Het leven naast en met een verslaafde partner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje52
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-03-18

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 06:50

Ik heb hulp en ben blij nu dat ik de rust heb en hij daar zit.

Zijn verslaving is een ziekte en hij zal er de rest van zijn leven mee moeten dealen . Of hij ermee kan dealen is een vraag .... gister hoorde ik mooie woorden maar die heb ik al vaker gehoord en niks van waargemaakt.

Hij was ooit een lieve jongen en we hadden het leuk maar dat is lang geleden .

Danjel

Berichten: 165
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:01

Allereerst sterkte meisje52.
Maar zoals het gezegde is:
Liefde is blind, maar de buurvrouw niet. Al deze bokkers die op je topic reageren zijn in dit geval de buurvrouw.
Leer van hun reacties en luister goed naar jezelf en niet naar hem, hoe moeilijk dat ook is. :o

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:53


Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:23

Jou wordt verweten egoïstisch te zijn. Dat is nou precíes wat je moet doen. Heel egoïstisch gewoon voor jezelf kiezen. Er is helemaal niks mis met voor jezelf kiezen. En dat mag ook gewoon egoïstisch genoemd worden. Egoïsme hoeft helemaal niet negatief te zijn. Laat jezelf geen schuldgevoel aanpraten.

En inderdaad, luister naar Harrie Jekkers. Zeg iedere dag "ik hou van mij" tegen jezelf. En "ik hou van jou" tegen je spiegelbeeld.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:24

Vealosz schreef:
Het valt me op dat heel veel bokkers (lang niet alle dus!) al hun mening klaar hebben met te zeggen: Ga weg bij hem. Dat begrijp ik volkomen. Maar dat is lang niet zo makkelijk gedaan als gezegd. Ondanks dat de negatieve dingen de positieve dingen overheersen blijf je toch voornamelijk kijken naar de positieve dingen. De knop om dat andersom te laten zijn moet plotseling om kunnen, maar dat gaat niet zo makkelijk en heeft tijd nodig.


Ik ben daar één van en niet omdat ik het niet begrijp hoe moeilijk het is, dat begrijp ik wel, maar om maar zo duidelijk mogelijk te maken dat dit niet de man /leven voor haar is.
De ts weet wel wat goed voor haar is maar vindt het juist zo moeilijk om het los te laten en dan denk ik dat ze het meest heeft aan een duidelijke "niet doen" reactie :(:)

En aan de ts, je schrijft dat het een lieve jongen was en dat jullie het leuk hadden samen, maar uit je openingspost begrijp ik dat dit maar 2 maanden heeft geduurd voor de ellende begon.
Waarom ben je destijds met hem doorgegaan? en heb je na de eerste keer niet gewoon een eind aan de relatie gemaakt.
De politie had jou voor je eigen veiligheid weggehaald maar wat is het dat je daar nu overheen stapt en toch weer met hem begint. Dat stuk is belangrijk voor jezelf en heeft met hem niks te maken. Wel hoe je in de toekomst niet weer in zo'n valkuil stapt met een nieuwe "foute" man.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:33

Hoe sterk was jouw relatie daadwerkelijk met hem? Eigenlijk leerde je hem pas kennen nadat je ging samenwonen. Pas toen wist je dat hij snoof. Dus eigenlijk kon je hem nog nauwelijks en was hij nog niet eerlijk en open daar over geweest. Wat je ermee doet moet je zelf weten maar verslaaft blijft verslaaft. Al is het niet aan het ene dan wel aan het andere. Wil je altijd op je tenen blijven lopen om hem geen terugval te geven of kies je voor een leven waarbij je een relatie kan hebben waarbij jullie open naar elkaar kunnen zijn? Succes in ieder geval met je keuze.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:38

Wat vreselijk frustrerend om te lezen!
Belangrijkste is: NIET trouwen!
En focussen op jezelf, wat mankeer jij dat je zo extreem over je heen laat lopen?
Ik wens je veel succes en wijsheid!

