Hoe duiven uit tuin weren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Hoe duiven uit tuin weren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 09:03

Zoals de titel al zegt :+
Wij hebben een hele mooie treuriep en een stel platanen in de tuin waar duiven graag in zitten (en dan heb ik het niet over kleine tortelduifjes, maar echt die grote dikke dakduiven := ).
Op zich heb ik niets tegen duiven (heb immers zelf ook vogels), maar ze poepen echt de hele tuin onder en de boom ziet er inmiddels niet meer uit. Ik kan iedere dag het terras opnieuw schrobben.
Ze willen ook in onze tuin nestelen en daar willen we echt een stokje voor steken. Bovendien jagen ze steeds mijn eigen volierevogels de stuipen op 't lijf.

Zijn er tips om duiven uit de tuin te jagen? Een duivenverschrikker (zo'n nepraaf) werkt hier niet en iets met een hoge pieptoon gaat hem ook niet worden ivm mijn eigen vogels.

Zodra ik ze nu zie ren ik naar buiten om ze uit de tuin te jagen, maar ze zijn nogal eigenwijs en nergens bang voor :')
Wie heeft de gouden tip? :P

Azmay

Re: Hoe duiven uit tuin weren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:08

Zouden daar die plastic kraaien niet voor zijn?

Lijkt me inderdaad vervelend zon klucht soepduiven :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:16

Een partytent op het terras?

Zonder enge geluiden waarvan je eigen vogels ook panisch worden, zal het heel moeilijk zijn....duiven zijn nogal....uhm...volhardend :)

Had je nu een balkonprobleem, zou je er (echt waar!) cayennepeper of een ander pittig goedje neer kunnen leggen, maar daarmee zie ik je nog niet in een boom klimmen :n

Die plastic vogels geloof ik ook niet zo in, hier zitten ze zelfs met echte kraaien gemoedelijk in dezelfde boom.
Uiteraard juist degene waaronder de auto's staan.
Keus genoeg, maar volgens mij vinden ze gewoon het geluid van hun daarop vallende poep leuk om te horen _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:18

Je ziet wel eens van die bewegende tuin-versiering op zonneenergie.. en die draaiende reflecterende bollen.. zou zoiets niet werken? Of misschien juist één boom aantrekkelijker maken op een plek waar jullie er minder last van hebben?

Edit: of dit :D
https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/pr ... lschrikker
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 16-04-18 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:18

Liefst bij de buren :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 09:21

Azmay: Die plastic kraaien hebben onze buren maar daar zitten ze ook gewoon bij in de tuin :') Dus daar geloof ik niet zo in.

Een partytent had ik nog niet over nagedacht :P Maar ons terras is redelijk groot _O-
En dan lossen we het probleem van de bomen nog niet op helaas.
Cayennepeper is misschien nog wel een goed idee }>

Ik wist niet dat die draaiende reflecterende bollen ook op duiven werken? Dat ga ik even opzoeken!
Helaas zijn de platanen en de treuriep ook de enige bomen in onze tuin, dus ik heb geen 'zoekhetmaaruitboom' voor ze :')

Die beesten zijn ook echt hondsbrutaal! Maar volgens mij voert de buurvrouw ze, dus ik zal ook eens met haar gaan praten.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:22

Spiegels in de bomen, dan verschieten ze van hun eigen spiegelbeeld. :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:23

Aan mij heb je gewoon niks.
Ik vind het gezellige vogels, word graag wakker met hun geluidjes :+:

Hier zit ook elk jaar een paartje op de hooizolder en sinds twee jaar een jong koppel in één van de stallen.
Die ene kwam daar al als ei, dus die is aardig tam :D

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:28

Hier geen tuin, wel een balkon met een stuk of 8 duiven -O- er is net een nestje geweest, beestje is uitgevlogen gelukkig dus de boel opgeruimd.

Hier helpen die kraaien ook niet. Wij gooien er zo'n spuuglelijk net voor deze week.

