Verliefd zijn en zo onzeker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Verliefd zijn en zo onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 17:49

Ik heb een jongen leren kennen een tijd geleden en we praten heel veel via whatsapp en hebben al 2 dates gehad. Het was allemaal super leuk en fijn. Ik wist niet zeker of ik verliefd was en van hem weet ik het ook niet. Nu is zijn opa donderdag overleden en sinds gister gedraagt hij zich anders. Hij is meer afwezig en praat kort af. Vaak reageert hij dan niet op mijn berichten en is hij wel online. Nu het dus zo gaat besef ik pas dat ik toch wel wat gevoelens voor hem heb. Als je iets kwijt raakt kom je er pas achter hoeveel iets betekend. Nu word ik hier dus heel onzeker van. Ik probeer afleiding te zoeken maar ik ben gewoon heel de dag in gedachten bij hem. Heb ik iets verkeerds gedaan? vind hij me niet leuk? Gaat hij nu verder met zijn leven? dat zijn zomaar wat gedachten die in mijn hoofd voorkomen.

Ik haat het om zo onzeker te zijn. Moet ik open kaart spelen? moet ik wachten? Een vriendin zei dat ik het beste het maar gewoon moet vragen. Maar ik vind dit dood eng. Ik wil niet claimerig zijn of mij er mee bemoeien of hem tot last zijn omdat ik daar in het verleden een slechte ervaring mee heb gehad. Toen ik vertelde aan een jongen hoe het zat en dat ik hem leuk vond wist hij niet hoe snel hij weg moest rennen.

Kunnen jullie mij iets adviseren?

theadora99

Re: Verliefd zijn en zo onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:51

Ik denk zelf dat hij even met andere dingen bezig is, namelijk zijn overleden opa en waarschijnlijk verdrietige vader of moeder. Gewoon rustig afwachten zou ik doen, over een paar dagen gewoon weer eens hoi sturen

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:52

Logisch dat hij kortaf is en minder reageert, hij is net zijn opa verloren. Geef hem even de ruimte en vraag af en toe hoe het met hem gaat.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 17:54

Selina schreef:
Logisch dat hij kortaf is en minder reageert, hij is net zijn opa verloren. Geef hem even de ruimte en vraag af en toe hoe het met hem gaat.

Ja dat denk ik ook dat het daar door komt maar toch blijft er die onzekerheid dat hij niets voor mij voelt

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:59

Gewoon zoals al gezegd, even wat rust geven. Af en toe misschien inderdaad vragen hoe het gaat etc. En als het straks allemaal voorbij is (over een week of 2 misschien) en het moment daar goed voor is kan je er altijd naar vragen etc....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:18

Heel eerlijk? Je zegt ik wil niet claimerig zijn, maar zoals je je OP schrijft kom je op mij wel heel claimerig over.
Hoe zou jij je voelen als een naast familielid zou overlijden? Zou jij dan nog zin hebben vrolijk met jan en alleman te kletsen?
Ik snap oprecht niet helemaal waarom je dit zelf niet kan invullen en snapt..
Ik zou even heel wat stappen terug doen en die jongen de tijd geven afscheid te nemen van z'n opa etc. als hij je echt leuk vind neemt hij heus wel contact met jou op, en als je niet af wil wachten zou ik halverwege volgende week ofzo een keer sturen hee hoe gaat het nu? Maar ik zou het even vanaf hem laten komen, door kortaf te doen geeft hij denk ik al aan niet heel erg behoefte te hebben aan een gesprek, wat ik me heel goed voor kan stellen overigens. Ik denk dat het enige wat jij nu kan doen is evt. laten weten dat je er voor hem bent.
Maar ik zou vooral niet nu beginnen over gevoelens, ik denk dat je hem dan juist weg jaagt..

Edit ; sorry ts maar ik denk dat je ook voor jezelf even de rem moet aantrekken, ik klikte je profiel aan en zie dat je 23 bent (ik dacht eerder een jaar of 16), vervolgens zie ik in je laatste berichten dat je iets meer dan een maand geleden nog hoteldebotel was op een bar jongen was. Nu heb je dus een maandje contact met een andere jongen (of is het dezelfde??) en ben je hier ook al verliefd op en word je helemaal panisch omdat hij kortaf doet als zijn opa is overleden. Met alle respect, ik denk niet dat het een hele "normale"/gezonde situatie is/situaties zijn :x
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-18 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:27

Stuur hem een mooie condoleancekaart en laat het verder maar even rusten. Zoals jij bezig bent jaag je mensen weg. Niet doen en zeker niet onzeker zijn, je merkt vanzelf wanneer hij je leuk vind en zo niet, jammer voor je. In de liefde moet het van twee kanten komen en dat is niet af te dwingen. En het overlijden van zijn opa zal er zeker inhakken dus geef hem de tijd.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:37

Lieve T, ik denk dat je de situatie teveel op jezelf betrekt. Dat hij kortaf reageert heeft waarschijnlijk niets met jou te maken, omdat hij, zoals je zelf natuurlijk wel weet, bezig is met zijn zojuist overleden opa en waarschijnlijk zeer verdrietige familie.
Dat je bezorgd bent is goed, maar ik denk wel dat je bezorgd bent om de verkeerde redenen. Betrek het niet op jezelf en focus je liever op zijn welzijn. Bijvoorbeeld door te vragen of het met hem gaat en of hij het fijn zou vinden als je langskomt voor steun. (Als je dit zelf ook wilt, natuurlijk.) Of laat hem even met rust door hem deze week wat minder te appen.

Je hoeft je niet onzeker te voelen, want er is niets om onzeker over te zijn. :(:)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 18:48

Ik laat dit alles niet overkomen op hem hoor. Ik doe gewoon normaal tegen hem en steun hem ook. Ik laat hem wel met rust, hij begon met praten vandaag. Dit alles zit allemaal in mijn hoofd. Ik weet ook weer waarom ik beter geen topics meer kan plaatsen hier. Je word altijd behandeld als of je niet deugd.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:51

Mijn opa is pas overleden,
Eerlijk gezegd heb ik mij rot geërgerd aan de lief bedoelde berichtjes! Dus regeerde ik ook kort, want was druk met crematie,zelf rouwen, oma die veel huilde en dan nog de dagelijkse dingen. Dacht dat ik gek werd. Conclusie laat het dus even rusten!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:01

Bambi1995 schreef:
Ik laat dit alles niet overkomen op hem hoor. Ik doe gewoon normaal tegen hem en steun hem ook. Ik laat hem wel met rust, hij begon met praten vandaag. Dit alles zit allemaal in mijn hoofd. Ik weet ook weer waarom ik beter geen topics meer kan plaatsen hier. Je word altijd behandeld als of je niet deugd.

Eerste les op bokt, zorg dat je in je openingspost twee keer doorleest voor je hem plaatst en vertel het hele verhaal. En niet gaan verdedigen op opmerkingen. Internet word gelezen zoals het geschreven staat en dat jij hem steunt en verder met rust laat kunnen wij niet uit je woorden opmaken. Vandaar de woorden van claimen enz.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:08

Herken je situatie heel erg, ik was ook verliefd op een jongen toen ik 16 was die niet alleen nog niet zolang single was maar ook zojuist z'n oma had verloren en toen heel kortaf deed tegen me. Ten eerste is het logisch, hij heeft veel verdriet en waarschijnlijk niet zoveel zin om te praten. Dat heeft niet meteen iets met jou te maken, ik zou hem dus nu ook niet lastig gaan vallen met je gevoelens op dit moment. Vraag eens hoe het met hem gaat en als hij erover wil praten je een luisterend oor wilt zijn voor hem, en je hem verder even met rust zult laten en hij je mag appen wanneer hij dat wilt. Zo merk je het ook snel genoeg.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 19:13

CalipsoLover schreef:
Herken je situatie heel erg, ik was ook verliefd op een jongen toen ik 16 was die niet alleen nog niet zolang single was maar ook zojuist z'n oma had verloren en toen heel kortaf deed tegen me. Ten eerste is het logisch, hij heeft veel verdriet en waarschijnlijk niet zoveel zin om te praten. Dat heeft niet meteen iets met jou te maken, ik zou hem dus nu ook niet lastig gaan vallen met je gevoelens op dit moment. Vraag eens hoe het met hem gaat en als hij erover wil praten je een luisterend oor wilt zijn voor hem, en je hem verder even met rust zult laten en hij je mag appen wanneer hij dat wilt. Zo merk je het ook snel genoeg.

Dankje! hier heb ik wat aan :)

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:10

Ik bedoelde mijn reactie niet banketstaaf hoor! Ik had juist gehoopt dat het je wellicht zou helpen de situatie wat te relativeren zodat je je minder onzeker voelt. ;)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 20:50

silverdapple schreef:
Ik bedoelde mijn reactie niet banketstaaf hoor! Ik had juist gehoopt dat het je wellicht zou helpen de situatie wat te relativeren zodat je je minder onzeker voelt. ;)

Ik had het niet over jou hoor ;) ik waardeer jou advies wel heel erg!
Ik heb nu gevraagd of het wel gaat met hem. Meer kan ik nu niet doen en ik ga het lekker los laten :)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:56

CalipsoLover schreef:

Ik denk dat dit de beste tip is. Je laat zien dat je meeleeft, dringt je niet op maar door zijn reactie zul je zelf toch wel een beetje de bevestiging (of juist duidelijkheid) krijgen die je nu nodig hebt.

Ik snap je gevoel wel. Heb dat ook gehad in een andere situatie maar weet hoe je je voelt. Ik denk wel dat je niet meer hoeft te twijfelen of je verliefd bent of niet....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:04

Ts, 4 weken geleden overleed mijn oma. Ik was enorm aan haar gehecht en ben er echt kapot van. Ik heb afgelopen donderdag voor het eerst weer mensen gezien en sociaal gedaan (notabene omdat ik ging trouwen, lekker tegenstrijdige gevoelens), maar in die weken daarvoor had ik geen enkele behoefte aan andere mensen. Ik wilde zwelgen in zelfmedelijden, huilen op de bank en mijn verdriet delen met familie en partner. Meer niet. Ik vond het fijn als mensen even een berichtje stuurden om me te laten weten dat ze aan me dachten, maar that's it.
Jullie hebben elkaar 2 keer gezien, je kan niet verwachten dat jij nu zijn vangnet bent, dat hij met jou bezig is of dat hij (heel banketstaaf) zelfs maar aan je denkt. Laat hem weten dat jij aan hem denkt en laat het daarbij. Dring jezelf niet op. Als hij eraan toe is hoor je het vanzelf wel.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:15

Mijn opa is in december ook overleden en ik had ook totaal geen behoefte aan mijn vrienden, maar wel aan de jongen die ik graag zag en mijn familie. (Ja hoor, nog steeds dezelfde die z'n oma toen had verloren. Zo zie je maar, 3 jaar verder :o ) Maar dat is natuurlijk anders dan iemand die je nog maar pas kent... Zou gewoon even afwachten en de tijd zal het zeggen.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:23

Wat ook handig kan zijn is geen vragen stellen, want dan voelt hij zich verplicht om daarop te reageren. Ik vind dan altijd beter (en zelf ook fijner om te ontvangen) 'ik hoop dat het een beetje gaat, ik denk aan je' enz. Dan kan de ontvanger zelf beslissen of hij/zij gaat terug reageren of niet. En zeker niet te vaak, want inderdaad bij een overlijden ben je bezig met al die dingen die eerder genoemd zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:44

Stuur een condoleance en laat hem verder even met rust,die is nu met andere dingen bezig.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:45

Ik snap je gevoel heel goed, je brein kan je van alles laten denken. Mijn vriend kan me vertellen dat hij van me houdt en twee uur later kan ik me alweer afvragen of alles wel goed zit en of hij me wel echt leuk vindt :+ (doe ik overigens niks mee natuurlijk).

Ik ga met de rest mee: wens hem sterkte en laat hem weten dat je er voor hem bent maar laat hem verder met rust.