Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38328
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:27

Maak je niet zo druk, je word alleen al gek van het denken aan hem. Laat hem maar mooi zijn gang gaan want dan heeft hij iets te doen. Kerel is gewoon een beetje gek en de rest die zich er negatief mee bemoeit ook.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 21:30

Poeh nee geen idee eigenlijk. Wacht altijd even af of het politie is (dan weten wij namelijk dat wij daarna aan de beurt zijn en blijven we thuis ipv bijvoorbeeld even boodschappen te doen). Maar tot nu toe niet. Vaak is het een vrouw op hakken dus geen politie achtig iets.

Maar hoe hij spreekt aan de telefoon (als ie niet wil dat ik het hoor moet ie niet op de gang gaan bellen) klinkt het niet alsof iemand het kalmeert oid. Dan gaat ie echt helemaal te keer en komt er een reeks aan creatieve scheldwoorden wat wij wel niet allemaal zijn.

Bigone, is best lastig als ie steeds op de gang staat te schreeuwen :Y) Tuurlijk probeer ik me er niet steeds mee bezig te houden maar elke keer als wij een luid geluid maken heb ik weer mn hart in mn keel dat ie weer aan deur staat. Als ik daarna iemand bij hem hoor aanbellen denk ik dat dat de politie is. Hij heeft namelijk opdracht gekregen ook de politie te bellen als er iets is. Natuurlijk houdt dat je dan bezig.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:47

Cayenne schreef:
Niet met blauw poeder lopen kl*ten idd. Je gooit je eigen glazen in wanneer je op die manier in de tegenaanval gaat.


Dat niet alleen, blauw poeder op de buurman sprayen of gooien, wat er niet afgaat, valt officieel onder mishandeling.

En dan zit je sneller in de bak dan hij...

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 02:37

Joh ik zou juist gewoon helemaal gaan leven zoals ik zelf wil.
Hij vreet zichzelf toch op, of je nu stil zit en geen spier verrekt of dat je wel rond loopt.
Zou zelf echt 0,0 rekening met hem gaan houden. Wil ik muziek draaien? Draai ik muziek.
Wil ik met de hond spelen, speel ik met de hond. (Had de woningbouw maar geen dieren moeten toelaten). Moet ik 30 min stofzuigen, zou ik stofzuigen. Wil ik vrienden over de vloer voor een avondje gezellig wijntje drinken.. dan doe ik dat ook.

Is ie helemaal betoeterd dat jij nog geen scheet mag laten omdat ie dan over de zeik gaat. Ja, doei.
Hij houdt ook totaal geen rekening met jullie.. dus andersom moet jij ook gewoon kunnen leven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 03:55

Kaus schreef:
Bigone, is best lastig als ie steeds op de gang staat te schreeuwen :Y) Tuurlijk probeer ik me er niet steeds mee bezig te houden maar elke keer als wij een luid geluid maken heb ik weer mn hart in mn keel dat ie weer aan deur staat. Als ik daarna iemand bij hem hoor aanbellen denk ik dat dat de politie is. Hij heeft namelijk opdracht gekregen ook de politie te bellen als er iets is. Natuurlijk houdt dat je dan bezig.


Je had het over praten, niet schreeuwen. Praten op de gang mag hij natuurlijk gewoon, net zoals jij dat mag.
Probeer niet paranoïde te worden en laat het niet je hele leven beheersen, hoe moeilijk ook.

Rocamor

Berichten: 10898
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:51

Cayenne schreef:
Kaus schreef:
Bigone, is best lastig als ie steeds op de gang staat te schreeuwen :Y) Tuurlijk probeer ik me er niet steeds mee bezig te houden maar elke keer als wij een luid geluid maken heb ik weer mn hart in mn keel dat ie weer aan deur staat. Als ik daarna iemand bij hem hoor aanbellen denk ik dat dat de politie is. Hij heeft namelijk opdracht gekregen ook de politie te bellen als er iets is. Natuurlijk houdt dat je dan bezig.


Je had het over praten, niet schreeuwen. Praten op de gang mag hij natuurlijk gewoon, net zoals jij dat mag.
Probeer niet paranoïde te worden en laat het niet je hele leven beheersen, hoe moeilijk ook.


