Sneaky vriend? Of overdrijf ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stralina

Sneaky vriend? Of overdrijf ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 16:20

Lieve bokkers

Ik zit even met m'n handen in het haar met de situatie van mij en m'n vriend.. In mijn vriend zijn vorige relaties is hij wel eens ontrouw geweest door vreemd te gaan en dagelijks te chatten met andere meisjes. Dit wist ik, maar omdat de klik zo groot was tussen ons, wou ik hem toch een kans geven om zich te bewijzen in onze relatie. We zijn ondertussen bijna 2 jaar samen.

Een paar weken geleden had ik hem betrapt dat hij aan het praten was geweest met een ander meisje. Op zich stond er niks verkeerd in de berichten, maar hij was wel diegene die het gesprek was gestart en aan gang hield. Ik had hem gevraagd of hij met dit meisje wel eens praatte (hij wist niet dat ik dit al wist). Zijn antwoord hierop was neen. Ik had het voor die avond maar even zo gelaten. Ondertussen had hij het gesprek met dat meisje ook verwijderd. Omdat ik toch nog heel de tijd met het gevoel zat dat hij er nu ook al over aan het liegen was, wou ik dat hij eerlijk ging zijn. De volgende dag nog eens aan hem gevraagd of hij met het meisjes gepraat had. Zijn antwoord was weer neen. Toen heb ik hem verteld dat ik wist dat hij met dat meisje gepraat had en graag wou weten waarom hij erover loog. Hij zei dat hij me niet wou kwetsen en dat het niks voorstelde. Ik heb hem toen duidelijk gezegd dat wanneer er zo iets nog eens voorvalt, hij het gewoon eerlijk moet zeggen en er niet meer over mag liegen. Hij had toen beloofd dat het niet meer ging voorvallen, maar dat hij het anders eerlijk zou toegeven.

Nu zie ik net tussen zijn berichten dat hij weer met een meisje heeft gepraat. Het is geen kennis of een vriendin van vroeger. Hij heeft enkel het laatste bericht van haar in het gesprek staan en al de rest is verwijdert. Dus ik kan niet zien waar het gesprek over gegaan is. We zijn heel het weekend samen geweest en toch heeft hij het kunnen klaarspelen om dit weekend een gesprek te hebben met een ander meisje.. Het feit dat hij dit weer doet en het gesprek stiekem zit te verwijderen, roept toch wel vragen bij me op. Het vertrouwen is nu ook gewoon op en ik ben bang dat het verder gaat gaan dan alleen maar eens een paar berichtjes..

Ik weet niet goed wat ik met dit topic wil bereiken, ik wou dit even van me afschrijven en ervaringen of meningen horen.. Overdrijf ik en moet ik niet zo achterdochtig zijn dat hij met andere meisjes praat? Of is het echt niet oké dat hij achter mijn rug met andere meisjes praat en de gesprekken verwijderd en erover liegt?

freetorun

Re: Sneaky vriend? Of overdrijf ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:23

Ik (en m'n vriend) zeggen eigenlijk altijd; vertrouwen is alles wat we hebben. En als ik m'n vriend z'n berichtjes zou moeten checken omdat ik me hier zorgen over zou maken, dan hebben we geen vertrouwen. En dan is het voor mij persoonlijk ook klaar. Ik wil me niet druk maken over een liegende partner, mogelijk vreemd gaan etc.

Nu is dat natuurlijk persoonlijk hè. Maar met het verleden van je vriend, dat je zelf al zegt dat het vertrouwen op is én het gevoel dat je zijn appjes moet controleren zouden dat voor mij genoeg tekens zijn om de relatie te stoppen.. Sterkte!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:25

Met meisjes praten lijkt me niet zo verschrikkelijk, maar ik denk dat je sneller argwanend wordt omdat hij in vorige relaties ook ontrouw was...
Juist dat stiekeme lijkt me echt vervelend :n

Ik zou er nog eens een goed gesprek over hebben waarom hij dit doet, en naar je gevoel blijven luisteren.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:27

Ik stuur ook wel eens met mannelijke vrienden van mij, en vertel het dan niet tegen mijn vriend. Ook hij weet hoe hij en ik begonnen zijn (ik zat toen nog in een andere relatie) en ik wil niet dat hij denkt dat ik weer diezelfde toer opga. Er is niets met die vrienden, en er zal ook niets zijn. Als dat wel zo is, heb ik hem ook plechtig beloofd om hem dat eerlijk te vertellen. Maar ik ken dan ook mijn kant van het verhaal en weet dat er niets aan de hand is, zal niet snel iets wissen ook niet, omdat er niets is dat niet gelezen mag worden.

Hij vertrouwt op mij, en ik op hem, en dat is de basis van alles, denk ik dan.
Het feit dat hij wel gesprekken verwijdert, zou bij mij ook vragen oproepen en ik zou hem neerzetten voor een serieus gesprek.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:27

Liegen zou voor mij einde relatie betekenen. Als de berichtjes niks betekenen, waarom zou hij het dan verwijderen en erover liegen? Nu is het makkelijk gezegd en is een relatie van 2 jaar verbreken niet iets dat je zomaar doet, maar voor mij zou het wel klaar zijn..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:28

Dus jij hebt in zijn telefoon gelezen zonder dat hij het weet? Daar gaat imo al wat mis...

