Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:17

linnnh schreef:
Rebecca schreef:
Een topic naar mijn hart :')

Op de huishoudbeurs jaren terug kon je gratis koffiemelk proberen en meenemen (een pakje ) dan kreeg je een stempel en klaar . Met zijn 4en op stap en we kwamen met ongeveer 16 pakjes koffiemelk thuis :') , 2 handen stempel en dan beide handen de stempel er eventueel weer af wassen :')


Ik moet zeggen dat ik dit niets meer met gierigheid te maken vind hebben.. gewoon écht mega asociaal... :=


Ik hou zo intens veel van jouw avatar

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:17

O zo ken ik ook iemand, zij ruimt haar kast uit en alle producten over datum brengt ze ongevraagd naar ons!
Huh, wat moeten wij er nu mee????

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:20

Een vriendin van mij is ook erg goed met het gierig zijn :+ Ligt ook wel een beetje aan mij, durf er niks van te zeggen. Maar dan schiet ik het eten en drinken voor, geeft ze een deel terug. ''Ja de rest krijg je later.'' Nou, mooi niet dus.

Of dan gingen we naar de bioscoop en ik had kaartjes gehaald. Ze zou trakteren om het kaartje terug te betalen. Gaf ze een rondje, ''de rest betaal je zelf!'' Ware het niet dat het kaartje twee keer zo duur was :')

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:32

Met een stel vriendinnen op een hotelkamer na een concert een zooi pizza's bestellen, iedereen betaalde zijn eigen pizza. Komt er even later een andere meid binnen, die ziet de pizza's, eet zich helemaal vol, staat op, en zegt, Bedankt voor t eten, ik ga terug naar mijn eigen kamer, zie jullie morgen.

Wij zaten echt zo van WTF??

vikawiek

Berichten: 1491
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:36

mijn moeder gaat altijd de hele groente en fruit sectie door bij de Jumbo om te kijken of er beurse plekken/verrotte dingen tussen zitten, want als je dat meld krijg je een gratis zak groente en fruit :')

verootjoo
Berichten: 35647
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:37

stitchlover schreef:
Ik heb niet echt concrete 'gierige voorbeelden', maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Situatie: Je gaat met een groep uit eten. Ik, geen grote alcoholdrinker, houdt het altijd bij een a twee glazen spa (drink bij voorkeur water bij het eten) en bestel gewoon normale gerechten (kijk niet naar de prijs, maar gewoon wat me lekker lijkt). Anderen uit de groep gaan los en bestellen steevast duurdere gerechten en tikken een aantal glazen wijn achterover.

Als uiteindelijk de rekening gesplit wordt onder het aantal personen, wie is er dan gierig?
-Ik die soms wel meer dan 10 euro meer betaald dan daadwerkelijk 'verbruikt'.
-De grootverbruikers die zonder blikken of blozen anderen deels voor hun gerechten en wijn laten betalen.

Ik trek er nooit mijn mond over open, maar ik ben benieuwd of andere ook wel eens voelen wat ik voel?


Ik drink ook altijd alleen maar water omdat ik dat het lekkerst vind. Andere mensen drinken misschien graag wijn. Anderen nemen misschien wel geen toetje. Ik juist altijd heel graag. Of voorgerecht, of duurder hoofdgerecht. Geen idee eigenlijk, ik reken nooit en bekijk de bon ook amper. Het interesseert me echt niet of ik dan mogelijk een paar euro duurder uit ben naar verhouding wat ik heb afgenomen. Het is toch gezellig geweest en je hebt een leuke avond gehad?
Heb er nooit over nagedacht om daar wat van te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:38

vikawiek schreef:
mijn moeder gaat altijd de hele groente en fruit sectie door bij de Jumbo om te kijken of er beurse plekken/verrotte dingen tussen zitten, want als je dat meld krijg je een gratis zak groente en fruit :')

Ken iemand die daardoor niet meer welkom was bij de jumbo :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 14:38

