Creditcard met spoed aanvragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Creditcard met spoed aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 19:00

_-:(

Een week of drie geleden heb ik mijn eerste fulltime baan aangenomen. Hierop heb ik mijn studentenrekening gevraagd om te zetten naar een gewone privérekening met een creditcard (2.5 week geleden). Deze creditcard heb ik onder andere nodig omdat ik voor mijn werk 3 weken naar Amerika ga en het daarvoor echt wordt aangeraden. Deze aanvraag is iets mis mee gegaan, waar ik overigens zelf maar achter moest komen na een aantal werkdagen. Daarop ben ik direct naar de bank gegaan om dit uit te zoeken. De aanvraag is opnieuw gedaan en het omzetten van de rekening is helemaal goed gegaan. Daarmee ook direct de creditcard aangevraagd (loopt via International Card Services). Deze aanvraag duurt altijd even omdat het goedgekeurd moet worden uiteraard, het zou ongeveer 2 weken duren voordat ik de creditcard in huis zou hebben. Dit alles is begin vorige week geregeld (dinsdag of woensdag?) en dat leek allemaal goed te gaan.

Krijg ik vandaag een mail dat mijn creditcard aanvraag afgekeurd is :? Gelijk ICS gebeld om dit uit te zoeken, want ik zou niet weten waarom. Blijkt mijn rekening bij hun nog bekend te zijn als studentenrekening, waarop ik die creditcard dus niet mag aanvragen. Terwijl ik toch duidelijk alles had geregeld bij de bank wat betreft het omzetten van de rekening. Nu kon ik de aanvraag opnieuw doen, maar dan duurt het twee weken voor het geregeld wordt.

Nu komt het grote probleem: Ik vertrek 5 mei al naar Amerika. Juist daarom heb ik zo snel mogelijk alles geregeld, omdat ik weet dat het altijd even kan duren met banken. ICS geeft aan dat zelfs met een spoedaanvraag de creditcard nog niet op tijd binnen is %) Hoe moet ik dit nu oplossen in Amerika? Vanuit mijn werk staat overal aangegeven dat je die creditcard hoogstwaarschijnlijk nodig hebt, daarnaast wil ik natuurlijk zo min mogelijk risico nemen door gewoon een creditcard te hebben in plaats van enkel te geloven in mijn bankpas en cash geld.. Better safe than sorry toch?

Mijn vader heeft ook een creditcard via ICS en daarop hebben we al een extra card aangevraagd op mijn naam, de vraag is alleen hoe lang dit gaat duren. Ik heb al gezocht waar ik eventueel anders een creditcard kan aanvragen, maar alles duurt circa 2 weken. Het enige wat ik kan vinden is een prepaid card via Money2Go, ViaBuy of GWK Travelex. Geen idee of deze betrouwbaar zijn overigens.

Iemand anders tips hoe ik aan een creditcard kom voor 5 mei? Ik lees overal dat je niet zomaar andermans creditcard mag gebruiken, klopt dat?

rayoow

Re: Creditcard met spoed aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:03

Aanvragen zelf geen idee van maar ik heb een prepaid van viabuy, geld eropzetten gaat heel makkelijk en snel

JustJuul_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:04

Ik ben 4 maanden naar Canada geweest, maar vanwege gedoe met mijn rekening ook pas laat mijn creditcard kunnen aanvragen. Nu had ik wel een vast adres, en heeft mijn moeder de creditcard aangetekend laten versturen naar mijn adres, toen ik er al was. In de tussentijd heb ik gebruik gemaakt van de Visa (tegoed?) kaarten, die ik overigens gewoon bij de Albert Heijn heb gekocht. Je hebt ze in verschillende bedragen, misschien is dat een tijdelijke oplossing?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:04

Ik kan je niet helpen, maar vind het echt belachelijk dat het zo gegaan is. Klinkt alsof de bank heeft zitten slapen en had moeten weten dat het verwerken van het omzetten van je rekening (bij de ICS) wel een paar dagen kon duren.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 19:07

Rayoow, ViaBuy is dus wel betrouwbaar? Kan alleen nergens vinden of ik die prepaid card ook in Amerika kan gebruiken.