WendyLotte

Berichten: 1139
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:04

Is het niet zo dat zolang hij alleen aan Ik denkt er feitelijk nog niks is verandert. Hij zit dan wel in de kliniek maar lijkt nog weinig vooruitgang te boeken. "Ik vind dat jij..... Ik wil dat....." Als hij daad werkelijk in zou zien wat voor puinhoop hij er van gemaakt heeft, hij jou je rust zou gunnen en zou vragen wat jij wil. Het lijkt erop dat meneer nog erg met zichzelf bezig is. Jij mag de zooi opruimen en de deur open doen als hij weer naar huis komt. Volgens mij moet hij toch eerst realiseren dat hij alles kwijt is/raakt door de verslavingen. Als hij dat ziet, is er pas een begin van een herstel mogelijk. Zolang jij contact houdt en de deur openhoudt, doet tie even de kliniek om daarna weer terug te vallen in zijn vangnet. Neem afstand. Eerst voor een paar weken en kijk hoe het gaat. Niet bellen, niet schrijven of mailen. Zoek je rust en denk en werk aan jezelf. Dat doet meneer tenslotte ook. Wie weet kom je tot de conclusie het fijn te hebben zonder die druk en stress.

dewilderoos

Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:38

Wat je ook doet haal hem niet in huis.. Niet voor tijdelijk -zelfs niet 1 nachtje. Dadelijk ben je je hele rustige omgeving kwijt. Helaas weet ik waar ik over praat. Mijn ex waar ik zeven jaar mee heb samen geleefd was een alcoholist. Uiteindelijk heb ik zeven jaar weggegooid een bak schulden er aan overgehouden. Iig geen lekker fijn leven samen. Het enige dat ik nog had waren de kleren die ik aanhad. Toen ik wegging heb ik mij erg rottig gevoeld. Wie moet hem dan 'Redden'? Achteraf denk ik dat dat de enige reden was waarom ik bij hem bleef omdat ik hem wilde redden. hij is tot op de dag van vandaag nog steeds ( ben al meer dan tien jaar bij hem weg) alcoholist en laat een spoor van vernietiging achter zich. De enige die hem kan redden is hij zelf, al mijn pogingen waren gedoemd te mislukken. Hij was altijd de lachende derde omdat ik altijd zijn rommel opruimde. Het heeft mij niets gebracht behalve vele tranen, een schuldgevoel en een laag zelfbeeld. Hem redden gaat echt ten koste van jezelf. Laat hem nu niet je huidige situatie kapot maken. Dat wat je nu hebt klinkt als een goede stevige basis, hij zal het allen maar ontwrichten en kapot maken. het onvermijdelijke zit eraan te komen. Kap met alles, een reddende engel kun je niet zijn. Hij moet zichzelf redden.

Veel sterkte en wijsheid gewenst!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:40

Vealosz schreef:
Het valt me op dat heel veel bokkers (lang niet alle dus!) al hun mening klaar hebben met te zeggen: Ga weg bij hem. Dat begrijp ik volkomen. Maar dat is lang niet zo makkelijk gedaan als gezegd. Ondanks dat de negatieve dingen de positieve dingen overheersen blijf je toch voornamelijk kijken naar de positieve dingen. De knop om dat andersom te laten zijn moet plotseling om kunnen, maar dat gaat niet zo makkelijk en heeft tijd nodig.


Ik denk ook dat iedereen die dat zegt dat ook wel weet. Maar heb je een andere suggestie wat mensen kunnen zeggen? Ik snap niet zo goed wat je wil met je reactie.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:54

Jullie zitten waarschijnlijk ongemerkt in de dramadriehoek er werd al heel goed gezegd dat jij graag zijn redder wilt zijn. Misschien geeft dit document je een beetje inzicht. Zolang jij hem wilt redden kan hij slachtoffer en aanklager blijven.

http://hpc.nu/admin-assets/upload/publi ... ster_B.pdf

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:59

Allereerst heel veel sterkte!
Verder zou ik het voorlopig op een lossere relatie houden. Absoluut niet samen wonen. En mocht hij zich nu wel sterk genoeg voelen om echt clean te kunnen blijven dan wijst zich dat vanzelf.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:03

Je kunt er veel woorden aan vuil maken, maar imo is hier voor de TS maar één oplossing moglijk; kappen met deze relatie, em deze persoon volledig uit je leven verwijderen.
Geen "lossere relatie" of onder andere voorwaarden toch doormodderen hiermee. Het is jouw leven en op deze manier verspil je kostbare jaren.

