Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 04:03

Amandavd schreef:
Ik weet er nog wel een over mijn broer :') Die doet op vakantie bij het ontbijtbuffet in een hotel altijd een paar broodjes extra smeren voor hem, zijn vrouw en de kinderen tussen de middag zodat ze dan nergens hoeven te gaan eten. Nee, hij zit niet krap bij kas, bulkt van het geld en dat vertelt die ook maar al te graag.

Maar dat is niet gierig, dat is gewoon diefstal.

Britta31

Berichten: 13157
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:43

Doet mijn schoonzusje ook.Wij hebben wel eens een stuk fruit meegenomen.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:54

Ik doe het ook, maar ik neem er dan eentje mee omdat ik niet goed kan ontbijten. Vind dat ook niet zo erg en soms vraag ik het ook wel, het is altijd goed. Je betaalt toch voor een broodje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:01

Sheran schreef:
Ik doe het ook, maar ik neem er dan eentje mee omdat ik niet goed kan ontbijten. Vind dat ook niet zo erg en soms vraag ik het ook wel, het is altijd goed. Je betaalt toch voor een broodje.

Je betaald om daar onbeperkt te mogen ontbijten, niet om ook nog eens zoveel mee te nemen als je kan dragen.

Als je het eerst vraagt is het natuurlijk een ander verhaal. Als je bijna niets eet of haast hebt doen ze meestal niet moeilijk, maar je moet wel toestemming hebben.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:03

Ik vind dat een lastige.. Er zijn immers ook mensen zat die hun bord volstouwen (want buffet en lekker en veel) en de helft laten staan.. Dat iemand dan een stuk fruit of een broodje meeneemt zou ik niet zoveel moeite mee hebben. Mits het geen compleet lunchpakket is..

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:12

Ik sluit me aan bij Relaxed.

Ik ben 1 keer in mn leven in een all-inclusive geweest. Daar waren ook redelijk wat Russen en deze hadden eigenlijk standaard het hele bord volgeladen om dan de helft (of zelfs nog meer dan de helft) te laten staan.
Als mensen dan een appel of banaan meenemen voor de lunch dan heb ik daar geen probleem mee. Dat wordt tenminste nog opgegeten :-)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:13

Ik herinner me nu toch iets ja. Ik was in New York aan het ontbijten en daar wordt je koffie continu bijgevuld zonder dat je daar voor hoeft te betalen. Aan een tafeltje vlakbij zat een groep Chinezen en zij vulde allemaal twee thermosflessen met koffie en dan natuurlijk steeds een klein scheutje zodat het niet op zou vallen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:19

Relaxed schreef:
Ik vind dat een lastige.. Er zijn immers ook mensen zat die hun bord volstouwen (want buffet en lekker en veel) en de helft laten staan..

Veel restaurants brengen dat gewoon in rekening; wat je opschept en laat staan betaal je extra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:21

enzino schreef:
Relaxed schreef:
Ik vind dat een lastige.. Er zijn immers ook mensen zat die hun bord volstouwen (want buffet en lekker en veel) en de helft laten staan..

Veel restaurants brengen dat gewoon in rekening; wat je opschept en laat staan betaal je extra.


Dan ken ik echt alleen bij Sushi..

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:23

Onbeperkt tapas ook vaak hoor

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:24

En terecht :j Zo zonde :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:24

Ja ok, maar bij hotels ed (want daar ging het om als je het over een lunchpakket hebt..) heb ik dat werkelijk nog nooit gehoord.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:09

Ik ook niet. Wij hebben het bij Disney ook gedaan :)

Maar goed. Ik ben ook een slechte ontbijter dus dit was steeds mijn ontbijt :+

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:12

enzino schreef:
Amandavd schreef:
Ik weet er nog wel een over mijn broer :') Die doet op vakantie bij het ontbijtbuffet in een hotel altijd een paar broodjes extra smeren voor hem, zijn vrouw en de kinderen tussen de middag zodat ze dan nergens hoeven te gaan eten. Nee, hij zit niet krap bij kas, bulkt van het geld en dat vertelt die ook maar al te graag.

Maar dat is niet gierig, dat is gewoon diefstal.


Dat ben ik met je eens. Ik vind het persoonlijk ook niet normaal. Je betaalt voor je ontbijt, niet om daar de rest van de dag ook nog van te kunnen eten.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:20

Goh wij deden dat met de wintersport ook altijd.. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht dat dat gierig is. Klonk voor mij altijd heel logisch omdat we zelf in op de hotelkamer geen keuken hadden om broodbeleg te bewaren etc. :') Er is ook nooit wat van gezegd :=

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:27

Melisssx schreef:
Goh wij deden dat met de wintersport ook altijd.. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht dat dat gierig is. Klonk voor mij altijd heel logisch omdat we zelf in op de hotelkamer geen keuken hadden om broodbeleg te bewaren etc. :') Er is ook nooit wat van gezegd :=


Bij ons wintersport hotel werd zelfs gezegd, smeer een lekker broodje voor vanmiddag! Hahaha.

