Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:11

Als je veel drinkt op een dag drink je maar water.
Waarom iemand zijn gehele frisvoorraad leeg drinken omdat je binnen 2 slokken je glas leeg drinkt? Je kan toch wel een beetje dimmen als je ergens te gast bent?

Ik vind dat enorm onfatsoenlijk en mijn babybroertje doet dit dus ook. Mijn oplossing voor hem kleine pakjes drinken kopen. Als hij 4 pakjes voor zich heeft staan denkt hij dat hij al veels te veel heeft gedronken en zet hij de rem er op. Als ik hem gewoon een long drink glas zou geven zou hij zo 2 liter cola weg drinken.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:18

Echt onbeschoft vind ik het niet, maar als je dorst hebt drink je water, geen frisdrank. Ben niet anders gewend dan dat bezoek 1 glas krijgt en niet constant wordt bijgevuld. Zeker niet met frisdrank. Thee is soms anders :P Komt er bezoek binnen met dorst is het ook meestal 'even een glaasje water, dan graag thee' ofzo.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:23

Sheran schreef:
Echt onbeschoft vind ik het niet, maar als je dorst hebt drink je water, geen frisdrank. Ben niet anders gewend dan dat bezoek 1 glas krijgt en niet constant wordt bijgevuld. Zeker niet met frisdrank. Thee is soms anders :P Komt er bezoek binnen met dorst is het ook meestal 'even een glaasje water, dan graag thee' ofzo.

Als ik daar een hele avond zit hoop ik wel meer te krijgen dan 1 glas.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:32

In mijn ogen zijn jullie dan gierig :) Als het aankomt op die €2,5 die een fles cola kost, voor jou eigen broer dan nog, nou kom... Waar mensen zich toch druk om kunnen maken.

Siggislief

Berichten: 13973
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:39

LadyMadonna schreef:
Ik woon in buitengebied, melding kan dus niet van heel veel mensen af komen, hoe anoniem is anoniem dan? ;)

Vorige week stond de wind verkeerd, en toen stonk m’n hele huis naar verbrand plastic :r

Ik er heen: zijn jullie plastic asn het verbranden ofzo?
Buren heel schijnheilig alsof ik gek was: nee hoor :o?

Meestal houden ze wel rekening met de wind zodat het over de akker gaat...


Wij hebben ergens in de wijk een familie gehad die de luiers van hun kinderen gevuld en al in de open haard gooide.. :x 8)7
Dus de wijk stonk behoorlijk na dat ze het hadden verbrand! :r

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:43

Neeee wat erg Siggislief :’)

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:45

DeMolenhoek schreef:
In mijn ogen zijn jullie dan gierig :) Als het aankomt op die €2,5 die een fles cola kost, voor jou eigen broer dan nog, nou kom... Waar mensen zich toch druk om kunnen maken.

2 liter... In een uur? Ik bescherm hem tegen zichzelf en er zijn meer gasten die een glaasje cola lusten.

Mij is altijd geleerd: Heb je dorst drink je water. Ik ben enorm gastvrij, je mag je thuis voelen, maar het geld groeit mij niet op mijn rug en met de frequentie waarmee mijn broertje cola drink kan ik niet tegen op kopen en dat ga ik ook niet doen. Daarbij is het nou niet bepaald sociaal om iemand zijn frisvoorraad leeg te drinken.

Ik noem dat niet gierig, ik noem dat rekening houden met mijn portomonee en de andere gasten

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:49

DeMolenhoek schreef:
In mijn ogen zijn jullie dan gierig :) Als het aankomt op die €2,5 die een fles cola kost, voor jou eigen broer dan nog, nou kom... Waar mensen zich toch druk om kunnen maken.

Echt zo ja. Neem gewoon een extra fles mee als je boodschappen doet. Big deal zeg :')

Siggislief

Berichten: 13973
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:50

_Barbara_ schreef:
Neeee wat erg Siggislief :’)

Gelukkig heb k er niet veel van mee gemaakt, maar mn vader vertelde het ooit met een vies gezicht..
En mogen blij zijn dat de kids groot en oud genoeg zijn en dat ze nu geen (kleine)kinderen meer hebben. *\%/* *\o/*

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:52

Nies_ schreef:
DeMolenhoek schreef:
In mijn ogen zijn jullie dan gierig :) Als het aankomt op die €2,5 die een fles cola kost, voor jou eigen broer dan nog, nou kom... Waar mensen zich toch druk om kunnen maken.

