Tweedehands Renault Captur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Tweedehands Renault Captur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 09:05

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe diesel auto ([HTT] Tweedehands diesel auto - Welke?) is mijn oog gevallen op een Renault Captur 1.5DCI uit 2013.

Nu ben ik echt een totale leek op het gebied van auto's, heb geen vrienden of familie die iets van auto's af weten, maar ik wil toch graag even een second opinion :)

Ik heb een paar twijfelpunten..

• Het gaat om een import-auto van een Vlaamse leasemaatschappij. Onderhoudsrapport is aanwezig, maar voelt toch gek.
  • Aanbieder is een handelaar, komt wel betrouwbaar over, reviews zijn goed. Krijg 6 maanden garantie + een grote beurt voor aflevering.
  • Er is een Dacia navigatie ingebouwd ipv Renault, dit waarschijnlijk omdat de originele navi kapot was. Hieronder een foto van wat er nu in zit. Er is me verteld dat het geen probleem is, omdat dit ook gewoon TomTom navigatie is (ziet er heel anders uit, zie foto onder) en dat ik 'm gewoon kan updaten. Is dat zo?

Afbeelding

Thanks again! Y;(

Gwenvd

Re: Tweedehands Renault Captur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:10

spannend zo'n zoektocht!

Kun je uitleggen waarom je deze auto wel zou willen? Is de prijs heel interessant? Wij hebben 3 maanden geleden een clio station gekocht (2e hands) bij een Renault dealer, krijgen 2 jaar garantie en veel service.

Ik zou bij het opnieuw kopen van een auto altijd naar de dealer gaan, zij hebben toch een naam hoog te houden en bieden vaak veel service mocht het nodig zijn. Zelf ingebouwde apparatuur vind ik altijd een minpunt.
Maar het zijn ook weer geen punten om hem te laten staan als het verder echt goed voelt. Je kunt altijd een onafhankelijke verkoopadviseur inschakelen die de auto helemaal checkt.

en bedenk ook, als de prijs te mooi is om waar te zijn dan is het meestal ook zo...

Corneeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:19

Ik heb familie die helemaal gek is van auto's (dat dan weer wel, maar paarden, ho maar) Ik kan het vanavond wel even aan ze vragen.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:29

Een paar dingetjes die mij belangrijk lijken; hoeveel kilometers heeft de auto? En waarvoor werd deze gebruikt hiervoor? (Nogal lastig te achterhalen bij een lease wagen).
Ik ga er van uit dat er een trekhaak aan zit? Misschien kan je polsen of de vorige 'eigenaar' zelf ook paarden had?
Ik zou gewoon oppassen als hij toch al aardig wat km heeft en vaak werd gebruikt om te trekken, dat geeft toch wel slijtage.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 09:40

Hij heeft nog maar 70.000km gereden en de prijs is inderdaad dusdanig interessant (€2000 goedkoper dan via dealer) dat ik het nu wel serieus overweeg. De prijs is niet zó laag dat er meteen alarmbellen gaan rinkelen dat het 'too good to be true is'. Het is zover ik kan beoordelen via internet een faire prijs voor die auto in deze staat via een handelaar.

Hij heeft geen trekhaak, maar ik hoef er ook geen trailer mee te trekken :)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:43

Kijk eens bij recensies van het bedrijf. Zo hebben wij onze Juke gekocht.. ook import en weinig kilometers.. ook een leasebak wel navigatie maar een wat oudere.. voor ons was de captur jammer genoeg te klein, man zat tegen de deurstijl aan. Maar het zijn erge leuke auto's en je ziet ze erg veel. Ik heb gewoon willekeurig mensen aan gesproken met een Juke( was moeilijk er rijden er niet zo veel) en gevraagd naar hun ervaringen.. succes met zoeken en kopen..

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:58

Die navigatie heeft geen TomTom Live. Het originele R-Link systeem voorziet ook in de boordcomputer en Driving eco2. Op de originele R-Link kan ook Android Auto, op deze niet.

Check wel of de USB poorten en Bluetooth werken zoals het hoort.

Dit is overigens GEEN TomTom navigatie maar iGo. Vind ik zelf minder prettig. Ik ben meer fan van de R-Link of R-Link Evolution die in de Captur hoort!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:16

Ik zou het kenteken ook even checken. https://ovi.rdw.nl

Zelf ben ik ook bij meerdere import auto's geweest, maar dan Peugeot. Ik ben er zelf niet zo enthousiast over. Je kunt niet alles achter halen en zeker weten of de km stand wel klopt.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:22

Ik ben geen kenner, maar import-auto's zou ik zeker voorzichtig mee zijn. Vaak is daar toch wat mee gebeurt, ofwel schade ofwel km-stand gewijzigd, dit kan je bij een Nederlandse auto makkelijk checken maar bij import niet. Zeker bij de interessante prijs en lage kmstand zou ik mijn twijfels hebben. Een lease-diesel die in 5 jaar tijd maar 70000 km heeft gelopen kan, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Ik zou goed het onderhoudsboekje checken en de km standen die per jaar gerapporteerd staan. Klopt dat neit of is het boekje niet aanwezig zou ik het risico niet nemen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 13:46

Choiix schreef:
Die navigatie heeft geen TomTom Live. Het originele R-Link systeem voorziet ook in de boordcomputer en Driving eco2. Op de originele R-Link kan ook Android Auto, op deze niet.

Check wel of de USB poorten en Bluetooth werken zoals het hoort.

Dit is overigens GEEN TomTom navigatie maar iGo. Vind ik zelf minder prettig. Ik ben meer fan van de R-Link of R-Link Evolution die in de Captur hoort!

Bedankt voor je reactie! Ik heb net even met de Renault dealer in Tilburg gebeld en zie er toch maar vanaf denk ik.

Het systeem wat erin zit is een Medianav systeem (idd geen R-Link), heeft dus geen TomTom en ook niet de Live services die ik toch echt wel wil hebben. Een R-Link systeem inbouwen in deze auto is ook geen optie.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:09

Zou even verder zoeken naar eentje mét R-Link inderdaad. Kan ook voordelig zijn om over de grens te zoeken, eentje van 2013 zit niet zoveel BPM meer op en dat kan ook flink schelen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:13

Als de auto van België is dan moet deze een carpass hebben, hierin kun je de geschiedenis van de auto terug vinden (onderhoud, ongevallen,...). Ik weet niet juist hoe je het kan opvragen/vinden maar aangezien het om een niet te oude auto gaat (denk ik) gaat deze dat zeker hebben!
Ik vind een Captur maar niks, maar mijn schoonouders hebben juist hun 2e aangeschaft en zijn er super tevreden over!