Rebecca schreef:
vikawiek schreef:
mijn moeder gaat altijd de hele groente en fruit sectie door bij de Jumbo om te kijken of er beurse plekken/verrotte dingen tussen zitten, want als je dat meld krijg je een gratis zak groente en fruit :')

Ken iemand die daardoor niet meer welkom was bij de jumbo :')


Huh? Maar het is toch hun eigen beleid?

verootjoo
Berichten: 35647
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:39

_Nadia_ schreef:
Met een stel vriendinnen op een hotelkamer na een concert een zooi pizza's bestellen, iedereen betaalde zijn eigen pizza. Komt er even later een andere meid binnen, die ziet de pizza's, eet zich helemaal vol, staat op, en zegt, Bedankt voor t eten, ik ga terug naar mijn eigen kamer, zie jullie morgen.

Wij zaten echt zo van WTF??


Huh? En je kende haar wel?

joyce83

Berichten: 5211
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:43

stitchlover schreef:
Ik heb niet echt concrete 'gierige voorbeelden', maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Situatie: Je gaat met een groep uit eten. Ik, geen grote alcoholdrinker, houdt het altijd bij een a twee glazen spa (drink bij voorkeur water bij het eten) en bestel gewoon normale gerechten (kijk niet naar de prijs, maar gewoon wat me lekker lijkt). Anderen uit de groep gaan los en bestellen steevast duurdere gerechten en tikken een aantal glazen wijn achterover.

Als uiteindelijk de rekening gesplit wordt onder het aantal personen, wie is er dan gierig?
-Ik die soms wel meer dan 10 euro meer betaald dan daadwerkelijk 'verbruikt'.
-De grootverbruikers die zonder blikken of blozen anderen deels voor hun gerechten en wijn laten betalen.

Ik trek er nooit mijn mond over open, maar ik ben benieuwd of andere ook wel eens voelen wat ik voel?


Hier ook zo iemand. Drink vaak maar 2 glazen fris en dan hoort het voor mij op. Terwijl diegene die mee waren idd best wel genoten van de wijn en er gerust een stuk of 4 dronken. Ja super dan delen we door het aantal mensen. Tja kan je vertellen als je regelmatig uit eten gaat dat je dan heel blij bent met restaurants met een all-inn prijs.

Ook zag ik iets voorbij komen over mee reizen met een collega. Ja reiskostenvergoeding krijg je van het werk, echter is dat niet altijd wat je aan benzine kwijt bent. Dan heb je ook nog de kosten voor de auto zelf. Ik zou het niet raar vinden als je dan toch wat betaald voor het mee mogen reizen. Immers die collega heeft misschien 2 auto's nodig ivm werk terwijl diegene die telkens mee kan reizen een auto weg kan laten en misschien zelf ook nog reiskosten krijgt van de baas. Tevens moet diegene met auto vaak rekening houden met de ander omdat je ook niet zomaar iemand laat staan en zegt doei vandaag pak ik wat eerder vrij.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:45

_Nadia_ schreef:
Met een stel vriendinnen op een hotelkamer na een concert een zooi pizza's bestellen, iedereen betaalde zijn eigen pizza. Komt er even later een andere meid binnen, die ziet de pizza's, eet zich helemaal vol, staat op, en zegt, Bedankt voor t eten, ik ga terug naar mijn eigen kamer, zie jullie morgen.

Wij zaten echt zo van WTF??


Dan had je toch ook gewoon tegen haar kunnen zeggen dat het niet de bedoeling was dat ze mee at, en zeker niet als ze ook niet betaalde? :o

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:46

Hier ook prachtige verhalen over een vriend die intussen redelijk vriend-af is.
Met zijn allen naar de kroeg, uiteraard gewoon een tekening openen aan het begin van de avond, altijd zo gedaan, en is ook nooit een probleem. De 1 komt weleens 10-15 minuten later of eerder binnen dan een ander natuurlijk, maar aan het eind van de avond wordt de rekening gewoon gedeeld. Als iemand veel korter is geweest dan een ander wordt daar rekening mee gehouden, en wordt het bedrag geschat.
Deze gozer hield de hele avond alles bij in zijn telefoon, tot op de cent na. Vaak werd er ook een bittergarnituur oid besteld, hij rekende dan uit hoeveel hij daarvan at, en deelde dat door de totale kosten. Als hij weg ging betaalde hij uiteraard het exacte bedrag wat hij volgens hem verbruikt had. Gek genoeg kwam zijn berekening meestal behoorlijk onder dat van de rest uit.

