Will van One Drive af, hoe!!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Will van One Drive af, hoe!!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 19:18

Heb nieuwe computer met meer dan genoeg geheugen en one drive was voorgeprogrammeerd, nu loopt de boel vast omdat one drive gratis voor geïnstalleerde versie vol zit (Foto's).
Hoe gooi ik one drive van mijn computer zonder de gegevens van mijn computer af te gooien? Wil gewoon de foto's op harde schijf van de computer hebben staan.

Heb al een keer wat weggegooid uit one drive, maar dan gooide hij ook de foto's op mijn computer weg!
Dit is niet de bedoeling, die moeten blijven staan.

Help hoe??

frankiej

Re: Will van One Drive af, hoe!!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:21

in je configuratiescherm kun je programma's verwijderen. en anders afmelden in onedrive. kan ie ook niet synchroniseren

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 19:36

frankiej schreef:
in je configuratiescherm kun je programma's verwijderen. en anders afmelden in onedrive. kan ie ook niet synchroniseren

Aha, kan dat? Afmeden in one drive, hoe doe ik dat? Gewoon one drive afsluiten aan klikken?? of synchroniseren onderbreken? Ik vind alles best, wil gewoon van one drive af, maar niet van de foto's op mijn computer :Y)

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:39

Maar de foto's op je computer, die staan zeker nog in het One Drive mapje? (of submap in de One Drive map) Als je de foto's simpelweg in een map zet die niet bij One Drive hoort (kan zelfs het bureaublad zijn), dan zou je One Drive simpel moeten kunnen verwijderen zonder dat de foto's mee gaan.

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:39

De mappen op je laptop van onedrive zijn cloud mappen. Je kan de inhoud kopieeren naar een locatie op je hardeschijf (bijvoorbeeld een nieuwe map aanmaken op je C of D schijf en de gekopieerde bestanden daarin zetten.

Als je onedrive leeg is, dan afmelden :-)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 19:43

Ehhhh, oke, ik moet dus eerst alles copyeren? Volgens mij staat alles er al 2 x op.. 1 x als one drive en 1 x als op computer.

Ze staan namelijk bij afbeeldingen onder one drive en onder mijn computer, daarom snap ik het niet.

Afbeelding

Heb instellingen hier nu gewijzigd, naar op computer ipv one drive, ben ik er daarmee??

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 19:48

OEPS.. Dat printscreen moet je dus niet doen, kan je niet meer bij je foto's...
Heb instellingen al weer terug gezet.

Ben nu 5461 bestanden aan het copyeren naar D schijf :D

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:52

Heb je de One Drive map gekopieerd of heb je alles uit de map gekopieerd en in een andere map gezet? Ik kan me herinneren dat ik een keer zulk gedoe heb gehad met een Google Drive map. Door de gehele map te kopiëren bleef de link tussen de drive en de map, waardoor de map dus alsnog verwijderd werd bij verwijdering van het programma. Ik denk dat het beste wat je kan doen is naar de desbetreffende map gaan, alles selecteren (ctrl+A), alles kopiëren en dan plakken in een bureaublad map. Dan weet je zeker dat er geen link meer is met One Drive.

Edit: ik zie dat je alles al aan het kopiëren bent, dat klinkt positief :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 19:54

Ben nu de map afbeeldingen aan het copyeren, rest moet nog. Dan weer testen als ik het uit zet?

bureau blad en documenten nu ook gecopyeerd naar D.
Rare is dat mijn computer dus alles automatisch naar one drive gooit, heel irritant.

Ga het uitzetten weer proberen.

check! Dit werkt, alles op D schijf blijft staan na het uitzetten in die printscreen, rest is verdwenen ook van computer.

Kan dus nu alles van one drive verwijderen en dan foto's en mappen terug zetten naar mijn computer ipv D schijf neem ik aan. jippie!!

Dank u!!!

