Webshop met (verplicht) account

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Webshop met (verplicht) account

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 10:31

Oh nee, daar gaan we weer... een webshop met een verplicht account.

Ik heb net bij drie verschillende webshops bestellingen geplaatst voor de paardjes (FeralHorse, Pit&Pit en René Wielens) en allemaal hebben ze verschillende mogelijkheden. Of zeg maar onmogelijkheden.

Bij Feral had ik al een tijd niets besteld, de Vitalbix die ik voer kan ik namelijk hier in de buurt krijgen en dat vind ik fijner dan online bestellen. Maar dit keer had ik SkinCalmin nodig en dat heeft de voerboer hier niet. Dus bestel ik dat online. Moet je verplicht een account -O- Dat had ik blijkbaar al maar natuurlijk ben ik dat wachtwoord al lang weer vergeten. Dus wachtwoord opvragen, doorklikken naar een link, daarna krijg je nog een tweede mail van ze en zo ben je er zeeën van tijd aan kwijt. In elk geval langer dan bij de andere twee webshops, waar je met autoinvul alleen je e-mailadres maar hoeft in te vullen en alles staat er verder vanzelf. Bij René Wielens kun je kiezen: wel of niet bestellen met een account. Ik heb dus zonder besteld en dan moet je even wat letters en cijfers overtypen om te laten zien dat je geen computer bent. Bij Pit&Pit kun je alleen zonder account bestellen en hopelijk blijft dat zo.

En ik snap best dat er mensen zijn die het wel handig vinden. Maar bij mij duurt dat dus alleen maar langer. Dingen als verzendwijze, algemene voorwaarden aanklikken, betaling enz duren namelijk even lang. Het account is dus alleen voor je NAWTE-gegevens, en die moet je tussendoor nog controleren ook.

Zo... dat ben ik kwijt :') Zijn er meer mensen die zich er ook zo aan ergeren? Óveral moet je je maar voor aanmelden. Waarom? :') Het is zo onklantvriendelijk :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:35

Ja leuk hè. Dat is dan de extra prijs die je betaald als je voor “gemak” kiest. Zo kunnen ze je mooi mailtjes blijven sturen en heb je uiteindelijk net als ik zo’n 62957 ongelezen mails in je inbox.

Ik haat het, maar voor sommige dingen ben ik te lui om de winkels te halen dus zolang er mensen zoals wij zijn, blijft dit doorgaan gok ik. :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 10:37

Mwah, e-mailadres moet je toch overal wel opgeven, en het "stuur mij berichten over al uw troep"-vakje kun je ook met account uitvinken. Zelfs dat gaat niet vanzelf, kun je nergens instellen bij je eigen account _O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:41

Ja ik vind het ook onzin allemaal. Maar ik heb overal gewoon mijn e-mailadres als naam en hetzelfde wachtwoord, dus dan hoef ik dat allemaal niet te onthouden.

Maar bij fysieke winkels is het ook. Je hebt overal een klantenpas voor, zeg je dat je die niet wil omdat je omkomt in de pasjes krijg je te horen "o, maar we hebben ook een app!" :+ Vroeger zei je gewoon je postcode en dan kreeg je zo de korting, maar dat zal wel te veel moeite zijn tegenwoordig, ze hebben liever dat de klant de moeite moet nemen. Dan maar geen korting of spaarplan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 10:44

Nies_ schreef:
Ja ik vind het ook onzin allemaal. Maar ik heb overal gewoon mijn e-mailadres als naam en hetzelfde wachtwoord, dus dan hoef ik dat allemaal niet te onthouden.

Maar bij fysieke winkels is het ook. Je hebt overal een klantenpas voor, zeg je dat je die niet wil omdat je omkomt in de pasjes krijg je te horen "o, maar we hebben ook een app!" :+ Vroeger zei je gewoon je postcode en dan kreeg je zo de korting, maar dat zal wel te veel moeite zijn tegenwoordig, ze hebben liever dat de klant de moeite moet nemen. Dan maar geen korting of spaarplan.

Ik dácht dus ook dat ik een superslim wachtwoord had bedacht. En dat bleek in de praktijk te kloppen. Zo slim wachtwoord zelfs dat het mij te slim af was. Ik word oud :')

Klantenpas heb ik alleen bij winkels waar ik wat mee heb. Daar wil ik mij wel aan binden. Dus bij voorbeeld heb ik er geen bij de Kruidvat maar wel bij de Hema. Overigens was ik laatst bij de Epplejeck (daar heb ik ook zo'n pasje) met een andere portemonnee dan waar dat ding in zat. In de computer konden ze mij aan de hand van mijn postcode zo opzoeken en de punten er bij zetten +:)+

O en "maar we hebben ook en app". Supercool. Ik heb een telefoon met knoppen die kan bellen en sms'en :')

Shadow0

Re: Webshop met (verplicht) account

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:22

Dit is iets waarvoor een wachtwoordmanager goed werkt. Hoef je niets anders te doen dan aan te klikken dat je in wilt loggen, je wachtwoordmanager onthoudt de rest.

