Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:24

Emmaa_ schreef:
Gasten op een bruiloft of receptie zelf laten betalen vind ik dan weer niet raar of gierig. Zo'n dag kost al genoeg en als de kosten draagbaar blijven als gasten zelf een euro neerleggen voor hun biertje vind ik dat echt geen probleem.


Maar JIJ beslist om te trouwen, en een feest te geven. Je weet van tevoren dat het duur is.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:33

Vealosz schreef:
Emmaa_ schreef:
Gasten op een bruiloft of receptie zelf laten betalen vind ik dan weer niet raar of gierig. Zo'n dag kost al genoeg en als de kosten draagbaar blijven als gasten zelf een euro neerleggen voor hun biertje vind ik dat echt geen probleem.


Maar JIJ beslist om te trouwen, en een feest te geven. Je weet van tevoren dat het duur is.

Correct! :) Dus als ik word uitgenodigd om bij de huwelijksvoltrekking te zijn en het feest is daarna in eigen tuin met het verzoek zelf wat eten mee te nemen maak ik met plezier wat schalen hapjes. :) Als er word gevraagd een drankdonatie te doen vind ik dat geen probleem. Soms willen mensen graag een mooi feest en hebben ze geen bakken met geld. Dan maken we toch samen een mooi feest?
Uiteraard kijk ik zelf dan ook nog naar een mooi kadootje voor het bruidspaar, binnen mijn budget.

Maar als een bruidspaar met alle geweld in ern kasteel wil trouwen met bijbehorende catering: sorry, maar de inhoud van mijn envelop kan helaas niet meegroeien met die wens van het bruidspaar. Uiteindelijk zal de waarde dan ongeveer hetzelfde zijn als de inkoop van de ingrediënten van de hapjes en het kadootje. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:34

Afbeelding
Deze past hier wel. :+

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:32

We hadden een uitje met het personeel van het werk. Een collega is veganist. Ik heel duidelijk aangegeven dat ze veganist is en geen vegetarische. En dat ze ook een noten allergie had. ( was een gourmet menu) nou dat wisten ze niet hoor en moeilijk moeilijk. Ik zei nog ze mag alles van de vegetarische slager. Nou ze gingen hun best doen. Wat kreeg ze 2 stokjes met tomaat courgette en een stokje met champignons. Nou dat vond ik toch zo gierig van het restaurant.....

Gelukkig had collega in een tupperware bakje wat soorten vega vlees gedaan en die op de gril gegooid, want had haar al voorbereid dat het tegen zou vallen. , en zeiden er niets van. (25 euro voor 3 groenten stokjes, afzetters)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:36

Afzetters!

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:57

Geweldig topic!

Toen ik jaren geleden in de supermarkt werkte, kwam er geregeld een vaste klant aan mijn kassa.
Zodra het bedrag wat hij moest betalen naar boven afgerond moest worden, betaalde hij met zijn pin (om zo 2cent te besparen), werd het bedrag naar onder afgerond, betaalde hij uiteraard cash.

Want zo, had hij eens berekend, bespaarde hij €10 PER JAAR! :roll:

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:02

ImkeTarek schreef:
Geweldig topic!

Toen ik jaren geleden in de supermarkt werkte, kwam er geregeld een vaste klant aan mijn kassa.
Zodra het bedrag wat hij moest betalen naar boven afgerond moest worden, betaalde hij met zijn pin (om zo 2cent te besparen), werd het bedrag naar onder afgerond, betaalde hij uiteraard cash.

Want zo, had hij eens berekend, bespaarde hij €10 PER JAAR! :roll:


Dan heb je ook gewoon echt niks beters te doen als je tijd en zin hebt om dat uit te gaan rekenen. :D

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:11

Voor die 10 euro moet je ook echt wel je best doen, want het komt neer op maximaal 2 cent per aankoop. Dus minimaal 500x per jaar zorgen dat je voldoende contant geld hebt en nadenken wat de beste methode is voor afrekenen.. pff...

