Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 09:36

Ja we willen hier ook écht heel graag weg hoor. Alleen het is lastig als student want makelaars willen je vaak niet en in een studentenkamer lukt vaak niet met huisdieren.

Dus het is net die ene particulier vinden of eerste eindigen bij de woningbouw. We willen ook niet hals over kop de eerste en beste woning in waar we in kunnen want straks zit je weer met dit soort buren.

Ik weet trouwens niet of ik dat ooit verteld heb maar wij waren tweede bij dit huis en degene die eerste was heeft de woning toen afgewezen omdat ze er geen goed gevoel bij had. Ben nu toch achteraf wel erg benieuwd waarom... :=

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:48

Mehh ja lastig ook zo als je aan bepaalde eisen moet voldoen en er dan hierdoor ook een hoop afvalt.
En dan is net die ene particulier ook lastig vinden ja :(
Ik hoop dat de woningbouw jullie misschien urgentie gaat geven nu jullie ook aangifte hebben kunnen doen.
Dat ze hopelijk EINDELIJK eens inzien dat het zo toch gewoon niet verder kan.

Ik zou ook benieuwd zijn waarom ze dan toen afgewezen hebben ja haha.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:40

Er is hoop Kaus, ik stond pas 2 maanden ingeschreven bij de woningbouw, en heb op iedere geschikte woning gereageerd die voorbij kwam. Ik had ook een eisenpakket aangezien ik 2 honden heb, en deze geen trap mogen lopen. Dus ik had een woning nodig op de begane grond, en het liefst met tuin.

En na 2 maanden stug volhouden had ik een woning, 3 verdiepingen en een tuin.

Bij onze woningbouw werken ze met wachtlijst maar ook 1 keer per week een loting, werkt dat bij jullie ook zo?

In ieder geval heer erg veel sterkte en succes.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:06

Ik sta al 3,5 jaar ingeschreven en liever gister als vandaag een nieuwe woning.

Gwenvd

Berichten: 1731
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:29

Woningbouw is heel erg afhankelijk van de redio. Hier in de buurt moet je minstens 7 jaar ingeschreven staan om kans te maken. Tenzij je in de achterwijk wil wonen, dan 5 jaar.

upendo

Berichten: 22295
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:32

Wij hebben ook meegedaan met lotingen. Hebben nu een eengezinswoning met een paar jaar inschrijftijd. :)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 13:31

Ze hebben hier wel van die spoedwoningen waarbij het is wie het eerst haalt die het eerst maalt maar dat gaat eigenlijk altijd om huizen die wij niet mogen ivm inkomen of ze zijn enkel voor 55+...

We komen nu elke keer bij de huizen in de kleine plaatsje in de top 10/top 5. Dat schiet wel enigszins op.

En ik ga zo even de woningbouw bellen om te kijken hoe serieus ze het nu gaan nemen. Maar de wijkconsulent is nog steeds op vakantie dus veel zal er niet gebeuren -O-

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:34

maar nu er officieel aangifte is gedaan, de buurman zelfs dus al fysiek 'geweld' heeft gebruikt.. een woningbouwvereniging zou hier dan toch asap iets mee moeten gaan lijkt me. Heb je al aangegeven daar dan hoe de situatie veranderd is als in; aangfite die loopt en dat de buurman al fysiek is geweest? Of dat ga je nu doen, nu je gaat bellen?

Ook te belachelijk voor woorden dat als de wijkconsulent er niet is, de zaak niet naar een collega gaat.. -O-
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 28-05-18 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:44

Ik sluit me volledig bij Helmer aan ja, wat een situatie zeg. Hopelijk onderneemt de wonkngbouw nu meer dan eerst.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:10

Mijn ervaring met de woningbouw is toch dat ze weinig actie ondernemen en je doorsturen naar een buurtbemiddelaar, maar het is overduidelijk dat die optie allang niet meer voor jullie opgaat. -O-

Ik hoop echt van harte voor jullie dat de woningbouw, al dan niet de politie of gemeente, nu eens écht iets voor jullie gaat betekenen in dezen.
Het is van de zotte dat je je buren zo kan terroriseren zonder dat er gevolgen aanzitten...
Nogmaals veel sterkte en succes TS. :(:)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 14:46

Net even gebeld. Wijkconsulent is nog steeds op vakantie (wist ik al), ze hebben geen aangifte doorgekregen (joh, verrassend?) en de vervangende wijkconsulent weet niks van de zaak af dus wil het niet oppakken.

