Meld misdaad anoniem/ belasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 01:04

Supervixen schreef:
FatCat schreef:
Werkt deze persoon in het zwart?


[ [url=m/NKvJK8.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') geweldig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 06:09

Kuggur schreef:
Och, het topic geeft in ieder geval een zeker inzicht in je karakter, ts.

Eens, blijkbaar wil TS een "eerlijke" maatschappij waar iedereen zijn/haar steentje bijdraagt in het algemene belang. En TS is bereid haar mond erover open te doen en bereid eerst navraag te doen hier op bokt wat erop duidt dat ze assertief is en open staat om te leren.

He who passively accepts evil is as much involved in it as he who helps to perpetrate it. He who accepts evil without protesting against it is really cooperating with it.
Martin Luther King jr.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Meld misdaad anoniem/ belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 06:33

Maar dan nog. Als je belt om melding te doen dan moet je wel uit kunnen leggen wat er mis gaat. Als je dan vertelt dat de persoon in kwestie gewoon in loondienst werkt en je niet begrijpt waarom hij geen aangifte hoeft te doen, dan is dat onvoldoende. Dat pakken ze niet op.

7ofhearts

Berichten: 2760
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 06:49

enzino schreef:
Kuggur schreef:
Och, het topic geeft in ieder geval een zeker inzicht in je karakter, ts.

Eens, blijkbaar wil TS een "eerlijke" maatschappij waar iedereen zijn/haar steentje bijdraagt in het algemene belang. En TS is bereid haar mond erover open te doen en bereid eerst navraag te doen hier op bokt wat erop duidt dat ze assertief is en open staat om te leren.

He who passively accepts evil is as much involved in it as he who helps to perpetrate it. He who accepts evil without protesting against it is really cooperating with it.
Martin Luther King jr.


Wauw.
Dankjewel.
En net wat je zegt, inmiddels is me een en ander iets duidelijker geworden. en hoef ik niet eens een melding te maken omdat dit schijnbaar heel acceptabel is.
Heel anders dan ik altijd gehoord en gedacht heb, en ik ben er gewoon heel blij om :j
Zo ontzettend jaloers ben ik dus blijkbaar ook weer niet.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 06:53

Zijn ze niet verplicht om iedere melding ook na te gaan?

Enzino, eens hoor. Het is inderdaad goed dat TS zich eerst informeert voor dat ze daadwerkelijk een melding doet. En het is inderdaad goed dat men bereid is een melding te doen als daar inderdaad mogelijk belastingsfroude plaatsvind.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 06:59

RaafSmits schreef:
Heel anders dan ik altijd gehoord en gedacht heb, en ik ben er gewoon heel blij om :j
Zo ontzettend jaloers ben ik dus blijkbaar ook weer niet.


En....bedenk dat ze wellicht geld misloopt }>

Sorry ik kan het niet laten.

Als deze persoon namelijk echt roept ik krijg niks van hun, dus zij krijgen niks van mij daar krijg ik ook een kriebel van in mijn nek.

Ze krijgt namelijk wel veel van de maatschappij terug. Er is politie, wegen, scholen, etc, etc.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Meld misdaad anoniem/ belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:08

Ik had een paar jaar terug ook de BD op de stoep staan. 2 man sterk. Ze hadden een anonieme melding gehad dat ik veel zwart zou bijverdienen met fotografie. :') Ik kon aantonen dat dat absoluut niet het geval was en toen zijn ze weer gegaan. :+ Ik zou niet weten wie mij heeft aangegeven en waarom...ik ben maar hobby fotograaf en verdien er niet veel mee dus ik snap er echt niets van. Ze zeiden wel dat ze alles in de gaten houden, FB, Bokt....ze hadden wat advertenties van mij gezien daarop. Ze hebben dus echt wel onderzoek gedaan voordat ze bij mij thuis kwamen maar helaas voor hun bleek er toch niets aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:46

Bellatrix schreef:
Ze zeiden wel dat ze alles in de gaten houden, FB, Bokt....ze hadden wat advertenties van mij gezien daarop. Ze hebben dus echt wel onderzoek gedaan voordat ze bij mij thuis kwamen maar helaas voor hun bleek er toch niets aan de hand.

Dat klopt, mijn professor belastingrecht heeft eens verteld dat de belastingdienst een afdeling heeft met mensen die inderdaad kleine advertenties opzoeken en daar navraag doen. Ze bellen iemand op die bijvoorbeeld stalling aanbiedt voor stacaravans en op basis van de prijs die hij opgeeft gaan ze kijken wat de mogelijke inkomsten zijn en of hij dit opgeeft als inkomsten. Als het op fraude lijkt komen ze langs, nemen ze een kijkje hoeveel caravans er staan en ben je de sjaak.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:46

enzino schreef:
Kuggur schreef:
Och, het topic geeft in ieder geval een zeker inzicht in je karakter, ts.

