Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:59

Sommige huizen doen ook alles samen. Mijn wasmiddel is ook steeds weg. Heel erg irritant, want wasmiddel is duur. Dan was ik een paar weken niet en dan is ineens mijn hele fles op. Lekker dan.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:08

Wasmiddel in klein flesje over gieten en grote fles in jou kamer/kast bewaren :)

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:10

Een fles wasmiddel kun je toch gewoon op je kamer bewaren?

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:24

Dat kan maar kan net zo goed bij de wasmachine gestald worden. Niemand doet er moeilijk over en als mensen het niet prettig vinden dat er soms per ongeluk iemand hun wasmiddel pakt. Onze wasmiddel staat daar ook gewoon. Ik weet zeker dat iemand daar ook soms van pakt als die van hun op is.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:40

Beau_Myrthe schreef:
joyce_eddy schreef:
Ook lekker gierig van een kennis van mij:

Als je de grijze klikos aan straat ziet, jou eigen zakken uit die van jou halen en bij de andere aan straat zetten.. gevolg: Je eigen kliko leeg en mooi het hele jaar niet aan straat zetten. (Wij betalen hier per keer dat je de kliko aan straat zet.)


Hier gebeurt dat ook. Aantal zijn zo gierig dat ze rondjes door het dorp fietsen en in elke openbare prullenbak een beetje dumpen. >;)
Grappig, je benoemt hier een actueel punt. Ik woon zelf in het centrum en gebruik denk ik 1 keer per maand zo'n ondergrondse hier in het centrum. €1.50,- per zak.

Voor kliko's betalen ze nu €7.00,- of €4.08,- en het plan is een stijging van 265% (!) naar €18.50,- wat gewoon bizar is. Ik ben groot voorstander van scheiden en het milieu ontzien, echter moet het qua kosten wel realistisch blijven. Gelukkig is het enkel een voorstel o.b.v. een begroting. Hun visie is dat de kosten op wereldniveau fors hoger liggen dan verwacht, zonde dat de burger dan zo'n kostenpost moet dragen.

Ik snap dan overigens wel dat mensen andere opties gaan zoeken, wat ik echter niet goedkeur.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:43

Wat betreft huisgenoten die andere zaken gebruiken: Is het geen optie om, desnoods een basis, pakket openbaar te bewaren en de kosten te delen? Dan kun je de echt persoonlijke zaken meenemen, al is het niet ideaal.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:17

Ailill schreef:
Beau_Myrthe schreef:
Hier gebeurt dat ook. Aantal zijn zo gierig dat ze rondjes door het dorp fietsen en in elke openbare prullenbak een beetje dumpen. >;)
Grappig, je benoemt hier een actueel punt. Ik woon zelf in het centrum en gebruik denk ik 1 keer per maand zo'n ondergrondse hier in het centrum. €1.50,- per zak.

Voor kliko's betalen ze nu €7.00,- of €4.08,- en het plan is een stijging van 265% (!) naar €18.50,- wat gewoon bizar is. Ik ben groot voorstander van scheiden en het milieu ontzien, echter moet het qua kosten wel realistisch blijven. Gelukkig is het enkel een voorstel o.b.v. een begroting. Hun visie is dat de kosten op wereldniveau fors hoger liggen dan verwacht, zonde dat de burger dan zo'n kostenpost moet dragen.

Ik snap dan overigens wel dat mensen andere opties gaan zoeken, wat ik echter niet goedkeur.


Maar als iedereen het gaat lopen dumpen in openbare prullenbakken of in de bosjes (wat je helaas ook nog vaak ziet) wordt het alleen maar duurder om je kliko te laten legen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:34

Trui schreef:
Ook zoiets. Mijn oma knipt altijd stekkies van planten. Hoeft se zelf geen plant te kopen maar poot ze dat knipseltje en groeit er een plant :) wel stiekem natuurlijk.

Alleen laatst, ‘ja die plant wilt niet groeien...’ en het duurde maar... ja oma had een stekkie van een kunstboomgeknipt



Jaaa, dit doet mijn moeder ook altijd! :D :') Heb het wel stiekem een beetje overgenomen...

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:42

Sheran schreef:
Sommige huizen doen ook alles samen. Mijn wasmiddel is ook steeds weg. Heel erg irritant, want wasmiddel is duur. Dan was ik een paar weken niet en dan is ineens mijn hele fles op. Lekker dan.


Een briefje er op plakken met: Afblijven, van mij.

En dan de inhoud vervangen met chloor/bleek.

Wie niet horen wil, moet voelen. Je hebt ze gewaarschuwd :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:49

joyce_eddy schreef:
Ook lekker gierig van een kennis van mij:

Als je de grijze klikos aan straat ziet, jou eigen zakken uit die van jou halen en bij de andere aan straat zetten.. gevolg: Je eigen kliko leeg en mooi het hele jaar niet aan straat zetten. (Wij betalen hier per keer dat je de kliko aan straat zet.)

Dat valt nog mee.. sinds het tarief voor de grijze kliko hier enkele jaren terug verhoogt is naar €8 per keer, verbranden mijn buren gewoon alles... (ja.... alles....)

