Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3156
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:04

Ellen_ov schreef:
Dani199764 schreef:
Ik ken het verhaal vooral van de andere kant, veel mensen vinden mij gierig wat ik soms echt heel vervelend vind om te horen -O-


Reden hier voor is dat al mijn (oude) vrienden zuipen als de malle, roken en heel veel eten. Maar ik drink geen alcohol, ik rook niet, en ben vegetarisch dus maak ook nooit gebruik van het bittergarnituur. Sterker nog, ik drink alleen maar water, ook geen cola of frisdranken, vind die dingen namelijk gewoon niet lekker. In het begin betaalde ik altijd heel braaf mee aan de gezamenlijke rekening, want dit werd toch wel verwacht, maar was soms maar zo €30 tot €50 kwijt.. Aan 1 of misschien 2 glazen water dus.. Uiteindelijk gezegd dat ik liever zelf naar de bar ga en mijn eigen drinken / eten haal en ze mij dus niet in het gezamenlijke rondje mee hoeven te nemen. Ik werd toen heel scheef aan gekeken, ze vonden het niet kunnen en ben uit de groep gezet.. Heb mij er echt heel erg slecht over gevoeld, maar elke week zo veel geld uit geven voor niks was op den duur ook niet leuk meer -O-

De kleine dingen ben ik daar in tegen ook niet moeilijk in, als ik bijvoorbeeld een ijsje ga halen met een vriendin reken ik gerust af voor ons beide, wat maakt die ene euro nou uit.. En weet ook dat zij dat soort dingen ook voor mij zou doen. Beetje geven en nemen denk ik dan :)


zo zeg! dan ben je niet gierig maar heb je gewoon niet zulke leuke vrienden (gehad) :+


Dat ook :+
Maar toch zien veel mensen het als gierig dat ik maar weinig eet en alleen water drink, ze denken dan dat je weinig uit wil geven volgensmij, maar ik heb gewoon echt niet veel nodig en vind water nou eenmaal het lekkerst.
Op een of andere manier is het ook vreemd om niet van alcohol te houden op 20 jarige leeftijd.. Als ik zeg dat ik geen alcohol drink tegen mensen krijg ik altijd een hele geschokte blik _O-

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:04

Niet iedereen houdt van frisdrank, alcohol of snaai. Ik vind het bizar dat in dat geval de 'goedkope klant' gewoon moet meebetalen i.p.v. wat er gedronken is en dan de rest splitten, maar dat is een andere discussie.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:05

Niks mis mee hoor!! Maar niks voor mij! Ik lust af en toe wel een lekker wijntje of een cola: even genieten van een smakelijk drankje! Maar waarom naar een bar gaan voor water? Heb ik gewoon thuis ha ha ha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 16:07

Voor de gezelligheid :+

Maar om het ontopic te houden: als ik aan een glaasje water zit (hier in sommige tentjes kost het maar 50 cent) dan ga ik echt niet meebetalen met de dure drankjes van de rest.

Marjo

Berichten: 37287
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:07

Hilli schreef:
Niet iedereen houdt van frisdrank, alcohol of snaai. Ik vind het bizar dat in dat geval de 'goedkope klant' gewoon moet meebetalen i.p.v. wat er gedronken is en dan de rest splitten, maar dat is een andere discussie.

Eens. Ik heb ook wel eens kraanwater besteld. Had net genoeg om een hoofdgerecht te betalen. Gelukkig was dat ook geen probleem, ik heb als eerste afgerekend en de rest deelde het overige bedrag.

Inmiddels scheelt het me niet zo of we pp afrekenen of splitten, vaak scheelt het mekaar toch niet veel

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:08

@zorro , precies om die redenen leen ik geen geld meer uit, ik heb zovaak meegemaakt dat het gewoon niet terugkomt, erg makkelijk profiteren dan.
Ik leen ook geen geld van een ander. Als ik iets (duurs) niet kan kopen is het wachten op salaris of doorsparen. Heel simpel.

Faelynn

Berichten: 3156
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:10

Cayenne schreef:
n_love_qwert schreef:
@Dani, ik snap dat je niet mee wil betalen als jezelf maar 2 glaasjes water hebt gedronken.. Maar water?? Is dat niet te saai?! Je leeft maar een keer meissie, geniet er dan ook van!!


