Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:29

Ik vind ook niet heel snel iets vies, dus tja :')

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:30

Ik heb momenteel een zomerjurkje aan met precies 0 zakken. Dan gaat mijn telefoon ook gewoon in mijn BH. Maar goed, met een 80GG cup valt dat ook niet zo op XD

Telpeva

Berichten: 14813
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:33

Ik heb meestal wel een schoudertas bij mij voor mijn rommel, of zo'n sport riem met van die kleine zakjes, die past ook onder je kleding en kan je toch je sleutels, ID en geld meenemen :) In mijn bh ga ik niet aan beginnen, behalve dat ik het niet netjes vind naar de persoon achter de kassa toe om zo'n viezig damp warm ding aan te pakken, maar ook omdat het gewoon awkward staat wanneer je achter de kassa in je bh moet graven

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:46

Telpeva schreef:
Ik heb meestal wel een schoudertas bij mij voor mijn rommel, of zo'n sport riem met van die kleine zakjes, die past ook onder je kleding en kan je toch je sleutels, ID en geld meenemen :) In mijn bh ga ik niet aan beginnen, behalve dat ik het niet netjes vind naar de persoon achter de kassa toe om zo'n viezig damp warm ding aan te pakken, maar ook omdat het gewoon awkward staat wanneer je achter de kassa in je bh moet graven


Maar hoe pak je daar subtiel iets uit zonder onder je jurkje te lopen graaien? :7 (uit die riem voor onder je kleding)

Overigens, met dat gourmet restaurant, het lijkt me dat zij nogal op vlees zijn ingesteld. Dan kun je heel eerlijk wel verwachten dat de opties voor een veganist niet optimaal gaan zijn (dat is de insteek van het restaurant eenmaal niet). En iets zeggen zoals: ''ze mag alles van de vega slager'' Een restaurant hoeft toch niet voor jou bij de super de vervangers te gaan halen? Als ze het wel hadden gedaan, super service. Maar zoniet, ja jammer dan.

Ik vind niet dat restaurants met een bepaald concept hun hele keuken om hoeven te gooien voor een overtuiging. Er zijn genoeg restaurants met een andere inslag (of meer vega/veganistische opties) die wel kunnen. Maar bij een argentijns grill restaurant ga ik ook niet vragen om een veganistische steak :o

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:49

Inmiddels zouden we toch echt wel kunnen verwachten dat restaurants gewoon redelijke maaltijden kan bieden voor mensen die vegetarisch willen eten. Zo moeilijk is dat niet. (En bij gourmetten zeker niet.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:52

Aight schreef:
Een restaurant hoeft toch niet voor jou bij de super de vervangers te gaan halen? Als ze het wel hadden gedaan, super service. Maar zoniet, ja jammer dan.

Tuurlijk hoeft dat niet. Maar als je vervolgens die persoon bijna niets serveerd dan breng je het toch gewoon niet in rekening?

De marges in restaurants zijn hoog genoeg dus een klant die nog eens terug komt (vaak niet alleen) is vaak meer waard dan een bestaande klant zoveel mogelijk uitmelken.

Marjo

Berichten: 37296
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:55

Aight schreef:
Telpeva schreef:
Ik heb meestal wel een schoudertas bij mij voor mijn rommel, of zo'n sport riem met van die kleine zakjes, die past ook onder je kleding en kan je toch je sleutels, ID en geld meenemen :) In mijn bh ga ik niet aan beginnen, behalve dat ik het niet netjes vind naar de persoon achter de kassa toe om zo'n viezig damp warm ding aan te pakken, maar ook omdat het gewoon awkward staat wanneer je achter de kassa in je bh moet graven


Maar hoe pak je daar subtiel iets uit zonder onder je jurkje te lopen graaien? :7 (uit die riem voor onder je kleding)

Overigens, met dat gourmet restaurant, het lijkt me dat zij nogal op vlees zijn ingesteld. Dan kun je heel eerlijk wel verwachten dat de opties voor een veganist niet optimaal gaan zijn (dat is de insteek van het restaurant eenmaal niet). En iets zeggen zoals: ''ze mag alles van de vega slager'' Een restaurant hoeft toch niet voor jou bij de super de vervangers te gaan halen? Als ze het wel hadden gedaan, super service. Maar zoniet, ja jammer dan.