Eens, blijkbaar wil TS een "eerlijke" maatschappij waar iedereen zijn/haar steentje bijdraagt in het algemene belang. En TS is bereid haar mond erover open te doen en bereid eerst navraag te doen hier op bokt wat erop duidt dat ze assertief is en open staat om te leren.

He who passively accepts evil is as much involved in it as he who helps to perpetrate it. He who accepts evil without protesting against it is really cooperating with it.
Martin Luther King jr.

Inderdaad. Als je ziet dat iemand je telefoon steelt, ga je er dan ook bij staan kijken en doe je nooit aangifte?

Beetje bijbeunen zul je waarschijnlijk niemand over horen, maar er zijn er bij die het compleet uitmelken en dat vind ik ratten. Als zij allemaal gewoon zouden betalen kon de belastingdruk flink omlaag en dat houdt dus in dat ze indirect ook uit mijn portemonnee stelen.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:13

enzino schreef:
Kuggur schreef:
Och, het topic geeft in ieder geval een zeker inzicht in je karakter, ts.

Eens, blijkbaar wil TS een "eerlijke" maatschappij waar iedereen zijn/haar steentje bijdraagt in het algemene belang. En TS is bereid haar mond erover open te doen en bereid eerst navraag te doen hier op bokt wat erop duidt dat ze assertief is en open staat om te leren.

He who passively accepts evil is as much involved in it as he who helps to perpetrate it. He who accepts evil without protesting against it is really cooperating with it.
Martin Luther King jr.


Amen

Snap echt niet dat mensen het goedkeuren om belasting te ontduiken :=

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:42

Als de belastingdienst geld van haar moet hebben weten ze haar wel te vinden hoor.
Zou me niet zo druk maken om haar. Misschien is het wel grootspraak.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:46

_Dracarys schreef:
Snap echt niet dat mensen het goedkeuren om belasting te ontduiken :=

Dit inderdaad.

En dan vervolgens ook nog gaan klagen over voorzieningen zoals verkeersborden, zorg etc etc etc. Iedereen moet een steentje bijdragen.

Belasting betalen is ook niet mijn hobby, maar oke.

(Overigens, werk, huurhuis... En alsnog kreeg ik een oproepje van de BD dat ik aangifte moest doen. Dus wat iemand hier eerder in het topic beweerde over huurwoningen en geen aangifte hoeven doen klopt niet)

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:48

xGoldenHero schreef:
Als de belastingdienst geld van haar moet hebben weten ze haar wel te vinden hoor.
Zou me niet zo druk maken om haar. Misschien is het wel grootspraak.


Of 'kleinspraak'. Onder een bepaald inkomensniveau heeft de Belastingdienst geen enkel interesse in je. En als je je toch bij de BD meldt moeten ZIJ JOU betalen. :D

Het is een klassieke dooddoener, maar hoe meer belasting ik betaal hoe beter. 50% (eigenlijk: 48,05%) van 1 euro is altijd nog meer dan 0% van 0 euro. Dus persoonlijk wil ik best een fors bedrag betalen in de hoogste belastingschijf hoor.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:00

In snap ts wel... ik ken een aantal “collega’s” die zonder opleiding (mag), kvk en btw nr (mag niet) een behoorlijke klantenkring hebben. Omdat hun minder kosten hebben kunnen ze ook hun diensten goedkoper aanbieden.
Ik zal het nooit doen, maar het schiet echt weleens door mijn hoofd om er melding van te maken.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:28

Je hoeft geen kvk en btw nummer te hebben, dit geef je op als extra inkomsten via de loonbelasting en ik denk dat ze dat ook doen, met zo een grote klantenkring loop je nl tegen de lamp. Haar beredenering om hierdoor haar prijzen lager te kunnen houden, is zakelijk gezien slim!

Kvk en btw nummer is wel proffesioneel op je site, maar als je onder een bepaald bedrag minimaal per jaar verdiend ben geen eenmanszaak voor de belastingdienst, dus maak je onnodige kosten...

Maar maak je wel flinke omzet is het zelfs nog beter om wel een btw nummer te hebben...

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Meld misdaad anoniem/ belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:31

Ik snap echt niet waarom mensen mee kijken in de portemonne van een ander en over de schouder of men wel of geen aangifte formulier invult...

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:31

LadyMadonna schreef:
In snap ts wel... ik ken een aantal “collega’s” die zonder opleiding (mag), kvk en btw nr (mag niet) een behoorlijke klantenkring hebben. Omdat hun minder kosten hebben kunnen ze ook hun diensten goedkoper aanbieden.
Ik zal het nooit doen, maar het schiet echt weleens door mijn hoofd om er melding van te maken.


het kan best zijn dat die mensen niet BTW-plichtig zijn hoor. Ze moeten wel hun inkomsten aangeven als resultaat uit overige werkzaamheden in hun Inkomstenbelastingaangifte.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:32

Waarom moeten mensen zich altijd zo bezig houden met andere mensen, verbeter de wereld en begin bij jezelf.. Gaat jou toch helemaal niks aan wat en hoeveel hij verdient? En dan ook nog eens anoniem een melding willen maken, ben dan ook zo stoer om het recht in zijn gezicht te zeggen of in ieder geval verhaal te halen bij hem voor je een melding gaat maken..

