Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:48

tylando schreef:
Maar als ts naar overkant verhuisd en hij blijft hun daar lastig vallen is er mss wel een duidelijker beeld waar het probleem nu eigenlijk ligt.



Ja..en dan na 3 maanden weer verhuizen zeker.
Als ts een geldboompje op haar balkon heeft moet ze dat zeker zo doen anders gewoon zo ver mogelijk weg wezen.

Op dit moment gaat het nog goed..en met goed bedoel ik dat nog niemand compleet door het lint is gegaan door die buurman.

Ik hoop dat het huisje met tuin wat gaat worden voor ts.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 22:37

We proberen ook zoveel mogelijk te doen wat we willen. Maar de honden mogen bijvoorbeeld geen speeltjes meer als de Kong in de woonkamer. Wij mogen niet meer de balkondeur te vaak open en dicht doen. De honden mogen niet meer van en op de bank springen.

Dus we worden ook door de woningbouw enorm beperkt.

Camera hebben we nogmaals gevraagd maar mag ab.so.luut. niet. Er is vandaag weer geplast. Word er echt gek van. Wie verzint dit nou...

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:41

je moet ook niet vragen, maar doen!!!! al is het maar om je zelf vrij te pleiten van de beschuldigingen. videocamera erbij in woonkamer, leef je leven neem dat allemaal op totdat buurman komt zieken, dat neem je ook op. en daarmee ga je naar een advocaat!!! je bent nu al hele week verder, neem nu eens een stap verder in dit proces, ga in de tegen aanval, bewijs daarmee dat hij degene is die het woongenot verziekt. suc6!!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 22:44

Hmm, we worden nu niet meer beschuldigd van de plas. Misschien stilzwijgend wel maar de zijburen doen wel weer gewoon vriendelijk tegen ons. Ze hebben nog steeds wel veel contact met de onderbuurman dus ik vertrouw ze natuurlijk nog steeds totaal niet. Ze doen ook altijd alsof ze van niks weten wanneer ze vragen hoe het met de buurman en ons gaat _O-

Camera ophangen is wel erg verleidelijk... Al is het maar om de dader flink te kijk te zetten met afbeeldingen printen en door de flat verspreiden _O- Ik ben alleen zo bang dat we er gezeik mee gaan krijgen met de woningbouw... En dat ze ons dan dus geen nieuwe woning aan willen bieden. Er lopen elke dag mensen door de flat om van alles en nog wat te controleren, dus zo'n camera gaat ze ook echt wel opvallen.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:52

Kaus schreef:
Hmm, we worden nu niet meer beschuldigd van de plas. Misschien stilzwijgend wel maar de zijburen doen wel weer gewoon vriendelijk tegen ons. Ze hebben nog steeds wel veel contact met de onderbuurman dus ik vertrouw ze natuurlijk nog steeds totaal niet. Ze doen ook altijd alsof ze van niks weten wanneer ze vragen hoe het met de buurman en ons gaat _O-

Camera ophangen is wel erg verleidelijk... Al is het maar om de dader flink te kijk te zetten met afbeeldingen printen en door de flat verspreiden _O- Ik ben alleen zo bang dat we er gezeik mee gaan krijgen met de woningbouw... En dat ze ons dan dus geen nieuwe woning aan willen bieden. Er lopen elke dag mensen door de flat om van alles en nog wat te controleren, dus zo'n camera gaat ze ook echt wel opvallen.



Genoeg on opvallende opties hoor:
https://www.camerashop24.nl/beveiliging ... camera-s-1

https://www.camerashop24.nl/beveiliging ... ra-gadgets

https://www.spywebshop.nl/spy-cameras/v ... n-cameras/

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:05

Ik zou de eer aan jezelf houden.. Ik snap dat die plas frustrerend is, maar als de andere buren normaal doen heb je al een soort van winst, gemeend of niet.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 01:15

Het is bij TS duidelijk aangegeven dat het écht niet toegestaan is. Waarom dan toch doordrammen op die camera?

Ofwel ze wordt gepakt als ze de camera zien, en als ze hem niet zien, kan ze er niks mee want je kunt niet laten zien dat je wat opgenomen hebt.

Sowieso nu niet alleen nutteloos, maar ze zou haar kansen deze situatie te ontsnappen uit het raam gooien. Wellicht met nog een boete en/of strafblad erbij.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:37

Maar ze kan wel de beneden verdieping een week lang filmen om aan te tonen dat ze geen gekke geluiden maken.

