Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Herfstwind schreef:Toevallig zat ik er vanochtend nog aan te denken een topic te openen voor aankomend schooljaar. Ik ga aankomend schooljaar beginnen aan de opleiding Educatie en Kennismanagement Recreatie- en Gezelschapsdieren aan de Aeres Hogeschool in Wageningen.
Herfstwind schreef:Toevallig zat ik er vanochtend nog aan te denken een topic te openen voor aankomend schooljaar. Ik ga aankomend schooljaar beginnen aan de opleiding Educatie en Kennismanagement Recreatie- en Gezelschapsdieren aan de Aeres Hogeschool in Wageningen.
Esmee_98 schreef:Herfstwind schreef:Toevallig zat ik er vanochtend nog aan te denken een topic te openen voor aankomend schooljaar. Ik ga aankomend schooljaar beginnen aan de opleiding Educatie en Kennismanagement Recreatie- en Gezelschapsdieren aan de Aeres Hogeschool in Wageningen.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, tot wat word je dan opgeleid?
Ik zag dat jij pedagogiek gaat studeren, dat lijkt me ook erg leuk/interessant. 
Esmee_98 schreef:Wat grappig om je opleiding zo via bokt te vinden!
Wat hebben jullie hiervoor gedaan?
Ik kom zelf van het mbo. Ik heb de opleiding accountmanagement niveau 4 in 2 jaar afgerond. Dit jaar was een tussenjaar voor mij en heb ik gewerkt als accountmanager. Een baan die ik gelukkig met mijn studie blijf combineren
Herfstwind schreef:Ik heb m'n vwo afgerond en dit jaar een tussenjaar gehad. Wat fijn dat je je baan met je studie kunt combineren, Esmee. Je gaat wel in een hele andere richting studeren (of heb ik een verkeerd beeld bij de opleiding die je gaat doen?), bevalt het werk als accountmanager niet of liggen je ambities ergens anders?
Love2sk8: Lastig dat je nog niet helemaal weet wat je van de opleiding kunt verwachten, ondanks de meeloopdagen. Ik heb niemand in mijn omgeving die deze opleiding doet/gedaan heeft.
Ik vind accountmanagement erg leuk, ik vind mijn baan ook vele male leuker dan de opleiding. Ik heb de hele dag door klantcontact wat heel gezellig is, dus dat is echt top!
Ik wist in mijn laatste jaar mbo al wel dat ik naar het hbo wilde, maar ik kon echt geen studie kiezen. De "standaard" economische studies spraken me niet aan. Na de zomervakantie ben ik me weer gaan oriënteren op studies, eerst wilde ik Vastgoed en Makelaardij gaan studeren maar ik kwam er op de open dag achter dat het vrij weinig met makelaardij te weinig had (waar mijn voorkeur toch wel naar uit ging) en dat het voornamelijk berekeningen maken was. Ik was vroeg op de open dag, en nadat ik V&M zo tegen vond vallen wilde ik niet met "niets" terug naar huis. Ruimtelijke Ordening en Planologie klonk wel interessant, dus ik ben daar maar binnen gelopen. Wat heb je te verliezen he? 
Soort van liefde op het eerste gezicht, maar dan met een studie ofzo
Heb zoiets nog niet eerder gehad met een studie/opleiding waar ik ben wezen kijken

Mijn vriend zei al: "Mag ik dit opnemen? Want na 1 maand praat je wel weer anders"