Welke portemonnee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Welke portemonnee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 07:28

Ik ben op zoek naar een nieuwe portemonnee, maar weet niet goed waar te zoeken.
Niet te groot, heb er nu 1 in het formaat van mijn mobiele telefoon maar die is net niet praktisch. Een apart vak voor briefgeld, een afsluitbaar vak voor muntgeld en plaats voor een stuk of 10 pasjes zijn de vereisten. Liefst leer maar geen must. Budget zo'n 30 euro

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 07:48

Ik haal ze op de markt, staat een kraam met allemaal tassen en portemonnees. Zelf heb ik een dubbelklapding met inderdaad plaats voor pasjes, een vakje voor papiergeld en een vakje voor losgeld met een drukkertje. Heb dat ding alweer een paar jaar en dat voor 15 euro!
De Hemal wil ze ook nog weleens hebben.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 07:53

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 07:59

Afbeelding
Afbeelding

Dit is de mijne, kijk niet naar de zooi die ik erin heb zitten :=

benangelique

Re: Welke portemonnee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 08:59

Hardcase vind ik niets. Ik bewaar ook graag bonnetjes bijvoorbeeld.

Hier boven vind ik wat mannig, sorry...

De markt is een goed idee. Helemaal niet aan gedacht!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:07

Ik heb er een van de Hema, klein dingetje met heel veel ruimte voor pasjes en een klein vakje voor kleingeld. Ook ruimte voor briefgeld :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:07

Het voldoet waarschijnlijk niet aan wat je zoekt, maar toch wil ik het idee in ieder geval benoemen, want ik zat een beetje met hetzelfde.

Ik had namelijk ook een enorme portemonnee met héél veel pasjes en bonnetjes. Dit was een hele mooie, dure leren ding.
Maar ding was zo dik dat ik hem onhandig vond worden.

Ik heb daarom een Secrid aangeschaft; http://www.secrid.com/nl
Ze hebben hele mooie kleuren, maar ook leer. Ik heb de dubbele versie voor 12 pasjes. Ze hebben een flap achterin, waar je briefgeld en bonnetjes kunt bewaren, zit goed vast. (Foto uploaden lukt niet met mijn mobiel, sorry).
De rest van de pasjes heb ik opgeslagen in mijn mobiele telefoon met de app Stocard.

Ideaal, ik wil niet anders meer. Veel handzamer om mee te nemen!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:19

Ik heb al een jaar of 12 deze van oilily, hij is denk ik wel te groot voor wat jij zoekt maar er zijn ook kleinere modellen van. De mijne koste destijds 40 euro.
Afbeelding

Edit,

Ik heb er precies 20 pasjes in.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:22

Hema of markt! Ik ben ook op zoek naar een nieuwe omdat de rits van mijn oude kapot is gegaan, maar de Hema heeft echt best veel keus in modellen tegenwoordig! Zat ook wel wat tussen wat aan jou eisen voldoet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 11:57

Oh zo'n secrid is mooi zeg! Ik heb mijn passen ook in een app maar heb er dan toch nog zo'n 10 in min portemonnee.
Waar laat je kleingeld alleen?

Oilily heb ik gehad. Te groot inderdaad maar was verder fijn

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:21

benangelique schreef:
Hardcase vind ik niets. Ik bewaar ook graag bonnetjes bijvoorbeeld.

Hier boven vind ik wat mannig, sorry...

De markt is een goed idee. Helemaal niet aan gedacht!

Klopt dat is tie ook maar ik ben zo aan dat model gewend, er zit nog een gedeelte achter de pasjes waar je ze kwijt kan, en ik kan er alles in kwijt.
Die in de link zijn ook mooi maar inderdaad geen kleingeldvakje.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:42

Ik heb deze, omdat ik precies dezelfde eisen had als jij. Ik heb er nu ruim 20 pasjes in. Je kunt heel makkelijk meerdere pasjes in 1 vakje kwijt ;)

https://mywalit.com/en/shop/mini-tri-fo ... ria-multi/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb hem nu al ruim 6 jaar. Hij is de prijs zeker waard, hij gaat zeker nog eens zo lang mee.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:48

benangelique schreef:
Oh zo'n secrid is mooi zeg! Ik heb mijn passen ook in een app maar heb er dan toch nog zo'n 10 in min portemonnee.

Ik heb ook een secrid. Meestal heb ik er wel 3 muntjes in zitten. Maar contant gebruik ik zo weinig dat die er eigenlijk al maanden ongebruikt in zitten. Briefgeld past er makkelijk in.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:57

Ik heb ook een dubbele secrid. Naamkaartjes, parkeerticketjes, briefgeld kan ik makkelijk in de omslag kwijt. Ook bonnetjes van uitgaves.

