Fietsband lek gestoken door conciërge

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:28

ingvdh schreef:
Aangifte is goed, dan wordt de school ook vanuit een andere kant aangesproken zeker indien er meerdere aangiftes gedaan worden, maar daarmee wordt de schade niet vergoed.

Ik zou een contact opnemen met de betreffende school en een schadeclaim indienen (tesamen met de aangifte en rekening fietsmaker).

Het is goed dat ze actie ondernemen, maar het leksteken van banden of het moedwillig vernielen van andermans bezit is wat mij betreft een no-go.


Ik begrijp alleen niet waarom er actie moet worden ondernomen...
De HBO school heeft een overeenkomst met de kerk dat ze daar lessen mogen geven. De kerk is neem ik aan van de kerkgemeente zelf, dan wel gemeentegrond, dus de fietsen mogen daar gerust staan.

Waarom zou het ROC dan actie moeten ondernemen omdat er fietsen bij de kerk staan? Met als gronde dat kerkbezoekers hier last van hebben?
De meeste kerken in Nederland zijn dolblij met dergelijke huurders.

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 13:31

Janine1990 schreef:
Waarom zou het ROC dan actie moeten ondernemen omdat er fietsen bij de kerk staan? Met als gronde dat kerkbezoekers hier last van hebben?
De meeste kerken in Nederland zijn dolblij met dergelijke huurders.


Omdat leerlingen van het ROC hun fietsen bij de kerk parkeerden zonder dat de school verder gebruik maakt van de kerk. Hierdoor konden mensen die wel gebruikmaken van de kerk hun fiets niet meer bij de kerk kwijt.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:37

Even domme vraag tussendoor, waar staat de afkorting " ROC" voor?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:38

Regionaal Opleiding Centrum (MBO).

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:42

De conciërge mag (uiteraard!!!) ook de banden van de fietsen van de leerlingen van het ROC niet lek steken. Zou een mooie bende worden.

Zou zeker proberen om meer mensen ervan te overtuigen om aangifte te doen, dus ook de leerlingen van het ROC zelf.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:42

Ik zou bellen met de school wat de reden is dat de band is lek gestoken door een medewerker van deze school waar zij geen leerling is.
Laat school maar reageren, gaan ze moeilijk doen en weigeren ze schade te vergoeden dan alsnog aangifte doen.

Ik ben erg voor zelf oplossen en zou niet direct naar de politie gaan maar eerst het gesprek met de directie! van de school aangaan

_Nancy

Berichten: 14097
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:43

Moet toch niet gekker worden := Een school die vernielingen aanricht.

Ik zou ook zeker actie ondernemen.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:02

Ik zou zeggen contact opnemen met de directie van de school om te vragen of zij hier überhaupt van weten, kan me niet voorstellen dat die het met deze manier van handelen eens zijn. Lijkt mij een kwestie van over-ijverige conciërge ofzo.

En ik zou ook graag van de mensen van de kerk willen weten of die hier iets vanaf weten?
Kan me ook niet voorstellen dat zij het op prijs stellen dat er iemand van het ROC bij hun banden lek komt steken.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:03

Als meerdere leerlingen gedupeerd zijn en het te verwachten valt dat er vaker problemen zullen zijn met fietsen die bij de kerk gestald staan, dan zou ik als ik jouw zus was zeker haar eigen school/opleidingscentrum inschakelen of in ieder geval op de hoogte stellen. Wellicht kunnen zij de kerk hier dan op aanspreken. Ik mag toch hopen dat die ook niet blij is met dit soort acties.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:07

Voor hetzelfde geld komen er mensen de kerk bekijken tijdens een fietstochtje en worden hun banden lek gestoken. Er staat niet bij of de fiets van student of bezoeker is. U bent van harte welkom in onze kerk, als bedankje wordt uw band lek gestoken. Ik denk dat de kerk hier ook niet blij mee is.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:08

Maar wie beweert dat het de conciërge is geweest. Is daar bewijs van?
Wie weet is het wel een ander geweest en heeft ie er een briefje bij geplakt om de boel te misleiden...
ik kan me niet voorstellen dat een school dit doet

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:23

purny schreef:
Maar wie beweert dat het de conciërge is geweest. Is daar bewijs van?
Wie weet is het wel een ander geweest en heeft ie er een briefje bij geplakt om de boel te misleiden...
ik kan me niet voorstellen dat een school dit doet


Dat is dan toch aan de politie om uit te zoeken?

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:24

wemkelover schreef:
Voor hetzelfde geld komen er mensen de kerk bekijken tijdens een fietstochtje en worden hun banden lek gestoken. Er staat niet bij of de fiets van student of bezoeker is. U bent van harte welkom in onze kerk, als bedankje wordt uw band lek gestoken. Ik denk dat de kerk hier ook niet blij mee is.


dit dacht ik ook. Gekke actie in alle aspecten. Hoe weet die concierge van wie die fiets is?