Is jullie voordeur wat schoon te houden aan de buitenkant?

Anders ga je die op momenten dat hij op de gang staat te schreeuwen even schoonmaken. Eens zien of hij terug in zijn hok gaat...

BigOne
Berichten: 38328
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:17

Cayenne schreef:
Kaus schreef:
Bigone, is best lastig als ie steeds op de gang staat te schreeuwen :Y) Tuurlijk probeer ik me er niet steeds mee bezig te houden maar elke keer als wij een luid geluid maken heb ik weer mn hart in mn keel dat ie weer aan deur staat. Als ik daarna iemand bij hem hoor aanbellen denk ik dat dat de politie is. Hij heeft namelijk opdracht gekregen ook de politie te bellen als er iets is. Natuurlijk houdt dat je dan bezig.


Je had het over praten, niet schreeuwen. Praten op de gang mag hij natuurlijk gewoon, net zoals jij dat mag.
Probeer niet paranoïde te worden en laat het niet je hele leven beheersen, hoe moeilijk ook.

Zoals iemand al zei, gewoon gaan leven en geen rekening houden met die kerel. Flatgebouwen zijn nu eenmaal gehoriger dus wanneer hij weer eens aan de deur komt rammelen dan opentrekken en fijntjes vertellen dat hij altijd nog kan verhuizen aangezien jullie dat niet van plan zijn(weet hij veel)

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:20

Ik zou niet echt zoeken naar escalatie, maar inderdaad wel proberen om juist nadrukkelijk iets minder voorzichtig te worden in hoe je leeft. Schreeuwen doet hij toch wel, dat voorkom je niet. En dan bedoel ik niet expres herrie maken, maar je mag gewoon door je huis lopen, zeker overdag je stoelen verschuiven, de tv aanzetten, af en toe stofzuigen. Hou ruime grenzen aan (dus niet al om 8 uur 's ochtends en niet tot 10 uur 's avonds, zelfs al zijn dat meer dan redelijke grenzen voor normaal leefgeluid) maar blijf wel gewoon je gang gaan.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:42

sharoontje schreef:
tmr001 schreef:

Doe is even normaal man, deze man is psychisch waarschijnlijk niet orde. Vind je het ok om op psychisch zwakkeren te timmeren?

Zoals iedereen hier zegt en blijft - bewijzen verzamelen, bewijzen verzamelen, bewijzen verzamelen. Logboek bijhouden. Je verwacht nogal wat van de woningbouw in de politie maar lijkt een beetje te verzaken wat je concreet verder helpt.


Tmr001; serieus? Dus TS moet er maar onder lijden dat meneer een psychisch probleem heeft? Ze kan niet eens fatsoenlijk in haar eigen huis leven, want hij heeft zogezegd overal last van bij wat ze doet. Dat is lekker makkelijk, meneer heeft een probleem en daar moet iedereen maar voor wijken.. ik denk dat hij mazzel heeft dat TS en haar vriend zo rustig kunnen blijven, want bij menig ander mens was dit echt wel uit de hand gelopen, psychisch probleem of niet.


Yep, het is strontvervelend om naast iemand met een psychisch probleem te wonen. Maar ze moet wel begrijpen dat hij dit waarschijnlijk echt niet expres doet en dat zijn in zijn leefwereld daadwerkelijk overlast veroorzaken. Wat ik eerder aangaf - door goed bewijs te verzamelen van het bedreigen, roepen en slaan kan je bewijzen dat de buurman niet te handhaven is in een woonomgeving. Met deze (concrete!) informatie kan woonzorg een beoordeling maken over de woonsituatie of expertise vragen bij zorginstellingen en een passende oplossing zoeken. Op langere termijn wordt iederen hier vrolijk van - de persoon krijgt begeleiding wordt danwel of behandeld of uit huis geplaatst (instelling, begeleid wonen?). Lijkt me een betere oplossing dan erop timmeren, right?

Ik vind het inderdaad van de gekke om te dreigen met geweld (uberhaupt eigenlijk) naar iemand die psychisch niet ok is. Dat het anders al uit de hand is gelopen zegt meer over hoe treurig het met de maatschappij gesteld is en dat het kennelijk heel normaal gevonden wordt om overlast of problemen met geweld of agressie op te lossen ("bij menigeen was dit uit de hand gelopen"). Ik vind het suggereren dat het best okee is om iemand met een stuk hout in zijn gezicht te timmeren omdat ie zo vervelend is echt compleet van de pot gerukt.

