Iemand anders heeft mijn koffer.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 22:12

Tallie1979 schreef:
En als je nou een berichtje plaatst op Facebook van de luchtvaartmaatschappij?

Kunnen zij deze dame niet traceren en contacten?


Dat gaat helaas niet zo makkelijk, er mogen geen persoonlijke gegevens gedeeld worden dus ookal weten zij om wie het gaat, moet ik mij nog eerst melden op het vliegveld. Wij hebben gevraagd ons telefoon nr achter te laten, zodra hun bellen dat ze die van ons door kunnen geven zodat we het in Nederland kunnen oplossen maar zelfs dat mag niet helaas. Ik begrijp het ook wel!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 22:13

madeliefw schreef:
Die mevrouw waar het steeds over gaat hoeft helemaal niet te bestaan. Die hoef je niet op te speuren. Gewoon even bellen met de luchtvaartmaatschappij en met het vliegveld. Eventueel ernaar toe rijden. Als de koffer gevonden is dan zal hij daar heus staan. En het is ook fair om de koffer die jij thuis hebt staan daar weer in te leveren.


Ik rij morgen zowiezo terug om de koffer in te leveren. Ik hoop dat mijn koffer daar staat, maar ik acht de kans erg klein.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:20

Giolli schreef:
- Grote kans dat ze ook in de Achterhoek woont aangezien dit voor ons een veelvuldig gebruikt vliegveld is.


Nou,...ik wil je niet teleurstellen maar wij komen uit Utrecht en vliegen vrijwel altijd vanaf Düsseldorf.

Goed dat je het gedeeld hebt op Facebook. Toch de grootste kans dat het toch bij de juiste persoon aan komt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 22:26

Dan is dat feit iig niet op waarheid berust. :+ Helaas pindakaas.

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:26

Er zit toch ook een label aan de koffer van de luchtvaartnaatschappij, aangezien hij uit het ruim komt? Zo'n sticker met barcode. Kunnen hun via daar niet achterhalen wie het is en contact met die persoon hierover?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 22:47

Franciska15 schreef:
Er zit toch ook een label aan de koffer van de luchtvaartnaatschappij, aangezien hij uit het ruim komt? Zo'n sticker met barcode. Kunnen hun via daar niet achterhalen wie het is en contact met die persoon hierover?


Nope. Dat was in dit geval niet zo. Omdat het om handbagage gaat vermoed ik...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:49

Giolli schreef:
Dan is dat feit iig niet op waarheid berust. :+ Helaas pindakaas.


Misschien omdat mijn man achterhoeker is hoor... :+
Fijn vliegveld.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 22:51

Ik vind Düsseldorf helemaal niet fijn, ga veel liever naar Eindhoven of Weeze. :j Kan ik lekker direct doorlopen. Ik vond eerder op Düsseldorf de rookruimtes wel fijn maar ik rook niet meer dus het kan me nu gestolen worden. _O-

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:54

Weeze is helemaal fijn klopt.

Geen idee waarom ik Düsseldorf zo fijn vind hoor. Lekker pretzels eten denk ik.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:10

Mijn man laat koffers gerust maanden onuitgepakt onder het bed liggen (zonder vieze was natuurlijk) dus als je pech hebt...

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:19

Kan uiteindelijk, als je de koffer niet terug mag krijgen, de reisverzekering niks voor jou betekenen?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:24

Ook vanuit Belgie vliegen we wel eens op Dusseldorf en we hebben ook nl-talige was etiketten. Ik hoop voor je dat die mevrouw haar ketting graag terug wilt.
Ik vraag me wel af waarom je sieraden in een koffer doet.Ik houd die altijd om.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 12:21

Zo, ik ben weer thuis. Vanmorgen vroeg weg gereden en de koffer terug gebracht. Er is een vermissingsformulier ingevuld en ik heb gekeken tussen alle gevonden/terug gebrachte koffers maar daar zit hij helaas niet tussen. Omdat het handbagage is, zit er geen sticker op en kunnen ze niet zoveel behalve afwachten. Er is dus nog niemand die zich gemeld heeft, maar ik heb mijn aandeel gedaan. De vrouw vertelde nog dat doorgaans een paar dagen/week duurt voor iemand het terug komt brengen dus dat de kans groot was dat ze dat nog ging doen. Maar ja... Dat ligt natuurlijk compleet aan de mentaliteit van mevrouw en hoe vlug ze er achter komt.

De koffer wordt wel netjes terug gebracht bij ons huis adres dus dat vond ik verbazingwekkend lief van het vliegveld! :D


Afwachten en hopen nu...