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:27

Uhh hoe weet je dat dit de conciërge heeft gedaan? Je kan toch niet zomaar iemand beschuldigen zonder dat je daar bewijs van hebt dat hij het heeft gedaan? :?

_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:36

Wow echt onbeschoft 8)7
Hopelijk voor je zusje wordt er iets met de aangifte gedaan.

Als je als school dit soort 'maatregelen' neemt, dan denk je écht niet na wat voor boodschap je afgeeft aan je leerlingen..

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:41

Shiloh schreef:
purny schreef:
Maar wie beweert dat het de conciërge is geweest. Is daar bewijs van?
Wie weet is het wel een ander geweest en heeft ie er een briefje bij geplakt om de boel te misleiden...
ik kan me niet voorstellen dat een school dit doet


Dat is dan toch aan de politie om uit te zoeken?

Ik denk niet dat de politie een heel onderzoek start naar wie dit gedaan heeft als de conciërge van de school het ontkent.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:44

Bizar.....

Zou een lokfiets neerzetten en kijken of je het kan filmen van een afstandje.
Verder andere gedupeerde zoeken om gezamelijk actie ondernemen.
Dit is niet normaal

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:44

ik neem aan dat politie gewoon in gesprek gaat met een bestuurder van het ROC. Het is dan verder aan hun om uit te zoeken wie binnen de organisatie deze actie heeft gedaan. Daar zal de politie zich niet druk om makne.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:48

secricible schreef:
ik neem aan dat politie gewoon in gesprek gaat met een bestuurder van het ROC. Het is dan verder aan hun om uit te zoeken wie binnen de organisatie deze actie heeft gedaan. Daar zal de politie zich niet druk om makne.


Dat kan een vertegenwoordiger van de kerk of een ouder van een van de jongeren ook doen.
De politie heeft het maar druk met zaken die prima onderling zijn op te lossen..
Komen we er als burgers niet uit, kan altijd nog de (wijk)agent erbij worden gehaald. Maar voor dit soort misverstanden lijkt mij dit nogal overtrokken.
Geen wonder dat ze geen tijd hebben voor het 'echte werk'.

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 14:48

Ze weten inderdaad niet zeker dat de conciërge of een andere medewerker van de school dit gedaan heeft, maar dit is wel heel aannemelijk gezien het logo op het papier, het handschrift en het woordgebruik.

Ies_

Berichten: 2891
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:50

Lavita330 schreef:
Uhh hoe weet je dat dit de conciërge heeft gedaan? Je kan toch niet zomaar iemand beschuldigen zonder dat je daar bewijs van hebt dat hij het heeft gedaan? :?


Mee eens! Voor het zelfde geldt is het een buurtbewoner of wie dan ook die er briefjes op plakt. Een logo is zo uitgeprint lijkt mij. Kan me niet voorstellen dat een school zijn naam hier aan wil verbinden. :n

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:02

Je zou toch eerder verwachten dat ze de fietsen aan een ketting leggen en niet zich verlagen tot dergelijk vandalisme.. Wat een pannekoek. Zou absoluut op hoge poten bij de directeur langsgaan of die weet van de acties van zijn medewerkers en indien nodig aangifte doen, en uiteraard zinspelen op vergoeding van de nieuwe band.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:06

CestLaVie_97 schreef:
Ze weten inderdaad niet zeker dat de conciërge of een andere medewerker van de school dit gedaan heeft, maar dit is wel heel aannemelijk gezien het logo op het papier, het handschrift en het woordgebruik.

Het kan net zo goed jan Janssen zijn die een hekel aan fietsen heeft. Of een bewoner uit de straat.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:14

Zijn de fietsbanden echt lekgestoken? Of heeft iemand ze leeg laten lopen?

In dat 2e geval kan ik me er best in vinden. Als je geen gehoor geeft aan eerdere verzoeken, dan kun je je lege fietsband weer oppompen door een pomp te lenen bij de congierge. Weten ze gelijk wie het waren..

Maar inderdaad niet terecht als het geen fietsen van de ROC studenten zijn.. Dat kun je natuurlijk niet zien aan de fiets. :=

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:25

purny schreef:
CestLaVie_97 schreef:
Ze weten inderdaad niet zeker dat de conciërge of een andere medewerker van de school dit gedaan heeft, maar dit is wel heel aannemelijk gezien het logo op het papier, het handschrift en het woordgebruik.

Het kan net zo goed jan Janssen zijn die een hekel aan fietsen heeft. Of een bewoner uit de straat.

Ja dat kan, maar het is toch logisch dat TS als eerste denkt aan het ROC aangezien het op ROC-papier geschreven is en erop staat dat het vanuit het ROC is gedaan?

Daarom ook goed om eerst bij die school langs te gaan. Als zij van niets weten en nooit een waarschuwing hebben verstuurd willen zij vast ook graag weten wie hun papier en naam hiervoor misbruikt.