Gister begonnen met opruimen (werd wel tijd, een grote bende hier). Anyways, kwam dus een doos tegen met spullen die ik out mijn oma's huis heb nadat zij overleed een paar jaar geleden. Vooral veel stof, randjes en kantjes, (niet afgemaakte) haakwerkjes etc. maar ook een paar leuke en aparte dingetjes die ik graag met jullie wil delen
Ten eerste: een ontzettend leuk retro portemonneetje, of iets om je tas mee in te delen. Vond deze heel grappig om te vinden, krijg er echt een beetje vintage vibes van

Dan iets heel geks: Twee staarten(?) in vetvrij papier. Schrok hier eerlijk gezegd wel een beetje van, en vraag me dan ook onwijs af waarom iemand dit zou bewaren (ook al was oma een beetje apart soms
). Misschien weet een van jullie of het vroeger (oma is tijdens/net na de oorlog geboren) gebruikelijk was mensenhaar te bewaren?
En dan toch wel een van mijn leukste vondsten, de drie treinkaartjes uit november 1964. Allemaal van Utrecht naar Tiel en van Tiel naar Utrecht. Heb hier verder totaal geen verstand van dus als iemand me wat meer zou kunnen vertellen: heel leuk!

Als laatste voor vandaag, een setje sierlijke spelden/haarpinnen:

Dat waren mijn 'vondsten' tijdens het opruimen (waar ik normaal zo'n hekel aan heb hihi). Super leuk om het hier even te delen en ben benieuwd of iemand meer informatie heeft over de dingetjes die ik gevonden heb. Toedeledokieee!