GDG, absoluut mee eens. Ik zit er ook aan te denken om alsnog een klacht in te dienen. Toen ik er achter kwam dat mijn aanvraag voor omzetten van de rekening niet goed ging, ben ik wel direct goed geholpen. Alleen zij hebben mij laten denken dat alles toen goed is gegaan en ik die creditcard aankomende week wel kon verwachten #) De afkeuring voor de aanvraag kwam dan ook erg onverwachts..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:10

Een prepaid card werkt prima voor restaurants, shoppen, etc, auto huren/hotel overnachtingen vaak niet.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:13

Ghostattack schreef:
Rayoow, ViaBuy is dus wel betrouwbaar? Kan alleen nergens vinden of ik die prepaid card ook in Amerika kan gebruiken.

GDG, absoluut mee eens. Ik zit er ook aan te denken om alsnog een klacht in te dienen. Toen ik er achter kwam dat mijn aanvraag voor omzetten van de rekening niet goed ging, ben ik wel direct goed geholpen. Alleen zij hebben mij laten denken dat alles toen goed is gegaan en ik die creditcard aankomende week wel kon verwachten #) De afkeuring voor de aanvraag kwam dan ook erg onverwachts..

Ja ik heb de kaart al eens in Amerika gebruikt. Is betrouwbaar
Ook hotel mee betaald.
Laatst bijgewerkt door rayoow op 26-04-18 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:13

Moet je een auto zelf huren of een kamer ter plekke boeken oid?
Zo niet dan zou ik een prepaid credit card aanschaffen (had ik volgens mij bij gwk travelex gehaald ooit), eventueel wat cash geld meenemen en je pinpas.
Ik moet zeggen dat mijn pinpas gewoon voldoende was, genoeg plekken waar je geld kan pinnen. Alleen voor bepaalde boekingen willen ze een creditcard zien.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 19:16

Auto huren zou zomaar kunnen, ik weet alleen niet of ik dat zomaar kan met mijn 22 jaar? Hotel is allemaal al geregeld via het werk, dus daarvoor is het als het goed is niet nodig.

Prepaid card klinkt in dat geval wel prima! Die worden ook binnen 24 uur verstuurd staat aangegeven. Dat zou dan ideaal zijn.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:24

Ghostattack schreef:
Auto huren zou zomaar kunnen, ik weet alleen niet of ik dat zomaar kan met mijn 22 jaar? Hotel is allemaal al geregeld via het werk, dus daarvoor is het als het goed is niet nodig.

Prepaid card klinkt in dat geval wel prima! Die worden ook binnen 24 uur verstuurd staat aangegeven. Dat zou dan ideaal zijn.

Maar die kun je alleen gebruiken in situaties waar je ook prima cash kunt betalen, niet in de situaties waar je écht een CC voor nodig hebt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 19:37

Een echte creditcard zal ook niet meer lukken in een week tijd helaas -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:37

Viabuy kan je gebruiken in Amerika, maar alleen voor alledaagse betalingen. Een hotel mag je er niet op zetten en een huurauto ook niet. Een auto huren kan wel als je 22 bent, je betaalt dan alleen een toeslag en het kan dus niet op je viabuy cc. Een cash deposit mag in principe niet, alleen als je het ruim van tevoren aanvraagt bij het betreffende kantoor.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 19:48

Duidelijk Emma, dank voor de informatie! Ik zit met nog 20 andere collega's in Amerika, dus er kan vast iemand anders een auto huren en rijden in dat geval.

Ik zie dat de ING binnen 6 werkdagen een creditcard kan regelen, dus ik ga zaterdag maar langs het kantoor om te vragen of ik eventueel daar op tijd een creditcard kan krijgen :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:51

Ze werken daar echt met creditcard.
Ik was met een stel op reis. Binnen twee dagen deden we alles met hun creditcard... En na de vakantie hebben we alles verdeeld. Een land dat op creditcard draait is het gewoon. Nodig als je geen gedoe wil.

Dus met collega's valt er ook misschien wat te regelen in sommige gevallen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 19:57

Daar was ik al bang voor Christiene, vandaar ook dat ik alles zo snel mogelijk had aangevraagd. Mocht het niet lukken, dan zal ik inderdaad met collega's moeten gaan overleggen wat mogelijk is. Wel ontzettend kl*te dat ik door een fout van de bank zonder creditcard zit..

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:58

Ik denk dat het ook echt eraan ligt waar je heen gaat of je wel of geen CC nodig hebt. Auto met 22 jaar huren kan mits je minimaal een jaar je rijbewijs hebt, maar onder de 25 jaar betaal je flink wat meer geld omdat je een risicogroep bent.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:06

Ik heb voor mijn tijd in het buitenland een prepaid creditcard gehad, die was destijds van 3vs en daad stond een visa logo op. Dit bedrijf bestaat niet meer, maar heb deze destijds gekocht bij de primera. Denk dat als je daarheen gaat en iets vindt met een visa logo erop het wel goed moet zijn.

