Beschuldigd door buren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:55

Sunnda schreef:
Weleens aan gedacht dat de woningbouw oid meeleest?
Ik vind het namelijk wel typisch dat de overlast eigenlijk weg is op het moment dat er naar een andere woning gezocht wordt en dat de buurman ineens uren naar het balkon staart als blijkt dat er geen woning komt.

Verder heb ik het idee dat je veel bewijsmateriaal laat liggen. Als die buurman daar uren staat kun je hem best filmen toch? En als hij lang aan de deur schreeuwt en bonst kun je dat toch opnemen? Ik lees steeds kan niet, lukt niet.

Ik denk dat je als je echt stappen wilt zelf ook even van de 'makkelijke' weg af moet.
Zoals eerder gezegd maakt het de woningbouw e.d. echt niet uit, die gaan ook heus niet bang zijn voor een advocaat. Die maken dit honderd keer mee en het gaat uiteindelijk erom dat je dingen kunt aantonen.


Ik denk dat je wat beter moet lezen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 13:52

Supertje, slachtoffer hulp is misschien wel een idee ja. :j Ik ga eens even zoeken of zij iets kunnen betekenen.

Blauw poeder enzo is zo verleidelijk :') Maar misschien inderdaad niet verstandig. Jullie houden me wel even weer met beide benen op de grond wat dat betreft.

Sunnda, volgens mij heb je inderdaad niet goed gelezen. Je slaat namelijk op alle punten de plank mis. Als de woningbouw meeleest, prima. Ik heb ze nergens genoemd dus ze kunnen wat dat betreft ook niet bewijzen dat ik iets verkeerd doe oid.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:07

Ik zou echt op diverse plekken camera's ophangen om beeldmateriaal te verzamelen. Incl geluid.
Aan enkel geluidsopnames heb je niks, dat kan iedereen zijn namelijk.

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:34

Ja weet je wat het is, je verkeert nu nog in een positie waarin je alleen maar in de ontvangende rol van de overlast zit. Je bent een keer uit je slof geschoten maar een keertje terugschreeuwen zal geen grote rol spelen. Als jij straks met blauw poeder gaat knoeien of je stuurt een keer een knokploeg naar zijn deur kan het inderdaad zijn dat zijn gedonder ophoudt, maar het kan ook zijn dat hij de politie belt omdat jij hem lastigvalt en dan heb je de poppen aan het dansen omdat je jouw positie dan hebt opgegeven. Als hij dan wel weer een keer tierend aan de deur staat en je belt de politie, of je probeert iets te regelen met de woningbouw, wordt het behandeld als een ordinaire burenruzie waarbij jij net zo goed fout zit als de buurman, en dan is al je leverage kwijt als het ware. Ik kan het me voorstellen dat de drang heel groot is want ik zou hier niet mee kunnen leven, maar hoe stom het ook is, uiteindelijk werkt het wel in je voordeel als je in die onschuldige positie blijft. Vooral als het wel een keer echt uit de hand loopt.

rocymax

Berichten: 6490
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:14

Citaat:
Antwoord met een citaat
Bericht door Emmaa_ » 39 min geleden

Ja weet je wat het is, je verkeert nu nog in een positie waarin je alleen maar in de ontvangende rol van de overlast zit. Je bent een keer uit je slof geschoten maar een keertje terugschreeuwen zal geen grote rol spelen. Als jij straks met blauw poeder gaat knoeien of je stuurt een keer een knokploeg naar zijn deur kan het inderdaad zijn dat zijn gedonder ophoudt, maar het kan ook zijn dat hij de politie belt omdat jij hem lastigvalt en dan heb je de poppen aan het dansen omdat je jouw positie dan hebt opgegeven. Als hij dan wel weer een keer tierend aan de deur staat en je belt de politie, of je probeert iets te regelen met de woningbouw, wordt het behandeld als een ordinaire burenruzie waarbij jij net zo goed fout zit als de buurman, en dan is al je leverage kwijt als het ware. Ik kan het me voorstellen dat de drang heel groot is want ik zou hier niet mee kunnen leven, maar hoe stom het ook is, uiteindelijk werkt het wel in je voordeel als je in die onschuldige positie blijft. Vooral als het wel een keer echt uit de hand loopt.


Ik ben het met Emmaa eens, had het niet beter kunnen verwoorden. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:19

Niet met blauw poeder lopen kl*ten idd. Je gooit je eigen glazen in wanneer je op die manier in de tegenaanval gaat.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:15

Het zal inderdaad het beste zijn om zelf gewoon 'normaal' te doen, ook al is het soms verleidelijk om eens te kijken wat er zou gebeuren als je '...' doet. :+

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:36

Als je gewoon eens even lekker met een stuk hout op zijn bakkes slaat. Oh sorry zei ik dat hardop?

Ik vind het nog steeds knap TS, goed dat je, ondanks dat het verleidelijk is, niet tot dat soort praktijken overgaat. Blijf bij jezelf en zorg dat je aan de goede kant blijft staan en je positie niet verzwakt.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:09

Gewoon proberen te negéren,hoe moeilijk dat ook is.

nps
Berichten: 1999
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:00

Amandavd schreef:
Als je gewoon eens even lekker met een stuk hout op zijn bakkes slaat. Oh sorry zei ik dat hardop?

Ik vind het nog steeds knap TS, goed dat je, ondanks dat het verleidelijk is, niet tot dat soort praktijken overgaat. Blijf bij jezelf en zorg dat je aan de goede kant blijft staan en je positie niet verzwakt.


Doe is even normaal man, deze man is psychisch waarschijnlijk niet orde. Vind je het ok om op psychisch zwakkeren te timmeren?

Zoals iedereen hier zegt en blijft - bewijzen verzamelen, bewijzen verzamelen, bewijzen verzamelen. Logboek bijhouden. Je verwacht nogal wat van de woningbouw in de politie maar lijkt een beetje te verzaken wat je concreet verder helpt.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 10:14

Hij stond net weer aan de deur te rammen terwijl wij nog aan het uitslapen waren. Lagen nog boven dus kregen het alleen mee doordat de hond ging blaffen (die bij ons in de kamer ligt dus zo luid is het wel). Ik naar beneden gerend maar niet open gedaan. Vervolgens ging hij bellen op de gang, met wie weet ik niet. Maar kwam er op neer (en dan even zonder alle scheldwoorden. Dan blijven er weinig woorden over) dat we hem het bloed onder zijn nagels vandaan hallen, alle geluiden expres maken, hem elke ochtend om zeven uur expres wakker maken (wij staan niet voor negen uur op) en vanaf dan tot midden in de nacht tekeer gaan. En het was toch wel zó gek en onbeleefd dat wij niet open deden wanneer hij aan de deur stond te rammen.

Nu lagen wij dus nog in bed met de honden in dezelfde kamer dus wij weten zeker dat we deze keer écht geen geluiden aan het maken waren. Ik denk zelf dat hij misschien de straaljagers die hier vliegen (weten jullie ook meteen waar ik woon :') ) verwart met ons geluid ofzo? Die zijn de hele ochtend al lekker bezig namelijk. Bevestigt voor mij in elk geval wel weer dat het probleem echt niet bij ons ligt maar dat het in zijn hoofd ergens mis gaat. Alleen al hoe hij tekeer gaat aan de telefoon tegen een medewerk van ...? Dan hou je je toch even rustig en netjes...

Het rotte is gewoon dat hij echt blijft dan alsof wij overlast geluiden maken. En daar kunnen wij gewoon niks tegen bewijzen dat we het niet doen... -O-

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:15

Weet je toevallig of deze man hulp heeft of heeft gehad?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 10:17

Ik weet alleen dat hij voor onze meldingen al onder controle van het wijkteam stond. Maar ik weet natuurlijk niet precies wat dat inhoudt en vermoed dat ze me dat ook niet gaan vertellen als ik het ze vraag :Y)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:21

En ik weet het even niet meer hoor, maar met het wijkteam heb je ook al contact gehad toch?

Ja ik zou samen met vriend toch de deur open trekken en vragen wat hij nu precies wil, dat jullie nog sliepen en dat het nu @#$$%^^%$ maar eens heel hard afgelopen moet zijn!
Ik denk niet dat hij stopt eerlijk gezegd..

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:23

Ik denk dat ik het allemaal neer zou gaan leggen bij het wijkteam.
Wijkteam heeft al langer inzicht in de man, de politie en woningbouw windt hij dus om zijn vinger de keren dat ze met hem komen praten.

Verder zou ik inderdaad toch inzetten op mediation, vroeg of laat valt zo'n vent in dat soort gesprekken door de mand.

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:34

Ik lees al een tijd mee en ik denk dat de enige oplossing is dat julie de geluiden registreren met tijd en beeld. Andere hebben dit ook al gemeld. Hij lijkt echt last te hebben van geluiden en is er van overtuigd dat het bij jullie vandaan komt.
Laatst bijgewerkt door vienna1987 op 18-04-18 10:37, in het totaal 2 keer bewerkt

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:35

Ik heb het topic stil meegelezen, maar ik zou nu toch echt even het juridisch loket bellen als je dat nog niet gedaan hebt. Hun kunnen jou precies vertellen wat voor stappen je het beste kunt ondernemen.

Zou je in ieder geval niet weg laten jagen door hem.. En ook vind ik het een beetje vreemd dat de woningbouw hier niet in bemiddeld.