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:44

Buiten het geschreeuw...wordt er ook nog urine gevonden in de hal?

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:13

Psychische problemen zijn natuurlijk geen reden voor dit gedrag.

Wij hebben een man in de straat wonen die schizofrenie heeft. In het verleden is het wel eens flink mis gegaan (met de auto mensen van de weg rijden en bij mensen aanbellen zeggen dat het water etc vergiftigd was. Verward rond rijden/lopen. Afgelopen jaar hebben ze de deur nog ingeramd en is hij opgenomen geweest)
Maar er komt werkelijke begeleiding en zolang hij aan zijn medicatie blijft gaat het goed. Heb zelf nooit last van hem gehad. Maar mensen met psychische problemen moeten begeleid worden niet losgelaten.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:21

blokje schreef:
Psychische problemen zijn natuurlijk geen reden voor dit gedrag.


.. euh... >;)

Dat denk ik wel hoor... :j

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:28

blokje schreef:
Psychische problemen zijn natuurlijk geen reden voor dit gedrag.

Wij hebben een man in de straat wonen die schizofrenie heeft. In het verleden is het wel eens flink mis gegaan (met de auto mensen van de weg rijden en bij mensen aanbellen zeggen dat het water etc vergiftigd was. Verward rond rijden/lopen. Afgelopen jaar hebben ze de deur nog ingeramd en is hij opgenomen geweest)
Maar er komt werkelijke begeleiding en zolang hij aan zijn medicatie blijft gaat het goed. Heb zelf nooit last van hem gehad. Maar mensen met psychische problemen moeten begeleid worden niet losgelaten.

Wel degelijk een reden.

En zolang hij niet gevaarlijk is kan hulp ook niet verplicht worden voor hem.( en die keer gas aanlaten kan iedereen gebeuren).

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:50

blokje schreef:
Psychische problemen zijn natuurlijk geen reden voor dit gedrag.


Euh, psychische problemen zijn (vermoedelijk) juist precies je reden voor dit gedrag. Je buurtgenoot denkt dat het water vergiftigd is, de buurman denkt dat de buren dansfeestjes doen en dat TS luidruchtig is. "Gevaarlijk zijn" is natuurlijk een grijs gebied, maar met goede dossiervorming en beeld en geluid denk ik dat TS toch best aan kan tonen dat de man niet te handhaven is in een flat. In de hoop dat er, net als bij je straatgenoot, goede begeleiding en behandeling komt. Nogmaals denk ik dat goede zorg voor de buurman een betere oplossing is dan (verbale) agressie en knoeien met poeders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:52

Psychische problemen kunnen idd ten grondslag liggen van dit soort gedrag, maar dat is nog geen reden om het huiselijke leven van de buren tot een hel te maken.

BigOne
Berichten: 38328
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:29

Cayenne schreef:
Psychische problemen kunnen idd ten grondslag liggen van dit soort gedrag, maar dat is nog geen reden om het huiselijke leven van de buren tot een hel te maken.

Daar is nooit een reden voor maar het gebeurt vaak wel, helaas. Ben zo blij dat wij weinig buren hebben.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:10

Cayenne schreef:
Psychische problemen kunnen idd ten grondslag liggen van dit soort gedrag, maar dat is nog geen reden om het huiselijke leven van de buren tot een hel te maken.


In de warped mind van de buurman is het waarschijnlijk precies omgekeerd en is het wel degelijk een goede reden om zich zo te gedragen omdat de buren zijn leven tot een hel maken.

purny

Berichten: 27523
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:44

Wij weten niet wat er in het hoofd van de buurman omgaat. Toen ik nog voor verpleegkundige leerde vertelde m'n docent ooit hoe het in het hoofd van een Schyzofreen ging. Constant stemmetjes in het hoofd die ze op ging stoken.
Wie weet is dit ook het geval.

