Opzoek naar een bezigheid omdat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Opzoek naar een bezigheid omdat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 19:54

Ik ben opzoek naar een bezigheid iets, ik zit de laatste tijd niet zo heel lekker in mezelf of terwijl lichtelijk met mij zelf in de knoop en heb er wat moeite mee. En dit haat ik zo.

Voor nu heb ik eerst een doel en dat is toch wel een afleiding/bezigheid hebben (Gaan krijgen) ..
Ik heb alleen echt totaal geen idee.
Ik zat zelf iets te denken aan iets waar ik mijn emotie's/gevoelens in kan gooien omdat ik dit erg moeilijk kan uiten. Maar er ook erg moe van wordt om het op te proppen.
Maarja wat, enkele ideeën?
Omgeving Groningen.

Ik heb lang nagedacht over dit topic, maar ik kan het proberen. -O-

xAnnouk

Re: Opzoek naar een bezigheid omdat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:57

Klinkt stom, maar misschien is (kick)boksen wat? Wie weet dat je daar je opgekropte emoties in kan uiten? Ik heb het zelf nooit gedaan maar het staat wel hoog op mijn lijstje. Helaas niet te combineren met de paarden en studie.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 19:59

xAnnouk schreef:
Klinkt stom, maar misschien is (kick)boksen wat? Wie weet dat je daar je opgekropte emoties in kan uiten? Ik heb het zelf nooit gedaan maar het staat wel hoog op mijn lijstje. Helaas niet te combineren met de paarden en studie.

Als het kon had ik daar zeker eens bij gekeken. Maar ik zit met rugklachten dus die bewegingen zijn niet zo heel fijn ben ik bang.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:59

Schilderen,
Schrijven

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:00

FennyPower schreef:
xAnnouk schreef:

Als het kon had ik daar zeker eens bij gekeken. Maar ik zit met rugklachten dus die bewegingen zijn niet zo heel fijn ben ik bang.

Dat is erg lastig. Ik weet verder ook even niet wat. Wel wens ik je succes en hopelijk kom je snel weer uit dit dipje :)

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:00

Ik weet niet of je echt een activiteit bedoelt waar je fysiek mee bezig bent, maar als je ook voor mentale dingen openstaat, misschien is het leuk om een bullet journal te kopen? ook als je niet creatief bent kan dit best leuk zijn. zo kun je je concentreren op iets anders

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:02

Wil je iets met een groep mensen doen of alleen? Iets creatiefs of iets fysieks?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 20:04

iiSunshine schreef:
Ik weet niet of je echt een activiteit bedoelt waar je fysiek mee bezig bent, maar als je ook voor mentale dingen openstaat, misschien is het leuk om een bullet journal te kopen? ook als je niet creatief bent kan dit best leuk zijn. zo kun je je concentreren op iets anders

Naja echt van alles activiteiten in of uit huis, iets met muziek, iets onder de mensen ?. Het liefst iets buiten huis in ieder geval zodat ik misschien toch iets meer uit huis ben en onder de mensen.

Ik werk hier naast in de avonden, maar heb toch behoorlijk veel verveling en erg last ervan.
Ik heb eerder veel getekend/geschetst maar de plezier is weg, ik heb de concentratie niet meer. al een jaar lang..
Laatst bijgewerkt door FennyPower op 04-04-18 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:04

Kleuren voor volwassenen, of diamond painting, doordat je moet concentreren maak je je hoofd leeg en kunt even niet piekeren. Daardoor een goede ontspanning.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:04

In een popkoor zingen. Of smartlappenkoor. Djembe spelen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:06

Hardlopen? Ik vind het erg fijn om even mijn hoofd leeg te maken en je kan jezelf zoveel uitdagen als je wilt. Ik voel me naderhand ook altijd heel voldaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:07

Breien of weven! :D Een lekker prutswerkje waarbij je gedachten even op 0 kunnen. Of tuinieren, ook heerlijk! :)