Is het niet een idee om de vlieg te vangen met honing ipv azijn. Weet niet of je er voor open zou staan, maar ik zou hem de volgende keer als hij aan je deur staat te schreeuwen uitnodigen voor een kop (kalmerende :') ) thee. En dan aan hem vragen wat nu zijn exacte probleem is en jouw kant van het verhaal vertellen. Om vervolgens tot een oplossing te komen.. En misschien is het inderdaad een goed idee om dit met een mediator te doen. Maargoed die moet ook betaald worden, dus ik snap de frustratie aan jullie kant zeer goed.

Maar laat je niet weg pesten door zo'n maf persoon.

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:37

Maar een mediator zou vanuit de woningbouw gefinancierd moeten worden, zij zijn verantwoordelijk voor het woongenot van zowel TS als buurman.

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:38

CharmingS schreef:
Ik heb het topic stil meegelezen, maar ik zou nu toch echt even het juridisch loket bellen als je dat nog niet gedaan hebt. Hun kunnen jou precies vertellen wat voor stappen je het beste kunt ondernemen.

Zou je in ieder geval niet weg laten jagen door hem.. En ook vind ik het een beetje vreemd dat de woningbouw hier niet in bemiddeld.

Is het niet een idee om de vlieg te vangen met honing ipv azijn. Weet niet of je er voor open zou staan, maar ik zou hem de volgende keer als hij aan je deur staat te schreeuwen uitnodigen voor een kop (kalmerende :') ) thee. En dan aan hem vragen wat nu zijn exacte probleem is en jouw kant van het verhaal vertellen. Om vervolgens tot een oplossing te komen.. En misschien is het inderdaad een goed idee om dit met een mediator te doen. Maargoed die moet ook betaald worden, dus ik snap de frustratie aan jullie kant zeer goed.

Maar laat je niet weg pesten door zo'n maf persoon.


Hier ook mee eens

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 10:41

CharmingS, dat hebben we in het begin al eens gedaan -O- Toen zelfs allemaal dingen uitgeprobeerd wat nou het geluid kon zijn waar hij zo'n last van had (stampen, stoelen, op de bank zitten, deuren). Maar nee het was het allemaal niet. En van de honden had hij nooit last. Die blaften zo weinig en hij hield van honden.

En ook hebben we in het begin best vaak de deur open gedaan om te vragen wat er was. En er ook heel begripvol op in gegaan want overlast is vervelend. Maar als iemand vervolgens alleen maar staat te schreeuwen en te schelden vind ik het niet fijn zo iemand bij ons in huis te hebben. Voor hetzelfde geld wil hij niet meer weg. Dat vertrouw ik echt niet.

IMJ, loopt een beetje raar hier. Wij hebben een melding gemaakt bij de gemeente en zij hebben het opgepakt. Maar het wijkteam is heel breed dus wat dat betreft weet ik niet of het bij dezelfde personen terecht is gekomen.

De woningbouw heeft zelfs gezegd dat ze niet meer willen dat we ze bellen... 8)7

senna21

Berichten: 11911
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:44

upendo schreef:
Maar een mediator zou vanuit de woningbouw gefinancierd moeten worden, zij zijn verantwoordelijk voor het woongenot van zowel TS als buurman.

De meeste gemeenten hebben een buurtbemiddeling die wordt uitgevoerd door vrijwilligers en in overleg met de wijkteams.
Als je andere bemiddeling zou willen, zul je toch echt zelf moeten betalen.

TS, heb je al een schriftelijke melding opgesteld? Ik zou dat echt doen ter ondersteuning van alle andere communicatie.

Macs

Berichten: 7651
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:44

Maar jullie hebben zo'n gek gevormd huis toch? Kan het zijn dat hij denkt dat jullie muren naast elkaar zitten, maar dat niet zo is?
Dat een andere buur dus dat geluid maakt?
Ik weet even niet meer precies hoe het zit bij jullie maar zo iets postte je een keer :+

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:45

Heeft de woningbouw ff pech. Gewoon blijven bellen. Zijn ze betoeterd.

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:46

senna21 schreef:
upendo schreef:
Maar een mediator zou vanuit de woningbouw gefinancierd moeten worden, zij zijn verantwoordelijk voor het woongenot van zowel TS als buurman.

De meeste gemeenten hebben een buurtbemiddeling die wordt uitgevoerd door vrijwilligers en in overleg met de wijkteams.
Als je andere bemiddeling zou willen, zul je toch echt zelf moeten betalen.

TS, heb je al een schriftelijke melding opgesteld? Ik zou dat echt doen ter ondersteuning van alle andere communicatie.

Als die buurtbemiddeling niet afdoende is, zou het van de pot gerukt zijn als ze vervolgens zelf in de buidel moeten tasten..

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:47

Ohhh bizar. Als ze dat niet meer willen dan moeten ze er iets mee gaan doen.