Wijkconsulent is pas volgende week terug dus tot die tijd wachten we af. Kwam net de buurman even op de gang tegen en dan loopt ie expres even gevaarlijk dicht langs je en daarna kwam er zo'n lach uit van The Joker _O-

Wel hebben we eind van de middag een bezichtiging bij een huis in Drenthe *\o/*

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:51

Slecht van de consulent. Dan kan je net zo goed geen vervanging regelen...

Hopelijk wordt het huis wat *\o/*

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:31

pff gaat toch nergens meer over dat een vervangend consulent gewoon doodleuk de zaak niet wil oppakken. Wat een organisatie zeg 8)7

Ik hoop dat het huis in Drenthe wat gaat zijn, toi toi toi *\o/*

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:34

Dat is dichterbij hier haha, kom ik jullie honden stelen oke? Kunnen die ook geen overlast veroorzaken. :j

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 16:01

De pup mag je met alle liefde hebben _O- Inclusief al zn dierenartsen kosten... >;)

Alle dierenartskosten die we hebben met onze honden zijn namelijk ook veroorzaakt door de mensen hier in de wijk die niet helemaal normaal met hun hond of andermans hond om kunnen gaan... Wat ben ik blij als we hier weg zijn. *\o/*

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:16

Kwam toevallig dit topic weer tegen en tot mijn stomme verbazing gaat het nog steeds door. Ik ben zeker tegen geweld echter, ik zou toch die kerel een flink op zijn nummer zetten. Hij heeft bliksems goed door dat je vriend(niet negatief) een doetje is en jij laat je niet meer zien. Aangiftes word blijkbaar niets mee gedaan dus zeker het politiebureau bellen, vragen waarom de aangifte niet is doorgezet richting woningbouw en eisen dat er iets gedaan word. En wanneer je weer slappe excuusjes krijgt ijskoud zeggen dat je de volgende keer niet voor de gevolgen in staan aangezien jullie alle twee op je tenen lopen.( IK had hem allang aan de kant geduwd en gigantisch de huid vol gescholden, busje haarlak in de jaszak en wil hij terug slaan eventjes spuiten)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:25

bigone schreef:
Kwam toevallig dit topic weer tegen en tot mijn stomme verbazing gaat het nog steeds door. Ik ben zeker tegen geweld echter, ik zou toch die kerel een flink op zijn nummer zetten. Hij heeft bliksems goed door dat je vriend(niet negatief) een doetje is en jij laat je niet meer zien. Aangiftes word blijkbaar niets mee gedaan dus zeker het politiebureau bellen, vragen waarom de aangifte niet is doorgezet richting woningbouw en eisen dat er iets gedaan word. En wanneer je weer slappe excuusjes krijgt ijskoud zeggen dat je de volgende keer niet voor de gevolgen in staan aangezien jullie alle twee op je tenen lopen.( IK had hem allang aan de kant geduwd en gigantisch de huid vol gescholden, busje haarlak in de jaszak en wil hij terug slaan eventjes spuiten)


Ja en wat bereik je daarmee? Dan gaan de politie en woningbouw helemaal niks meer doen..

Ik snap jouw reactie wel, want ik zou mezelf ook heel erg in moeten houden. Maar mijn moeder zegt altijd "je vangt meer vliegen met honing als azijn".

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:11

IN dit geval heeft ts maanden geleden al eens azijn gebruikt door hem de huid goed vol te schelden en dat heeft heel lang geholpen, die knakker heeft heel goed door dat ze heel bang zijn en dit speelt hij goed uit en hem zeker in de kaart. Op het moment dat hij flink word overdonderd is het zeker weten weer heel snel klaar met de overlast.