Heb mijne niet gebruikt voor autohuur maar wel voor hotels en dat ging prima

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:11

Met een gewone pinpas kan gelukkig ook steeds meer, alleen hotel of auto is lastig ja. Hopelijk lukt het nog voor die tijd!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:11

CC is makkelijk, maar het is natuurlijk niet zo dat je zonder daar niets kan. Mocht het echt niet lukken. Je kan met je gewone pas gewoon pinnen (als je m op pinnen buiten Europa zet) Alleen betaal je elke keer een fee als je pint. Dus pin voor een week ofzo aan geld. Als ik naar LA ga pin ik altijd op het vliegveld een paar honderd dollar. Heb wel een CC maar die heb ik alleen gebruikt voor hostel. En ik neem aan dat de baas jouw hotel betaalt gezien je voor je werk gaat.

JustJuul_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:13

Creditcard bij ING gaat alleen als je daar al langer dan 3 maanden een rekening hebt lopen, en elke maand minimaal 300 euro gestort krijgt. Dus als je inderdaad al een rekening hebt lopen daar, zijn ze vrij vlot!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 20:15

JustJuul_ schreef:
Creditcard bij ING gaat alleen als je daar al langer dan 3 maanden een rekening hebt lopen, en elke maand minimaal 300 euro gestort krijgt. Dus als je inderdaad al een rekening hebt lopen daar, zijn ze vrij vlot!

Ah poedersuiker, dan heb ik daar ook niks aan.. Mijn vader heeft wel een ING rekening, maar ikzelf zit bij ABN (waar dus alles mis is gegaan).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:44

Anwb heeft ook CC maar weet niet hoe snel die het kunnen regelen.

En ik heb destijds ook via mijn ouders een CC op hun rekening gekregen zodat we een auto konden huren in Spanje. Ik denk dat dit wellicht de snelste route voor je zal zijn gezien zij er al een hebben en dus hun gegevens bekend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:47

Ik heb er ooit eentje binnen 3 dagen moeten regelen omdat ik niet na had gedacht over het feit dat ik überhaupt een cc nodig had en laat me je vertellen dat het met spoed echt heel lastig is. Bij jou zit het nadeel er nog achter dat er feestdagen tussen zitten. Ik heb uiteindelijk een prepaid cc van het GWK gehaald, die kan je alleen opladen bij GWK kantoren dus je moet zorgen dat er van tevoren genoeg geld op staat, maar als laatste redmiddel is het handig. Er staat geen naam op en het is echt een heel algemeen ding, maar je kan er wel overal mee betalen.

ANWB heb ik toen ook aan de lijn gehad en die gaan ook via ICS, ook hun prepaid kaart. Dat duurt gewoon wat langer, ik heb toen zelfs gevraagd of ik hem niet kon ophalen bij het bedrijf waar het geregeld wordt maar dat was ook geen optie. Je moet echt wachten tot het op je mat ligt.

Viabuy was er bij mij twee dagen te laat ofzo, maar ben er alsnog wel blij mee. Ik zit nu in het buitenland en als ik betaal met mijn echte cc heb ik heel erg de neiging om veel te veel op mijn creditcard te plempen waardoor ik uiteindelijk alsnog krom moet liggen om de rekening te betalen. Viabuy laad je op met iDeal en je kan niet meer uitgeven dan erop staat, klaar. De transactiekosten zijn over het algemeen wel aan de hoge kant.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 20:55

Ja ik ben er inmiddels ook achter dat spoed eigenlijk al geen spoed is, want dan duurt het nog minstens 7 werkdagen >;)

GWK had ik inderdaad gevonden, maar mijn vader en ik wisten niet zeker of dat handig was met enkel die GWK kantoren. Geen idee hoeveel ik er dan op moet gaan zetten namelijk. ViaBuy klinkt dan wel een stuk handiger eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:03

Ideaal is het niet, maar mocht een Viabuy ook niet op tijd lukken dan zou je dus altijd nog langs het GWK kunnen en er eentje op kunnen pikken. Dat kan ook gewoon op Schiphol, je kan hem online bestellen en betalen en dan gewoon langsgaan om hem op te halen. Ik zou in dat geval gewoon cash pinnen met m'n NL'se pinpas (dat kan meestal prima) en de cc gebruiken voor noodgevallen of als je geen cash op zak hebt.