Wat is er mis met water? Ik drink eigenlijk alleen maar water of thee (en dat is ook water :+ ). Dat vind ik gewoon het lekkerste.
Je hoeft toch niet per sé iets anders te drinken om te genieten van het leven?


Vind water gewoon het lekkerst, of soms een glaasje sap bij het ontbijt
Sommige vinden het saai, hoor dat ook wel regelmatig hoor :j maar de effecten van alcohol vind ik gewoon echt niet prettig, op het moment zelf niet, en de dag daarna al helemaal niet _O-

Ik ga verder inderdaad mee naar de bar voor de gezelligheid, ik kan het net zo leuk hebben met water als de andere met bier

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:11

n_love_qwert schreef:
Niks mis mee hoor!! Maar niks voor mij! Ik lust af en toe wel een lekker wijntje of een cola: even genieten van een smakelijk drankje! Maar waarom naar een bar gaan voor water? Heb ik gewoon thuis ha ha ha

Alcohol kan je ook zo in huis halen :D
Naar de bar ga je toch voor de gezelligheid, zal mij een worst wezen wat iemand drinkt, voor de een een biertje de ander een glaasje water.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 07-05-18 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37287
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:11

Geld leen ik alleen van mijn ouders en als vrienden iets voorschieten zorg ik dat het zsm terugbetaald is

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:12

n_love_qwert schreef:
@Dani, ik snap dat je niet mee wil betalen als jezelf maar 2 glaasjes water hebt gedronken.. Maar water?? Is dat niet te saai?! Je leeft maar een keer meissie, geniet er dan ook van!!


Dat zegt mijn vriend nou ook altijd :roll: Water is gewoon lekker!

Goof

Berichten: 28918
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:12

Met vriendinnen uitgaan, in totaal 3 personen. Persoon 1 doet een rondje, persoon 2 doet een rondje en dan blijft het stil.... dan schrapen persoon 1 en 2 eens hun droge keel en dan zegt persoon 3:"oh ik heb geen dorst, ik sla een rondje over"
Iedere week opnieuw.... _O-

anne182

Berichten: 339
Geregistreerd: 04-05-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:13

Ik heb ook een bizar gierige huisgenoot in mijn studentenhuis. Hetgeen wat nu heel erg speelt in ons huisje zijn de waterkosten van de douche. Het komt erop neer dat ik maar 2 keer per week 10 minuutjes mag douchen, want zij doucht maar 1 keer per week en ze wilt niet voor mij betalen. Mijn vriend moet trouwens 4 cent per minuut betalen om te mogen douchen, en ja, dat wordt bijgehouden met een timer :j .

Denk dat het duidelijk is waarom ik op zoek ben naar een nieuwe kamer :+

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:13

Ik snap wel dat als je alleen wat water (ipv alcohol frisdrank of wat dan ook: helemaal prima heur! Gewoon niet mijn stijl en wat bizar vanaf mijn oogpunt :)) hebt gedronken, je niet de rekening wil splitsen en 30-50 euro betalen! Om dan gierig genoemd te worden is vreemd, geen goede vrienden lijkt me dan..

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:14

chimello schreef:
Nou, hier komt er eentje!

Een voormalig goede vriendin vroeg of ik haar getuige wilde zijn voor haar bruiloft. Ik zei uiteraard ja! Ik heb vrij gevraagd en aan mij werd verzocht of ik eerder kon komen om nog te helpen. Ik ga er vanuit dat helpen inhoudt een beetje te vegen, opruimen enzo.

