Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:33

Ja, ik herinner me als de dag van gisteren dat de moeder van een vriendin daar een hele kip speciaal voor mij had klaargemaakt omdat ik vegetariër was :')

Laurora

Berichten: 2653
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:39

Die keer dat ik naar de McDonald's ging en vroeg om de vegetarische opties.
"ehh kip en vis zijn ook vegetarisch toch?"
:+

En dan gewoon in Nederland.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:13

Ja dat is zo inderdaad zijn er best veel die denken dat veggie's toch vis eten, hmm nee :') .

Net een berichtje of ik even 1,5euro wil overschrijven voor het printen van een groepswerk :+ . Komt in orde had het enkel niet verwacht.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:42

oomens schreef:
Voor veel niet-vegetariërs zijn vegetariërs mensen die geen vlees eten. Dat vis daar ook onder valt, dat zul je soms moeten uitleggen. In Frankrijk zul je bijvoorbeeld ook gevogelte nog vaak expliciet moeten benoemen, omdat dat daar echt wat anders is dan vlees.

Vroeger toen er nog veel minder vegetariërs waren dan nu kreeg mijn vega klasgenoot kip voorgeschoteld, want dat was geen vlees _O-

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:52

Ja het restaurant heeft voldoende tips gehad voor de veganist collega. Het lastige was voor al dat je ergens moet gaan eten in wat iedereen in het team lekker en leuk vind. En de voorgaande keren ware we gaan wokken of all you can eat maar dat was steeds zo ongezellig dat iedereen bleef lopen. En dit paste precies binnen het budget +een drankje van de baas. Er zitten collega's bij die geen euro kunnen of willen bij betalen. En dit leek ons juist zo leuk bediend worden en gezellig met het team aan tafel. Verder was het zeker dik in orde vlees goede kwaliteit met voldoende bij gerechten. Alleen het eten voor de veganist was gewoon te karig....

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:16

lieveli schreef:
Trouwfeesten waar ik tot nu ben geweest is drinken voor eigen rekening na 00.00 ofzo. Dikke prima.


Is dat niet een gebruik in het westen van het land of zo? Heb dat ook wel eens gehoord van mensen die daar naar bruiloften zijn geweest.
Hier in het zuiden is dat not done hoor, iedereen wordt volop voorzien van eten en drinken, tot sluiten toe (en daarna soms ook nog).

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:18

Lori schreef:
Ja dat is zo inderdaad zijn er best veel die denken dat veggie's toch vis eten, hmm nee :') .

Net een berichtje of ik even 1,5euro wil overschrijven voor het printen van een groepswerk :+ . Komt in orde had het enkel niet verwacht.


Sommige vegetariërs eten wel vis. Op mijn werk vroeg een gast welke vegetarische opties we hadden. Toen ik vroeg of vis daarbij hoorde zei ze ja dat eet ik wel!

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:18

Antonius schreef:
Op het avondfeest van ons huwelijk hebben we van 1 koppel €20 gekregen en van een ander koppel een douchekop waar het water langs 2 kanten uitkomt zodat je samen kan douchen...
Dit zou ikzelf nooit durven geven aan trouwers als je voor het avondfeest gevraagd bent, vind ik persoonlijk toch wel gierig.


Die douchekop is juist een heel origineel cadeau toch? En wellicht veel duurder dan € 20.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:18

Het ging over gierig, niet over vega toch? ;)

Goof

Berichten: 28953
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:20

Wij hebben ook echt een aantal originele kado's gekregen en daar hecht ik persoonlijk meer waarfe aan dan geld. Daar is door de gever tenminste over nagedacht.
En nu terug ontopic.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:24

Ik weet er nog wel een over mijn broer :') Die doet op vakantie bij het ontbijtbuffet in een hotel altijd een paar broodjes extra smeren voor hem, zijn vrouw en de kinderen tussen de middag zodat ze dan nergens hoeven te gaan eten. Nee, hij zit niet krap bij kas, bulkt van het geld en dat vertelt die ook maar al te graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:24

Goof schreef:
Wij hebben ook echt een aantal originele kado's gekregen en daar hecht ik persoonlijk meer waarfe aan dan geld. Daar is door de gever tenminste over nagedacht.
En nu terug ontopic.


Wij hadden van de vriendin idd een picknickbank gekregen, superleuk en een mooi blijven kado :j Als je omrekent naar geld waren ze goedkoop uit, maar ach.. ;)

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:34

oomens schreef:
Lori schreef:
@Indestal een vegetariër eet ook geen vis hoor, dat is ook gewoon een levend dier die gedood wordt om op te vreten. Reageer op je zin van "Maar veganistisch is dat niet dat je geen dierlijke eiwitten eet? Dus ook geen zuivel eieren en vis? "

Voor veel niet-vegetariërs zijn vegetariërs mensen die geen vlees eten. Dat vis daar ook onder valt, dat zul je soms moeten uitleggen. In Frankrijk zul je bijvoorbeeld ook gevogelte nog vaak expliciet moeten benoemen, omdat dat daar echt wat anders is dan vlees.


Toch ken ik een aantal mensen die zich zelf vegetariër noemen, maar die wel vis eten. Bij deze mensen speelt dan wel dat ze niet zozeer geen vlees eten vanwege het dierenwelzijn, maar omdat ze het niet lusten, of het een verkeerd idee vinden en bij vis hebben ze dat niet.

Goof

Berichten: 28953
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:37

Relaxed schreef:
Goof schreef:
Wij hebben ook echt een aantal originele kado's gekregen en daar hecht ik persoonlijk meer waarfe aan dan geld. Daar is door de gever tenminste over nagedacht.
En nu terug ontopic.


