Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:20

Kaus schreef:
Campings ga ik zo naar kijken :j

Zijn net terug van de wandeling met onze honden. Meteen alweer slaan op de deur van de buurman dat we 'nu wel opeens de honden kunnen uitlaten' en een hoop gescheld. We worden dus echt nauw in de gaten gehouden.

Het enige waar ik echt heel erg naar uitkijk is wanneer we verhuisd zijn en er wordt nog steeds op de gang geplast _O-



Hahaha. :')

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:22

Wat een nare situatie en wat een geduld heb jij zeg! Ik was allang uit mijn slof geschoten...

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:35

Die man heeft zeker echt niks beters te doen met zijn tijd, bah wat naar dat hij jullie zo zit te begluren. Eng als mensen dat als dagtaak op zich nemen bah, ik hoop dat er snel een oplossing komt!

Is dit trouwens de onderbuurman met een steekje los, of zijn dit de buren die klagen over de plasjes? Want dat mis ik soms in je berichten wie nu precies wat doet.

Ps, in centerparcs huisjes zijn honden meen ik ook welkom, misschien niet op alle locaties of in alle huisjes maar ik zie vaak mensen met honden in die parken en ook speciaal aangelegde hondenuitlaatplekken

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 15:38

Pff, ik kijk wat rond naar vakantiehuisjes, maar om dat ook nog eens bovenop onze huur te moeten betalen. Ik weet niet eens of we dat redden.

De plasburen (zonder steekje los maar met heel groot ego) hebben wel al een paar dagen geen last meer van. Er is namelijk ook al een paar dagen niet geplast. Dat gebeurt voornamelijk in het weekend.

De onderbuurman daarentegen hadden we afgelopen weken niet zo veel last van. Alleen schreeuwen op straat. Maar die gaat nu dus de laatste paar dagen helemaal uit zn plaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:41

Ik ben bang dat je hier geen urgentie voor gaat krijgen, of ze moeten in Friesland soepeler zijn met urgentie.

Kun je de hond geen GoPro om doen tijdens het uitlaten? Dan zien ze niet direct dat je aan het filmen bent maar heb je wel alles op beeld.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 15:44

Met de honden erbij heeft hij tot nu toe niks gedaan. De ene hond blaft nogal naar vreemde/intimiderende mensen (die heeft ook wel door dat er iets niet goed zit bij hem), dus dan komt hij dus niet naar buiten.
Behalve dus vanmiddag plots maar toen was de politie er gelukkig al.

Ben echt ergens nog wel wat boos over de laksheid van de politie van vanmiddag. Alsof we belden om een stomme burenruzie. Nee, we worden bedreigd en gestalkt. Filmpjes die ik heb opgenomen wilden ze ook niet zien. Was niet nodig want het was toch een kwestie van pot verwijt de ketel zeiden ze :x

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:46

Normaal gesproken zullen ze niet ingrijpen zolang de buurman geen gevaar is voor zichzelf of zijn omgeving (er nog niks is gebeurd).
Kun je het niet over een andere boeg gooien en een of ander crisisnr bellen dat je vreest dat je buurman zichzelf wat gaat aandoen?

wenneke20
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:46

Wij hebben dat probleem buren ook gehad hang een camera aan je deur dan filmt ie ook da je buurman tekeer gaat heb je bewijs

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:47

Ik kan me ergens wel voorstellen dat de politie niet steeds wil uitrukken als er nog niets concreets is gebeurd, maar het is ook niet fijn om daar op te moeten wachten natuurlijk.
In mijn ervaring zal de politie het op een gegeven moment ook aardig zat zijn en je adviseren om maar contact op te nemen met de wijkagent, een mediator of de woningbouw.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:50

Net het hele topic doorgelezen, jeetje wat heftig TS! Hopelijk komt er snel een einde aan. Volgensmij kan je een instelling op je telefoon aanzetten dat er voor zorgt dat bij 3 keer home button (of een andere knop) een nood nummer gebeld wordt. Dan kan je je handen in je zak houden en meteen bellen.

edit: Is het geen optie om een camera op te hangen gericht naar jullie eigen deur?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:55

Kaus ik kan er overheen gelezen hebben maar, ik las dat ze je uitschelden met "flikker"?
Ik had het niet direct door maar jij bent dus ook een man?
In dat geval krijg ik naast de gewoon gestoorde buurman een hele nare smaak maar de beweegredenen van sommige anderen om het net op jullie gemunt te hebben...

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 16:02

Nee ik ben geen man. We zijn ook niet samen homo :D Nu je het zegt is het inderdaad nog een creatiever scheldwoord _O-

Ik weet niet wat de buren nu aan het doen zijn maar er wordt steeds over de gang heen en weer gelopen en met deuren geslagen. Een camera zijn we naar aan het kijken. Dan wel een hele kleine stiekeme. Ben alleen ergens een beetje 'bang' dat het net ophoudt wanneer we zo'n ding ophangen.