Paardenfann4
Berichten: 1354
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:17

Ik volg dit topic ook al een poosje vol verbazing. Die gast had van mijn man allang een knal voor zijn kop gehad. En hoezo doet de woningbouw en de politie dan niks meer? Ze doen nu ook helemaal niets. Ik zou er allang klaar mee geweest zijn. Ging er met alle liefde ook graag zelf nog een nachtje voor op het politiebureau als dat nodig was. Maar ik weet zeker dat als deze man een beetje tegengas geeft het gauw klaar is met zijn gedrag.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:12

Paardenfann4 schreef:
Ik volg dit topic ook al een poosje vol verbazing. Die gast had van mijn man allang een knal voor zijn kop gehad. En hoezo doet de woningbouw en de politie dan niks meer? Ze doen nu ook helemaal niets. Ik zou er allang klaar mee geweest zijn. Ging er met alle liefde ook graag zelf nog een nachtje voor op het politiebureau als dat nodig was. Maar ik weet zeker dat als deze man een beetje tegengas geeft het gauw klaar is met zijn gedrag.


Beste reactie van de week *\o/*

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 18:36

Ons plan is wel om de volgende keer eens een flinke klap terug te geven. Zelfs overlegd met de politie en die zeggen dat zolang het zelfverdediging is en niet buiten proportioneel is er niks aan de hand is.

Reden dat mn vriend de vorige keer niks heeft gedaan is omdat ie een pup met gebroken/gekneusde poot op de arm had en het in zn rug gebeurde. Dan ben je toch niet zo mobiel om snel een klap terug te geven.

Bij mij durft de buurman dus niks te doen en ik ga niet zelf beginnen. Dan krijgen wij de aangifte tegen ons. Dus dat gaat 'm sowieso niet worden.

Huis waar we zijn wezen kijken was erg leuk :)) Vrij klein maar echt een prachtige locatie. Mn vriend twijfelt alleen sterk omdat het dus zo klein is en hij net een baan heeft aangeboden gekregen in onze huidige woonplaats... We gaan dus nog even goed overleggen over hoe of wat.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:40

Is de reisafstand te doen? Zo ja zou ik het aannemen, beter nu meteen weg en kleiner huis dsn in deze ellende en misschien pas over een jaar of zo een huis vinden daar.

Voor mij is als je zoveel last hebt neem je alles aan. Ik ga ervan uit dat het groter is dan een twee kamer woning

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:43

Tja, het is inderdaad afwegen HOE GRAAG jullie weg willen en hoe zwaar dat dan opweegt tegen het eventueel afslaan van de baan of het langere reizen.
Eerder was je enthousiast om te gaan kijken in Drenthe..
En het huisje bevalt, al is het dan wat aan de kleine kant: Ik zou zeggen doen!
Maar als je nu twijfel i.v.m de aangeboden baan; dat wisten jullie toch ook al voor je besloot uberhaupt te gaan kijken in Drenthe?
Als dat een grote factor speelt, had je misschien niet eens moeten gaan kijken.

Maar als je Zo graag weg wilt daar en naar Drenthe afreist om te kijken voor een huisje wat dan op zich goed in de smaak valt,
snap ik niet goed waarom er nog nagedacht wordt op dit punt om nee te zeggen en waarom je niet al bezig bent met verhuisplannen maken? :j
Je hebt de mogelijkheid om weg te zijn van de buurman, maar ook de gehele buurt waar jullie ook overlast van hebben - wat er tussen neus en lippen door dan naar voren komt.
Dat lijkt me dan perfect nu toch?
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 28-05-18 18:49, in het totaal 3 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:47

Jullie kunnen niet alles hebben he, of overlast en poedersuiker wonen of meer reistijd en een fijne woonomgeving, het is maar net wat je prettiger vind.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 18:53

Ik twijfel ook niet hoor. Maar mn vriend wel. En die zal toch echt mee moeten... Maar ik sleur m wel mee :')