Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maureen_M schreef:Loop je al lang met dit gevoel en voel je je werkelijk heel ongelukkig met je studie? Zo nee dan zou ik het afronden.
Ik ben 8 maanden voordat mijn studie was gestopt omdat ik het ook niet meer interessant vond en er niks meer mee wou gaan doen. Achteraf best wel spijt. Je kunt dan in ieder geval wel zeggen dat je al 1 diploma hebt en hoe meer op je cv kan komen te staan hoe beter.
Als je nu nog 3 volle jaren moest bulken kon je de overweging maken maar nu stoppen lijkt me inderdaad zonde. Tenzij je er echt dood ongelukkig van word!
Edit: qua studiekeuze zou ik naar veel open dagen gaan en vooral gesprekken voeren met STUDENTEN, niet met de docenten. Die kunnen het vaak nog wat mooier brengen dan dat het in werkelijkheid is. Maak meerdere beroep en studiekeuze testen. En neem je vooral (wellicht in nu deze laatste 2 jaar van je studie/stage) heel ruim de tijd over wat je hierna wilt gaan doen. Wie weet heb je nu een idee en denk je over 2 jaar dat je totaal iets anders wilt!
kimmysan schreef:Is het niet zo dat als je een tweede studie start tijdens je eerste studie dat je het normale tarief betaald? Ik weet het fijne er niet van, maar is wel de moeite waard om uit te zoeken. In dat geval kun je het beter afmaken denk ik als je dat trekt.
heel veel succes met je keuze! Maureen_M schreef:Heb je ook veel moeite met de studie? Als het een geval is van ‘met 2 vingers in je neus’ zou ik het echt afmaken!
En inderdaad. Het staat altijd mooi op je cvheel veel succes met je keuze!
) mogelijk te beantwoorden. Ik heb het idee, en dat ken ik uit ervaring, dat je jezelf nu aanpraat dat eerder stoppen wellicht de enige keuze is, maar misschien moet je gewoon je motivatie weer terugvinden en zit je gewoon in een sleur. ual_95 schreef:Wat heeft je toentertijd doen besluiten om deze studie te volgen? En waarom is deze motivatie nu weg?
Ik denk dat het belangrijk is om eerst die vragen voor jezelf zo objectief (toepasselijk woord) mogelijk te beantwoorden. Ik heb het idee, en dat ken ik uit ervaring, dat je jezelf nu aanpraat dat eerder stoppen wellicht de enige keuze is, maar misschien moet je gewoon je motivatie weer terugvinden en zit je gewoon in een sleur.
senna21 schreef:Een vriendin van mij heeft de docentenopleiding Nederlands gedaan. Ze las altijd veel boeken. Na haar studie leest ze nooit meer een boek voor de 'lol'.
Dus ja, dat kan.
Nog 2,5 jaar 'de tanden op elkaar' is best lang.
Fotografie is een mooie bezigheid, maar een HBO-vakopleiding omvat veel meer. Ik neem aan dat je veel meer kunt doen met dit diploma dan alleen fotograferen.
Weet je wat de lesstof voor het aankomende jaar is? Biedt je dat meer uitdaging en invulling?
Ga anders eens met je SLB-er praten.
Het zou jammer zijn als je ongelukkig blijft met je studiekeuze.