BigOne
Berichten: 38322
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:09

Vealosz schreef:
Het valt me op dat heel veel bokkers (lang niet alle dus!) al hun mening klaar hebben met te zeggen: Ga weg bij hem. Dat begrijp ik volkomen. Maar dat is lang niet zo makkelijk gedaan als gezegd. Ondanks dat de negatieve dingen de positieve dingen overheersen blijf je toch voornamelijk kijken naar de positieve dingen. De knop om dat andersom te laten zijn moet plotseling om kunnen, maar dat gaat niet zo makkelijk en heeft tijd nodig.


Ik snap wat je bedoeld maar genoeg mensen die in deze situatie hebben gezeten of van nabij hebben meegemaakt. En het is nooit makkelijk om definitief te breken met iemand. Maar het is wel zo dat je als partner houd van het beeld wat die persoon ooit was en niet de zuipende. snuivende, gokkende en schreeuwende aso die hij nu is. En juist dat vastklampen aan de leuke vent,meid die het eens was is gewoon 99 van de 100 keer een zeer destructief pad die geen van twee helpt.
Definitief en rigoureus alle banden afkappen kan de redding zijn, voor de "normale"partner en soms voor de verslaafde.

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:28

Wat ik niet zo goed begrijp in dit verhaal:

what's in it for you?
Wat maakt deze relatie zo waardevol voor jou dat je er de stekker niet uit durft te trekken?

meisje52
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-03-18

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 12:31

Dank jullie voor de reacties en ze zijn helder. Hard weg rennen en niet meer binnen laten en het is ook gewoon zo.
Momenteel ben ik zo blij dat hij daar zit en ik hier het geeft mij de ruimte die ik nu nodig heb. Wat ik wel heb besloten is om volgend telefoongesprek niet meer op mijn woorden te gaan letten om hem niet te triggeren of wat dan ook.
Mijn mening telt ook en ook al vind iemand dat egoïstisch dan is dat zijn probleem .

De weg is lang om terug te komen maar ik kom er wel .

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:34

Ik snap eigenlijk niet eens waarom je zo vaak met hem belt nu hij daar zit. Overigens is dat voor hem denk ik ook niet goed. Hij moet zich concentreren op het afkicken en op zijn therapieën, vaak mag er niet eens contact met de buitenwereld zijn in zo'n kliniek en dat is niet voor niets.
De vraag van Abacab vond ik wel erg goed, daar geef je geen antwoord op.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:36

Je kunt ook besluiten om geen volgend telefoongesprek meer aan te gaan, als eerste stap op een lange weg om terug te komen?

DemDeempel

Berichten: 1076
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:55

Ik zou inderdaad ook geen telefoongesprek aangaan, of in ieder geval aangeven dat dit de laatste is. Mocht hij heel heftig reageren op dat nieuws is het alleen maar goed dat hij daar zit en kunnen ze hem helpen in de kliniek met zijn reactie in goede banen leiden. Zie het als een pleister, die kun je er beter in 1 keer aftrekken en met de pijn zitten dan elke keer een beetje pijn.

meisje52
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-03-18

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 13:15

Hij mag 2x in de week bellen meer niet zovaak is dat dus niet en dat heeft hij gister dus keer gedaan.

Gek genoeg weet ik niet what’s in it for me..... momenteel ben ik moe van alles en helder denken lukt niet zo goed .

Hij geeft ook aan dat hij nu druk met zichzelf is en het daar moeilijk genoeg mee heeft . Hij kan sowieso moeilijk met stress omgaan maar dat krijgt hij straks als hij terug is in de normale wereld wel .