Nou. Niet dus. Letterlijk ALLES moest worden gedaan. De hele ruimte moest gepoetst worden, opgebouwd worden, alle versiering moest opgehangen worden, gevouwd en opgebouwd worden. Lampen in de bomen hangen met alle insecten er in... Stelt niet veel voor zou je denken, maar we zijn er de hele dag mee bezig geweest. 2 van ons 3 waren vegetarier. Ik zou blijven logeren maar moest zelf maar avond eten voorzien, en ik had zelfs voor het ontbijt moeten betalen wat achteraf niet vegetarisch was. Ik moest op de dag zelf nog ballonen opblazen, de bloemen halen, zelf nog het huis versieren als ze terug kwamen, zorgen dat ik zelf kleren aan had...
Vervolgens hebben we mensen de drankjes moeten geven en de taart moeten aangeven als een stel bedienden, de borden moeten afwassen!!! Wat ik met mijn smetvrees geweigerd heb. En het buffet in de avond erna was niet voor vegetariers. Kortom, ik heb met 2 andere meisjes de hele bruiloft opgezet, klaargemaakt, onderhouden, ober gespeeld, dienstmeisje gespeeld, cadeaus aangekomen en weggelegd en amper zelf gezeten.
En dan moet je je eigen avond eten EN ontbijt nota bene nog zelf betalen ook... Het gaat mij om principes want de schoonouders waren er ook en die zeiden 'jullie gaan het nog druk krijgen!' en deden zelf niets. De bruid was thuis en deed ook niets. De bruidegom heeft even geholpen en moest nog werken maar de ouders en broers/zussen hadden toch wel iets kunnen doen? We werden letterlijk constant verteld wat we moesten doen.

Ik heb eigenlijk geen contact meer met haar nu.
Ik heb ook echt maar heel kort en bondig verhaal gedaan nu, het was echt uitgebreider en meer werk dan het nu klinkt :+


wpw waiw, echt?
Ik had me zo weer omgedraaid en was met de andere 2 meiden weg gegaan; daar zijn de getuige en bruidsmeisjes toch ook helemaal niet voor?
En dan op de avond zelf jullie als bedienden in de zaal zetten; volgens mij is dit toch wel de all tiime winner in dit topic.

Ik ken er ook 1 die echt heel erg was: vader van een vriend van mij liep hobbybeurzen af (als standhouder dus) en ik was met meerdere beurzen mee geweest. Laatste avond gingen we dan uit eten in een restaurant (tenminste; als er niet te veel mensen mee waren, anders werd het de snackbar).
Bij 1 beurs was alleen ik mee, dus we gingen uit eten laatste avond...zitten we daar en hij vertellen dat hij het jaar ervoor met zn vrouw op vakantie was geweest in Egypte. Hadden ze een hotel waar je (jawel) het monsterlijke bedrag van wel 2 gulden 50 (!) per nacht moest betalen voor hun kamer. Vond hij te duur, want kon daar echt wel goedkoper. Vertelde die vol trots dat hij een hotel gevonden had waar ze maar 50 cent per nacht hoefden te betalen.
Heb er met open gevallen mond er naar geluistert, want omg 2,50 per nacht (hier betaal je voor de daklozenopvang al meer per nacht...en ook destijds...is zo'n 20 jaar geleden) en dan nog op zoek gaan naar een nog goedkoper hotel.

Goed; die man was ook echt een krent eerste klas; kon zo familie zijn van Dagobert Duck....ik vermoed dat dat stripfiguur ook zn grote voorbeeld was.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:15

anne182 schreef:
Ik heb ook een bizar gierige huisgenoot in mijn studentenhuis. Hetgeen wat nu heel erg speelt in ons huisje zijn de waterkosten van de douche. Het komt erop neer dat ik maar 2 keer per week 10 minuutjes mag douchen, want zij doucht maar 1 keer per week en ze wilt niet voor mij betalen. Mijn vriend moet trouwens 4 cent per minuut betalen om te mogen douchen, en ja, dat wordt bijgehouden met een timer :j .

Denk dat het duidelijk is waarom ik op zoek ben naar een nieuwe kamer :+


What the f**k?! :) _O-

(excuses voor mijn taalgebruik, maar ik heb er geen woorden voor ha ha!)

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:23

Ik haat die zeikpinnen. :o
Ik ken er ook.

Faelynn

Berichten: 3156
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:23

n_love_qwert schreef:
Ik snap wel dat als je alleen wat water (ipv alcohol frisdrank of wat dan ook: helemaal prima heur! Gewoon niet mijn stijl en wat bizar vanaf mijn oogpunt :)) hebt gedronken, je niet de rekening wil splitsen en 30-50 euro betalen! Om dan gierig genoemd te worden is vreemd, geen goede vrienden lijkt me dan..