Als ze in je tuin zitten helemaal lastig! Reflecterende dingen ophangen (veel!) Hier zijn laatst ook 25 duiven gevangen door een bedrijf, maar de harde kern zit er nog :') mocht je het echt zo vervelend vinden is dat dus ook nog een optie.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:47

Cayenne schreef:
.
Cayennepeper is misschien nog wel een goed idee }>

Nee, daar zijn duiven niet gevoelig voor.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:51

Wij hebben hier tegen de buurkatten van die piep apparaten met een sensor (dus piepen godzijdank niet de hele tijd), maar op kleine vogels reageren die dingen niet.. op de duif wel, maar of dat beest is doof of echt te dom om de link te leggen...
Ik kan vanuit binnen aan het lampje zien dat het piepje afgaat. (en het gaat heel naar hard en hoog, krijg er zelf direct hoofdpijn van) en dikke duif staat een beetje om zich heen te kijken van, hum hoor ik nou iets? wat kwam ik doen? oh ja...
Nou vind ik de duif verder gelukkig nog geen probleem.... :-) maar als hij dat wel wordt krijgt hij de zelfde behandeling als de katten: ram op het raam en eventueel een mens wat de tuin in stuift en ksssttt roept.. meestal weten ze het snel genoeg.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:53

Ik ga even voor je zoeken. Weet niet meer hoe het spul heet. Ff Mn denkbrein aan zetten.

Yes. Hebbes. Bird free optical gel. http://ongediertemiddelen.nl/vogelwerin ... ptical-gel

Onder anderen via bovenstaande link verkrijgbaar. Maar er zullen er meer zijn die het verkopen.
Het heeft een bewezen werking.
Ff goed uitkijken met je eigen vogels. Maar dat miet lukken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:59

Het geluid van een roofvogel laten spelen in de tuin.

Lang duiven gehad,die tam waren en vrij rondvlogen in de tuin.
Kennis van mij vond in open veld een roofvogeljong van +/- een week oud,en ik werkte toen in een asiel,dus jong deels bij ons thuis grootgebracht.
Als hij buiten zat en op een leeftijd kwam dat hij kabaal begon te produceren,kwamen de duiven gek van de schrik,terwijl ze anders gewoon bomproof waren.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:11

tengeltje11 schreef:
Het geluid van een roofvogel laten spelen in de tuin.

Lang duiven gehad,die tam waren en vrij rondvlogen in de tuin.
Kennis van mij vond in open veld een roofvogeljong van +/- een week oud,en ik werkte toen in een asiel,dus jong deels bij ons thuis grootgebracht.
Als hij buiten zat en op een leeftijd kwam dat hij kabaal begon te produceren,kwamen de duiven gek van de schrik,terwijl ze anders gewoon bomproof waren.

Moet TS haar eigen vogels wel allemaal even een noice cancelling koptelefoontje opzetten, anders zijn die ook over de flos. Zou je die koptelefoons hebben in valkparkiet formaat? O:)

Hopelijk vind je de tip, TS. Wij hebben hier ook een stel verliefde dikke duiven in de tuin van de buren. Maar we hebben nieuwe buren en die verwijderen alle bomen uit hun tuin. Nu hebben we dus een hysterisch stel duiven... Er wordt een boel gefladderd en gemopperd.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:31

Een luchtbuks.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 10:40

Rien: dat spul zag ik van de week volgens mij bij het tuincentrum liggen (of iig iets soortgelijks).
dat was een soort lijm dat je moet aanbrengen wat ze ook vreselijk op de pootjes vinden. Maar ik vroeg me af of dat wel diervriendelijk is.

Tengeltje: Roofvogelgeluiden zijn hier idd geen goed idee ivm mijn eigen vogels. Die hangen al ondersteboven aan het dak wanneer er een ekster over vliegt, laat staan dat ik roofvogels ga nabootsen _O-

Luchtbuks }> Nou heeft mijn vriend een airsoftgun, maar ik gok dat we dan acuut de politie op de stoep hebben staan. Ons huis is omringd door andere huizen dus die merken dat natuurlijk meteen :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:33

Nee. Dat is niet hetzelfde. Dit wordt nergens opgesmeerd. Het zijn cupjes die je plaatst. En het gaat dus ook niet op de pootjes zitten.

Dit wordt niet via tuincentra verkocht. Alleen via groothandel aan plaagdier bestrijdingsbedrijven. Of door plaagdierbestrijdingsbedrijven aan particulieren.

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:10

Neem een IJslandse hond :')

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:18

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:23

Ik vind het gezellig al die vogels in de tuin. Helaas hier niet 1 te bekennen. Iets met honden..