Echt zo ja. Neem gewoon een extra fles mee als je boodschappen doet. Big deal zeg :')

goh, hangt er in mijn ogen ook een beetje vanaf bij welke gelegenheid.
Als ik een feestje geef of mensen uitnodig dan zijn alle soorten drank a volonté, en kijk ik inderdaad ook niet op een fles meer of minder.

Echter, wij zelf drinken doordeweeks limonade van de aldi, en beperken ons in het weekend tot elk 1 blikje echte cola per dag (om de kosten wat te drukken, zo zijn we ook in de mogelijkheid om eens iets leuks te gaan doen of eens mensen uit te nodigen. )
We hebben echter een tijd een logé gehad die een hele tijd gratis bij ons inwoonde, en zonder schroom 7 blikken cola per dag uitdronk of 1-2 flessen echte cola, ook doordeweeks.
Ja, dan zet ik daar wel een rem op als iemand tig keer per week even binnenspringt en onze voorraad erdoorheen haalt, zeker als ze zelf nooit iets bijbrengen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:53

M_D_H schreef:
DeMolenhoek schreef:
In mijn ogen zijn jullie dan gierig :) Als het aankomt op die €2,5 die een fles cola kost, voor jou eigen broer dan nog, nou kom... Waar mensen zich toch druk om kunnen maken.

2 liter... In een uur? Ik bescherm hem tegen zichzelf en er zijn meer gasten die een glaasje cola lusten.

Mij is altijd geleerd: Heb je dorst drink je water. Ik ben enorm gastvrij, je mag je thuis voelen, maar het geld groeit mij niet op mijn rug en met de frequentie waarmee mijn broertje cola drink kan ik niet tegen op kopen en dat ga ik ook niet doen. Daarbij is het nou niet bepaald sociaal om iemand zijn frisvoorraad leeg te drinken.

Ik noem dat niet gierig, ik noem dat rekening houden met mijn portomonee en de andere gasten


Jeetje, mag hij nog voor zichzelf beslissen? Ik bescherm hem tegen zichzelf? Kom op nou...
Ik drink ook water als ik dorst heb, maar cola kan even goed smaken. En heb ik zin in 3/4 glaasjes, tja pech dan. Weten wij veel dat jou frisdrankvoorraad uit 1 fles cola bestaat. Zit jou broer er dan elke avond dat het op die €2.5 aankomt? Hier mogen de gasten nemen wat ze willen. Of dat nu een speciaal biertje is (dat dan al €2 voor een flesje kost) of een glas water, geen probleem.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:56

Ik ben naar de verjaardag van mijn opa geweest en moest meteen aan jullie denken. Door omstandigheden was het zowat 2 weken na zijn echte verjaardag.

Ik heb de slagroomtaart die hij nog voor me had bewaard maar afgeslagen.. Ik had opeens niet zo´n trek ofzo O:) . Het bodempje cola hoefde ik ook al niet. Uiteindelijk heb ik de chips maar opgegeten, al hadden die ook wel eerder op gemogen..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:09

xApple schreef:
Ik heb daar serieus nog nooit overna gedacht en ik ga regelmatig uit eten met verschillende mensen.
Altijd gewoon bedrag door de helft, of door t aantal mensen.

Tsja ik vind dat wel een tikkie gierig. En zo ongemakkelijk. Maar ieder zijn ding
natuurlijk. Als je een keer blut bent en toch mee wilt dan snap ik het, en zou ik echt niet erg vinden. Of dan betaal ik als het een goede vriendin is. Maar áltijd alleen je
eigen deel willen betalen en gaan zitten rekenen aan je tafeltje of aan de balie vind ik
wel een beetje skeer :o


Bij ons scheelt het soms rustig 50 euro pp. Dat zou ik oas van de zotte vinden dat ik dan de rekening wil splitten. Als het allemaal ongeveer gelijk is splitten we hoor. Maar vaak scheelt het gewoon te veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:10

(Verjaardags)bezoek drinken ontzeggen vind ik best wel gierig.. Iemand mag zelf bepalen hoeveel en wat ie drinkt, die ene fles cola zou mij niks uitmaken :n Uiteraard op=op, maar als ik bezoek krijg ken ik diegene wel en weet ik wel wat ik moet halen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:19

Jolliegirl schreef:
Amandavd schreef:
Ik zou ook nooit verwachten dat een jarige of de persoon die ons uitnodigt betaald.


Dus als jij naar een verjaardag gaat neem je zelf je cola mee??

En niet zeggen nu dat dat een andere situatie is.

T ging me erom dat ik erop aangekeken werd dat ik doodnormaal de vraag stelde voor mn eigen duidelijkheid.