Waren inderdaad ook geen goede vrienden, achteraf gezien werd ik eigenlijk gewoon gebruikt, want ik was natuurlijk ook erg goed inzetbaar als bob en die hoge bedragen die ik mee betaalde scheelde hun natuurlijk ook flink.

Zit inmiddels veel alleen thuis, maar het gevoel gebruikt te worden was toch vervelender dan het alleen thuis zitten. Moet nu nog een keer de ballen vinden om alleen de kroeg in te gaan :D

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:30

Ik kreeg eens kleding van iemand die er te dik voor geworden was.
Na een halfjaar vroeg diegene de kleding terug want de kilo's waren er weer af.
:') :') :')
Uiteraard ben ik daar niet in mee gegaan.

Oh en eens via MP;
Ik bood een fiets aan, moest eea aan gereapareerd worden (nieuw zadel nodig en 2 lekke banden) dus ik vroeg er (vond ik erg redelijk) 15 euro voor.
Binnen no time tig reacties.
Mensen uitgenodigd om te komen kijken, waren ze hier maar bleek de fiets niet de juiste maat te hebben.
Nou oke doei denk je dan.. Maar nee. Of ik dan wel even de benzinekosten kon vergoeden want ze waren nu dus voor niets op en neer gereden.
:') :') :')
Ik heb geweigerd :+
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 07-05-18 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:32

Wat een verhalen!

Hier is de hele schoonfamilie vreselijk gierig. Een paar jaar geleden ging schoonzus naast schoonouders wonen en kwam haar huis dus te koop. Dat moesten wij maar kopen. Het is een mooi huis op een fijne plek, dus dat wilden we best maar ons andere huis moest dan eerst verkocht worden. Dat lukte niet op tijd, maar schoonzus had het geld nodig voor de verbouwing. Schoonvader zou ons dan het geld voor de tweede hypotheek lenen. Prima, zo gezegd zo gedaan. Hij heeft uiteindelijk meer rente gerekend dan de bank, terwijl iedereen dus baat had bij deze constructie en meneer werkelijk barst van het geld. :+

En schoonzus had laatst gaas over van een kippenren. Of wij dat wilden hebben want anders zette ze het gratis op MP. Nadat we het hadden meegenomen appte ze of we er 10 euro voor wilden overmaken. :')

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:41

Oh wat een heerlijk topic! :))

Toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde, maar niet meer mee ging op vakantie, probeerde we altijd onze vakanties om elkaar heen te plannen, zodat we zelf/samen voor de dieren konden zorgen. 1 zomer was dat niet gelukt en hadden we een weekje overlap. Dat jaar was mijn tante net een dierenpension gestart, dus hebben we de cavia's daarheen gebracht.
3 cavia's, 1 week, we hadden een schone kooi en al het voer/hooi/stro mee gegeven.
We mochten 260 euro aftikken :') . Dat hebben we nooit meer gedaan.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:42

Ik had een vriendin, al meer dan 20 jaar. Heel veel voor haar gedaan, deur stond altijd open, altijd gastvrij en mochten gewoon met het hele gezin mee eten enzo.

Tot die ene keer, op de verjaardag van haar zoon. Ik zou worden opgehaald maar mijn man was laat, erg laat. Ik krijg altijd vreselijke hoofdpijn als ik niet genoeg eet, en ik voelde m opkomen. Toen vroeg ik of ze misschien iets te eten had (op tafel stond alleen komkommer en wortel). Nee dus, want dan moesten ze iedereen te eten gaan geven die er nog was op dat moment. Het was een verjaardag he!! Was De eerste keer in al die jaren dat ik haar ooit heb gevraagd om mee te mogen eten. De vriendschap is daarna doodgebloed.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:43

Te grappig sommige verhalen maar ik moet ook zeggenndat ik mezelf wel herken in sommige verhalen en dat de gierige persoon soms niet gierig is maar gewoon echt het geld niet heb.