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:56

Haha

Mijn naam staat op het wasmiddel maar het was blijkbaar niet genoeg. Prima als ze soms iets pakken, maar zo'n grote fles leeg is een beetje overdreven. Fles hou ik wel liever naast de wasmachine als het even kan, mijn kamer is op zolder en de wasmachine is in de kelder.
Als ik het echt heel erg zou vinden zou ik hem wel in mijn kamer zetten. Ik heb na mislukte pogingen ook alweer mijn pannen en scheermes en extra wc-papier in mijn kamer staan.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:49

LadyMadonna schreef:
joyce_eddy schreef:
Ook lekker gierig van een kennis van mij:

Als je de grijze klikos aan straat ziet, jou eigen zakken uit die van jou halen en bij de andere aan straat zetten.. gevolg: Je eigen kliko leeg en mooi het hele jaar niet aan straat zetten. (Wij betalen hier per keer dat je de kliko aan straat zet.)

Dat valt nog mee.. sinds het tarief voor de grijze kliko hier enkele jaren terug verhoogt is naar €8 per keer, verbranden mijn buren gewoon alles... (ja.... alles....)


Wat volgens de APV gegarandeerd verboden is en waarmee je buren een milieudelict plegen met een boete waarvan je waarschijnlijk de rest van je leven je container had kunnen aanbieden......

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:06

Yup, maarja...
ik kan ze wel “aangeven”, maar woon hier prettig en heb geen zin in een boel heibel...

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:09

LadyMadonna schreef:
Yup, maarja...
ik kan ze wel “aangeven”, maar woon hier prettig en heb geen zin in een boel heibel...



Dus jij vind je plezier belangrijker dan het milieu?

Zonde vind ik dat.. En ook wel een beetje sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:13

Jolliegirl schreef:
LadyMadonna schreef:
Yup, maarja...
ik kan ze wel “aangeven”, maar woon hier prettig en heb geen zin in een boel heibel...


Dus jij vind je plezier belangrijker dan het milieu?

Zonde vind ik dat.. En ook wel een beetje sneu.


Overdrijf je nu niet een beetje? :') LM doet niks fout, haar buren..

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:19

LadyMadonna schreef:
Yup, maarja...
ik kan ze wel “aangeven”, maar woon hier prettig en heb geen zin in een boel heibel...


Dat snap ik.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:25

Ja woongenot zou hier ook voor gaan. Dan maar sneu.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:26

lieveli schreef:
Ja woongenot zou hier ook voor gaan. Dan maar sneu.


'Beetje sneu' zelfs maar. Is goed te doen. :+

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:26

Je kunt vaak anoniem melden, kleine tip :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:30

Ik woon in buitengebied, melding kan dus niet van heel veel mensen af komen, hoe anoniem is anoniem dan? ;)

Vorige week stond de wind verkeerd, en toen stonk m’n hele huis naar verbrand plastic :r

Ik er heen: zijn jullie plastic asn het verbranden ofzo?
Buren heel schijnheilig alsof ik gek was: nee hoor :o?

Meestal houden ze wel rekening met de wind zodat het over de akker gaat...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:31

Jolliegirl schreef:
LadyMadonna schreef:
Yup, maarja...
ik kan ze wel “aangeven”, maar woon hier prettig en heb geen zin in een boel heibel...



Dus jij vind je plezier belangrijker dan het milieu?

Zonde vind ik dat.. En ook wel een beetje sneu.


Ik woon liever prettig dan met een burenruzie... vind je dat heel raar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:31

Waar ik hiervoor heb gewoond werd er ook betaald naar het aantal legingen én het gewicht.. Ik zette hem dus pas aan de weg als hij écht vol was.. Als iedereen dat doet kunnen anderen er niks bij stoppen :+
Het is wel een goede maatregel om je plastic, groen en oud papier apart te verzamelen, nadeel is dus dat mensen afval gaan dumpen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:41

Jolliegirl schreef:
LadyMadonna schreef:
Yup, maarja...
ik kan ze wel “aangeven”, maar woon hier prettig en heb geen zin in een boel heibel...



Dus jij vind je plezier belangrijker dan het milieu?

Zonde vind ik dat.. En ook wel een beetje sneu.
Ach, in het buitengebied heeft ieder erf wel een 'rommelhoekje' dat van tijd tot tijd wordt opgestookt. Zolang er niet actief gecontroleerd wordt (en er niet teveel stadsmensen wonen die iedereen verlinken), kraait er geen haan naar.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:43

Van tijd tot tijd is natuurlijk wel wat anders dan elk weekend afval verbranden ;)

Ik stook ook, snoeiafval en schoon hout...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:58

Ik betaal 1.12 per keer dat ik de ondergrondse container gebruik. Als ik in de warme zomerdagen uit hygiënisch oogpunt mijn prullebakje dagelijks wil legen (ik heb geen groene bak, woon in een flat) kost mij dat dus bijna een tientje per week!

Terwijl in andere steden in de buurt de containers gewoon open staan omdat ze daar allang blij zijn als mensen het uberhaupt weggooien. Dus ja ik gooi mijn zakje van een halve kilo ook regelmatig elders weg.