Hond van de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:05

beetje flauw idee, maar als ze nu op vakantie zijn en ze blijven kennelijk wat langer weg, zou ik de hond vangen, naar een asiel brengen, en als je even geluk hebt, dan zijn ze niet op tijd terug om de hond terug te claimen of de rekening is te hoog opgelopen. Een andere optie is dat je dierenpolitie laat komen en zeggen dat de hond is achtergelaten en overlast veroorzaakt. Beest is bv aan het zoeken voor water en voer.

Amber_anne

Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:40

Is de hond gechipt want volgens mij als er een dier wordt binnen gebracht blijft die maar 2 weken staan voordat ze hem opnemen in het adoptie beleid. Is bij katten wel zo

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 12:01

De hond is denk ik wel gechipt, de vorige keer heb ik m van de weg geplukt en naar het asiel gebracht en toen was hij de volgende dag weer terug.
Ik kan straks wel bellen als de hond gaat blaffen 's nachts voor overlast. Of als deze op de weg gaat lopen. Dan wordt het gevaarlijk voor al het verkeer wat hier voorlangs komt. Kan moeilijk zeggen dat deze een eten heeft staat een grote zak van 15 kg open voor hem. De emmer water zal er niet frisser op worden met deze temperaturen. Voordat deze leeg is duurt ook wel even. Ik heb nu vakantie dus kan het meer en makkelijker in de gaten houden.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:02

En zak voer weghalen en water leegmaken en dan bellen? Is dat een optie? Wel direct bellen natuurlijk.

Vjestagirl

Berichten: 26656
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:07

quera schreef:
En zak voer weghalen en water leegmaken en dan bellen? Is dat een optie? Wel direct bellen natuurlijk.


Als de TS nog last zou hebben van de hond dan zou ik dit best n goede optie vinden. Maar het dier veroorzaakt geen overlast meer, en afgezien van dat het echt niet is hoe wij allemaal voor onze dieren zouden zorgen, vind ik dit ook niet echt netjes.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 12:23

Ik ga bellen zodra de hond 's nachts weer alles bij elkaar gaat blaffen of zodra de hond op de weg gaat lopen ( dan film ik het ook direct als bewijs). Voor nu hoor ik de hond overdag wel maar daar heb ik geen probleem mee.
Als de hond op de weg hiervoor terecht komt is het echt wel gevaarlijk, ze rijden hier als gekken, veel groot verkeer ook. Zou het niet op mijn geweten willen hebben dat je en weet dat je hond aan de wandel kan en dit ook gaat doen en dan een ongeluk kan veroorzaken daardoor.
Mijn ervaring met vorige jaren is dat de hond het de eerste paar dagen nog wel kan hebben dat die alleen is achter gelaten, meestal met een dag/nacht of 5 gaat die beginnen. Dus dat zal niet lang meer duren.
De overlast die ik in eerste instantie van de hond had is inderdaad weg, ik heb een stroomapparaat gekocht van Gallagher en paaltjes en stroomdraad gespannen, de hond heeft 1x weer stroom gehad en niet meer gezien daarna of wat van hem gevonden op ons terrein.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 19:13

De hond is weg, ik hoor en zie m niet meer....

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:48

Oh jee.. ligt hij ergens te creperen of is die ervandoor gegaan? Kun en wil je bij hun op het erf om hem op te zoeken of kun je roepen dat hij dan tevoorschijn komt?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:53

O ik hoop dat hij wel in orde is. Wat een mensen zeg...

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:21

Kunnen er misschien andere mensen zijn geweest die hem hebben weggebracht of laten ophalen?

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 11:31

Jolien87 dat zou maar zo kunnen, zeker als hij de weg op is gegaan. Ik heb het niet gezien in elk geval.
RSDICBS ik kan vanaf boven bij ons achter op hun erf kijken en zie de hond nergens, ik hoor hem ook niet meer, anders blafte hij wel gedurende de dag met regelmaat en dat hoor ik ook niet meer. Voor in de tuin is de hond ook niet, dat kan ik dan weer zien bij ons af vanuit de tuin.
Poes ik hoop dat de hond is meegenomen door anderen en in een asiel zit. Het barst hier van de vakantiegangers voor op het fietspad dus die weten ook niet waar de hond thuis hoort. Die kijken een keer rond zien niemand lopen en pakken hem op. (er van uit gaande dat de hond op de weg heeft gelopen)

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:38

Maar die emmer water kan toch nooit geen 5 dagen meegaan? Komt er iemand die bijvullen dan?

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 11:58

Dat kan makkelijk, als je een grote emmer goed vult, een hond drinkt geen 15 liter water op in die paar dagen. Maar de hond is weg Schuur_ ik hoor hem niet meer en de buren zijn nog niet thuis.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:57

Wat een verhaal joh :(:)
Ik heb het hele topic gelezen, maar ook echt buren uit de hel zeg! (dieren pesten, buren treiteren, een drone boven je terras??)
Je blijft er redelijk rustig en netjes onder, en ik hoop dat er met de hond niks ergs is gebeurd. Hou je taai!

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 13:15

Dank je Veldbloem, moet me wel inhouden hoor soms. Om sommige dingen kan ik ook wel lachen zo kinderachtig als het is. Ik wil me niet verlagen naar hun niveau. Ik waarschuw wel hoor zoals met de drone, dat als hij hier "per ongeluk" terecht komt dat die dan waarschijnlijk niet meer vliegt.
Voorheen gooide ik alle speelgoed terug over de schutting heen, het laatste jaar krijgt al het speelgoed een enkele reis kliko. Ik hoor ze er nooit over dat ze wat missen.
Moet wel zeggen dat dit soort buren je woongenot een heel eind omlaag halen.
Nu zijn ze op vakantie en het is heerlijk gewoon! Mijn man zegt het zelfs en die is weinig thuis. Ze mogen van mij nog heel lang weg blijven...

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:20

Vandaag nog iets vernomen van de hond?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:23

Kun je hem niet op Amivedi vinden?

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 17:26

Nee niet meer gezien of gehoord _Dracarys.
Zal eens kijken op Amivedi bij gevonden dieren of die daar tussen staat

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:41

Heb je nog iets vernomen van de hond meggiemeg?

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 14:18

Nee de hond niet meer gezien of gehoord. Dus wat er mee is gebeurt is voor mij ook een raadsel.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:55

Wellicht heeft iemand anders m van de weg geplukt..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:16

Of toch meegenomen door familie.
Zijn de buren al terug van vakantie?

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 14:27

Nee het is nog heerlijk rustig hiernaast.
Voor de hond hoop ik dat hij door een vreemde van de weg is geplukt en meegenomen, slechter als hiernaast kan die het niet treffen..

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:27

Buren of een oppas ook niet gezien? En hoe is t met de rest vd dieren?

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 15:39

Nee het is erg stil hiernaast. Niets gezien. Rest van de dieren weet ik niet. De schapen hebben amper eten meer op de wei. Er is daar wel een automatische drinkbak. Kippen en haan heb ik eigenlijk de laatste dagen ook niet meer gehoord nu ik er zo over nadenk. Vogels achter in de wei zou ik niet weten, kan ik niet zien/horen hiervandaan.