Ik hebjaren in een relatie gezeten waarbij we beide een goed inkomen hadden en voor de buitenwereld het goed breed hadden maar door alle schulden had ik bijna nooit iets te besteden. Als er dan benzinekosten gedeeld moest worden, een gezamenlijk kado gedaan zou worden of een etentje dan brak het zweet mij al uit want ik schaamde mij ervoor en heb diverse smoesen moeten inzetten.

Zo blij dat ik dat niet meer heb.

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:43

Wat een verhalen, heerlijk. Eigenlijk zijn de meeste verhalen ook gewoon ronduit asociaal.

Geloof dat ik niet veel gierige mensen in mijn omgeving heb, want ik kan zo eigenlijk niks verzinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:43

Ik vind het altijd wel lastig om de balans te bepalen tussen echt gierig gedrag en een klein beetje op je strepen staan qua geld lenen/uitgeven. Bedoel, ik ga niemand vragen om een euro terug te betalen aan benzinekosten, maar ik ben nogal makkelijk in het voorschieten van rekeningen en mensen ff wat toestoppen als ze blut zijn.. Het wordt op een gegeven moment wel vervelend als je 1000 keer moet vragen wanneer je het nou eindelijk terugkrijgt.

Vorige zomer op terras met een grote vriendengroep, iedereen was een beetje aan de blutte kant en het was super druk dus in plaats van dat we alles ter plekke gingen splitten (wat de bediening niet zo'n leuk idee vond) heb ik het voorgeschoten. We hadden allemaal ongeveer hetzelfde geconsumeerd dus ook gewoon gelijk afgesproken joh ik stuur iedereen wel even een Tikkie en dan wil ik het wel graag gelijk terug want ik ben ook niet rijk. En dan heb je altijd een paar mensen die het gelijk overmaken, en een paar mensen die dan drie dagen na de tweede herinnering ineens iets sturen van 'oh ja maar ik heb een biertje minder gehad dan Sjaak en ik heb maar 1 bitterbal gehad terwijl de rest er 2 heeft gehad dus ik wil eigenlijk niet zo veel meebetalen'. Prima als je dat wil maar zeg dat dan gelijk en zorg dat je cash kan inleggen of maak gelijk een goede verdeling van de rekening. Ik heb het geld al uitgegeven en wil het dan ook gewoon graag terug. Of Sjaak dan dat extra biertje overmaakt of Kees compenseert voor de bitterballen maakt me niet zo veel uit maar geef het gewoon terug :=

Tegelijkertijd is de andere kant ook super vervelend. Zelfde scenario als hierboven, lekker op een terrasje en iemand anders schoot even voor want die moest toch plassen. Ik had cash in m'n broekzak dus heb dat gegeven om mijn deel te betalen, zonder het echt heel uitgebreid uit te rekenen want dacht dat het wel goed zou zitten. Krijg ik twee dagen later een appje 'Hey Em, jij hebt mij x euro gegeven maar jouw deel van de rekening was x,10 euro, en ik wil die 10 cent eigenlijk toch wel terug'. Ja dan heb je aan mij niet echt de beste :=

Edit: benzinekosten vind ik wel altijd de lastigste. Ik laat mensen vaak meerijden van school naar een station of naar Amsterdam en dan is het altijd een soort 'ja nee je rijdt het toch dus dan hoef ik niet mee te betalen toch?' nou ja eigenlijk wel??? :o Vaak rij je toch om voor iemand en daarnaast loopt mijn auto ook niet op lucht ofzo dus prima als je mee wil rijden maar dan wil ik ook wel wat terug zien. Of het nou een kop koffie is of een biertje de volgende keer dat ik je zie.

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:48

Een vriendin van me ging op blind date. Eerst wat geappt, leek een leuke gast. Ze spraken af om een kop koffie te gaan drinken, en vriendin had duidelijk aangegeven dat het voor die date bij koffie ging blijven. Tijdens de date heeft vriendin binnen vijf minuten al door dat het niets wordt, dus toen ze haar drankje op had heeft ze 'm vriendelijk bedankt voor de date en vertelt dat er geen vervolg zou komen. Ze betaalt hun drankjes en loopt naar buiten. Krijgt ze een appje van meneer, of ze even 2 euro kon overmaken voor de condooms die hij gekocht had :wow: