Momenteel doe ik werk wat ik ontzettend leuk vindt, alleen bestaat er zomaar de kans dat het over 15/20 jaar zo ver overgenomen is door de automatisering dat ik weleens bang ben voor de toekomst.
Tot nu toe heb ik veel geluk gehad, heb een mbo 3 opleiding dierenverzorging op zak, maar ben mijn huidige beroep via via ingerold.
Ik denk dan weleens wat dan? Want met mijn diploma kan ik eigenlijk ook niet echt iets. Ik denk er weleens aan om een thuisstudie te volgen, maar daar komen vaak stages bij kijken toch? En ik vind mijn werk echt leuk dus wat ik zou leren met een thuisstudie zou ik misschien vergeten zijn tegen de tijd dat ik het echt zou kunnen gebruiken. Daarbij dacht ik aan werk als een reisadviseur/reisbureau, ik zou het wel gaaf vinden om bijvoorbeeld zelf een online reisbureau te hebben alleen ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen aanpakken of een eigen webwinkel voor bepaalde kleding, maar waar vindt je dan die kleding? want ik heb wel een idee van wat ik zelf mis. Iets online is eventueel ook goed op te starten naast mijn huidige baan.
Hoe hebben mensen hier met webwinkels dat aangepakt?
Maar iets van planner zou me wat dat betreft ook passen.