Ben ik nou onredelijk??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 12:38

Angelique18"]
[quote="Tallie1979 schreef:
maar als ze d'r nek breekt komen ze wel bij MIJ ouwehoeren..


Bloos offtopic.. Als ze t dan nog na kan vertellen zeker Schijnheilig
[/quote]

Heb het over haar ouders Knipoog

Het meisje is pas 16..

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 12:43

Toen ik nog paarden verzorgde was ik ook niet iedere dag aanwezig, ik bleef ook wel eens wat langer weg, maar als ik erop aan gesproken werd dan veranderde ik er wat aan.. Of ik maakte een overwogen keuze om wat anders te zoeken, want als je twee weken geen zin hebt om te gaan dan scheelt er wat aan.. Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:32

Tallie1979 schreef:
Toen ik nog paarden verzorgde was ik ook niet iedere dag aanwezig, ik bleef ook wel eens wat langer weg, maar als ik erop aan gesproken werd dan veranderde ik er wat aan..


Klopt, dat ben ik met je eens. Dat ze wel naar haar vorige verzorgpaarden gaat terwijl ze voor jou geen tijd geeft zou ik ook erg moeilijk accepteren. Ik mag met Kelvin ook alles doen wat ik wil, maar als ik 3 weken niets van me laat horen heb ik het ook echt te druk, dan ga ik niet nog een keer Pervinco opzoeken oid...

Esther

Berichten: 4145
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:45

Als je een verzorgster voor je paard hebt moet er ook van opaan kunnen dat ze ook komt. Een paard is geen brommer die je in de schuur laat staan totdat je er weer eens tijd voor hebt. Als je een paard hebt of verzorgd ben je daar verantwoordelijk voor, anders moet je geen paard nemen of geen verzorgster worden. Ik zou vroeger blij zijn geweest met een verzorgpaard waar ik alles mee mocht en niets voor hoefde te betalen. Dat moet je dan maar in je planning opnemen, dat weet je van te voren dat het je tijd gaat kosten.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:19

ik begrijp uberhaupt niet hoe mensen met een eigen paard afhankelijk kunnen zijn en moeten "kunnen terugvallen" op een verzorger. dan nog, als je ziet dat diegene moeite heeft of angst heeft voor jouw paard en hem verzorgt dan heb je het daar toch al veel eerder met diege over en help je die toch? in het kader van wat is het beste voor het paard.

maar dan nog, iemand vragen waarom hij of zij 2 weken buiten de afspraak om niet is komen opdagen en het stukje wat je als eerste schreef in dit topic vind ik een heel ander verhaal.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:29

Als zij na de val in galop nog maar 1 keer gegaloppeerd heeft dan is ze dus duidelijk bang. Laat haar anders maar eens een goede reden daartoe geven.

Verder heb je alles gedaan om het haar naar de zin te maken, en je hebt haar vragen genoeg gesteld. Mogelijkheid tot les bieden er niet veel.

Lijkt me duidelijk iemand die het lekker vind voor als ze er zin in heeft maar als het op echte verantwoordelijkheden aankomt dan wordt het te moeilijk.

Hier heb jij dus niets aan Tal voor jouw knollie. Want die knol is wel jouw kind en jouw verantwoordelijkheid.

Ik vind geenszins, te lezen aan jouw verhaal dan, dat jij onredelijk bent geweest.

Zelf ben ik altijd blij geweest geen verzorger te hebben. En dat hou ik ook lekker zo. In mijn ogen doet toch niemand het goed genoeg. Lastige eigenschap maar ja, zo voel ik het. Ik wil zelf verantwoordelijk kunnen zijn als er iets gebeurd. Kan ik ook niet naar een ander wijzen Haha!

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 13:30

Ik ga het voortaan ook weer lekker zelf doen Tong uitsteken Ik ben de enige bij mij op stal die het altijd zelf doet, maar ik ben zo nu en dan (1x per 2 weken) een keertje op donderdagavond echt weg.. Daar zou ik graag iemand voor vinden die hem dan met veel plezier wil doen voor mij, maar 1x per 2 weken komen is te weinig om een band op te bouwen dus heb ik gezegd, 1x per week minimaal.. Ik geef iemand een kans en die verknalt ze.. Jammer maar helaas..

Dus, voortaan krijgt hij eens in de twee weken een avond vrij, simpel is dat

En gelukkig heeft mijn stalgenoot ook al ingezien dat ze te ver is gegaan }> Mijn paard, mijn keuze.. Ook al is het een lief meisje..

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:10

Tallie1979 schreef:
Het meisje is pas 16..


En laat hem daar nou (volgens mij) het grootste probleem zitten Knipoog Op dit moment zijn er voor haar (in haar ogen) belangrijkere dingen waar ze meer tijd aan wil besteden. Het is een algemeen bekend feit dat meiden van die leeftijd zich toch meer gaan richten op andere zaken. Mijn hele leven heb ik al paarden om mij heen gehad. Tijdens die 30 jaar heeft mijn moeder tig meiden van een jaar of 13-14 over de vloer gehad die dolgraag de paarden wilden doen. Dat ging dan 1 of 2 jaar goed. Vervolgens zag je ze steeds minder en verdwenen ze uiteindelijk van het toneel. We hebben ons er inmiddels bij neergelegd dat het nu eenmaal zo werkt. Zou ik als ik jou was ook maar doen Chantal Knipoog kost je veel te veel energie om je hier druk om te maken. That's life! Nu hoor ik meniggeen denken "jah, maar het zou niet mogen dat er op die manier door verzorgsters gedacht wordt". Het is en blijft een 'probleem' waar jij, als serieus (volwassen) paardenmens geen invloed op uit kunt oefenen. Je hebt het paardenvirus je hele leven, of je denkt het te hebben om vervolgens tot de conclusie te komen dat er voor jezelf andere leukere dingen in het leven zijn.

Komt ook nog eens bij dat ik me best wel voor kan stellen dat dat meisje bang is geworden en daarom liever niet meer komt. Zo zitten sommige mensen in elkaar Knipoog Niet iedereen is in staat om zijn angsten te overwinnen of de confrontatie aan te gaan. Denk dat dat ook 1 van de problemen is.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 20:19

Thanx Maarten Knipoog

Ik dacht er goed aan te doen om een 16 jarige een kans te geven, ze zijn er echt hoor, van die leeftijd en heel serieus.. Maar ze zijn zo vreselijk moeilijk te vinden!!

Helaas, vergist, en nu ga ik het gewoon voortaan alleen doen, of er moet echt een heel geschikt persoon voorbij komen Knipoog