Ik betaal momenteel €55 in de maand aan stadswarmte. Dit voorschot is berekend op een verbruik van gemiddeld van 0,74 GJ per maand, een totaal van ongeveer 9 GJ per jaar.
Alleen.. heb ik even mijn verbruik er bij gepakt van het afgelopen halfjaar en nu heb ik in dit afgelopen halfjaar alleen al 13,6 verbruikt. Als dit zo ongeveer doorgaat kom ik dus uit op een verbruik van 27 GJ per jaar. Bij intrek van de woning stond de teller op 20,97 GJ en inmiddels staat deze op 34,55 GJ.
Heeft de maatschappij mijn verbruik dan zo laag ingeschat? Of verbruik ik nou enorm veel? De vorige bewoners van dit appartement betaalden een voorschot van €85 in de maand en kregen elk jaar een behoorlijk bedrag retour. Zij woonden in dit appartement met zijn tweeën en ik woon alleen, dus zo gek leek me het maandbedrag niet in eerste instantie.
Verdere gegevens over mijn woning:
-Een benedenwoning, met 1 kleine slaapkamer.
-Ik verwarm alleen het vertrek waarin ik verblijf.
- 'S nachts alles uit
-Boven en naast mij dus andere woningen.
- 48m2 in totaal
-Energielabel C
-Ik probeer erg energiezuinig te leven, ik hou bv niet van lang douchen
. Even ter vergelijking: Ik heb laatst mijn eerste overzicht van mijn elektriciteitsverbruik gekregen en hier kwam een bedrag van €9,40 uit voor 2 maanden. Ik dacht dus dat ik wel goed bezig was.
Wie heeft er nog meer ervaring met stadswarmte en het verbruik? Is mijn verbruik nu zo veel hoger dan verwacht? Zijn er nog dingen die ik kan doen om het beter in de gaten te houden?