Deze zelfde vriend was ook een levenslange vriend van mijn broer (vriendschap van 25+ jaar). Jaren geleden is hij als zzper voor het bedrijf van mijn broer gaan werken.
Broer + deze gierigaard zijn/waren onderdeel van een hele hechte vriendengroep, en als er iets verbouwd of geklust moet worden is het motto vele handen maken licht werk. Er zijn er altijd wel een aantal die komen helpen in het weekend. Zo ook toen er een deel aan het huis van mijn broer gebouwd moest worden. Vrienden kwamen helpen, en zo ook de gierige, om de binnenkant af te werken. Was veel werk, dus broer trakteerde degenen die hadden geholpen op een maaltijd in een eetcafé en wat biertjes. Toen ze naar huis gingen kreeg hij van die ene ‘vriend’ Nog even een rekening in handen voor de uren dat hij hem had geholpen met klussen. Toen broer nogal raar opkeek zei de ‘vriend’ dat hij ook de btw wel weg mocht laten, want hij wilde ook wel ‘zwart’ rekenen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:48

Cayenne schreef:
[naam] schreef:

Ken iemand die daardoor niet meer welkom was bij de jumbo :')


Huh? Maar het is toch hun eigen beleid?


Klopt maar ze werden er gek van en ze wouden niet dat ie daarmee doorging , die zocht ook de over datume producten op zodat ie 1 gratis krijgen kon.


Maar hij is een krent , zijn vogels is wel geld voor maar zijn 2 kinderen weigert hij geld aan uit te geven (van 2 vrouwen 2 zoons)

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:48

Leuk topic! Ik was zelf een paar jaar geleden best gierig:
Vliegticket vanaf Dortmund was een euro of 30-40 goedkoper dan vanaf eindhoven. dus ik denk: Dat is leuk bespaard! Had in die tijd nog OV-studentenkaart, maar natuurlijk niet in Duitsland geldig. Uiteindelijk heeft het weinig/niks gescheeld en had ik een hoop reistijd extra...

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:51

Een van de jongens uit de vriendengroep van mijn zoon wilde voor zijn verjaardag met de groep uiteten. Iedereen had het naar zijn zin gehad tot de jarige aan het eind van het etentje zei dat iedereen zijn eigen eten moest betalen. Daar had niemand op gerekend.

Diezelfde 'vriend' wilde met de groep mee naar een festival. Ze zouden met z'n allen met de auto gaan, waarbij de mensen zonder rijbewijs meereden. De 'vriend' had niemand in zijn auto dan alleen zichzelf. Ze zouden allemaal op dezelfde parkeerplaats parkeren en de parkeerkosten met z'n allen delen, maar zagen de 'vriend' taal noch teken doorrijden. Na lange tijd wachten, kwam hij aangelopen: "Je denkt toch zeker niet dat ik een euro meer ga betalen voor het parkeren. Ik sta op een goedkoop/gratis stuk (ik weet niet meer precies wat hij had gezegd). En nee, ik deel niet mee met jullie parkeerkosten". Je snapt dat de sfeer aardig verkl**t begon en de 'vriend' na deze tweede actie in een week tijd een iets minder gewaardeerde vriend is.

N.B.: Hier moet wel bij vermeld worden dat deze 'vriend' niet onbemiddeld is. Beide ouders hebben een zeer goed betaalde baan en betalen alles voor die jongen. De meeste jongens uit de groep werken zelf hard voor hun centen en/of hebben ouders die het niet zo breed hebben.