Maar ik vind het een twijfelgevalletje. Als je 's morgens maar 1 broodje eet (waar je soms 8 euro voor moet betalen). Vind ik het echt niet erg als je nog 1 of 2 broodjes meepikt voor later op de dag (zelfde geld voor een stukje fruit). Maar zit jij je helemaal vol te stouwen en vervolgens je tas vol te proppen is het een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:42

iirrssjjee schreef:
Maar ik vind het een twijfelgevalletje. Als je 's morgens maar 1 broodje eet (waar je soms 8 euro voor moet betalen). Vind ik het echt niet erg als je nog 1 of 2 broodjes meepikt voor later op de dag (zelfde geld voor een stukje fruit). Maar zit jij je helemaal vol te stouwen en vervolgens je tas vol te proppen is het een ander verhaal.

Maar dat maakt het juist weer zo moeilijk. Dus nu moet de bediening ook gaan bijhouden hoeveel iedereen eet en hoeveel ze dan meenemen. En leg dan maar aan klant 1 uit waarom hij geen broodjes mee mag nemen terwijl klant 2, aan de tafel ernaast, dat wel mag.

Bij mij komt het om eerlijk te zijn niet eens bij me op om te doen. Ik kan al behoorlijk eten en haal liever tussen de middag een vers broodje als ik weer honger heb.

Ik heb trouwens wel bij meerdere hotel in bijvoorbeeld Amsterdam gezien dat er bordjes stonden dat je niets mee mocht nemen. En mensen die dat wel deden werden er op aangesproken door het personeel.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:49

Er zijn hotels waar je 17 euro pp neertelt voor ontbijt, dus dan snap ik wel dat mensen het meenemen. 17 euro is een bak geld, dat eet ik niet op aan ontbijt met anderhalf broodje. (Daarom boek ik tegenwoordig ook liever geen ontbijt tenzij het een scherpe all in deal is).

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:54

Meeste hotels waar ik verblijf zitten aan de 15 euro per persoon voor het ontbijt volgens mij. Ik heb wel eens dat ik door werk heel kort aan zit met tijd om te ontbijten en dan liever even op m'n kamer alles op maak (en m'n thee rustig op drink). Eigenlijk altijd als ik dat vraag word er niet moeilijk over gedaan en dan neem ik nog wel eens een appel oid mee voor mocht ik het nodig hebben maar verder zou ik echt geen heel lunch pakket gaan staan smeren :+ Come on.

Flying_Angel

Berichten: 15728
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:57

Bij het ontbijt neem ik soms alleen een stukje fruit mee voor iets later. Hele lunchpakketten smeren vind ik ook echt niet netjes.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:57

Toen ik voor werk in hotels zat waren er wel die bij het ontbijtbuffet boterhamzakjes hadden liggen, daar schroomde ik dan weer niet om een lunchpakketje mee te nemen. Daarbuiten vind ik het echt not done.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:10

Ailill schreef:
LadyMadonna schreef:
Wat is daar nou weer vies aan? Onpraktisch, dat wel... maar vies :?
Ik snap Lee wel, ik vind het ook vies en stop mijn tel ook niet in m'n boxer :P


Niemand zei dat ze graag haar telefoon in haar *** stopt toch? Dus volgens mij is een BH niet hetzelfde als een onderbroek!!! Jeetje wat een domme uitspraak zeg.. :(:)

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:25

Hangt inderdaad helemaal van de accomodatie af of je lunch kunt meenemen of niet.

Sommige locaties zijn daar op ingesteld, dan liggen er inderdaad al zakjes bij het ontbijt of wordt er aan je gevraagd of je een lunchpakket mee wilt (vooral zie je dit bij hotels in bijvoorbeeld wandelgebieden of fietsgebieden, de gasten daarvan zijn immers de hele dag op pad).

All-inlcusive gelegenheden gaan er vanuit dat je er bent, de hele dag, 3 maaltijden achter elkaar. Dan is het dus eigenlijk niet gebruikelijk om lunch mee te nemen.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:05

Wij betalen in pension waar we jaarlijks komen 4 euro extra voor linchpakket...mag je dus gewoon legaal smeren..sneaky zou ik nieteens durven.

Er is hier een attractiepark 13 euro hele dag toegang incl onbeperkt eten en drinken soep en ijs. Na 16 uur is het zelfs nog goedkoper..komen dus mensen alleen voor het eten..heb je er al gaue uit maar toen ik mensen zag die dus daadwerkelijk bakken broodjes in hun tassen stouwden moest ik wel ff dubbel kijken...

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:05

n_love_qwert schreef:
Ailill schreef:
Ik snap Lee wel, ik vind het ook vies en stop mijn tel ook niet in m'n boxer :P


Niemand zei dat ze graag haar telefoon in haar *** stopt toch? Dus volgens mij is een BH niet hetzelfde als een onderbroek!!! Jeetje wat een domme uitspraak zeg.. :(:)
Nou hé, zo ontzettend dom. Het was dan ook verre van serieus bedoelt, lezen blijkt lastig :(:)