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:19

goed dat je het allemaal onder ogen ziet ts.
adviezen hier zijn al voldoende gegeven.

mocht je toch twijfelen of je nog iets met hem wilt. wees dan heel duidelijk en laat hem niet over je grenzen heen gaan. zeker niet gelijk in huis nemen als hij daar weg komt. ik vind het goed dat hij daar heen is gegaan, maar eerst maar bewijzen.

en jou mening doet er op zijn minst evenveel toe als die van jou. en gelukkig merk je dat nu en merk je dat je de rust hebt die je nodig hebt.

ooit weer een relatie met hem heeft heel veel consequenties en zal nooit meer zo zijn als dat het eerder was. de verslaving ligt altijd op de loer, is hij wel te vertrouwen en de schulden helpen ook niet mee.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:27

meisje52 schreef:
Hij mag 2x in de week bellen meer niet zovaak is dat dus niet en dat heeft hij gister dus keer gedaan.

Gek genoeg weet ik niet what’s in it for me..... momenteel ben ik moe van alles en helder denken lukt niet zo goed .

Hij geeft ook aan dat hij nu druk met zichzelf is en het daar moeilijk genoeg mee heeft . Hij kan sowieso moeilijk met stress omgaan maar dat krijgt hij straks als hij terug is in de normale wereld wel .

Waarom leg je de focus steeds op hem? Op wat hij ervaart etc?

deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:31

Jeetje meid, wat een verhaal.

Ik denk dat de leuke lieve fijne man waarop jij verliefd bent geworden er niet meer is.
Ik denk dat het belangrijk is om problemen en bagage te laten waar het vandaan komt. Dus dit is zijn probleem, hij moet het oplossen ( of niet, die keuze is aan hem) je kan hem niet redden en de man die hij was, wordt hij niet meer.
Wil je ooit een gezin stichten en mag deze man dan de vader van je kinderen zijn??

Wat maakt dat jij zo in het verleden leeft en je vasthoudt aan de man die hij ooit was? De afgelopen tijd heeft hij niks leuks gedaan voor je, alleen maar ellende.
Wat maakt dat jij je geen echte liefde gunt? Je bent echt meer waard dan je zelf denkt!!
En dit stukje is jou bagage waar jij mee aan de slag moet( of niet, ook dat is een keuze)
Ik hoef en verwacht geen antwoord op deze vragen, ik hoop dat je zelf de wijsheid en liefde voor jezelf kan vinden en zo een juiste keuze kan maken. En geloof me, met de juiste partner kies je ook voor jezelf, maar dan omdat hij een aanvulling is op jou en je leven.

BigOne
Berichten: 38322
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:26

Het word toch echt tijd om nu aan jezelf te denken, je geeft zelf al aan: Zo blij dat hij daar en ik hier zit. Dus kap gewoon de banden door en ga verder met je eigen leven, zonder hem. En dus ook niet als praatpaal fungeren die alles maar kan aanhoren. Verslaafden denken maar aan één ding, zichzelf. Hij heeft de eerste twee maanden van jullie samenzijn de schijn op kunnen houden, alle jaren erna was een drama dus maak je los van die destructieve relatie. En dus zoals ik al eerder zei, alle banden afkappen. Belt hij dan gewoon zeggen dat je geen behoefte meer aan hem en zijn leven hebt, hij zit nu nog in de hulpverlening, kunnen ze hem mooi opvangen. Ipv dat jij de klappen op moet vangen wanneer hij voor de deur staat. En dta heeft niets met laten vallen maar alles met jezelf op 1 zetten te maken.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:43

Hoe moeilijk ook, hou hem op afstand en kap ermee met hem.
Laat hem nooit meer toe in je huis en je leven.

Af en toe elders koffiedrinken en een praatje, ok.
Maar meer echt niet.

Hij maakt jou en je leven kapot.
Met hem zal het echt nooit meer goedkomen.
Denk aan jezelf en dat doet hij echt niet, enkel aan zichzelf.

Het is net als een boek voor de 2e keer lezen of voor een 3e keer.....je weet hoe het afloopt.
Hij zal echt niet veranderen en ook niet beteren.



Sterkte.