Hoe weet je dat het in Nederland op een sorteencentrum is? Dan moet je een track&trace hebben toch? En met de track&trace kan je kijken waar het pakket is. Anders kan je ook nog contact met het bedrijf opnemen dat het verstuurd heeft.
Sorteercentrum is de plek waar de pakketjes worden gesorteerd om bezorgd te worden, dus je hoeft niks te doen. Pakketje wordt als het goed is gewoon thuis afgeleverd of je krijgt een berichtje als het op het afhaalpunt ligt.
Telpeva
Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek
Geplaatst: 21-04-18 12:21
Hoe lang is het al in NL? mijn ervaring is dat het soms alsnog nog wel een paar dagen kan duren, ook al is het al in het land van bestemming aangekomen. Ik heb weleens berichten gehad op bijvoorbeeld maandag dat het pakket in NL was aangekomen, maar dan kreeg ik het pas donderdag of vrijdag binnen. Soms gaat er ook een weekend overheen Misschien ook het geval bij jou?
Indi_Vito
Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09
Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-18 12:22
nouja aangezien het al een paar maanden in nederland is en ik nogsteeds niks heb ontvangen :/ Volgens de site waar ik het heb besteld die een volgcode heeft is het in nederland in het sorteer centrum sinds 11-02-2018 nu dus al ruim 2 maanden
Ik heb iets vergelijkbaars, mijn pakket heeft eerst drie weken bij de douane gelegen, en nu zeggen ze al twee weken dat ik het morgen op kan halen bij het afhaalpunt, maar dat wordt iedere keer verschoven (zending zit nog niet in het sorteerproces staat er bij in de app). Dus ik heb Post NL een twitter bericht gestuurd, en ze zijn een onderzoek gestart, waar ik in de komende 5 werkdagen meer van ga horen.
Hoop echt dat ze het snel vinden, want ik wil het meenemen naar Canada!
Shirley
Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant
Geplaatst: 21-04-18 12:30
Dat dient de verzender te doen, niet jij als ontvanger
Hhhmm ik had dus bestelling geannuleerd wegens niet leveren. Verzender hoort onderzoek te doen waarvoor betaald is. Bij niet leveren is verzender verantwoordelijk voor een niet geleverde dienst.
Poosje terug ook zoiets gehad met DHL en uiteindelijk bleek pakket kwijt te zijn. Heb bestelling geannuleerd en netjes geld terug gekregen. Week later stond ineens de doos op de galerij voor mijn deur deze is netjes opgehaald door DHL en retour gegaan.
Het is voor mij sneller om het via post NL te proberen dan via de verkoper. Een nieuw item toesturen wordt wrs te krap qua tijd, omdat ik naar Canada vertrek en het dan mee wil nemen. Dan kan ik als het zoek blijft beter annuleren en daar kopen. Dus dan is het alleen maar onhandig als ik de verzender het nog een keer laat opsturen.
Marcella
Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.
Geplaatst: 21-04-18 12:43
Zou er anders wel werk van maken over verkoper in gebreke te stellen anders (soms maken ze dan meer haast ook om iets uit te zoeken). En als je pakketje kwijt is kan het ook zijn dat ik gewoon niks krijg.
Wij hebben ook zo iets gehad. Pakket bleek op geleverd te zijn bij een "bedrijf" wat geen bedrijf was maar waar mogelijk waardevolle pakketjes terecht kwamen en het vervolgens van de aardbodem verdween. Omdat er met creditcard betaald was konden we het geld terug krijgen omdat het binnen de 3 maanden was. Ze probeerde het ook op ons af te schuiven dat wij moesten onderzoeken waar het wAs.
frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07
Geplaatst: 21-04-18 17:43
Shirley schreef:
Dat dient de verzender te doen, niet jij als ontvanger
ik geloof niet dat ze zich daar in China nog druk over gaan maken...
eilleen333
Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle
Geplaatst: 21-04-18 18:15
zanakuzies schreef:
nou nu ik nog
Ja inderdaad! Hoop dat jij hem ook snel hebt! Ik ben iig heel erg blij: