Wat is je grootste of duurste miskoop?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:05

laetitia schreef:
Thuisstudie Copywriting:
Heb welgeteld 2 opdrachten ingeleverd. Heel lang geleden...:D


Hier een cursus en heb alleen de eerste les gedaan :=

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:07

Mijn oude huis in Zaandam, jaar na aankoop stortte de economie in dus €60.000,- aan hypotheek onder water, vervolgens stort het riool in en blijkt mijn huis een slechte fundering te hebben dus zakte het scheef. Uiteindelijk zonder hypotheek achterstand toch gedwongen moeten verkopen van de bank omdat het snel onbewoonbaar zou zijn. met bijna €90.000,- restschuld opgescheept buiten mijn schuld om, na 3 1/2 jaar procederen alles kunnen schikken voor €15.000,- en de rest door fouten van de bank en gemeente kwijt gescholden. Heeft mij veel grijze haren, extreme stress, veel levensvreugde en uiteindelijk 15K gekost.... Eens maar nooit weer, wat een ellende.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:09

Oef Mer dat is heftig. Dat je dit maar heel snel achter je kan laten. Ik wens dat je bij de volgende aankoop van een huis alle geluk van de wereld toe.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:26

Manadeluca schreef:
Oef Mer dat is heftig. Dat je dit maar heel snel achter je kan laten. Ik wens dat je bij de volgende aankoop van een huis alle geluk van de wereld toe.


Sinds 15-09-2016 (uitspraak rechter) heb ik het gelukkig achter mij gelaten, maar het was de grootste miskoop ever!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:29

Hmm, nu mijn kamer eens uitmesten. Jeetje wat een troep. Geen grote dure miskopen maar wel heel veel kleine... Tekenboek van 20 euro wat ik nooit ingekeken heb, Tekenblokken, ongebruikte pastel krijten...

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:32

laetitia schreef:
Westhof schreef:
Rambo Micklem hoofdstel. Kwaliteit van het leer is erg beroerd.


Goed om te weten, zat in dubio om het hoofdstel te kopen!

Ik ben erg tevreden over mijne hoor! Leer is ook erg zacht. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:33

Amy schreef:
Hmm, nu mijn kamer eens uitmesten. Jeetje wat een troep. Geen grote dure miskopen maar wel heel veel kleine... Tekenboek van 20 euro wat ik nooit ingekeken heb, Tekenblokken, ongebruikte pastel krijten...

Oef dit is herkenbaar. Hele grote aankopen doe ik bijna nooit, maar ik verzamel echt een ongelofelijke hoeveelheid troepjes die ik vervolgens niet gebruik.

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:37

Hier ook kleine dingetjes, schoenen die achteraf toch niet lekker zitten. Concertkaartjes van €80 die nooit aangekomen zijn. Deze week auto apk laten keuren, flink in de kosten en de dag erna ik de prak gereden. Doei centjes _-:(

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:38

Ann_Pam schreef:
laetitia schreef:


Goed om te weten, zat in dubio om het hoofdstel te kopen!

Ik ben erg tevreden over mijne hoor! Leer is ook erg zacht. :)

Ik ben dan weer helemaal niet tevreden. Net karton :+ Ook verkocht om die reden.

Blijkbaar waren de eerste lichtingen niet goed. Zou nu wel beter zijn.

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:41

Hier een micklem van de eerste lichting super fijn leder ...

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:41

Hier ook heel tevreden over mijn Micklem trouwens haha.

Ik doe ook niet echt grote miskopen, maar ik ben wel zo'n impulsbuyer die alles moet hebben en er dan niks mee doet.
Dat opgeteld ben ik al een bak geld kwijt aan rotzooi.

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:45

Ik kom zoveel herkenbare dingen tegen haha, zoals hakken van 100 euro die net te klein zijn of ene jurkje van 89 die ik 1 keer aan heb gehad.

Mijn alle duurste miskoop is toch wel mijn camera, ik ging een half jaar in het buitenland studeren dus ik wilde wel een mooie camera om alle momenten in kwaliteit vast te leggen. Uiteindelijk had ik hem bijna nooit mee want stel hij gaat kapot en nu in Nederland heb ik hem 1 keer in de 4 maanden dat ik terug ben gebruikt, dag 450 euro :evaw:

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:50

Mijn dure op maat gemaakte zadel. 5 keer mee gereden. Niet om het zadel, maar omdat ik het bijbehorende paard niet meer heb. Wat achteraf ook niet de allerbeste aankoop was.
Zadel ligt nu te wachten tot er ooit een ander paard komt, die dus verplicht onder dat zadel moet passen. :')

Oja, wat demdeempel zegt heb ik ook wel. Veel amper gedragen schoenen en kleren.

Mijn auto is juist de beste aankoop ooit. Voor 1400 euro al 5 jaar plezier van, zonder gekke onderhoudskosten. :D

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:51

Ik kwam er van de week achter dat mijn scooter dus niet verzekerd is. Geintje kost €340 aan de overheid :Y) :') dure fout.. zeker omdat het ding zelf maar €200 heeft gekost en nooit gebruikt word _O-

Achteraf gezien dus een miskoop :+

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:55

Mer1980 schreef:
Mijn oude huis in Zaandam, jaar na aankoop stortte de economie in dus €60.000,- aan hypotheek onder water, vervolgens stort het riool in en blijkt mijn huis een slechte fundering te hebben dus zakte het scheef. Uiteindelijk zonder hypotheek achterstand toch gedwongen moeten verkopen van de bank omdat het snel onbewoonbaar zou zijn. met bijna €90.000,- restschuld opgescheept buiten mijn schuld om, na 3 1/2 jaar procederen alles kunnen schikken voor €15.000,- en de rest door fouten van de bank en gemeente kwijt gescholden. Heeft mij veel grijze haren, extreme stress, veel levensvreugde en uiteindelijk 15K gekost.... Eens maar nooit weer, wat een ellende.


Wat vreselijk! Was de gemeente nalatig geweest in onderhoud (oude sociale huurwoning)?

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:41

Omgh, die auto in de prak na de dure APK keuring is wel zuur zeg.

Mijn grootste fout was mn vorige auto verzekering. Goedkoopste afgesloten, want ja daarvoro zijn die vergelijkings sites. Wat een stelletje boeven zitten er op die kantoren zeg.. ik was niet schuldig aan de schade, maar omdat als ze mij schuldig stelde hun minder hoefde te betalen (eigen bijdrage want <25 jaar) moest ik opdraaien voor t hele zooitje.. ben er nog steeds geirriteerd over.

De rest, ja kleine miskopen.. kon daar vroeger heel erg van balen en als ik iets nieuws moest aanschaffen, wekenlang twijfelen, review op internet zoeken ect ect.. en dat om de kleinste dingetjes, om gek van te worden.
Nu koop ik het en als t achteraf een miskoop bleek te zijn, dan is dat maar zo.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:43

xxVon schreef:
Omgh, die auto in de prak na de dure APK keuring is wel zuur zeg.

Mijn grootste fout was mn vorige auto verzekering. Goedkoopste afgesloten, want ja daarvoro zijn die vergelijkings sites. Wat een stelletje boeven zitten er op die kantoren zeg.. ik was niet schuldig aan de schade, maar omdat als ze mij schuldig stelde hun minder hoefde te betalen (eigen bijdrage want <25 jaar) moest ik opdraaien voor t hele zooitje.. ben er nog steeds geirriteerd over.


Daar zou ik wel werk van hebben gemaakt, als jij niet schuldig bent, dan mogen zij het gaan bewijzen dat je dat wel bent. En anders, gewoon uitbetalen.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:52

Niet echt een miskoop.

Maar heb een stuk of 20-30 nog steeds ongebruikte dekjes in de kast liggen :+
Ik heb een dekjes tic en als ik dan een tegenkom die ik echt wil, komt die bij mij in de collectie :+

En het dan zonde vinden om ze te gebruiken.

Heb een stapeltje van 10-15 dekjes die ik wel steeds gebruik, maar die anderen liggen nog steeds mooi te wezen in de kast :=

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:12

Rena100 schreef:
xxVon schreef:
Omgh, die auto in de prak na de dure APK keuring is wel zuur zeg.

Mijn grootste fout was mn vorige auto verzekering. Goedkoopste afgesloten, want ja daarvoro zijn die vergelijkings sites. Wat een stelletje boeven zitten er op die kantoren zeg.. ik was niet schuldig aan de schade, maar omdat als ze mij schuldig stelde hun minder hoefde te betalen (eigen bijdrage want <25 jaar) moest ik opdraaien voor t hele zooitje.. ben er nog steeds geirriteerd over.


Daar zou ik wel werk van hebben gemaakt, als jij niet schuldig bent, dan mogen zij het gaan bewijzen dat je dat wel bent. En anders, gewoon uitbetalen.


Gedaan, heel veel werk zelfs, officieel bezwaarschrift ect ect ingediend... heeft het niet veranderd. Open gegeven moment maar betaald om van de stress ect af te zijn en verzekering opgezegd.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:47

Ook nog vandaag: Ga met een vriendin de stad in om nieuwe schoenen. Had al enkele weken geleden echt heel mooie gezien maar helaas waren die uitverkocht in die winkel :( Heel de stad doorkruist op zoek naar dezelfde of andere leuke sneakers maar nergens te vinden. Bijna de hoop opgegeven en de laatste winkel dan toch iets gevonden en waren niet zo heel duur dus maar meegenomen, toch ergens nog met een twijfelgevoel maar vriendin vond ze heel leuk dus waarom niet. Ga vandaag terug de stad in, eerste winkel waar ik binnen kom liggen toch wel DE schoenen die ik echt wou. Ja heb ze dan ook maar gewoon meegenomen. Pfff 180 euro kwijt aan twee paar schoenen, en ben maar een arme student. Maar ik kon het echt niet laten :=

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:20

Mijn fitbit charge 2; gekocht omdat ik vrij fanatiek sport en wandel, maar hij blijkt je hartslag totaal niet accuraat te kunnen meten als deze hoog zit. Ik meet dus nooit wat ik wil meten...

En onze eetkamerstoelen. We zijn uiteindelijk gezwicht voor mooie stoere leren stoelen en dachten dat dat wel kon met onze katten, die meestal alleen aan de krabpaal krabben. Ze zitten nu onder de krassen en gaatjes :(

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:38

CalipsoLover schreef:
Ook nog vandaag: Ga met een vriendin de stad in om nieuwe schoenen. Had al enkele weken geleden echt heel mooie gezien maar helaas waren die uitverkocht in die winkel :( Heel de stad doorkruist op zoek naar dezelfde of andere leuke sneakers maar nergens te vinden. Bijna de hoop opgegeven en de laatste winkel dan toch iets gevonden en waren niet zo heel duur dus maar meegenomen, toch ergens nog met een twijfelgevoel maar vriendin vond ze heel leuk dus waarom niet. Ga vandaag terug de stad in, eerste winkel waar ik binnen kom liggen toch wel DE schoenen die ik echt wou. Ja heb ze dan ook maar gewoon meegenomen. Pfff 180 euro kwijt aan twee paar schoenen, en ben maar een arme student. Maar ik kon het echt niet laten :=


Waarom niet die eerste terug brengen? Zou ik echt doen! :j

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 04:51

Liesje1611 schreef:
CalipsoLover schreef:
Ook nog vandaag: Ga met een vriendin de stad in om nieuwe schoenen. Had al enkele weken geleden echt heel mooie gezien maar helaas waren die uitverkocht in die winkel :( Heel de stad doorkruist op zoek naar dezelfde of andere leuke sneakers maar nergens te vinden. Bijna de hoop opgegeven en de laatste winkel dan toch iets gevonden en waren niet zo heel duur dus maar meegenomen, toch ergens nog met een twijfelgevoel maar vriendin vond ze heel leuk dus waarom niet. Ga vandaag terug de stad in, eerste winkel waar ik binnen kom liggen toch wel DE schoenen die ik echt wou. Ja heb ze dan ook maar gewoon meegenomen. Pfff 180 euro kwijt aan twee paar schoenen, en ben maar een arme student. Maar ik kon het echt niet laten :=


Waarom niet die eerste terug brengen? Zou ik echt doen! :j


Idem!

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 10:42

Sanso die miskoop hebben wij ook gehad.
Zoonlief kreeg voor zijn verjaardag een scooter. 1 maand voor zijn verjaardag breekt hij zijn pols dus wij hebben de scooter niet gegeven maar zijn rijbewijs. Scooter stond bij oma in de berging te wachten tot zijn pols beter was.
Wij wisten ook niet dat je gelijk een verzekering af moest sluiten voor een item wat (nog)niet op de openbare weg komt. hoppa 340 euries , extreem hoog bedrag ook.
Wij hebben nog bezwaar gemaakt maar dat is afgewezen, eigenllijk wilden we nog verder maar helaas werd mijn schoonvader ziek en stond de rest op plan 2.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:28

Mijn grootste miskoop was een trainingskamp voor mijn pony. Heb haar daar naar toe gebracht omdat ik zelf niet meer durfde te rijden na een val en zij wat meer vertrouwen nodig had.

Van te voren afgesproken om haar 3 maanden daar heen te doen, zouden zij haar eerst weer oppakken en vanaf de tweede maand zouden we ons ook richten op mijn pony en ik als combinatie.

Uiteindelijk was er aan het eind (na wel een drietal hele fijne grondwerklessen) geen tijd meer om er daar op te gaan, dus dat moest ik thuis maar proberen. Eerste keer dat ik dat deed ben ik er weer afgevallen (teveel paniek bij mij, pony nam dat netjes over en bokte mij er af net na het opstappen) tja, toen waren we weer volledig terug bij af -O-.

Nu durf ik er helemaal niet meer op en de pony staat weer fulltime in de weide.
Zonde van de > €1500,00 die ik daar toen aan heb besteed.