Dan moet je niet zeggen: ga je mee wat eten voor mn verjaardag?

Dat is een invite.
En k snap heus wel dat t duur is..
Daarom wilde ik duidelijkheid.


Bij ons is een uitnodiging om uit eten te gaan sowieso elk zijn deel betalen. Vaak betaalt de jarige wel het aperitief of iets.
Zelfs bij thuis gaan bij mensen vragen wij altijd of we zelf moeten meebrengen of bijleggen. We nemen sowieso altijd drinken mee. En wij zitten niet krap is gewoon de gewoonte en ik vind het heel relax zo.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:22

Ik vind het andersom juist gierig: als je bij iemand op de verjaardag bent even 2 liter cola wegdrinken vind ik echt niet normaal. Als ik 4 uur op een verjaardag zit ga ik na uiterlijk 2 glazen fris wel over op thee ofzo. Beetje rekening houden met de ander := Al zou ik thuis elke dag alleen ice thea drinken, dan hoeft dat toch niet ook op een verjaardag?

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:31

1 glaasje fris op een verjaardag? Dat vind ik inderdaad gierig. Mijn kinderen mogen van mij normaal inderdaad geen fles frisdrank op achter elkaar leeg drinken, maar ik beslis niet voor mijn visite dat ze maar water moeten drinken als ze dorst hebben.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:32

Echt he, vooral niet met warm weer. Nu drink ik graag water maar met echt warm weer ook graag cola en dan wel meer als 1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:38

Mijn zusje heeft een vriendin die maakt voor een verjaardag een hapjesschaal, laat hem 1x rondgaan en zet hem vervolgens weer in de keuken :+ Dat herhaalt zich dan 3-4x en that's it.. Staat verder niks op tafel :') Drinken schijnt ook drama te zijn, flessen gaan steeds weer terug naar de keuken en je zit gerust een uur met een leeg glas voor je neus..

Ik ben daar altijd vrij simpel in, flessen komen bij de tafel te staan en zelfbediening ;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:39

oomens schreef:
Shadow0 schreef:
Inmiddels zouden we toch echt wel kunnen verwachten dat restaurants gewoon redelijke maaltijden kan bieden voor mensen die vegetarisch willen eten. Zo moeilijk is dat niet. (En bij gourmetten zeker niet.)

Vegetarisch is één ding, die geef je gewoon een salade geitenkaas of een preiquiche. Veganistisch is alweer een stuk lastiger. Als je daarbij dan naast de dingen die je om medische redenen niet mag, ook nog eens zelf ervoor kiest om je een hele hoop extra beperkingen op te leggen, dan maak je het voor een restaurant wel heel ingewikkeld. Blijf dan gewoon thuis of stel je een keertje wat minder principieel op. Daar ga je (als er geen noten in zitten) echt niet meteen dood van.


Je weet dat haast elke vegetarier die verschrikkelijke salade geitenkaas kotsbeu is? Zou wat zijn als ik buiten de deur alleen maar dat kan eten :D ik eet gelukkig meestal heel lekker en gevarieerd, van bistro tot sterrenrestaurants. Plekken waar enkel zo’n mottige salade geitenkaas als optie aanbiedt mijd ik dus.

Bovendien: als je vega gerechten aanbiedt is het vaak heel eenvoudig om het meteen vegan te maken. Gelukkig zien veel restaurants dat ook in en denken ze niet dat elke vega fijn bij elk etentje geitenkaas wil vreten :D

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:50

1 glas drinken is wel heel erg ja....maar bezoek wat in goed een uur tijd verwacht een hele fles coca cola leeg te mogen drinken is wel weer het andere uiterste.
Verjaardag of een ander soort feestje is wat anders; dan weet je dat er veel gedronken gaat worden en kijk je niet op een fles meer of minder....maar gewoon normaal bezoek ga ik echt niet direct de glazen weer van vullen en dat de hele avond lang. Vind dat ook behoorlijk asociaal van diegene als die dat wel verwacht.

Bezoek afschepen met 1 glaasje en daarna stap je maar over op kraanwater is idd wel erg gierig ja.

Het andere uiterste is imo gewoon asociaal.



met een verjaardag ga ik 1 keer rond met de hapjesschaal en daarna komt die op de tafel te staan zodat mensen kunnen pakken wanneer ze zelf willen...anders voel je je zo'n bediende op je eigen verjaardag als je tig keer met de schaal rond moet gaan tijdens de avond.
Schaal wordt weer gevuld zodra die leeg is (of zo goed als leeg).
Zelfde met snacks als chips, nootjes etc; in schaaltjes op tafel en pak maar wanneer je wil.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 25-05-18 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:50

DeMolenhoek schreef:
M_D_H schreef:

2 liter... In een uur? Ik bescherm hem tegen zichzelf en er zijn meer gasten die een glaasje cola lusten.

