Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:20

Jemig Nikass, meen je dat nou?! Dat kan toch niet...

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:24

Zoiets als Nikass heb ik ook meegemaakt.
Helaas is dat uitgelopen tot het dubbele bedrag met brieven van incassobureaus tot aan toe.
En verschillende bedreigingen etc.
Uit eindelijk tot een compromis van het bedrag van Nikass uitgekomen en dat betaald, met een hele duidelijke brief en melding dat hij, maar dan ook nooit meer in mijn buurt etc hoef te komen. Verwijderd van facebook, geblokt op de telefoon etc etc.
Leverde onwijs veel stress.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:25

Zucht ... geld maakt meer kapot dan je lief is.

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:29

Daar snap ik dan weer niks van.

Kosten delen met de auto vind ik normaalste zaak van de wereld op langere afstanden, ook als die persoon anders evengoed wel had gereden. Beetje raar als er maar eentje voordeel heeft lijkt mij.

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:38

Wow!!!
Dat valt ver buiten de categorie gierig voor mij. Dat is echt gewoon misleiding en achterbaks...

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:52

Nikass schreef:
Ies_ schreef:
Relaxed, ik had het ik haar plaats ook zelf aangeboden hoor, dat heb ik van huis uit ook absoluut meegekregen. Het is meer dat ik achteraf geen tikkie zou durven sturen, ook al had ik dat soms best willen doen. Uiteindelijk leg ik mij er dan bij neer en denk ik dus, ach zonder haar was ik ook gegaan.


Ik heb van huis uit meegekregen dat je ook wel eens iets voor een ander kunt doen zonder er wat voor terug te willen ;)

Overigens vind ik gedeelde kosten helemaal geen probleem, maar bespreek het dan van te voren. Achteraf met een rekening komen vind ik gewoon not-done. En ervan uit gaan dat degene die meerijdt daar maar mee moet komen vind ik ook een beetje een zwaktebod. Je gaat hier samen over.

Over gierig gesproken: ik heb een keer wat paardenspullen van "een vriend" gekregen omdat hij ze toch niet meer gebruikte. Was ik heel blij mee.
Totdat hij een half jaar later zei: ik krijg nog 500,- van je, van die paardenspullen destijds.
Sorry...!??
Je hebt me die spullen gegéven! En dat bedrag is nooit genoemd, als ik van te voren dat bedrag had gehoord had ik ze daarvoor niet van je gekocht. Dat waren ze namelijk niet waard. Ik had ze überhaupt niet van je gekocht, want het was niet iets wat ik perse wilde hebben. Maar jij bood ze me aan omdat het je eigenlijk in de weg lag...

Als je nog een manier zoekt om een vriendschap om zeep te helpen, is dit een hele goeie -O-

En, heb je dat betaald??? :=

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:11

prugelpiet schreef:
Ies_ schreef:
Ik heb dat zelf nooit zo goed begrepen en ik zou ook nooit een tikkie achteraf durven sturen. :o Ik was namelijk ook naar die babyshower gereden als er niemand was meegereden. En als ik dan toch een tikkie had gestuurd dan had ik gewoon een berekening gemaakt van de daadwerkelijke benzinekosten. Vind die 12,50 een beetje uit een lucht komen vallen. :D


Dit dus. Je was toch sowieso heen gereden als de moeder van je vriendin niet mee was gegaan? Had je dan ook iemand een tikkie van 12,50 gestuurd?

Ik vind het allesbehalve gierig. Ik vind het heel normaal en vind ook dat die mevrouw het eigenlijk zelf had moeten aanbieden. Maargoed, dat kan je vergeten. Als je het vooraf niet hebt afgesproken, kun je sowieso gewoon vragen toch? 12,50 voor een rit van 175km is echt heel weinig.

En ik zou altijd benzinevergoeding vragen, ook als ik zelf sowieso was gegaan. Waarom is dat gierig?

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:19

Vind het niet meer dan logisch om mee te betalen als ik met iemand ver mee rijd , auto's rijden niet op water en ik bespaar toch een x bedrag uit waarom zou ik dan niet een deel meebetalen aan de reis met de auto

Christiene
Berichten: 7722
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:14

Als er mensen mee rijden zeggen ze zelf vaak al wat krijg je van me voor de benzine. Zeg ik vijf euro geven ze rustig tien

Zat er een bij die dan niet betaalde of een euro gaf. En het jaar erop moet ze nog steeds betalen jaar later kon ze niet.
Weekend weg met een groep was dat. Vijf man in de auto na Duitsland. Anders moesten ze allemaal met de trein vanaf een station daar pikte ik ze dan op. Diegene zit elke maand wel in het buitenland met vliegtuig zoekt werk de goedkoopste dingen op zegt ze dan.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:58

Ik snap echt helemaal niks van je laatste alinea

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:01

Iemand die ik ken berekent eten maar OOK het gas/elektra aan dr eigen moeder als ze komt eten.