Het gebruiken van hetzelfde wachtwoord op meerdere plekken kan een probleem geven als je wachtwoord ergens uitlekt en dan gebruikt wordt om bestellingen uit jouw naam te doen, en dan bv het verzendadres te veranderen. Mijn advies zou zijn daar voorzichtig mee te zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 11:26

Ja, daarom heb ik dus zo'n beetje overal een ander wachtwoord maar die vergeet ik dan vervolgens :') Enige keer dat mijn gegevens misbruikt zijn en er op mijn naam en adres een factuur aankwam die natuurlijk een heel ander afleveradres had, en met een prachtig verzonnen voornaam en mijn oude (van voor de wijziging) achternaam :') , was via een webshop waar ik nog nooit geweest ben _O-

Hoe werkt zo'n wachtwoordmanager? Moet ik me daar ook ergens eerst voor aanmelden? :D

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:29

Ook irritant, een webwinkel waar ik elke paar maanden bestel en dan na elke bestelling een mail krijg of ik een review wil invullen..... Ik wil dat best 1-malig doen, maar toch niet steeds opnieuw als vaste klant?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:31

Wachtwoordmanager is een programmaatje zoals lastpass, 1password of enpass. Je moet daar inderdaad wel voor inloggen (overigens, op je computer, niet online) met een moeilijk wachtwoord, of zelfs een hele zin. Maar daarna hoef je alleen dat wachtwoord maar te onthouden. Als je op een website komt, dan kun je op het icoontje van de wachtwoordmanager klikken en dan logt die je automatisch in. Zo'n wachtwoordmanager kan ook zelf willekeurige wachtwoorden maken, die hoef je dan niet meer te verzinnen en niet meer te onthouden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:01

Dit gaat op veel meer sites gebeuren.
Dat komt door de nieuwe AVG wetgeving.
Ieder bedrijf dat persoonsgegevens verwerkt (ook voor verzending etc) moet voldoen aan allerlei regels en is verplicht hun klanten daarvam op de hoogte te stellen en hen zo goed als te dwingen er bewust van te zijn dat er gegevens verwerkt worden, hoelang, met welk doel etc.
Doe wetgeving gaat 25 mei in... Dus veel bedrijven voeren dinggen nu al in om pilots te draairb

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 12:04

RoyceMack schreef:
Dit gaat op veel meer sites gebeuren.
Dat komt door de nieuwe AVG wetgeving.
Ieder bedrijf dat persoonsgegevens verwerkt (ook voor verzending etc) moet voldoen aan allerlei regels en is verplicht hun klanten daarvam op de hoogte te stellen en hen zo goed als te dwingen er bewust van te zijn dat er gegevens verwerkt worden, hoelang, met welk doel etc.
Doe wetgeving gaat 25 mei in... Dus veel bedrijven voeren dinggen nu al in om pilots te draairb

O... -O-

Dan ga ik gauw eens voor zoiets kijken Shadow0, dank je wel voor de tip! Wat grappig dat een ik-wil-even-frustratie-topic zoiets handigs oplevert +:)+

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:38

Ja, Lastpass! Ik ben er heel blij mee. Het was eventjes een werkje om van al die kleine rotsites zoals jij ze beschrijft (en kruidvat.nl enzo) het wachtwoord te veranderen in iets dat niet "naamhuisdier123" was, maar een door lastpass gegenereerd wachtwoord, maar ik vind het een stuk makkelijker en veiliger zo.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om die wachtwoorden niet te veranderen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:58

Ik heb tegenwoordig stocard op mijn telefoon, waarmee ik altijd al mijn klantenpassen bij me heb :D Ideaal.

Maar idd overal die accounts... Ik heb er ook duizenden denk ik _O-

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:46

Sorry deze ergernis herken ik niet, vind het met een account juist heel fijn. Dan kan ik later nog terugzien wat ik besteld heb en wanneer bijvoorbeeld, wat soms best handig is.
Maarja ik ben ook zo iemand met een portemonnee vol met klantenpassen :+

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:57

criollo_yess schreef:
Ook irritant, een webwinkel waar ik elke paar maanden bestel en dan na elke bestelling een mail krijg of ik een review wil invullen..... Ik wil dat best 1-malig doen, maar toch niet steeds opnieuw als vaste klant?

Of een review bij elk suf product.
Ik heb niet zulke diepe gedachtes bij een zeepbakje, een basic trui of een stel handdoeken.
Bestellen, bezorgen en klaar.
De seamless customer experience of wat men ook maar probeert te enquêteren, heeft mijn interesse niet echt.