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:29

Destination schreef:
Dus jij hebt in zijn telefoon gelezen zonder dat hij het weet? Daar gaat imo al wat mis...

Dat ook ja.
Mijn vriend vraagt soms met wie ik stuur, dat mag hij ook, en daar antwoord ik dan ook eerlijk op. Ik zie aan hem dat hij het niet altijd even leuk vind, maar ik doe niets mis en het blijven wel echte vrienden waar ik mee praat, ook irl.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:30

anne_bento schreef:
Liegen zou voor mij einde relatie betekenen. Als de berichtjes niks betekenen, waarom zou hij het dan verwijderen en erover liegen? Nu is het makkelijk gezegd en is een relatie van 2 jaar verbreken niet iets dat je zomaar doet, maar voor mij zou het wel klaar zijn..

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik praat ook wel eens met andere mannen (collega's, vrienden etc.) maar die berichten verwijder ik niet, want ik heb niets te verbergen. Dat iemand dit soort dingen verwijderd, en er dan ook nog over liegt, is bij mij wel einde verhaal. Dan kan ik je niet vertrouwen en als ik geen vertrouwen heb, dan is mijn relatie voor mij niets meer waard. :n

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:30

Zodra ik dingen moet checken of dat er leugens worden verteld omdat hij bang zou zijn voor mijn reactie, ga ik niet bij elkaar blijven.
Ook na 17 jaar niet :)

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 16:31

Destination schreef:

Daar voel ik me ook slecht over, maar als hij niet eerlijk antwoordt op mijn vraag, geeft hij me hiertoe wel redenen om dat te doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:31

Dus hij moest zich bij de start van jullie relatie al bewijzen? Goed begin! Waarom start je een relatie met iemand die je sowieso al wantrouwt? En kennelijk wantrouw je hem nog steeds anders was je niet op zoek gegaan naar berichten.
Wat wil jij? Oud worden met deze man? Kan je leven met wantrouwen? Moet hij aan zichzelf werken of jij?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:32

Stralina schreef:
Destination schreef:

Daar voel ik me ook slecht over, maar als hij niet eerlijk antwoordt op mijn vraag, geeft hij me hiertoe wel redenen om dat te doen.

Op welke vraag?
En in iemand telefoon lezen zonder toestemming is nooit oké, er bestaat ook nog zoiets als privacy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:32

Ik denk dat er hier van twee kanten echt iets mis gaat in het vertrouwen. Jij kijkt blijkbaar op zijn telefoon om de berichtjes te lezen en beticht hem snel van liegen terwijl hij net zo goed gelijk kan hebben en het onschuldige gesprekken zijn, en jouw vriend heeft ofwel gesprekken met meisjes waarvan hij het idee heeft dat hij ze gelijk moet verwijderen of hij vertrouwt jou niet genoeg om te vertellen waarom hij echt die gesprekken aangaat.

Ik zou ten eerste duidelijker tegen hem zijn en niet proberen te vissen naar of hij met iemand praat of niet. Dan geef je hem ook alleen maar aanleiding om niet eerlijk te zijn ipv gewoon rechtoerechtaan te vertellen wat er aan de hand is.

In dit geval zou ik dus ook gewoon tegen hem zeggen joh, ik weet dat je met andere meisjes praat en vervolgens de gesprekken verwijdert, ik wil graag weten wat daar aan de hand is en als je daar niet eerlijk over kan of wil zijn dan houdt het wat mij betreft op. Met een eventueel antwoord daarop kan je kijken wat je verder wil.

En eerlijk gezegd? Het klinkt mij niet heel gezond in de oren dat je hier al zo 'bang' voor bent naar aanleiding van ontrouw in vorige relaties dat je op zijn telefoon kijkt en zijn berichtjes leest. Dat lijkt me sowieso een pittig gesprek waard.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:33

Inderdaad, dat liegen, dat zou ook voor mij einde relatie betekenen.
Ik weet niet wat voor berichtjes er gestuurd worden maar blijkbaar mag jij ze niet lezen, zoals freetorun al zegt, vertrouwen is alles wat je hebt. Als je elkaar niet voor 200% kunt vertrouwen weet ik niet hoe gelukkig je hiervan wordt. Liefs en sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:34

Frummels schreef:
anne_bento schreef:

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik praat ook wel eens met andere mannen (collega's, vrienden etc.) maar die berichten verwijder ik niet, want ik heb niets te verbergen. Dat iemand dit soort dingen verwijderd, en er dan ook nog over liegt, is bij mij wel einde verhaal. Dan kan ik je niet vertrouwen en als ik geen vertrouwen heb, dan is mijn relatie voor mij niets meer waard. :n

Precies. Mijn vriend heeft toegang tot mijn telefoon en gebruikt die ook gewoon regelmatig en ik ook tot die van hem. Als hij een berichtje krijgt van een vrouw die ik niet ken en ik zie dat dan vraag ik doodsimpel van wie het berichtje is. Hetzelfde geldt van zijn kant voor berichtjes die ik van vrienden krijg die hij niet kent. Alleen al het idee dat mijn partner berichtjes zou verwijderen omdat ik ze niet mag zien (maar dus ook omdat hij weet dat ik in zijn telefoon rondsnoep terwijl daar geen gesprek over is geweest) zou voor mij echt einde oefening zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:34

Als je in de noodzaak voelt om in zijn telefoon te kijken, zit je relatie in basis al niet goed imo....