JvS1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:09

Diamond painting!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:10

Als je onder de mensen wil. Ga langs een bejaarden of verzorgingshuis en vraag of ze een vrijwilliger nodig hebben.
Beetje kletsen en koffie drinken met ouderen of wandelen. Zijn ze meestal erg blij mee

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:12

Drumles?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:13

In Groningen hebben ze nu girl Power boxing.. voor een vrij redelijke prijs een cursus boxen. Is twee keer in de week en hoor er goede verhalen over.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:17

Is dansen niet iets? Met dansen kun je lekker je ei kwijt, ben je onder de mensen én doe je iets met muziek. Ik probeer al jaren Flamenco te dansen, en dat gaat behoorlijk goed ondanks een stukke rug. Naja, in de zin dat die rug geen pijn doet dan, over mijn danskwaliteit valt te discussiëren :') .
Maar er zijn vast ook wel andere, niet al te rug belastende, dansvormen te vinden in Groningen, Flamenco moet je maar net aanspreken. Al is het soms wel heerlijk, dat stampen, als je even iets kwijt moet. :D

Drummen lijkt me ook best lekker als je ergens vanaf moet. :j

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:20

Ik zeg: kunst! Helpt mij al jaar en dag (en soms zonder dat ik het zelf eigenlijk doorheb). Theater heeft mij geholpen toen ik het allemaal niet meer zo goed voor me zag...

Of muziek, of tekenen, of dansen (maar beweging), of of of
Laatst bijgewerkt door Avis op 30-03-23 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:21

Dansen?

Ik doe aan stijldansen in Groningen en vind dat echt heerlijk, kan dan echt even mijn ei kwijt.
En stijldansen is echt niet zo suf als iedereen dat vindt klinken ;)

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:23

Een moestuintje bij een volkstuin bijvoorbeeld?
Of gewoon thuis zoals in het topic 'de makkelijke moestuin'?
Ikzelf vind het heel erg fijn! Mij heeft het ook heel erg gemotiveerd, en ik heb er ook dit jaar weer heel erg veel zin in :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:24

Muziek een idee? Ik ben afgelopen september begonnen met de dwarsfluit.. Vind het prachtig.. <3

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:26

FennyPower schreef:
xAnnouk schreef:

Ik heb ook rugklachten maar doe sinds een paar maanden boxing bootcamp, dat is op een zak slaan dus je wordt niet zelf geslagen. Ik ben er blij mee, veel minder last van mijn rug en mijn chiropractor ook :j weet natuurlijk niet waar jouw klachten vandaan komen of het ook goed voor jou is ;)

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:28

Ik zou zeggen schilderen maar je geeft aan dat niet leuk meer te vinden... misschien iets met klei? (denk aan paardenbeeldjes maken of waar je ook maar zin in hebt) dan ben je toch weer creatief bezig. Inderdaad is hardlopen ook heel erg goed om je hoofd leeg te maken!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:28

genja schreef:
Als je onder de mensen wil. Ga langs een bejaarden of verzorgingshuis en vraag of ze een vrijwilliger nodig hebben.
Beetje kletsen en koffie drinken met ouderen of wandelen. Zijn ze meestal erg blij mee

Dat vind ik nu een heel fijn idee, hoop dat TS hierop in gaat. Ik schaam me een beetje dat ik hier zelf niet op gekomen ben.

Zelf vind ik hardlopen met een joggingclub heel ontspannend, kan je ook fijn kletsen, en mijn rug is er ook beter van geworden.

En anders het typische antwoord: yoga! Heb er zelf niets mee, maar ken wel wat enthousiastelingen.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:38

Of een dierenasiel in de buurt lekker met de honden wandelen.
Heb ik ook een tijd gedaan kon ik even heerlijk mijn hoofd leeg maken en je doet het asiel en al helemaal de dieren een plezier.