Marjo

Berichten: 37296
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:14

lovelucydan schreef:
We hadden een uitje met het personeel van het werk. Een collega is veganist. Ik heel duidelijk aangegeven dat ze veganist is en geen vegetarische. En dat ze ook een noten allergie had. ( was een gourmet menu) nou dat wisten ze niet hoor en moeilijk moeilijk. Ik zei nog ze mag alles van de vegetarische slager. Nou ze gingen hun best doen. Wat kreeg ze 2 stokjes met tomaat courgette en een stokje met champignons. Nou dat vond ik toch zo gierig van het restaurant.....

Gelukkig had collega in een tupperware bakje wat soorten vega vlees gedaan en die op de gril gegooid, want had haar al voorbereid dat het tegen zou vallen. , en zeiden er niets van. (25 euro voor 3 groenten stokjes, afzetters)

Schandalig. Ik had niet betaald als ik haar was.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:15

Iemand maakte gister een foto van zijn kleingeld zodat hij niet teveel terug ging geven. Omdat hij de enige was met broekzakken ging de 20 euro om samen een ijsje van te kopen in zijn zak. Je zal maar 1.20 teveel teruggeven nadat je getrakteerd bent op een ijsje. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:20

MarlindeRooz schreef:
Iemand maakte gister een foto van zijn kleingeld zodat hij niet teveel terug ging geven. Omdat hij de enige was met broekzakken ging de 20 euro om samen een ijsje van te kopen in zijn zak. Je zal maar 1.20 teveel teruggeven nadat je getrakteerd bent op een ijsje. :=

Wat een gierige groep waar bijna niemand broekzakken heeft.

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:21

Had er ook niemand een bh aan?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:47

Waren met 3 en waren familieleden met jurkjes aan. :))

En heb altijd zo’n hekel aan geld in mijn BH. :D

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:56

Dat vind ik zo goor, muntgeld in je BH.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:04

Sowieso is spullen stoppen in je bh erg smerig en ordinair vind ik....zie genoeg vrouwen die hun mobiel in hun bh stoppen :r

Gierige acties? Een dagje uit met een vriendin, samen wat drinken en om de beurt betalen als we ergens wat gingen drinken. Later op de dag kreeg ik van haar een appje, of ik nog even €2,- kon overmaken, want ze had meer betaald dan ik :+.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:26

Wat is daar nou weer vies aan? Onpraktisch, dat wel... maar vies :?

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:35

Op warme dagen zal t best flink zweten in je BH, zeker als je een maat meer hebt.

Mobiel in BH snap ik ook niet, naast vocht onder het scherm is dat toch gewoon altijd zichtbaar :=

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:47

Ja ik doe t zelf ook niet maar als er niemand zakken heeft moet je wat :') Een kennis van me stopt geld in zijn sokken vind ik ook niet echt fris ofzo :P

Sws is geld ‘vies’ om vast te pakken als je bedenkt wie en wat er allemaal aan heeft gezeten

Eef_Bam

Berichten: 4123
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:49

LadyMadonna schreef:
Wat is daar nou weer vies aan? Onpraktisch, dat wel... maar vies :?


Weet je wel hoeveel bacteriën en viezigheid er op geld en telefoons zit? Je wc bril is waarschijnlijk minder vies :Y) . Op je telefoon is nog grotendeels je eigen viezigheid (en maak je hopelijk regelmatig schoon), maar zeker geld is al in zoveel vieze handen geweest.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:56

Ja, weet ik... maar of je er nou met je handen aan zit, of m op je blote been legt of m in je bh stopt....

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:04

Ik vind het goor, deal er mee :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:08

Doe ik, ik vraag me alleen af waarom :)

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:17

Omdat als je als kassiere die briefjes aan moet pakken ze gewoon onwijs goor en nat aanvoelen. Ja, been there, done that. Bah.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:25

LadyMadonna schreef:
Wat is daar nou weer vies aan? Onpraktisch, dat wel... maar vies :?
Ik snap Lee wel, ik vind het ook vies en stop mijn tel ook niet in m'n boxer :P

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:27

Iets in je Boxer of bh stoppen vind ik nog wel een wezenlijk verschil.
Als je het zo uit je bh vist en aan een kassa meisje geeft vind ik het niet fris inderdaad, maar hé als je nergens anders plek hebt om je papiergeld te stoppen verdwijnt het bij mij ook wel eens in mijn bh.