Ik heb net bij drie verschillende webshops bestellingen geplaatst voor de paardjes (FeralHorse, Pit&Pit en René Wielens) en allemaal hebben ze verschillende mogelijkheden. Of zeg maar onmogelijkheden.
Bij Feral had ik al een tijd niets besteld, de Vitalbix die ik voer kan ik namelijk hier in de buurt krijgen en dat vind ik fijner dan online bestellen. Maar dit keer had ik SkinCalmin nodig en dat heeft de voerboer hier niet. Dus bestel ik dat online. Moet je verplicht een account
Dat had ik blijkbaar al maar natuurlijk ben ik dat wachtwoord al lang weer vergeten. Dus wachtwoord opvragen, doorklikken naar een link, daarna krijg je nog een tweede mail van ze en zo ben je er zeeën van tijd aan kwijt. In elk geval langer dan bij de andere twee webshops, waar je met autoinvul alleen je e-mailadres maar hoeft in te vullen en alles staat er verder vanzelf. Bij René Wielens kun je kiezen: wel of niet bestellen met een account. Ik heb dus zonder besteld en dan moet je even wat letters en cijfers overtypen om te laten zien dat je geen computer bent. Bij Pit&Pit kun je alleen zonder account bestellen en hopelijk blijft dat zo.En ik snap best dat er mensen zijn die het wel handig vinden. Maar bij mij duurt dat dus alleen maar langer. Dingen als verzendwijze, algemene voorwaarden aanklikken, betaling enz duren namelijk even lang. Het account is dus alleen voor je NAWTE-gegevens, en die moet je tussendoor nog controleren ook.
Zo... dat ben ik kwijt
Zijn er meer mensen die zich er ook zo aan ergeren? Óveral moet je je maar voor aanmelden. Waarom?
Het is zo onklantvriendelijk
Vroeger zei je gewoon je postcode en dan kreeg je zo de korting, maar dat zal wel te veel moeite zijn tegenwoordig, ze hebben liever dat de klant de moeite moet nemen. Dan maar geen korting of spaarplan.