Hoe kom ik nu van one drive af in mijn lijst met opslag plaatsen, kan alleen vernietigen kiezen? Is dat oke?
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 15-04-18 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:00

Afbeelding
Misschien zo knippen en plakken? je kan ze natuurlijk ook op een usb of sd-kaart knippen en plakken, wanneer je die ontkoppeld, verwijder je onedrive.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 20:04

Carol_Beer schreef:
[ [url=m/smZ1B0.png]Afbeelding[/url] ]
Misschien zo knippen en plakken? je kan ze natuurlijk ook op een usb of sd-kaart knippen en plakken, wanneer je die ontkoppeld, verwijder je onedrive.

Heb nu alles op D schijf staan en one drive los gekoppeld en kan in map one drive en mijn computer mijn documenten en foto's ook niet terug vinden dus dat klopt en ze staan nog wel op de D schijf dus dat klopt ook! Gelukkig. Wil alleen nog definitief one drive van mijn computer hebben hoe doe ik dat?

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:10

Sjolvir schreef:
Carol_Beer schreef:

Heb nu alles op D schijf staan en one drive los gekoppeld en kan in map one drive en mijn computer mijn documenten en foto's ook niet terug vinden dus dat klopt en ze staan nog wel op de D schijf dus dat klopt ook! Gelukkig. Wil alleen nog definitief one drive van mijn computer hebben hoe doe ik dat?

Welke Windows heb je? Op Windows 10; klik op de startknop (Windows logo) en zoek op programma's. klik op "programma's installeren of verwijderen". Vervolgens kun je Onedrive verwijderen.
succes!
ps. volgende keer is het misschien handig om op tweakers te vragen, of om gewoon aan micrsoft te stellen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 20:28

Carol_Beer schreef:

Heb nu alles op D schijf staan en one drive los gekoppeld en kan in map one drive en mijn computer mijn documenten en foto's ook niet terug vinden dus dat klopt en ze staan nog wel op de D schijf dus dat klopt ook! Gelukkig. Wil alleen nog definitief one drive van mijn computer hebben hoe doe ik dat?[/quote]
Welke Windows heb je? Op Windows 10; klik op de startknop (Windows logo) en zoek op programma's. klik op "programma's installeren of verwijderen". Vervolgens kun je Onedrive verwijderen.
succes!
ps. volgende keer is het misschien handig om op tweakers te vragen, of om gewoon aan micrsoft te stellen.[/quote]

Hier de digibeet, denk windows 10, aangezien het nieuwe computer is, maar ben echte digibeet. Verwijderd uit de lijst, zou dus nu weg moeten zijn (zelfs nog toestemming gegeven voor verwijderen), maar staat nog wel tussen mijn tabbladen als ik zoek naar iets, erger nog.. de mappen van one drive zitten nu weer vol met de foto's -O- >;) {:)-:( , maar ze staan gelukkig ook nog op de D schijf.

icoontje op taak balk en bij start is dan wel weg, maar hele zooitje staat dus wel weer tussen de bestanden.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:40

Als de mappen van onedrive vol met foto's staan; selecteer alles, druk dan op delete. Leeg de prullenmand en voila. Zoek anders op google of youtyube, gaat denk ik iets makkelijker en sneller.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 20:55

ha ha, dit is geniaal, de map is te groot voor de prullenbak.. proest.
Kan ik ook gewoon op one drive en vernietigen drukken of sloop ik dan echt iets?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:05

Je kunt bij OneDrive instellingen ook bij Account kijken. Staat daar iets over afmelden?

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:23

Sjolvir schreef:
ha ha, dit is geniaal, de map is te groot voor de prullenbak.. proest.
Kan ik ook gewoon op one drive en vernietigen drukken of sloop ik dan echt iets?

Dan kun je toch gewoon de bestanden stap voor stap verwijderen? Dus bv 100 foto's per keer en dan de prullenmand leegmaken.