Overigens vind ik de woningbouw echt belachelijk in deze. Het op en van de bank springen van honden en honden die spelen met een kong zijn doodnormale woon geluiden. Ik vraag me af of ze dat uberhaubt mógen verbieden.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:52

Maar waarom zou je dat doen? Wie gaat die beelden bekijken en "recht" spreken? De onderbuurman lijkt me niet voor rede vatbaar. De woningbouw of politie gaat echt geen 400 uur beeldmateriaal bekijken en als je jezelf gaat filmen kun je toch wel de boel manipuleren, dus betrouwbaar is het totaal niet. Waarom zou TS in godsnaam tijd en moeite moeten steken om te bewijzen dat ze normaal doet, niet plast en geen geluidsoverlast veroorzaakt. Dat zou ik helemaal niet doen, niemand van de flat zal zich daardoor laten overtuigen en geen instantie zal ze willen bekijken. Bovendien hoef je als Nederlands burger toch echt je onschuld niet te bewijzen. Als ik TS was zou ik mijn energie vooral steken in zoveel mogelijk negeren van vervelend gedrag en een nieuwe woonplek zoeken. En gewoon je eigen leven leiden. De rest gaat echt niets toevoegen om de situatie te verbeteren en werkt alleen frustratie in de hand omdat jij dan wel moeite doet, maar er toch niets mee gedaan wordt.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:07

Omdat je er wel bij kunt registreren wanneer de buurman op de deur komt lopen bonken. En je dan dus voor elke keer kunt aantonen dat jij géén geluid maakt.

De woningbouw gaat er vanuit dat zij herrie maakt. Die ga je sowieso niet overtuigen met alleen “dat is niet zo”. Laat het ze maar zien dat het niet zo is.

Heb je inmiddels advies gevraagd bij juridisch loket?

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:28

Wat dus wel mag: zo'n systeem waarmee je kunt zien wie er aan de deur staat. Hebben zoveel mensen, vooral in een flat. Dan film je in wezen alleen degene die er op je deurmat staat.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 01:10

Hij mag niet meer op de deur bonken en dat doet hij in principe ook niet meer. Daar ga ik dus ook geen camera voor kopen.

In het weekend bellen hier vaak dronken mensen aan. Zonet ook. Ik dacht dat het mijn vriend was want die was met de hond uit (sleutel vergeten ofzo?) Maar toen hoorde ik beide buren ook op de gang komen om te vragen of er bij hen ook was aangebeld. Ik bleef achter de deur staan op onze eigen gang. Toen werden wij dus meteen aangewezen als daders. Toen mijn vriend paar minuten later met hond de gang weer op kwam (beetje ongelukkige timing) werd hij meteen staande gehouden door de onderbuurman dat hij niet bij hem moet aanbellen en blah blah blah, hele reeks scheldwoorden in elk geval :+

Juridisch loket blijf ik een lastige vinden. Ik weet dat zij ons kunnen adviseren maar daadwerkelijk stappen ondernemen gaat zo veel tijd en moeite kosten dat ik hier liever gewoon snel weg ben en ergens anders woon. Nog geen informatie over de mogelijke woning maar we wachten nu wel wat rustiger af dan met een constant agressieve buurman.

Edit: en wat ik dan dus zelf heel vervelend vind is de overlast die wij dan veroorzaken. Buurman loopt dreigend op mijn vriend af, hond schiet in de verdediging door te blaffen en vlucht het appartement in (ik had de deur open gedaan). Maar dan heb je dus toch een paar seconden een blaffende hond op de gang om 01.00u en dat kan écht niet imo. Maar zulke dingen gebeuren niet als we gewoon met rust gelaten worden... -O-

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 03:26

Wat ik dan niet snap is waarom opende je de deur niet? Want dan is gelijk duidelijk dat het bij jullie ook was.

Moet de hond echt om 1 uur snachts nog lopen dan? Kun je de laatste ronde niet om 11 uur savonds doen dan?

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 05:52

Hoop dat jullie snel wat anders hebben.
Meerdere honden in een appartement is ook een ongelukkige combinatie.
En dan ook nog eens een gekke buurman die alles opstookt.

Het blijft jullie woord tegen het zijne. Hier gaan jullie niet meer uitkomen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 06:54

Kaus schreef:
) Maar toen hoorde ik beide buren ook op de gang komen om te vragen of er bij hen ook was aangebeld. Ik bleef achter de deur staan op onze eigen gang.