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:33

Wel vreemd dat jij nu al de koffer moet inleveren. Zolang niemand zich meldt met jouw koffer hebben ze die koffer die jij nu had toch ook niet nodig? Beetje zonde van alle reistijd

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:37

Dorine92 schreef:
Wel vreemd dat jij nu al de koffer moet inleveren. Zolang niemand zich meldt met jouw koffer hebben ze die koffer die jij nu had toch ook niet nodig? Beetje zonde van alle reistijd


Wtf!
Dus omdat jij jouw koffer nog niet hebt moet je ook maar moedwillig andermans spullen in eigen bezit houden.
Wat een rare gedachtengang :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:39

Het is ook doordeweeks dus wie weet heeft die mevrouw nog helemaal geen tijd gehad om de koffer terug te brengen. Het ligt er ook maar net aan hoe druk ze is en waar ze vandaan moet komen.
Ik zou het na het weekeinde nog eens proberen.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:41

Fijn, TS, jouw kant van het verhaal is nu afgerond. Nu maar hopen dat jouw koffer ook spoedig bij jou terecht komt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 12:41

Ja, deze koffer moest zowiezo terug hoor. Vriend zei ook: Als onze koffer er nog niet staat nemen we deze weer mee. Ik zei; reken er maar niet op. Dat is niet de bedoeling. Dan hebben ze er geen controle meer over wat er gebeurd en ik neem aan dat we nu volgens protocol gehandeld hebben dus ik hoop maar dat mevrouw zich meldt.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:42

Dorine92 schreef:
Wel vreemd dat jij nu al de koffer moet inleveren. Zolang niemand zich meldt met jouw koffer hebben ze die koffer die jij nu had toch ook niet nodig? Beetje zonde van alle reistijd


Huh? Dat vind je vreemd?
Ik vind jouw gedachtegang vreemd :7 }:0

Hopelijk komt je koffer nog!!
Volgende keer een knaloranje sticker erop plakken ofzo :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:43

Dorine92 schreef:
Wel vreemd dat jij nu al de koffer moet inleveren. Zolang niemand zich meldt met jouw koffer hebben ze die koffer die jij nu had toch ook niet nodig? Beetje zonde van alle reistijd


Wat een vreemde gedachtengang zeg :=

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:49

Goof schreef:
Dorine92 schreef:
Wel vreemd dat jij nu al de koffer moet inleveren. Zolang niemand zich meldt met jouw koffer hebben ze die koffer die jij nu had toch ook niet nodig? Beetje zonde van alle reistijd


Wtf!
Dus omdat jij jouw koffer nog niet hebt moet je ook maar moedwillig andermans spullen in eigen bezit houden.
Wat een rare gedachtengang :')


Inderdaad.... 8)7

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:52

Giolli schreef:
Zo, ik ben weer thuis. Vanmorgen vroeg weg gereden en de koffer terug gebracht. Er is een vermissingsformulier ingevuld en ik heb gekeken tussen alle gevonden/terug gebrachte koffers maar daar zit hij helaas niet tussen. Omdat het handbagage is, zit er geen sticker op en kunnen ze niet zoveel behalve afwachten. Er is dus nog niemand die zich gemeld heeft, maar ik heb mijn aandeel gedaan. De vrouw vertelde nog dat doorgaans een paar dagen/week duurt voor iemand het terug komt brengen dus dat de kans groot was dat ze dat nog ging doen. Maar ja... Dat ligt natuurlijk compleet aan de mentaliteit van mevrouw en hoe vlug ze er achter komt.

De koffer wordt wel netjes terug gebracht bij ons huis adres dus dat vond ik verbazingwekkend lief van het vliegveld! :D


Afwachten en hopen nu...


Dat klopt. Mijn koffer (knalrood met een gekleurde band er omheen en adreslabel) is ook eens (op Schiphol) meegenomen door een ander.
De laatste koffer (ook een rode, maar duidelijk anders) uiteindelijk op de band, heb ik toen gepakt.
Daar zat gelukkig wel een label op. Ik ben naar de douane gegaan en heb wel een formulier moeten invullen. Daarna heb ik zelf de persoon van de koffer gebeld, met de mededeling, dat hij mijn koffer waarschijnlijk bij zich had, want de zijne stond hier nog op Schiphol bij de band.
Mijnheer werd toen erg boos, hij was nl. al bijna thuis en vroeg zich af hoe hij nu aan zijn koffer kwam :D . Toen ik antwoordde: omdraaien want ik wil graag mijn eigen koffer hebben, werd hij pas echt boos. :D Uiteindelijk zou hij 's avonds of de volgende dag terug gaan naar Schiphol om de koffers om te ruilen. Ik ben naar huis gegaan (op advies van Schiphol) en de koffer is toen de volgende dag thuis bezorgd door Schiphol.
Sindsdien heb ik altijd een gekleurd lint aan het handvat van mijn koffer. :+

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:59

Het is jouw koffer niet dus waarom zou je die bij je houden?