Ik had een oom die met beleggen en sparen echt onwijs veel geld op de bank had staan. Hij gaf er niets van uit en op verjaardagen zette hij voor de hele avond één bakje pinda's neer en een paar blokjes kaas en dat was het (verder zoop hij een deel van het geld in vloeibare vorm weg van 's morgens vroeg tot 's avonds laat). Toen ik klein was vond ik het niet erg dat het een summiere viering was, in mijn beleving had hij het niet breed en was dit alles wat hij kon missen. Wel vond ik het raar dat iemand zóveel drank weg kon drinken. Later hoorde ik pas hoe het werkelijk zat: we hadden een Oom Dagobert in de familie (inderdaad, met versleten en vlekkerige kleding, waarvan ik dus toen dacht dat hij het niet kon betalen).
Mijn moeder had hem één keer gevraagd of ze een x-bedrag mocht lenen, zodat ze dat binnen twee maanden weer terug zou betalen. Liefst zwart op wit, zodat hij er zeker van kon zijn dat hij het terug zou krijgen. Hij ging de krant napluizen om te kijken wat de actuele rente was en kwam met een leenvoorstel. Mijn moeder heeft bedankt en we hebben die twee maanden nog net niet op water en brood geleefd. Het was haar eer te na. En helemaal mooi dat ze het uiteindelijk - zij het met pijn en moeite - allemaal voor elkaar heeft gekregen zonder zijn hulp. Uiteindelijk is hij gestorven met een sh*tload aan geld op de bank, waar hij zelf helemaal niets mee heeft gedaan. Het is verdeeld onder de broers en zussen en mijn moeder is er een lang gedroomde wintervakantie van gaan houden.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:53

De Schotten staan bekend om hun gierigheid.

Ik had ooit een bruiloft in Schotland, erg leuk! Alle bruiloftsgasten moesten wel zelf hun eigen consumpties/drank betalen :))

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:53

Paar jaar geleden bij de supermarkt. Ik had een komkommer laten vallen bij de uitgang en had het niet meteen in de gaten, paar tellen keek ik achterom en zag een mevrouw de komkommer oppakken en snel in haar tas stoppen, dus ik zeg; 'sorry mag ik de komkommer terug, want heb het laten vallen'. Zegt ze: 'nee, ik heb helemaal geen komkommer'. Waar op ik reageerde: 'jawel, ik zag dat u het oppakte'. Zegt ze: niet waar! en ze fietste gauw weg. Toen heb ik geroepen; nou oké, veel plezier met je 80 cent! :')

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:56

Ik had ooit een vriendin die een recept had gevonden, maar waar ze een aantal ingrediënten te duur van vond (want student) en dus weg had gelaten. We aten spaghetti met blokjes wortel en een beetje room. Niet lekker en het voelt ook gewoon niet welkom. Had wel van te voren aangeboden mee te betalen.

xxVonJarig
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:02

Cayenne schreef:
Niet per sé een gierige actie, maar wel enigzins passend in dit topic:
We waren een jaar of wat geleden op een bruiloft waarbij de enveloppen van de gasten werden open gemaakt en vervolgens via microfoon werd omgeroepen hoeveel iemand aan het bruidspaar had geschonken.
Dat leverde best wat genante momenten op := Vreselijk!


Dit schijnt in het buitenland (ik heb het uit Polen gehoord) heel normaal te zijn. Vaak krijg je dan situaties dat de ene familie niet voor de andere wil onderdoen en daardoor meer in de envelop stop.

Ik heb met mijn bruiloft ook, hele dag betaald met eten en overnachting en daarna ontbijt. En nu weet ik dat cadeaus extra zijn, maar er was een stel die allebei veel geld verdienen en ons 25 euro had geschonken.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:08