Waarom stap je niet gewoon de gang op? Zo maak je jezelf ook een beetje verdacht

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 06:56

Jezus moet er nu op elke beslissing die TS maakt commentaar komen? Aangezien TS problemen heeft met de buren zou ik de gang ook niet op gaan.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 06:57

TS zal zich niet prettig voelen om de gang op te lopen als hij er staat.


En misschien waren ze niet thuis om 23 uur? Maar al gaat ze om 4.30 uur.. dat maken ze toch zeker zelf wel uit? En daarbij kan zoiets o elk tijdstip gebeuren.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:08

Amandavd schreef:
Jezus moet er nu op elke beslissing die TS maakt commentaar komen? Aangezien TS problemen heeft met de buren zou ik de gang ook niet op gaan.

Maar er zit wel een kern van waarheid in, wanneer ze zelf de gang was opgestapt en direct had gevraagd of zij bij hun hadden aangebeld dan was het meteen duidelijk dat haar vriend het niet had gedaan want die was er nog niet. Beslissingen neem je heel snel maar hier was een andere reactie misschien beter geweest. Dan had je gescheld en geblaf voorkomen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 10:20

Ik lag al in bed dus had nogal weinig kleren aan. Ik ga niet in alleen een onderbroek de gang op om met de buren te praten :Y) Anders had ik dat wel gedaan inderdaad.

En waarom de hond nog om 1 uur uit moet? Volgens mij mogen we dat zelf bepalen? Maar in dit geval was het omdat hij vreselijk ziek is van de antibiotica omdat hij gegrepen is in zijn zij door een andere hond. Lijkt me een prima reden dus.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:24

bigone schreef:
Maar er zit wel een kern van waarheid in, wanneer ze zelf de gang was opgestapt en direct had gevraagd of zij bij hun hadden aangebeld dan was het meteen duidelijk dat haar vriend het niet had gedaan want die was er nog niet. Beslissingen neem je heel snel maar hier was een andere reactie misschien beter geweest. Dan had je gescheld en geblaf voorkomen.


Dat weet je helemaal niet, want voor hetzelfde geld hadden ze alsnog gedacht dat ze het hadden gedaan en ze nu alleen maar naar buiten kwam om schijnheilig te doen alsof ze het niet waren, om hen nog meer in de zeik te nemen.... en dan had zij daar alleen gestaan.

Dit zijn geen redelijke buren.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:33

Ik bedoel dit niet stom. Maar dit topic loopt al 45 pagina`s en er komt geen oplossing zo. ‘Ik ga geen camera kopen’ Waarom niet? Tegenwoordig hangen overal camera’s, wij hebben er thuis ook een. Want het mag niet van de woningbouw? Maar de buurman mag wel tekeer gaan? En juridisch loket wordt ook niet gebeld want dat kost teveel moeite? Je kan toch gewoon vrijblijvend bellen? := hoeft er toch niks mee te doen.

En ik kreeg ook een beetje twijfels bij je laatste posts.

Begrijp me niet verkeerd maar pak of gewoon je spullen en wegwezen of probeer iets met een camera oid. Dit topic loopt al erg lang en er is niks mee opgeschoten, als het zo door blijft gaan zonder iets te doen komen d’r nog 45 pagina`s bij zonder oplossing.

Moet het perse van de woningbouw afhangen? Ik heb daar niet heel veel verstand mee maar als ik mensen huizen of huurhuizen zie zoeken gaan ze gewoon naar een makelaar? :=

@shadow0: dit is opstoken en dit heeft totaal geen zin.

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:36

“ pak gewoon je spullen en wegwezen”.
Tuurlijk. Doe je ff.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:36

Sureido, in welk opzicht vind je dat ik aan het opstoken ben?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:39

Anoniem schreef:
“ pak gewoon je spullen en wegwezen”.
Tuurlijk. Doe je ff.

Nee, hier blijven en constant op je tenen zitten is de oplossing? Doe je ff. Weekendjes weg werden ook afgeslagen in het begin. Dat is toch juist fijn?


Shadow0 schreef:
Sureido, in welk opzicht vind je dat ik aan het opstoken ben?

Zo ongeveer heel je post? ‘Misschien stonden ze wel ts op te wachten om te beschuldigen’ zo lees ik het := ze zegt toch in de post dat de andere buurvrouw nu wel redelijk doet.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:40

Volgens mij vergeet jij dat sommige dingen gewoon helemaal niet haalbaar zijn/waren.