Ik vind niet dat restaurants met een bepaald concept hun hele keuken om hoeven te gooien voor een overtuiging. Er zijn genoeg restaurants met een andere inslag (of meer vega/veganistische opties) die wel kunnen. Maar bij een argentijns grill restaurant ga ik ook niet vragen om een veganistische steak :o


Nee hoor, maar laat ze dan eerlijk zijn en zeggen dat ze dan niet hoeft te betalen maar zelf wat mee moet nemen ;)

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:07

Shadow0 schreef:
Inmiddels zouden we toch echt wel kunnen verwachten dat restaurants gewoon redelijke maaltijden kan bieden voor mensen die vegetarisch willen eten. Zo moeilijk is dat niet. (En bij gourmetten zeker niet.)

Maar Veganistisch en een notenallergie maakt het er echt niet makkelijker op. Voor vegetariërs wordt er net veel met noten gewerkt. En met veganistisch zou ik ook niet veel verder komen dat wat groentjes en fruit op een stokje

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:08

Maar dan geef je dat toch aan als restaurant, dat je voor deze gast niet kunt cateren? Dan zeg je toch geen ja en verkoop je ze vervolgens voor €25,- 3 saté prikkers?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:21

Shadow0 schreef:
Inmiddels zouden we toch echt wel kunnen verwachten dat restaurants gewoon redelijke maaltijden kan bieden voor mensen die vegetarisch willen eten. Zo moeilijk is dat niet. (En bij gourmetten zeker niet.)

Vegetarisch is één ding, die geef je gewoon een salade geitenkaas of een preiquiche. Veganistisch is alweer een stuk lastiger. Als je daarbij dan naast de dingen die je om medische redenen niet mag, ook nog eens zelf ervoor kiest om je een hele hoop extra beperkingen op te leggen, dan maak je het voor een restaurant wel heel ingewikkeld. Blijf dan gewoon thuis of stel je een keertje wat minder principieel op. Daar ga je (als er geen noten in zitten) echt niet meteen dood van.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:22

Als ik nog 1x een salade geitenkaas voorgezet krijg... Creativiteit is vér te zoeken.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:24

Vjestagirl schreef:
Als ik nog 1x een salade geitenkaas voorgezet krijg... Creativiteit is vér te zoeken.

Hé, je mag ook de quiche kiezen hoor, of zelfs een omelet zonder spekjes.

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:29

oomens schreef:
Als je daarbij dan naast de dingen die je om medische redenen niet mag, ook nog eens zelf ervoor kiest om je een hele hoop extra beperkingen op te leggen, dan maak je het voor een restaurant wel heel ingewikkeld.


Wie zijn er nou de professionals? Als mensen thuis prima creatieve maaltijden kunnen maken, waarom kan men dat in een restaurant, met mensen met een koksopleiding en voorbereidingstijd (en hints) dan niet? Het hoeft niet eens heel moeilijk te zijn.

Het niveau van de horeca is soms echt bedroevend, zowel in creativiteit als in gastvrijheid. (Maar hee - het is wel de reden dat 'dan blijf je maar thuis' inderdaad vaak de conclusie is. En dan klaagt de horeca weer dat er te weinig mensen komen, maar daar maken ze het echt heel erg zelf naar.)

Maar misschien ga ik zo maar eens kijken of ik nog een tijdje gratis op een terrasje kan gaan zitten lezen :)

Marjo

Berichten: 37296
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:31

oomens schreef:
Shadow0 schreef:
Inmiddels zouden we toch echt wel kunnen verwachten dat restaurants gewoon redelijke maaltijden kan bieden voor mensen die vegetarisch willen eten. Zo moeilijk is dat niet. (En bij gourmetten zeker niet.)

Vegetarisch is één ding, die geef je gewoon een salade geitenkaas of een preiquiche. Veganistisch is alweer een stuk lastiger. Als je daarbij dan naast de dingen die je om medische redenen niet mag, ook nog eens zelf ervoor kiest om je een hele hoop extra beperkingen op te leggen, dan maak je het voor een restaurant wel heel ingewikkeld. Blijf dan gewoon thuis of stel je een keertje wat minder principieel op. Daar ga je (als er geen noten in zitten) echt niet meteen dood van.

Wauw.

Jij vindt het dus heel normaal om 25 euro te rekenen voor 3 spiesjes met groente?
En zoals aangegeven, waren er gewoon producten van de Vegetarische slager te vinden die ze gewoon mocht eten.

Misschien wordt het tijd dat de restaurants eens wat minder "mainstream" denken maar ook wat meer gevarieerde vega(n) maaltijden gaan aanbieden ;)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:36

Ik kan mij wel voorstellen dat zo een restaurant niet apart gaat inkopen...restaurantkeuze is aan de consument, niet andersom maw dat de consumnet gaat bepalen wat een restaurant te bieden heeft.

Ik verwacht dat er bij de bbq ook nog salades waren? Maar veganistisch is dat niet dat je geen dierlijke eiwitten eet? Dus ook geen zuivel eieren en vis? Dan wordt het echt wel moeilijk...

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:40

Dat restaurants geen veganistische opties hebben kan ik nog wel begrijpen, maar als er van tevoren aangegeven is dat iemand veganistisch eet heb je als restaurant imo twee opties, je kan zeggen dat je je best doet om er iets van te maken (wat ook weer niet zo heel moeilijk is, je hoeft daar echt geen stad en land voor af te zoeken), of je zegt simpelweg dat het te ingewikkeld wordt om daar rekening mee te houden en dat betreffende klant dus niet mee kan eten. Dan kan je zelf kiezen of je een ander restaurant kiest of je als klant bv zelf eten meeneemt in overleg.

Het probleem hier is dat het restaurant zegt dat ze het gaan oppakken en vervolgens met drie groentenspiezen komen, waar ze de klant vervolgens de volledige prijs voor laten betalen. Dat is natuurlijk wel van de zotte, 25 euro voor drie groentenspiezen is echt niet normaal.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:42

Tja dat is weer wat je dan afspreekt, toch? Met de vraag wat hebben jullie voor mij te bieden....?

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:44

Ja, maar ik vind het ook niet meer dan logisch dat als een restaurant toezegt mee te willen denken in je opties je er niet vanuit gaat dat je zo'n karige maaltijd krijgt.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:44

Wij waren laatst aan het wokken ergens, zooooooo ontzettend smerig was het, alles stond aan te koken en te verdrogen, smaakte naar niks en naar alles van elkaar, was ook samen 55 euro, vond ik ook zonde en wat we op hadden was echt geen 25 euro de man waard...

Ik vind dat een goed restaurant met normale prijzen de laatste jaren erg moeilijk te vinden is, je bent zo 60 euro samen kwijt en dan heb je gewoon niet lekker en genoeg gegeten...

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:49

Indestal: alsof het restaurant de klant als vijand ziet ofzo! Denk je dat mensen dat willen, dat hun avondje uit een contractonderhandeling wordt? Nogmaals: de horeca klaagt met enige regelmaat dat mensen niet meer zo vaak uit eten lijken te gaan. En ze lijken maar niet te snappen dat dat er op z'n minst mee te maken heeft dat ze er geen leuke avond van maken, en/of geen interessante maaltijden serveren. Het lijkt mij een bijzonder dom business model.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:55

@Indestal een vegetariër eet ook geen vis hoor, dat is ook gewoon een levend dier die gedood wordt om op te vreten. Reageer op je zin van "Maar veganistisch is dat niet dat je geen dierlijke eiwitten eet? Dus ook geen zuivel eieren en vis? "

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:56

Joi bent vegetarier :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:58

Ik begrijp Antonius wel, hier is het ook de gewoonte dat je op een huwelijk per koppel toch wel minimaal €50 of meer in een envelopje stopt. Met die douchekop zou ik ook niet blij geweest zijn... Wat kost dat tegenwoordig, €20 bij de doe-het-zelver? De enige die zoiets zou mogen geven is diegene die weet dat we bijvoorbeeld net aan het verbouwen zijn of zoiets specifiek zoeken. Maar anders, nee bedankt. Niks tegen cadeaus maar dan aub wel nuttige zaken en geen prullaria. Da's gewoon je geld weggooien En dat vind ik minstens net zo zonde.


