Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Polly schreef:Ik vind het bedroevend hoeveel mensen anonieme nummers niet opnemen.
Denk je nou echt dat hulpdiensten je voicemail gaan inspreken als ze een familielid in een levensbedreigende situatie voor zich hebben?
Florenc schreef:Polly schreef:Ik vind het bedroevend hoeveel mensen anonieme nummers niet opnemen.
Denk je nou echt dat hulpdiensten je voicemail gaan inspreken als ze een familielid in een levensbedreigende situatie voor zich hebben?
Ja hoor, als het echt dringend is wordt er via voicemail gevraagd om met spoed terug te bellen naar een bepaald nummer
Dat ter zijde, bij ons op het werk (politie) wordt ook anoniem gebeld. Toch vaak wel héél handig als mensen gewoon hun telefoon opnemen hoor. Vaak is het voor iets kleins, bv als je auto voor een garagepoort geparkeerd staat. Wij proberen altijd even te bellen (als we een nummer hebben in onze systemen), zodat we de mensen takelkosten kunnen besparen (goeie 200€ ). Maar daar doen we geen oneindige moeite voor en spreken we ook geen voicemail in....
Maar inderdaad evenzeer voor belangrijkere dingen. Dat moeten daarom geen naasten zijn in een levensbedreigende situatie, maar jij bent bv op het werk en er ontstaat kortsluiting in je woning: brand. Heel fijn als je dan de bewoners meteen aan de lijn kan krijgen (gewoon al om zeker te zijn dat er niemand meer in de woning is, en de brandweermannen hun leven daar niet nodeloos voor moeten riskeren). Of je geliefde hond/kat loopt weg, misschien op een moment dat je het zelfs zelf nog niet weet, wij vinden 'm en bellen je omdat je nummer vermeld staat in de chip. Niet opnemen = hond/kat tijdelijk bij ons in opvang, of in een asiel = extra stress voor het dier. Opnemen = een lift naar huis voor het beestje.
Om zo maar een paar voorbeelden te noemen
Polly schreef:Hoe lastig is bij een verkoper zeggen: ik heb geen interesse, vervolgens ophangen.
En vooral nergens online je telefoonnummer invullen
Delphi schreef:Maar waarom anoniem bellen juist als het om iets belangrijks gaat? Ik heb bijv. geen voicemail. Het komt vrij veel voor dat mensen, met name ook ouderen, een onbekend nummer niet opnemen. Wat is het probleem om met een zakelijk zichtbaar nummer te bellen als er echt iets is? Als iemand dan niet opneemt of net te laat is en geen voicemail heeft kan iemand terug bellen.
Misschien belt iemand dan voor niets terug, maar dat is dan ook hooguit enkele seconden.
Frummels schreef:Dan vind ik het eigenlijk best een kwalijke zaak. Want zoals uit dit topic blijkt zijn er erg veel mensen die niet opnemen bij anoniem. Of ervaar jij dat anders? Ik bedoel dus dat als je als hulporganisatie weet dat mensen niet opnemen met anoniem, dan maar handelt met de info die je hebt. (Ik begrijp uit jouw post dat dat soms nadelig kan zijn?) Dan zou je als organisatie toch moeten kijken naar een manier waarop mensen wel opnemen? Bijvoorbeeld uitgaand bellen met een ander nummer dan waarop je bereikbaar bent voor spoed (ivm appjes en nachtkast scenario wat je eerder schetste).
Maar misschien is dit niet helemaal de juiste plek voor deze discussie. Ik vraag me alleen oprecht wel af waarom daar dan niets mee gedaan wordt. Tenzij het in de praktijk mee blijkt te vallen hoeveel nadelige situaties er ontstaan omdat iemand anoniem niet beantwoordt natuurlijk, dat kan ook!
senna21 schreef:Ik neem de telefoon bijna altijd op. Sta in het bel-me-niet register en ben duidelijk als een telefoontje niet gewenst is. (wat bijna nooit meer voorkomt)
Ik ervaar geen problemen met onbekende nummers. Misschien doordat ik geen mobiel abonnement heb??
Selka schreef:Ik neem altijd alles op. Ik snap niet waar al die bel"angsten" vandaan komen. Het is echt vervelend dat mensen niet meer willen/durven bellen. Iets met hoor en wederhoor. Krijg je eindelijk na dagen wachten een mailtje waarin doodleuk niet de info staat waarover je het wilde hebben en wéér wordt er niet opgenomen. Dat zijn mensen/bedrijven waar ik snel afscheid van neem.
Laatst getuige van een ongeluk. De politie kon mij mooi bereiken. Ik neem anoniem wel aan.
Frummels schreef:Dan vind ik het eigenlijk best een kwalijke zaak. Want zoals uit dit topic blijkt zijn er erg veel mensen die niet opnemen bij anoniem. Of ervaar jij dat anders? Ik bedoel dus dat als je als hulporganisatie weet dat mensen niet opnemen met anoniem, dan maar handelt met de info die je hebt. (Ik begrijp uit jouw post dat dat soms nadelig kan zijn?) Dan zou je als organisatie toch moeten kijken naar een manier waarop mensen wel opnemen? Bijvoorbeeld uitgaand bellen met een ander nummer dan waarop je bereikbaar bent voor spoed (ivm appjes en nachtkast scenario wat je eerder schetste).
Maar misschien is dit niet helemaal de juiste plek voor deze discussie. Ik vraag me alleen oprecht wel af waarom daar dan niets mee gedaan wordt. Tenzij het in de praktijk mee blijkt te vallen hoeveel nadelige situaties er ontstaan omdat iemand anoniem niet beantwoordt natuurlijk, dat kan ook!