Sorry hoor, iedereen hoort belasting te betalen als dat moet en de meeste mensen doen dat automatisch maar als je alleen maar geruchten hebt gehoord dan vind ik dit nogal overdreven..

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:47

Cowboy55 schreef:
Het is een klassieke dooddoener, maar hoe meer belasting ik betaal hoe beter. 50% (eigenlijk: 48,05%) van 1 euro is altijd nog meer dan 0% van 0 euro. Dus persoonlijk wil ik best een fors bedrag betalen in de hoogste belastingschijf hoor.


Bedoel je niet 51,95%?

Maar goed. Je hebt absoluut gelijk. Als je meer verdiend kun je en betaal je meer belasting.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:49

Hoezo zou dit verklikken zijn?

Belasting ontduiken mag van veel mensen hier blijkbaar!
En iemand die structureel gevaarlijk te hard rijdt in een kinderwijk?
Iemand die zijn dieren verwaarloosd?
Iemand die zijn kinderen of partner slaat?
Iemand die mogelijk een wiet kwekerij in huis heeft?

Waar ligt de grens dan tussen melden en niet melden? Het is allemaal strafbaar. Maar als je het meld voor het een ben je een goede burger. En bij het ander een verklikker.

Schiet mij maar lek.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:56

Shiloh schreef:
Hoezo zou dit verklikken zijn?

Belasting ontduiken mag van veel mensen hier blijkbaar!
En iemand die structureel gevaarlijk te hard rijdt in een kinderwijk?
Iemand die zijn dieren verwaarloosd?
Iemand die zijn kinderen of partner slaat?
Iemand die mogelijk een wiet kwekerij in huis heeft?

Waar ligt de grens dan tussen melden en niet melden? Het is allemaal strafbaar. Maar als je het meld voor het een ben je een goede burger. En bij het ander een verklikker.

Schiet mij maar lek.


Heb je wel goed gelezen? De persoon in kwestie werkt wit en betaalt dus sowieso belasting. Dus waar staat dat mensen vinden dat je belasting mag ontduiken?

Je moet wel met goede bewijzen komen als je iets wil melden en niet zomaar iets.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:57

Shiloh schreef:
Hoezo zou dit verklikken zijn?

Belasting ontduiken mag van veel mensen hier blijkbaar!
En iemand die structureel gevaarlijk te hard rijdt in een kinderwijk?
Iemand die zijn dieren verwaarloosd?
Iemand die zijn kinderen of partner slaat?
Iemand die mogelijk een wiet kwekerij in huis heeft?

Waar ligt de grens dan tussen melden en niet melden? Het is allemaal strafbaar. Maar als je het meld voor het een ben je een goede burger. En bij het ander een verklikker.

Schiet mij maar lek.


Omdat de TS toch niet in zijn portemonee kan kijken, en zei alleen maar stoere verhalen heeft gehoord.. Die voorbeelden die je hierboven opnoemt hebben hier helemaal niets mee te maken, en is heel iets anders, dat zijn namelijk wel iets meer noodgevallen als iemand die geen belasting hoeft te betalen..

Ik heb ook nog nooit iets aan de belasting hoeven te betalen en krijg alleen maar geld terug ieder jaar, ben ik nu ook een belastingontduiker dan?

Vind het kwalijker dat het koningshuis weinig tot geen belasting betaald ten opzichten van de "normale" burger, maar onze koning gaan wel lekker 4 keer per jaar op vakantie met zijn gezinnetje.. Daar heb ik dan weer iets meer moeite mee..

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Meld misdaad anoniem/ belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:00

Dat koningshuis, nou zeker weten! Erger mij daar al jaren aan...wij bezuinigen en zij maar handje ophouden,alsof ze arm zijn....

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:01

CharmingS schreef:
Ik heb ook nog nooit iets aan de belasting hoeven te betalen en krijg alleen maar geld terug ieder jaar, ben ik nu ook een belastingontduiker dan?

Je weet blijkbaar zelf ook niet hoe het zit. Dan hoef je hier niet met zo'n grote mond aan te komen stampen.


TS vermoedt fraude, vraagt raad, komt tot de conclusie dat het waarschijnlijk geen fraude is, klaar. Zo ingewikkeld en spannend is het allemaal niet mensen.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:09

NatasjavE schreef:
Cowboy55 schreef:
Het is een klassieke dooddoener, maar hoe meer belasting ik betaal hoe beter. 50% (eigenlijk: 48,05%) van 1 euro is altijd nog meer dan 0% van 0 euro. Dus persoonlijk wil ik best een fors bedrag betalen in de hoogste belastingschijf hoor.


Bedoel je niet 51,95%?

Maar goed. Je hebt absoluut gelijk. Als je meer verdiend kun je en betaal je meer belasting.


Je betaalt 51,95% Dan hou je 48,05% over. Toch?