Contact met de woningbouw hebben we. Contact met de wijkagent hebben we. We bellen niet zozeer om een melding te maken en ze telkens langs te laten komen. Maar omdat wij ons op dat moment écht bedreigd voelen en bang zijn dat hij de deur in trapt. Hij wacht ook gerust een half uur al rokend voor onze deur. Op dat moment voel ik me toch echt niet veilig en vind ik niet dat de politie mag zeggen dat er niks aan de hand is.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:03

Met zo'n buurman had ik allang een honkbalknuppel bij de intertoys gehaald. Sterker nog ik heb het gedaan. Heb jaren naast zo gek gewoond. Weet er alles van, stond gelukkig weinig bij mij aan de deur. Maar verder verschild het niet veel. Uiteindelijk moesten we verhuizen ivm sloop woningen, maar ik ben toch eerder verhuist dan de bedoeling dankzij deze gek. De woningbouw hier kon dit doen om de sloop, anders was het niet gelukt.

Apart van je ouders dat ze niet mee willen werken, mijn vader had mij al bij hem in huis willen hebben maar ik wilde niet.
Zitten jullie niet bij de bewonersraad? Weet dat niet alle woningbouwverenigingen er bij aan gesloten zitten. Deze kunnen mee bemiddelen.
Sterkte, laat niet op je kop zitten. Wil de woningbouw niet meer werken ga dan in een vakantiehuisje (als je langdurig wil huren kan in sommige gevallen de huur lager worden) weiger nog langer huur te betalen tot jullie een andere betaalbare woning hebben. Eventueel maatschappelijk werk van de gemeente inschakelen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 16:14

Mochten jullie mee willen zoeken naar woning in omgeving Friesland (maakt niet uit waar) of Groningen stad, heel graag! Ik heb enkele vakantieparken gebeld maar die nemen allemaal niet op (weekend ofzo?). Ook de woningbouw is nu uiteraard niet open.

Wij zitten niet bij een bewonersraad. Al betwijfel ik of die er wat mee zou doen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:15

Ships als je in de buurt woonde had ik wel een hotelkamer vrij voor je, als je hem zelf zou poetsen mocht je hem zo hebben maar ik zit echt aan de andere kant van het land en daar dan nog de grens over.

Is er niet een facebookgroep waar je een oproep kunt zetten?
Hier hebben we groepen zoals:
- Je bent van *woonplaats* als..
- Vraag & aanbod *woonplaats* en omstreken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:27


_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:31


quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:36


Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:39

boah heel erg vervelend! Ik vind dat de politie en woningbouw erg laks reageren. Wij hebben een soort van hetzelfde gehad, alleen dan in mijn studentenhuis. Mijn bovenbuurjongen was helemaal ontspoort en wij voelde ons bedreigd. Was wel veel minder heftig dan jou verhaal hoor! Maar hij schreeuwde, liet het gas aanstaan, kaarsen onder de vensterbank, stampen op de vloer etc. Die jongen zat zwaar onder de drugs en gebruikte alles door elkaar. Wij hebben elke keer de politie gebeld omdat met hem niet viel te praten. Die namen ons gelukkig heel serieus! En binnen 5 minuten stonden er telkens twee agenten voor de deur om met hem proberen te praten. Uiteindelijk samen met de huisbazin het voor elkaar gekregen om hem uit huis te krijgen en hij is toen opgenomen bij een inrichting. Eerder deze week zagen we dat hij eind juli zelfmoord heeft gepleegd, hij is bij ons begin juli vertrokken, dus zo in de knoop zat hij

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:41

Op jaap.nl staan ook veel huurhuizen, misschien zit er wat voor je tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:41

heb je even een pb gestuurd met wat opties.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:55

Wat is de wetgeving toch slap, dat iemand pas aangepakt kan worden als er gewonden vallen.
En dan staat zo iemand met een paar dagen weer buiten.
Ze proberen de burger een sleepwet te verkopen, want allemaal voor onze veiligheid.
Maar ondertussen laten ze je gewoon in angst zitten en er is als ik het zo lees een reëel risico dat het escaleert.

Ik snap niet dat ze zo weinig voor jullie kunnen betekenen, ik vind ook dat de woningbouw faalt in deze.

Zeker als ik lees dat ze al jaren bezig zijn die buurt aan te pakken.
Dit soort overlast moeten ze gewoon niet tolereren, voor 1 zo'n idioot kunnen ze zo een andere huurder in de plaats zetten.

En met een consequente no nonsense aanpak, geef je ook een signaal af naar de andere huurders.
Gedraag je, hou rekening met het woongenot van een ander en anders wegwezen.

BigOne
Berichten: 38415
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:18

Ook geen noodnummer van de woningbouw bekend?? En ondanks dat het bijna niet te doen is, blijf gewoon je ding doen, laat niet merken dat je bang bent. En misschien dit aanschaffen??https://www.onlinecamerashop.nl/nl/normale-spy-bril-zonder-sterkte-met-spioncamera-1080p.html en zo zijn er nog veel meer mogelijkheden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 07-04-18 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:22

Project X feestje bij de buren organiseren. En zelf lekker een weekendje weg zijn :D .
Of leuk gaan vloggen over je buurt. Leuke filmpjes maken en online zetten. Alles met veel sarcasme en humor.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:29

Buurtbemiddelinf opzoeken? Mijn tante doet zoiets voor haar werk. Kan wel eens vragen welke instantie je miet hebben?