Ik was 15 en had drie verzorgpony's. De eigenaresse van die pony's was 23 en had een afgeronde opleiding, een baan en leefde nog thuis (en had dus genoeg inkomsten en vrijwel geen kosten).
Als gezinsuitje nam mijn moeder mij en mijn broertjes mee naar de kermis. De eigenaresse van de pony's vond het wel leuk om ook mee te gaan naar de kermis. We wisten dat ze niet graag geld uitgaf, maar dit sloeg werkelijk alles. In de rij voor de toiletten bleek dat een bezoekje 20 cent kostte. Mijn moeder ging opzoek naar 3 x 20 cent in haar portomonnee. Wij hielden onze hand op en kregen ieder een muntje van 20 cent om te betalen. Ik eindigde in eerste instantie zonder muntje, want de dame van 23 had ook haar hand opgehouden en had sneller het muntje weggegrist dan ik. ...
Mijn moeder had het niet door en vroeg waarom ik nog niet naar de wc was vertrokken.... tja, X had mijn muntje gepikt en nu had ik geen muntje om naar de wc te gaan. Het was snel afgelopen met de vriendschap.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:10

Mijn eigen familie is nogal skeer (en mijn vader zit ook op bokt dus pap als je dit leest; sorry :') )

- Als mijn moeder en ik toevallig samen boodschappen doen en ik heb geen portemonnee bij me en ik wil even iets mee hebben dan is ze al snel in ‘paniek’ want hoe moet dat dan?! Ik moet regelmatig €1,50 oid terugbetalen.

- Op wedstrijd 1x wat verder gereden wilde mijn vader ook benzine geld :') Terwijl ik ook altijd mee ga als hulp als hij een buitenrit of een strandrit wil maken.

- Álle bonnetjes en dingen die betaald zijn worden tot op de eurocent terugbetaald. Daar is zelfs een word document van _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 15:11

Apple, je eigen vader die benzinegeld vraagt :wow: en dan jou niets geven als je mee gaat op een buitenrit of strandrit _O-

Laurora

Berichten: 2642
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:12

Ik werd eens uitgenodigd door een paar vrienden om uit eten te gaan. Ik had op dat moment niet al te beste financiën en zat te twijfelen of ik wel mee zou gaan. B, één van de vrienden haalde me over met de woorden "maar je kunt ook iets goedkoops van de kaart nemen. Dan kost het je niet teveel en ben je toch gezellig mee" dus ik denk, ach, je hebt gelijk, ik ga leuk mee.
Vervolgens heb ik dus een goedkoop gerecht van de kaart gekozen en 1 drankje. (ongeveer 20 euro)
De rest van de vrienden namen allemaal een voorgerecht, een hoofdgerecht, een nagerecht, een kop koffie met likeur en iets van drie of vier bier (ruim 50 euro p.p.)
Komt de rekening, besluit B opeens dat we de rekening splitten en dat ik doodleuk voor hen mee mag gaan betalen! Nou ben ik écht niet gierig ofzo, maar reken maar dat ik het hier niet mee eens was.
Ik heb verdorie een halve dag lopen twijfelen of ik wel meeging vanwege het geld...
B werd boos en zei dat ik dan maar vantevoren had moeten aangeven dat ik niet wou splitten en dat ik nu gewoon kon betalen _-:(

In een normale situatie, waarbij iedereen ongeveer hetzelfde eet en er vantevoren word afgesproken dat de rekening gesplit word vind ik dit geen probleem en doe ik verder ook niet moeilijk als er een (klein) verschil zit in de kosten die ieder maakt. Maar in deze situatie voelde ik me gewoon keihard genaaid, bijna alsof B me alleen mee wou hebben zodat hij minder hoefde te betalen.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:15

Ik merk zelf trouwens wel dat ik bij mensen die ik goed ken, makkelijker ben met geld. Laatst met een vriend een mcflurry gehaald, geef hem dan zo 3 euro terug ipv. 2,75. Merken jullie dit dan ook bij jezelf?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:16

Cayenne schreef:
Apple, je eigen vader die benzinegeld vraagt :wow: en dan jou niets geven als je mee gaat op een buitenrit of strandrit _O-


Pap als je dit leest; ik ben niet gek !! _O-

Ja.. hij gaat wel altijd mee op wedstrijd en daar ben ik super blij mee hoor maar bij deze actie ging er toch wel een wenkbrauw omhoog >;)
Laatst bijgewerkt door xApple op 07-05-18 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt