaar niet aan straat zetten. (Wij betalen hier per keer dat je de kliko aan straat zet.)


Oei, die zou ik toch zeker aanspreken, wat stom zeg!!!

Cowboy55
Berichten: 8509
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:01

n_love_qwert schreef:
joyce_eddy schreef:
Ook lekker gierig van een kennis van mij:

Als je de grijze klikos aan straat ziet, jou eigen zakken uit die van jou halen en bij de andere aan straat zetten.. gevolg: Je eigen kliko leeg en mooi het hele jaar niet aan straat zetten. (Wij betalen hier per keer dat je de kliko aan straat zet.)


Oei, die zou ik toch zeker aanspreken, wat stom zeg!!!


Yup. Staat zijn container toch aan de straat. Met hem erin. :D

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:07

joyce_eddy schreef:
Ook lekker gierig van een kennis van mij:

Als je de grijze klikos aan straat ziet, jou eigen zakken uit die van jou halen en bij de andere aan straat zetten.. gevolg: Je eigen kliko leeg en mooi het hele jaar niet aan straat zetten. (Wij betalen hier per keer dat je de kliko aan straat zet.)


Hier gebeurt dat ook. Aantal zijn zo gierig dat ze rondjes door het dorp fietsen en in elke openbare prullenbak een beetje dumpen. >;)

Maflinger_S
Berichten: 12172
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:40

Zou een stuk logischer zijn om die gierigheid met betrekking tot die kliko's om te zetten in "gierigheid" waar het je hoeveelheid afval betreft, als in: zorgen dat je minder weggooit.

Albert

Berichten: 5734
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:44

Britta31 schreef:
Wij hadden 2 wildvreemde mensen aan de koffie en gebak tijdens de bruiloft.Toen ze betrapt waren gaven ze 10 euro.Ook gierig,aanschuiven bij een vreemde bruiloft voor gratis koffie en gebak.

Toen wij gingen trouwen was ons feest in een grote feesttent achter de boerderij van mijn schoonouders.
Mijn schoonvader was schaapherder bij Staatsbosbeheer en woonde dus op een plek waar veel toeristen op de fiets langs kwamen.
Voor de tent stond een groot spaarvarken gemaakt van een melkbus waar de gasten hun enveloppe in konden doen.
We hadden echt een groot feest met een grote bbq, een koud en warm buffet en een grote bar waar je zelf je drank kon halen en leuke muziek.
We hadden heel veel gasten maar zagen af en toe ook mensen die we eigenlijk helemaal niet kende.
We hebben die mensen aangesproken en ze kwamen eigenlijk allemaal met hetzelfde verhaal dat ze dachten dat het een feesttent was en dat ze voor de entree een bijdrage in het varken hadden gedaan.
Ach, het was gezellig dus we hebben ze gewoon laten blijven en later vonden we idd los papiergeld zonder kaart in het varken.
Maar ik heb het altijd wat raar gevonden dat er mensen zijn die denken dat als er een feesttent in een weiland staat dat het een openbaar feest is waar je je voor een kleine bijdrage kunt vol laten lopen en eten.

Maflinger_S
Berichten: 12172
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:52

Hahaha, @Albert, wat een prachtig verhaal en de rationale van de extra feestgangers is tot op zekere hoogte nog te begrijpen ook.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:53

Lau schreef:
chantalboes schreef:
Pff mijn huisgenoot momenteel is erg gierig. Wij bewaren onze shampoo en douchesopjes allemaal in de douche (gedeeld met 4 mensen) en hij kwam er als laatste bij in het huis, maar er is daarna geen zeep bijgekomen in de douche. Nu blijkt dus dat hij al twee maanden dagelijks onze zeepspullen gebruikt. Toen ben ik wel even boos geworden, serieus wat is het voor moeite om zelf even een fles te halen voor een paar euro.


Dit deed onze huisgenoot die er nieuw bijkwam ook. Ben toen alles maar op mijn kamer gaan bewaren. Vind dat echt zo onbeschoft.... je vraagt toch of je het mag gebruiken....


Mijn vriend doet dit ook :o Hij heeft eigen zeep maar gebruikt de shampoo van wat er in de douche staat. Nou had ie laatst braaf een fles shampoo erbij gezet maar die vond ie een dag later ergens anders. Dus ja, toen maar besloten om gewoon de shamppo van anderen te blijven pakken :o
Zelfde met wasmiddel, hij weet nooit welke van ons dus hij pakt maar gewoon wat :')