Als ik al klein geld heb, doe ik dat in zo een klein ritszakje. Zelfs alletwee steekt makkelijk weg. Meestal gooi ik wisselgeld in een pot thuis voor als ik snel naar de bakker moet en de hondenuitlaat betaal ik er ook uit

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:12

Ik heb een Robin Ruth-portemonnee (dit model: http://www.souvenirs-of-france.com/french-wallet-robin-ruth,us,4,wallet-magazine-yellow.cfm maar dan stond er ooit Barcelona op.)

Niet van leer - maar ik heb er wel een jaar of 15 mee gedaan, en qua model bevalt het prima: ruimte voor pasjes, rijbewijs of ov meteen zichtbaar, kleingeld-vakje, meerdere vakken voor papiergeld, kleiner achter de pasjes, en groter over de breedte van de hele portemonnee.

Je hebt ze ook in Nederlandse prints: http://www.hollandgiftshop.com/catalogs ... ortemonnee of https://www.hollandwinkel.nl/en/fashion ... h.html?p=2
(lekker cheesy, maar...)
Wel vind ik op de foto's het wat slordiger en slechtere kwaliteit lijken dan ik ervaren heb. Misschien zijn ze minder goed geworden, of de foto vertekent. (Maar goed, ze zijn ook maar een tientje. Dus ik overweeg er toch weer een aan te schaffen.)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:27

Kijk eens naar het merk Burkely. Ik heb deze, maar dan in het bruin: https://www.bol.com/nl/p/burkely-stacey ... oductTitle. niet te groot, genoeg ruimte voor muntjes, briefgeld, pasjes en bonnetjes. Maar er zijn ook kleinere varianten. Allemaal van leer en vind de kwaliteit heel goed. Ook als mijn tas nat is, is de binnenkant van de portemonnee nog droog.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:04

benangelique schreef:

Kijk even op de site en dan bij cardslide: https://secrid.com/nl/collectie/cardslide
Daar passen eventueel ook nog enkele muntjes in. :j
Ik heb altijd een muntje bij me in de auto voor een winkelwagentje en verder gebruik ik geen muntgeld. Mocht ik het héél soms toch hebben, dan gaat het in het spaarpotje thuis.

Ik wilde er eerst niet aan sleepte mijn grote portemonnee mee. Totdat mijn vriend het genoeg vond en ik zo'n Secrid van hem kreeg. :D En nu wil ik echt nooit meer anders. Ik heb 12 pasjes mee en dan nog paar visitekaartjes/bonnetjes, etc.

Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 15:04

Gracezellaa schreef:
Kijk eens naar het merk Burkely. Ik heb deze, maar dan in het bruin: https://www.bol.com/nl/p/burkely-stacey ... oductTitle. niet te groot, genoeg ruimte voor muntjes, briefgeld, pasjes en bonnetjes. Maar er zijn ook kleinere varianten. Allemaal van leer en vind de kwaliteit heel goed. Ook als mijn tas nat is, is de binnenkant van de portemonnee nog droog.

Oeh! Mooi!
Deze is een absolute kanshebber, naast de secrid

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 15:25

Ik heb een hele fijne van Stradivarius, maar die is wellicht te groot voor je. Ik kan 8 pasjes kwijt in de 'zijvakken' en daarnaast kun je pasjes die je minder vaak gebruikt ook in de achterste vakjes doen.

https://www.stradivarius.com/nl/dames/a ... olorId=650
(ik heb hem in het zwart)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 15:35

Ik heb zowel de burkely als de secrid besteld... ben benieuwd wat de uiteindelijke keuze zal zijn.

Super bedankt allemaal!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:09

Leuk! Ben benieuwd wat je van de Burkely vindt!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:57

benangelique schreef:
Ik heb zowel de burkely als de secrid besteld... ben benieuwd wat de uiteindelijke keuze zal zijn.

Super bedankt allemaal!

Leuk! Welke Secrid heb je besteld?
Ben benieuwd wat het gaat worden. :)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:24

Ik heb ook een Burkely, deze:
http://www.barneysleather.nl/nl/burkely ... blauw.html

Jaar of 8 geleden voor mijn verjaardag gekocht. Ik vond het veel geld maar jemig wat is dat ding sterk.
Al jaren volgepropt (achterin trouwens ook nog 5 pasjes ruimte, en andere kant doorschijnend vakje) laat er nog geen enkel stiksel los. Dat je iets koopt wat je heel mooi vindt en dat het dan heel lang meegaat :-) .