Vriezer piept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carol_Beer

Vriezer piept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 18:17

Hay allemaal,

sinds echt al een paar jaar piept onze vriezer de hele dag door. Het zijn piepjes om de ong. 10-20 sec. op internet is niet veel te vinden hierover, die geven alleen het resultaat weer met piepjes achter elkaar, wat dus niet het geval hier is (zijn losse piepjes). De temperatuur is hier vlgs mij goed op orde.
Wie o wie kan het weten?
Alvast bedankt!

karuna
Drukke kabouter

Re: Vriezer piept

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:20

Vaak is dat temperatuur waarschuwing. Alles is in orde? Geen ijsvorming of zo? Geen superfreeze aan gezet?

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:20

Zit er veel 'ijs' in de vriezer?

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 18:23

_Nero schreef:

Oeh, dat zou nog best eens kunnen! Ik zal eens kijken wat ik er aan kan doen!

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:26

Carol_Beer schreef:
_Nero schreef:

Oeh, dat zou nog best eens kunnen! Ik zal eens kijken wat ik er aan kan doen!

Wij hebben dit ook met een vriezer gehad (heel irritant dat piepje).
Vriezer laten ontdooien en het was opgelost.
Hoeft natuurlijk niet te zijn dat het bij jou ook zo simpel is :+

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 10:26

Update alert;
Nou, huisgenoot had gisteravond zich uit de naad gewerkt en al het ijs dat erin zat eraf geschrapt. Was idd een hoop, ik had bijna een ski-evenement kunnen organiseren. Vervolgens heb ik nog een emmer kokend water er doorheen gegooid. Nou leek het ff te werken..
Maar zo rond de klok v 11... piep! 1.5 min later.. piep!
Dus ja, t heeft een soort v geholpen, maar ik hoop niet dat daardoor iets anders in werking gezet is ofz :\

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 10:28

Carol_Beer schreef:
Update alert;
Nou, huisgenoot had gisteravond zich uit de naad gewerkt en al het ijs dat erin zat eraf geschrapt. Was idd een hoop, ik had bijna een ski-evenement kunnen organiseren. Vervolgens heb ik nog een emmer kokend water er doorheen gegooid. Nou leek het ff te werken..
Maar zo rond de klok v 11... piep! 1.5 min later.. piep!
Dus ja, t heeft een soort v geholpen, maar ik hoop niet dat daardoor iets anders in werking gezet is ofz :\

Als dat al een paar jaar goed gaat zou ik die pieper stuk maken...

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 10:30

Bij ons is het dan vaak ijsvorming inderdaad of dat het deurtje niet goed sluit :) Zit er iets tussen? Of kan een vriesla niet goed dicht?
Het heeft in ieder geval met de temperatuur te maken.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 10:40

Nog een keer helemaal ijsvrij en schoon maken?
Hier piept hij ook als de temperatuur niet goed is of inderdaad de deur niet goed sluit.

En je kan ook iemand laten komen kijken maar ja.. kost ook weer. Misschien heb je een kennis oid die er meer van weet?

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 18:21

Nou, wij weer kijken naar dat piepend poedersuiker ding, niks raars gevonden. De laatjes zijn sws nooit helemaal dicht, en we vonden een kleine vervorming in de deurrubbers, maar of dat veel uitmaakt qua temperatuur? Idk. We zijn er onderhand wel aan gewend, maar ben toch benieuwd wat het nou zou zijn..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:27

:+

Dat de laatjes nooit helemaal dicht gaan is wrs een deel van het probleem. Even de vriezer leeg halen en uitzetten zodat ie helemaal kan ontdooien, grote kans dat t dan opgelost is.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 19:26

Vanillia schreef:

Dat de laatjes nooit helemaal dicht gaan is wrs een deel van het probleem. Even de vriezer leeg halen en uitzetten zodat ie helemaal kan ontdooien, grote kans dat t dan opgelost is.

dat hadden we dus al gedaan. er zit dus een kleine verbuiging in de rubber, waardoor er dus wel een beetje lucht inkan. maar mij lijkt het niet echt logisch dat daardoor de hele vrieskist afkoelt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:40

Carol_Beer schreef:
Vanillia schreef:

dat hadden we dus al gedaan. er zit dus een kleine verbuiging in de rubber, waardoor er dus wel een beetje lucht inkan. maar mij lijkt het niet echt logisch dat daardoor de hele vrieskist afkoelt

Zou ideaal zijn als hij daardoor afkoelt, scheelt een hoop stroom :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:46

Carol_Beer schreef:
Vanillia schreef:

Als hij niet helemaal dicht gaat, gaat hij idd piepen. Omdat het dan lastiger is dat ding op temperatuur te houden. Als hij al op temperatuur blijft.
Heb je gemeten hoe koud ie is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:47

Als het een temperatuurstoring is bedenk dan wel dat je energierekening fors omhoog kan gaan. Als de vriezer denkt ( of als het ook echt is door de verbuigingen ) dat hij harder moet werken omdat de temperatuur niet goed is dan verbruikt hij dus ook fors meer in een jaar tijd.

De ijsvorming kan ook door de verbuiging komen vanwege de warme lucht die erbij komt. Hij koelt dan dus niet af door de lucht maar gaat harder koelen = meer verbruiken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-18 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:48

Die van mij piept ook als de deur te lang open staat maar ik kan die met een knop uitzetten. Zit er geen knop op toevallig?