Wij hadden van de vriendin idd een picknickbank gekregen, superleuk en een mooi blijven kado :j Als je omrekent naar geld waren ze goedkoop uit, maar ach.. ;)


Ja toch!
Wij hadden van een bakkerij in de buurt een x-aantal bestelcodes gehad om in het weekend verse ontbijtbroodjes te laten bezorgen. Ook geen prijzig kado, maar wel 1 waar we wekenlang plezier van hadden. Zo leuk <3
Een ander mag dat gierig vinden, maar ik vind dit veel leuker dan een briefje van 50.

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:52

Amandavd schreef:
Ik weet er nog wel een over mijn broer :') Die doet op vakantie bij het ontbijtbuffet in een hotel altijd een paar broodjes extra smeren voor hem, zijn vrouw en de kinderen tussen de middag zodat ze dan nergens hoeven te gaan eten. Nee, hij zit niet krap bij kas, bulkt van het geld en dat vertelt die ook maar al te graag.


Oh dat heb ik ook wel eens gedaan met een vriendin op stedentrip hoor :D we hadden een heerlijk ontbijt buffet waar we ons echt vol vraten en de croissantjes waren echt heerlijk. Daar namen we er dan een stuk of 4 van mee in een zakje voor de rest van de dag. Dit is wel een aantal jaren geleden toen we allebei nog student waren. Compleet een lunch gaan smeren en in je Tupperware bak meenemen zou ik dan weer niet doen :+

friendly
Berichten: 8401
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:51

Laurora schreef:
Die keer dat ik naar de McDonald's ging en vroeg om de vegetarische opties.
"ehh kip en vis zijn ook vegetarisch toch?"
:+

En dan gewoon in Nederland.

Ze eten wel vegetarisch maar verder... :')

Maren
Feeling down? Saddle up!
Berichten: 1060
Geregistreerd: 10-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:55

x
Laatst bijgewerkt door Maren op 29-09-23 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:49

Een goedkoper cadeau wat zeker door het bruidspaar gewenst is is wel heel wat anders dan met spul aankomen draven waar ze niks aan hebben. Hier zou zo'n douchekop ook waardeloos zijn omdat onze douche daar niet op voorzien is.

Christiene
Berichten: 7737
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:50

Britta31 schreef:
Wij hadden 2 wildvreemde mensen aan de koffie en gebak tijdens de bruiloft.Toen ze betrapt waren gaven ze 10 euro.Ook gierig,aanschuiven bij een vreemde bruiloft voor gratis koffie en gebak.

gierig.. maar ook echt mega brutaal... 8)7 _O- :=


bij de laatste bruiloft waar ik daggast was waren er mensen die niet uitgenodigd waren die er gewoon bij kwamen (familie geloof ik neef van de vader's bruid.) dat vond ik pas erg.. en dan ook met een stomme plantje aan komen.


bij een oom en tante kwam een gezin van acht man op hun 30 jarige bruiloft.. was eten en een feest. die hadden een tientje gegeven met acht man.. de andere gasten gaven meer per persoon dan hun met zijn achten. en het buffet was nog niet geopend toen stonden ze er al.. en met taart waren ze aan het rondgooien na elkaar.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:00

@Flying_Angel, dan was die persoon geen echte vegetariër ;) . Er is wel een aparte naam voor deze die enkel vis eten en de rest niet maar ken die niet vanbuiten. Nu verder ontopic.

Hier heeft mijn moeder eens het zelfde cadeau terug gekregen als dat ze zelf het jaar ervoor had gegeven. :')

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:01

Lori, dankjewel voor de verheldering

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:30

Een pescotarier is dat ;)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 02:32

Ik heb een keertje voor een bruiloft een WC bril cadeau gedaan. Zo’n eentje waar allemaal (nep) eurobiljetten en euro munten in verwerkt zat. Stel had net een huis gekocht en waren nog aan het verbouwen. Ze wilde alleen geld, ik zat krab bij kas, maar bij de Xenos was die WC bril in de aanbieding voor €10
Ik heb er destijds nog een heel gedicht bij gedaan over je rijk voelen op het toilet. Vond het zelf wel origineel en ze hebben de WC bril echt in gebruik gehad, tot grote hilariteit van hun gasten thuis.

Tegenwoordig probeer ik bij bruiloften wel altijd wel een origineel cadeautje te doen inclusief cash, even afhankelijk van onze relatie tot elkaar. Als daggast geef je meer dan als receptiegast en weer anders dan avondgast imo.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 03:18

Ik vind pagina 1 al geweldig :')
Vooral die benzine geld dingen terwijl jullie zelf gratis liften geven :7

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 03:29

Nu moet ik er net aan denken dat de man waar ik vaak kebab bij ga halen echt ongelooflijk gierig is.... op zijn pepers. :+
Echt niet normaal. Bij normale zaken krijg je bij wijze van spreke een hele zak groene pepers mee als je een kebab bestelt. Hij geeft je vier, VIER ZIELIGE pepertjes, verdomd kleine dan nog ook.

Vandaag weer, sorry, ik werd er echt pissig door. Ik denk er nooit aan om zelf pepers te gaan kopen in de winkel en dan zit je daar mooi met je kebab zonder pepers. Zei mijn moeder blijkbaar eens tegen hem dat ze pepers gekocht had in de Carrefour. Zegt hij 'Oh, maar die kan je bij mij ook kopen.'
Is het drie euro extra voor een bakje pepers... Wat je dan uiteindelijk moet weggooien want zoiets kan je niet in een bakje bewaren.

Vier pepers, ik krijg ze echt niet meer uit mijn hoofd. :') Hij moet geen hele doos meegeven, maar ik blijf het echt gewoon gierig vinden, zeker als ik naar alle andere zaken kijk waar ik al geweest ben.