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:01

Schuur_ schreef:
Ik snap echt helemaal niks van je laatste alinea


Ik was dus niet de enige :')

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:02

Zonnetje81 schreef:
Iemand die ik ken berekent eten maar OOK het gas/elektra aan dr eigen moeder als ze komt eten.

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')


_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:02

Zonnetje81 schreef:
Iemand die ik ken berekent eten maar OOK het gas/elektra aan dr eigen moeder als ze komt eten.

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')


Hoe dan? :')

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:03

Ja dat vraag ik me ook af..... Is echt TE erg! Ik wist niet wat ik hoorde.
Andersom doet moeder het schijnbaar ook. Maar sowieso je ouders/kinderen laten betalen als ze gezellig bij je thuis komen eten..... :')

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:04

Zonnetje81 schreef:
Iemand die ik ken berekent eten maar OOK het gas/elektra aan dr eigen moeder als ze komt eten.

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')


Ik hoop dat dit een grapje is :o . Zo kan je namelijk echt niet zijn :') .

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:06

Alaskan schreef:
Zonnetje81 schreef:
Iemand die ik ken berekent eten maar OOK het gas/elektra aan dr eigen moeder als ze komt eten.

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')


Ik hoop dat dit een grapje is :o . Zo kan je namelijk echt niet zijn :') .


Helaas want dit kon ik zelf echttttt niet verzinnen....dus moest het ff delen toen ik dit topic voorbij zag komen.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:43

Zonnetje81 schreef:
Ja dat vraag ik me ook af..... Is echt TE erg! Ik wist niet wat ik hoorde.
Andersom doet moeder het schijnbaar ook. Maar sowieso je ouders/kinderen laten betalen als ze gezellig bij je thuis komen eten..... :')


Kan bij deze mensen nooit gezellig zijn. Is keiharde business.... :D

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:46

Zonnetje81 schreef:
Ja dat vraag ik me ook af..... Is echt TE erg! Ik wist niet wat ik hoorde.
Andersom doet moeder het schijnbaar ook. Maar sowieso je ouders/kinderen laten betalen als ze gezellig bij je thuis komen eten..... :')


Ik denk dat ik maar gewoon ergens in het openbaar met mijn moeder zou afspreken. Gezellig man, ja jij bent 3x naar de wc geweest dat is dan 5 euro. Kan nooit een leuke middag zijn.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:01

Zonnetje81 schreef:
Iemand die ik ken berekent eten maar OOK het gas/elektra aan dr eigen moeder als ze komt eten.

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')



Neeeee dat meen je :oo
Oh wat erg.. sowieso de kosten van het eten door berekenen vind ik al erg maar ook het gwl.. zullen vast gezellige mensen zijn :=

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:09

Lau schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ja dat vraag ik me ook af..... Is echt TE erg! Ik wist niet wat ik hoorde.
Andersom doet moeder het schijnbaar ook. Maar sowieso je ouders/kinderen laten betalen als ze gezellig bij je thuis komen eten..... :')


Ik denk dat ik maar gewoon ergens in het openbaar met mijn moeder zou afspreken. Gezellig man, ja jij bent 3x naar de wc geweest dat is dan 5 euro. <KNIP>


Ja, hoho, ik neem aan dat er op gegeven moment kwantumkorting aan te pas komt. "Ga 3 keer zeiken krijg de 4e keer gratis" of zo? Misschien een klein contractje: "Leveringsvoorwaarden toiletbezoek"? Afspraken over de staat van het sanitair voor- en achteraf? waterverbruik? Zeep? Handoeken en toiletpapier? Niet-spatter korting bij zittend plassen?

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:22

Armin, nee ik heb niet betaald. Dat ben ik ook niet van plan om te doen :n Maar hoe het verder gaat aflopen weet ik nog niet precies; we hebben ooit samen ergens in geïnvesteerd, dus enige verstandhouding moet er eigenlijk wel blijven. Dit zal wat mij betreft niet meer op basis van vertrouwen kunnen.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:35

Cowboy55 schreef:
Lau schreef:


Ik denk dat ik maar gewoon ergens in het openbaar met mijn moeder zou afspreken. Gezellig man, ja jij bent 3x naar de wc geweest dat is dan 5 euro. <KNIP>


Ja, hoho, ik neem aan dat er op gegeven moment kwantumkorting aan te pas komt. "Ga 3 keer zeiken krijg de 4e keer gratis" of zo? Misschien een klein contractje: "Leveringsvoorwaarden toiletbezoek"? Afspraken over de staat van het sanitair voor- en achteraf? waterverbruik? Zeep? Handoeken en toiletpapier? Niet-spatter korting bij zittend plassen?


Goh daar zeg je wat.... zou inderdaad wel handig zijn inderdaad. 0,50 cent per velletje wc-papier bijv dat is goed verdiend.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:38

Ik denk dat ik dat voortaan ook ga doen. Van te voren tellen hoeveel velletjes wc papier er aan de rol zitten en na de visite even tellen hoeveel er gebruikt zijn en dat doorberekenen :j

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:45

Ik kom niet meer bij hahahaha.