Hier gierigheid van schoonpa vooral. Door mijn vriend zijn job verdient hij bovengemiddeld en schoonpa ligt daar wat graag op mee. Toen vriend uit huis ging moest hij zijn 1 jaar oude flatscreen achterlaten. Hij verdiende toch genoeg om een nieuwe te kopen en hun tv was aan vervanging toe. De flatscreen doet nog steeds mooi dienst in ons huisje :+

Paar jaar terug kocht vriend een sportwagen. Omdat schoonpa bij hun verzekering een hele mooie regeling kon treffen qua premie is vriend daarbij aangesloten. Bleek nadien dat schoonpa mij heeft laten schrappen als 2e bestuurder en zichzelf in de plek liet zetten.
Vind ik niet erg haha.

Maar schoonpa komt bij mooi weer als vriend er niet is wel steeds de wagen halen. Dat is niet erg. Wat MIJ wel stoort, is dat ie em nooit voltankt. Er zit een extra alarm op en schoonpa kan dat niet goed handelen. Dus gaat hij nooit tanken "want hij wil niet voor schut staan". Volgens mij doet het gewoon teveel pijn aan zijn portefeuille.
Idem met onderhoud. Schoonpa wil hem wel naar de garage brengen en de apk maar weigert 1 cent te betalen.
Maw, schoonpa gaat met alle plezier de grote man uithangen met die wagen zonder er ook maar 1 cent voor op te hoesten.
Ik (en schoonmoeder) ergeren ons daar alle kleuren van de regenboog aan. Zij schaamt zich vaak te pletter als schoonpa weer eens de schone schijn wil ophouden.
Helaas durft mijn vriend er niets over zeggen...

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:03

Emmaa_ schreef:
Dat restaurants geen veganistische opties hebben kan ik nog wel begrijpen, maar als er van tevoren aangegeven is dat iemand veganistisch eet heb je als restaurant imo twee opties, je kan zeggen dat je je best doet om er iets van te maken (wat ook weer niet zo heel moeilijk is, je hoeft daar echt geen stad en land voor af te zoeken), of je zegt simpelweg dat het te ingewikkeld wordt om daar rekening mee te houden en dat betreffende klant dus niet mee kan eten. Dan kan je zelf kiezen of je een ander restaurant kiest of je als klant bv zelf eten meeneemt in overleg.

Het probleem hier is dat het restaurant zegt dat ze het gaan oppakken en vervolgens met drie groentenspiezen komen, waar ze de klant vervolgens de volledige prijs voor laten betalen. Dat is natuurlijk wel van de zotte, 25 euro voor drie groentenspiezen is echt niet normaal.


Ik ben het hier zeker ook wel mee eens dat het restaurant dit niet goed heeft afgehandeld, dat ben ik ook met je voorgangers eens. Maar ik wilde met mijn post aangeven dat het wel een extra drempel (die je zelf opzoekt) is om naar een restaurant te gaan wat -in mijn ogen- te verwachten niet voldoende keuze gaat geven voor veganisten. Veganistisch is in Nederland immers nog niet een standaard optie in restaurants. En ja, ik ben het ook met vjestagirl eens dat de vegetarische keuzes bij restaurants vaak om te huilen zijn. Dat is nu wel steeds meer in opkomst gelukkig. Maar je hóéft er niet te eten, er zijn ook voldoende restaurants die wél lekkere/verrassende/variatie vegetarische maaltijden aanbieden.

Maargoed, back on to topic en vrede? :D

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:14

Lori schreef:
@Indestal een vegetariër eet ook geen vis hoor, dat is ook gewoon een levend dier die gedood wordt om op te vreten. Reageer op je zin van "Maar veganistisch is dat niet dat je geen dierlijke eiwitten eet? Dus ook geen zuivel eieren en vis? "

Voor veel niet-vegetariërs zijn vegetariërs mensen die geen vlees eten. Dat vis daar ook onder valt, dat zul je soms moeten uitleggen. In Frankrijk zul je bijvoorbeeld ook gevogelte nog vaak expliciet moeten benoemen, omdat dat daar echt wat anders is dan vlees.