Mij is altijd geleerd: Heb je dorst drink je water. Ik ben enorm gastvrij, je mag je thuis voelen, maar het geld groeit mij niet op mijn rug en met de frequentie waarmee mijn broertje cola drink kan ik niet tegen op kopen en dat ga ik ook niet doen. Daarbij is het nou niet bepaald sociaal om iemand zijn frisvoorraad leeg te drinken.

Ik noem dat niet gierig, ik noem dat rekening houden met mijn portomonee en de andere gasten


Jeetje, mag hij nog voor zichzelf beslissen? Ik bescherm hem tegen zichzelf? Kom op nou...
Ik drink ook water als ik dorst heb, maar cola kan even goed smaken. En heb ik zin in 3/4 glaasjes, tja pech dan. Weten wij veel dat jou frisdrankvoorraad uit 1 fles cola bestaat. Zit jou broer er dan elke avond dat het op die €2.5 aankomt? Hier mogen de gasten nemen wat ze willen. Of dat nu een speciaal biertje is (dat dan al €2 voor een flesje kost) of een glas water, geen probleem.

Hier mogen ze ook alles pakken, alleen mijn broertje niet. Want die blijft niet bij 3/4 glaasjes.
Ik haal 12 liter gewone cola en 12 liter zero in huis voor een verjaardag maar mijn broertje zou daarvan meer dan de helft weg drinken en dan blijft er niks meer over voor de andere gasten.

En ja, ik bescherm mijn broertje tegen zichzelf, hij is mijn broertje en als zijn volwassen zus mag ik hem beschermen tegen zichzelf.

En ja, mijn broertje is hier wel veel ja :')
Dat is niet erg, alleen maar super gezellig en gelukkig kent hij zichzelf dus gaat hij akkoord met de pakjes dubbel fris die hij tegenwoordig zelfs liever drinkt.

Ik ben niet gierig, mijn gasten ontbreekt het nooit ergens aan en nee, mijn frisvoorraad bestaat niet uit 1 fles.
Maar ik geef mijn geld liever aan andere dingen uit dan frisdrank en als ik mijn broertje volledig de vrije hand geef dan ben ik weekelijks meer dan 20 euro kwijt aan een paar flessen cola en sorry, maar die 20 euro besteed ik liever aan iets leuks.
Je kan niet kijken in iemand portomonee en je kan ook niet iemand gierig noemen als diens prioriteiten anders zijn dan de jouwe.
Dat gierig noemen vind ik zelfs asociaal.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:55

Geen idee hoe oud je broertje is, maar dat beschermen ontneemt hem ook de mogelijkheid om verantwoording te nemen. Als hij 12 is ofzo kan ik me dat nog wel voorstellen, een beetje, maar op een bepaald moment moet hij die grens toch zelf kunnen houden?

(Ik word vaak heel kriebelig als mensen hun eigen grenzen verwarren met 'de ander tegen zichzelf in bescherming nemen.')

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:56

helemaal met je eens M_D_H

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:58

Relaxed schreef:
Mijn zusje heeft een vriendin die maakt voor een verjaardag een hapjesschaal, laat hem 1x rondgaan en zet hem vervolgens weer in de keuken :+ Dat herhaalt zich dan 3-4x en that's it.. Staat verder niks op tafel :') Drinken schijnt ook drama te zijn, flessen gaan steeds weer terug naar de keuken en je zit gerust een uur met een leeg glas voor je neus..

Ik ben daar altijd vrij simpel in, flessen komen bij de tafel te staan en zelfbediening ;)


Ik heb met verjaardagen altijd taart en dan wel 2 of 3 verschillende soorten want niet iedereen lust appel, kwark of monchou. Koffie en thee in overvloed.

Sta ik in de winkel om frisdrank in te slaan. Twijfel ik altijd of ik wel genoeg heb. Terwijl ik weet dat ik altijd met het eea blijf zitten. Maar ik leer het kennelijk nooit.
Ik schenk wel altijd zelf wat resulteert in de hele dag rennen.

Verder goed gevulde hapjesschaal op tafel die nooit helemaal leeg gaat. Toastjes met brie en filet americain. Daar blijft ook altijd van over.
De chips en nootjes worden eigenlijk amper aangeraakt, maar zet het altijd neer voor het geval dat.
Alles gaat op tafel. Want loop al zoveel om drinken te schenken.