Kvk nodig voor freelance werk in t buitenland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cherish

Kvk nodig voor freelance werk in t buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 12:34

Hi,

Momenteel woon ik in Australie (jaa op een horsefarm) en doe ik ook freelance werk voor een nederlands/australisch bedrijf zon 20/30 uur per week. Zij kunnen me betalen in of au dollars of gewoon euro. Momenteel heb ik een abn hier (australische kvk) Tussen mn eerste en tweede working holdiday visa wil ik naar Canada, dus kan ik denk niet meer op mn australische abn werken?
Nu vind ik een retourtje naar nederland voor alleen inschrijven kvk een beetje onzin dus vraag me af of ik die kvk echt nodig heb. Ik lees op internet dat dat niet perse hoeft maar krijg niet echt duidelijk antwoord op mn situatie.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast heel erg bedankt!

8nnemiek

Re: Kvk nodig voor freelance werk in t buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:13

Volgens mij hoeft het niet perse, als je je verdiensten maar opgeeft aan de belastingdienst volgend jaar.
Boven een bepaald bedrag wordt het wel wat lastiger omdat je dan btw moet gaan afdragen en dan wil je ook de btw van je uitgaven kunnen terugkrijgen.
Wel kan dat volgens mij allemaal met terugwerkende kracht.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:28

In Canada heb je toch niets aan kvk? Dan zou je naar de Canadese regelgeving moeten kijken.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:36

Je kunt het gewoon aangeven onder overige inkomsten hoor. Doe ik ook. Als je onder een bepaald bedrag blijft hoef je ook geen btw af te dragen.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 13:46

Lieke schreef:
In Canada heb je toch niets aan kvk? Dan zou je naar de Canadese regelgeving moeten kijken.

Ik ga in Canada gewoon op een touristenvisa en blijf mn freelance werk doen. (Dream job, alles is online dus kan over hele wereld werken)dus omdat ik tussen twee visas in zit in Au kan ik daar geen gebruiken maken van mn abn. Vandaar dat ik t als nederlander op de nederlandse manier wil doen en daar btw wil betalen
Laatst bijgewerkt door cherish op 04-05-18 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 13:47

Okay thanks guys, dus ik vraag alleen een btw nummer aan en verstuur mijn facturen en regel mn eigen btw (zoals ik nu in au ook doe) ?

Ik ben van plan om 4 maandjes t op deze manier te doen, daarna ben ik weer terug in Australie :)