Alleen merk ik toch dat we opvallen: zowel positief als een enkele keer negatief. In de 10 weken dat we aan het daten zijn merk ik dat ik van een gewoon chill iemand op straat ben veranderd naar een enorm-gefocust-op-de-meningen-van-anderen iemand, en dus merk ik het direct als mensen het over ons hebben. Al is het alleen maar dat je ze ziet gebaren van ‘Zouden ze gay zijn, ja of nee?’
Laatst zeiden we gedag bij de trein en toen trok een man ons uit elkaar, luid gebarend van DIT MAG NIET. Ik schrok me kapot en ben er echt drie dagen van overstuur geweest. We zijn niet klef in het openbaar, daar hou ik zelf helemaal niet van. Maar alleen hand in hand lopen trekt al de aandacht en dan ben ik toch geneigd haar los te laten als we door de stad lopen, ook al zou dat natuurlijk eigenlijk helemaal niet hoeven…
Ik hoor dan vaak ‘dat het niet aan ons ligt en wij gewoon onszelf moeten zijn en blablabla’ en ‘het ligt aan hun’ maar ik ben niet zo ‘stoer’ dat ik dit alles naast me neer kan leggen, en verder kan gaan met mijn leven.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen (of dat mijn oplettendheid wegvaagt na een tijdje
). Of nouja, tips zijn eigenlijk ook gewoon welkom. Ik wordt er een beetje radeloos van en vroeg me af of er hier ervaringsdeskundigen zijn.