ASN bank, tevreden of juist niet? Overstappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

ASN bank, tevreden of juist niet? Overstappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 13:29

Ik zit eraan te denken om over te stappen naar de ASB bank, zowel zakelijk als privē.

Momenteel zit ik nog bij een andere bank welke ik prima vind en tevreden mee ben, maar toen ik zag waar ze in investeren schrok ik nogal..

Via deze link: https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/ kwam ik erachter, die was geplaatst door een bokker in een ander topic. Zoals zij ook zei: ''Veel banken investeren in zaken waar je misschien liever je geld niet naartoe sluist. ''

Nu kwam ik via die link dus uit bij de ASN bank waar ik wel naar zou willen overstappen. Heb de website bekeken, diverse PDF'jes gelezen via hun website.. ik ben nu alleen benieuwd of er mensen zijn met goede of slechte ervaringen? Zijn ze echt zo ''rooskleurig'' als dat ze zich voordoen? :o

En gezien ik een privē en zakelijke rekening wil openen, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? :) (als ik de stap ga maken om over te stappen vraag ik het uiteraard ook aan hun, maar wil eerst wat persoonlijke ervaringen horen :o )

Shadow0

Re: ASB bank, tevreden of juist niet? Overstappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:35

ASN? Ik heb niet zulke ingewikkelde behoeften qua bank, maar de aanvraag was zo geregeld, de app werkt en is duidelijk en de communicatie is helder, dus ik ben er wel blij mee.

Wat sommige mensen een nadeel vinden (maar ik uiteindelijk niet, voor mij is het makkelijker dan een pasje gebruiken, minder kans dat ik vergeet mijn pas weer in mijn portomonnee te stoppen) is dat je in moet loggen met een identifier waarbij je niet de identifier van een ander kunt lenen. Je kunt overigens instellen dat je veel van dat soort dingen via de app kunt doen, als je dat wilt.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:37

Ik zit ook te denken om de overstap te maken naar de ASN. Het was of deze of Triodos. Bij de laatste heb ik niet een goed gevoel. Kan het niet uitleggen.

Ik ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen. Ik stap dan over met gewone lopende rekening en spaarrekening.

Evelijn

Re: ASN bank, tevreden of juist niet? Overstappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:54

Net overgestapt naar de ASN en tot nu toe prima tevreden.. de app werkt goed op mijn zeer eenvoudige smartphone... en het gebruik van de identifier valt me tot nu toe reuze mee.
Wat ook nog leuke verrassing was was dat het rentepercentage op de betaalrekening twee keer zoveel was als de rente op de spaarrekening bij de vorige bank.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 13:59

Evelijn schreef:
Net overgestapt naar de ASN en tot nu toe prima tevreden.. de app werkt goed op mijn zeer eenvoudige smartphone... en het gebruik van de identifier valt me tot nu toe reuze mee.
Wat ook nog leuke verrassing was was dat het rentepercentage op de betaalrekening twee keer zoveel was als de rente op de spaarrekening bij de vorige bank.

Rentepercentage op de betaalrekening is 0.01% toch? :o

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:01

0,10% :)

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:07

Ik zit al jaren bij de ASN voor mijn privé rekeningen. Ik ben tevreden, nooit gekke dingen gehad. Ik doe alleen online bankieren, niet via een app.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 14:15

Evelijn schreef:
0,10% :)

Ah oke!
Nouja, bij mn huidige bank heb ik helemaal geen rente op mn betaalrekening, dus alles is meegenomen dan :+ :')

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:19

Ik heb nu een jaar of 8 een lopende- en spaarrekening bij ASN en ben tevreden. Ik gebruik deze rekeningen voor de paarden, geen ingewikkelde dingen dus, maar nooit iets vervelends gehad ofzo. En inderdaad, ik sta achter de manier waarop ze met de wereld omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:22

Ik ben al jaren bij ASN bank, nu ook onze gezamenlijke rekening. Ik ben er zeer goed over te spreken. Overstapservice werkt super, en laatst met een ingewikkelde vraag hielpen ze ons ook heel goed. Geen lange wachttijd bij telefonisch contact. En ze investeren tenminste niet in wapenhandel en munitie (ING).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:46

Ik overweeg ook over te stappen, helemaal na die idiote salarisverhoging van laatst. Ik wil alleen eerst duidelijk hebben of het niet veel duurder uitvalt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:48

Wij zijn ook overgestapt, omdat ik al een paar jaar ontevreden ben over onze eerdere bank. Ik zit niet bij ASN, maar bijna elke andere bank lijkt mij sowieso beter dan ING.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:24

Klinkt goed, kun je bij de asn ook geld storten?

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:28

Nee bij asn kun je helaas geen (contant) geld storten, ze hebben namelijk geen 'kantoren' of automaten zoals andere banken.
Ik ben een paar maanden geleden over gestapt en vind het een prima bank. Voor mij was het ook door hun duurzame karakter

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:06

Ik lees even verder mee want overweeg ook over te stappen :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:12

malouuu schreef:
Nee bij asn kun je helaas geen (contant) geld storten, ze hebben namelijk geen 'kantoren' of automaten zoals andere banken.
Ik ben een paar maanden geleden over gestapt en vind het een prima bank. Voor mij was het ook door hun duurzame karakter

Dat is echt zo jammer, dan kun je het niet als zakelijke rekening hebben

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 19:30

Caira schreef:
malouuu schreef:

Dat is echt zo jammer, dan kun je het niet als zakelijke rekening hebben

Je zou kunnen vragen naar de mogelijkheden, ze hebben wel zakelijke rekeningen namelijk :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 09:05

Heb net alles ingevuld om over te stappen. Ik ben benieuwd :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 09:11

Bij mn huidige bank heb ik bij mn betaalrekening ook een spaarrekening. Gewoon onder 1 "account"
Is dat bij ASN ideaalsparen hetzelfde? Of krijg je dan 2 bankrekeningen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:14

Enige minpuntje vind ik zelf dat het onderdeel is van SNS.
Ik heb er al jaren een spaarrekening, bevalt prima.

Maar voor het betalen ben ik naar Triodos overgestapt, een jaar of 10 geleden. Omdat zij echt onafhankelijk zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:19

Dracarys: in principe twee rekeningen (twee rekeningnummers) maar inderdaad onder 1 account. Het overboeken tussen de twee is heel makkelijk - in dat opzicht is het niet anders dan ik het had bij de ABNAmro.

Wendy: ja, ik vind het ook jammer dat ze nog aan de SNS gekoppeld zijn. Maar toch voelde de ASN beter dan Triodos. Was een gevoel maar wel een hardnekkig gevoel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:39

@shadow: waarop baseer je dat gevoel? Daar ben ik best nieuwsgierig naar eigenlijk :j Heb verder geen aandelen ofzo, gewoon benieuwd :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:42

Ik ben vorig jaar overgestapt van de ING naar ASN. Ik ben super tevreden, ik doe bijna alles met de app :).

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:49

Ik vind het ook jammer dat ASN onderdeel is van SNS. Daar investeren ze ook in en doet voor mij dus af aan het duurzaamheid-statement.

Ik twijfel nog over Triodos, wil me er nog beter in verdiepen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:51

Ik heb ook sinds 4 jaar twee ASN rekeningen. :) Ik ben helemaal tevreden. Het 'beter voor het milieu' imago van deze bank gaf dan ook wel de doorslag. Verder vind ik de website en app ook een stuk gebruiksvriendelijker dan bij de ABN-AMRO, waar ik eerst zat.