M'n buurman is ook psychotisch. Laatst had ie ruzie met z'n huis en stond ie op straat te gillen en schreeuwen naar z'n raam

Blue_flower
Berichten: 1933
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:32

Half 8, rtl 4 in het nieuws een item over wat mag qua camera’s. Mocht iemand dat interessant vinden.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:53

Ik bedoel lieve mensen. Dat je dit gedrag niet hoeft goed te keuren.

Onze buurman staat onder begeleiding en hij is vrij stabiel. Kom hem dagelijks tegen als ik de hond uit laat. Aardige man voor zover ik hem ken hij is verder erg op zichzelf.

Maar het gedrag van TS der buurman hoeft niet geaccepteerd te worden.

Ik reageerde vooral op de discussie met boven mijn bericht.

MarjanB

Berichten: 16490
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:52


Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 19:58

Oh dat is interessant, ga ik zo even lezen!

Ik snap best dat als de buurman een psychische stoornis heeft moeite heeft met bepaald gedrag. Maar dat is zijn probleem, daar hoef ik geen last van te hebben. Bepaalde dingen kan ik best inkomen, zoals eens luide muziek draaien of schreeuw of weet ik wat. Maar iemand consistent lastig vallen omdat jij een psychose of wat dan ook hebt ga ik geen begrip voor opbrengen. Als je je tegen jezelf keert op welke manier dan ook zoals toen de buurman zijn gas aan liet staan en ging slapen ben in alleen maar bezorgd. Maar ons lastig vallen is niet oké.

Ja, er wordt nog steeds geplast in de gang. Ook dreigbriefjes opgehangen met 'niet zijken in gang. Anders krijg jij zijk voor deur.' Lekker niveau dus :Y)

Wij zitten nu met smart te wachten op meer informatie over het huisje vlakbij Groningen. En anders willen we voor het aanbod van de woningbouw gaan. We moeten dan sowieso wachten tot er iets vrij komt. Nu heb je natuurkijk wel studenten die in deze periode verhuizen maar het blijft wachten tot er iets vrij komt.

Telpeva

Berichten: 14749
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:03

Kaus schreef:
Oh dat is interessant, ga ik zo even lezen!

Ik snap best dat als de buurman een psychische stoornis heeft moeite heeft met bepaald gedrag. Maar dat is zijn probleem, daar hoef ik geen last van te hebben. Bepaalde dingen kan ik best inkomen, zoals eens luide muziek draaien of schreeuw of weet ik wat. Maar iemand consistent lastig vallen omdat jij een psychose of wat dan ook hebt ga ik geen begrip voor opbrengen. Als je je tegen jezelf keert op welke manier dan ook zoals toen de buurman zijn gas aan liet staan en ging slapen ben in alleen maar bezorgd. Maar ons lastig vallen is niet oké.

Ja, er wordt nog steeds geplast in de gang. Ook dreigbriefjes opgehangen met 'niet zijken in gang. Anders krijg jij zijk voor deur.' Lekker niveau dus :Y)


Wij zitten nu met smart te wachten op meer informatie over het huisje vlakbij Groningen. En anders willen we voor het aanbod van de woningbouw gaan. We moeten dan sowieso wachten tot er iets vrij komt. Nu heb je natuurkijk wel studenten die in deze periode verhuizen maar het blijft wachten tot er iets vrij komt.

Nog een reden om een camera op te hangen, kan je ze daar ook meteen op betrappen als ze het flikken

purny

Berichten: 27523
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:35

Sorry Kaus maar heb je je wel eens ingelezen over wat iemand doet en hoe iemands gedrag kan zijn met een psychose of een schizofreen?
Deze persoon kan er niks aan doen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 20:39

Ik snap hoe schizofrenie en een psychose in elkaar zitten. Ik snap dat hij er op een manier achter moet komen dat hij dat heeft, als dat dan is doordat hij geluiden van ons denkt te horen en het via die weg te weten krijgt snap ik dat. Maar dan kan hij medicatie krijgen, opgenomen worden, begeleid gaan wonen of weet ik wat. Dan laat je zo iemand niet gewoon zn gang gaan in de samenleving en iedereen lastig vallen die hij wil omdát hij een stoornis heeft en dús er niks aan kan doen.

Ik neem het hem niet kwalijk (als bevestigt zou worden dat hij daadwerkelijk iets heeft). Maar ik hoef het toch niet gewoon maar allemaal te accepteren en over me heen te laten komen?