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:35

Ik denk dat je weinig hebt om boos of teleurgesteld over kan zijn, als je niet weet waar t gesprek over gaat.

Niet elk gesprek met een ander geslacht, is seksueel bedoeld he.

Dat iemand net vermeld: liegen is einde relatie??
Iedereen liegt over dingen in een relatie. ik geloof niet dat iemand nooit liegt in een relatie, mensen liegen ook over kleine dingen voor een anders bestwil
Laatst bijgewerkt door xTweetyx op 02-05-18 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:36

Goof schreef:
Dus hij moest zich bij de start van jullie relatie al bewijzen? Goed begin! Waarom start je een relatie met iemand die je sowieso al wantrouwt? En kennelijk wantrouw je hem nog steeds anders was je niet op zoek gegaan naar berichten.
Wat wil jij? Oud worden met deze man? Kan je leven met wantrouwen? Moet hij aan zichzelf werken of jij?

start? dit is na 2 jaar.

eigenlijk moet je dit verhaal zo aan je vriend vertellen. Dat je merkt dat je berichten wilt checken end at er dan gesprekken verwijderd zijn. dat je daar last van hebt en dat dit wat doet met je vertrouwen. Dat je niet verder met hem kunt als er geen vertrouwen is.

communicatie is hier het toverwoord.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:36

Je overdrijft helemaal niet... hij liegt hierover en houdt het expres achter.. . ik zou zeggen... rok omhoog en rennen...
Lekker je eigen dingen gaan doen en geen tijd en energie meer in steken.

Oh en dat gedoe over twee jaar weggooien... bullshit.. die ervaringen en herrinderingen neem je gewoon mee in de rest van je leven... en wat moet je om paar leuke maanden eeuwig in een relatie zitten waar het vertrouwen weg is... lijkt me niet.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 02-05-18 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:37

Eigenlijk zegt het feit dat je de neiging hebt om zijn telefoon te checken al genoeg. Ik vind het niet netjes dat je in zijn telefoon gekeken hebt. Daarnaast doe je dat alleen maar als je al verwacht iets te zullen vinden, en dan zal er altijd wel iets zijn wat je niet aanstaat. Je hebt geen vertrouwen in je vriend, anders zou het niet eens in je opkomen. Wil je een relatie hebben waarin je twijfelt over alles wat hij zegt en waarin je moet rondsneaken om achter de waarheid te komen?

Om terug te komen op je laatste vraag, nee, ik zou het absoluut niet erg vinden als mijn vriend(in) met anderen praat. Net zoals dat ik verwacht dat zij/hij het prima vindt als ik met anderen praat (als biseksuele vrouw zou er anders weinig over blijven). Het punt is dat hij erover liegt. Als hij over zoiets simpels niet eerlijk kan zijn, wat moet je daar dan mee? Voor mij zou het klaar zijn. Ik snap dat 2 jaar niet niks is en dat je dat liever niet "weggooit", maar 2 jaar kwijt is beter dan 10 jaar aanmodderen en het dan alsnog uitmaken of zelfs moeten scheiden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:38

EmptyWords schreef:
start? dit is na 2 jaar.

Start ja. Zie verhaal ts ;)
Hij ging eerder al vreemd, ts wist dit en wilde hem een kans geven zich in een relatie met haar te bewijzen.
De relatie begon dus al vanuit wantrouwen.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:40

Stralina schreef:
Destination schreef:

Dat wist je de eerste keer dat je stiekem keek nog niet.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:40

Goof schreef:
EmptyWords schreef:
start? dit is na 2 jaar.

Start ja. Zie verhaal ts ;)
Hij ging eerder al vreemd, ts wist dit en wilde hem een kans geven zich in een relatie met haar te bewijzen.
De relatie begon dus al vanuit wantrouwen.

dat heb ik heel anders geïnterpreteerd. Ze wist dat hij eerder vreemdgegaan is maar wilt het toch een kans geven. en het " bewijzen"... ze moest wetend at ze hem kon vertrouwen. Blijkbaar heeft ze dat 2 jaar lang gedaan, anders waren ze hier nu niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:41

Blijkbaar niet anders had ze zijn telefoon niet gecheckt ;)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:41

de laatste weken niet meer, maar de voorgaande periode wel. Ze checkt die telefoon na 2 jaar. dus 2 jaar lang is het goed gegaan