Hier gebeurt het ook best vaak en dan met koffers die wel een label hebben. Als we snel zijn en er we kunnen de eigenaar achterhalen en bellen, dan is het snel opgelost.
Lukt dat niet dan gaat degene van wie de koffer weg is naar huis nadat we een rapport hebben gemaakt.
Op het moment dat die andere persoon zich meldt moet diegene eerst de koffer bij de rechtmatige eigenaar afleveren voordat hij of zij z'n eigen koffer weer meekrijgt.

Apart hè Electra dat ze dan boos op jou worden. Zij nemen de verkeerde mee.
Ik sta er af en toe versteld van dat men hun eigen koffer niet kennen en/of te lui zijn om hun label te checken.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:06

Electra63 schreef:
Giolli schreef:
Zo, ik ben weer thuis. Vanmorgen vroeg weg gereden en de koffer terug gebracht. Er is een vermissingsformulier ingevuld en ik heb gekeken tussen alle gevonden/terug gebrachte koffers maar daar zit hij helaas niet tussen. Omdat het handbagage is, zit er geen sticker op en kunnen ze niet zoveel behalve afwachten. Er is dus nog niemand die zich gemeld heeft, maar ik heb mijn aandeel gedaan. De vrouw vertelde nog dat doorgaans een paar dagen/week duurt voor iemand het terug komt brengen dus dat de kans groot was dat ze dat nog ging doen. Maar ja... Dat ligt natuurlijk compleet aan de mentaliteit van mevrouw en hoe vlug ze er achter komt.

De koffer wordt wel netjes terug gebracht bij ons huis adres dus dat vond ik verbazingwekkend lief van het vliegveld! :D


Afwachten en hopen nu...


Dat klopt. Mijn koffer (knalrood met een gekleurde band er omheen en adreslabel) is ook eens (op Schiphol) meegenomen door een ander.
De laatste koffer (ook een rode, maar duidelijk anders) uiteindelijk op de band, heb ik toen gepakt.
Daar zat gelukkig wel een label op. Ik ben naar de douane gegaan en heb wel een formulier moeten invullen. Daarna heb ik zelf de persoon van de koffer gebeld, met de mededeling, dat hij mijn koffer waarschijnlijk bij zich had, want de zijne stond hier nog op Schiphol bij de band.
Mijnheer werd toen erg boos, hij was nl. al bijna thuis en vroeg zich af hoe hij nu aan zijn koffer kwam :D . Toen ik antwoordde: omdraaien want ik wil graag mijn eigen koffer hebben, werd hij pas echt boos. :D Uiteindelijk zou hij 's avonds of de volgende dag terug gaan naar Schiphol om de koffers om te ruilen. Ik ben naar huis gegaan (op advies van Schiphol) en de koffer is toen de volgende dag thuis bezorgd door Schiphol.
Sindsdien heb ik altijd een gekleurd lint aan het handvat van mijn koffer. :+


Wat netjes van Schiphol dat ze die koffer hebben thuisgebracht! Beetje vreemd dat die meneer zo boos reageerde wel...

Giolli: Hopelijk heb je gauw je koffer terug! Heb je toevallig wat foto's gemaakt van de koffer en de kleding? Ik heb op Facebook nog niets voorbij zien komen, maar als het massaal gedeeld kan worden zou het goed moeten komen toch?

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:11

noordje schreef:
Apart hè Electra dat ze dan boos op jou worden. Zij nemen de verkeerde mee.
Ik sta er af en toe versteld van dat men hun eigen koffer niet kennen en/of te lui zijn om hun label te checken.


Ja, dat was een aparte gewaarwording. Wij waren met 6 vriendinnen en die hadden allemaal snel hun koffer en ik bleef maar wachten. Tot ik uiteindelijk de enige wachtende was en er nog maar 1 koffer op de band stond. Ik ben toen perfect geholpen door Schiphol. +:)+
Maar die man dacht echt, dat ik zijn koffer naar hem toe kwam brengen om te ruilen. Hij woonde echter geheel de andere kant op, dus daar ben ik niet aan begonnen en was ook niet meer mogelijk, omdat ik al melding had gemaakt van de vermissing van mijn koffer.
ik heb hem wel ingewreven, dat er toch een duidelijk (kleur) verschil was in koffer en band en dat ik het toch wel een beetje dom vond van hem, dat hij mijn koffer had meegenomen. Waardoor ik behalve geen koffer ook vertraging had opgelopen. Het duurt nl. best wel even voordat je je realiseert, dat je koffer niet meer komt. :D Dat verwacht je gewoon niet. ;)