Fietsband lek gestoken door conciërge

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 12:12

Mag dit überhaupt?

Mijn zusje zit op dit moment op een HBO studie en gaat altijd met de fiets naar school. Omdat de locatie zelf te klein is hebben ze ook regelmatig les in een kerk vlakbij. Naast die kerk staat een ROC. Omdat ze toch een fiets bij zich heeft gaat ze altijd op de fiets naar die kerk, want ja, is veel makkelijker. Bij die kerk is geen duidelijke fietsenstalling met een rek oid, maar plek genoeg om je fiets kwijt te kunnen. Nu had zij gister les in de kerk en had zij haar fiets daar ook bij geparkeerd. Toen ze terugkwam bij haar fiets na de les was haar achterband lek gestoken, net als bij de andere 8 fietsen die daar ook stonden. Er hing een briefje bij met het logo van het ROC erop, waar mijn zusje overigens niks mee te maken heeft, ze is daar geen student oid, dat studenten al meerdere malen gewaarschuwd waren door de school dat ze geen fietsen meer bij de kerk mochten plaatsen omdat dit overlast gaf voor de mensen die de kerk wilden bezoeken. Nu had de school dus over moeten gaan op andere maatregelen, wat dus maar het leksteken van de banden was.

Nu mijn vraag, mijn zusje is in feite bezoeker van die kerk, want ze had les in het gebouw. Ze heeft niks te maken met het ROC en wist dus ook niet van die waarschuwing. De conciërge van het ROC, of wie dan ook, is er zomaar vanuit gegaan dat het fietsen waren van studenten van zijn school en heeft de banden lek gestoken. Dit lijkt me niet toegestaan, dat iemand zomaar banden leksteekt. Omdat het om zoveel fietsen gaat, allemaal van klasgenoten, zou het zin hebben om aangifte te doen?

Graag jullie mening!

Anoniem

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:14

Ik zou wel aangifte doen ja, dit si geen stijl en vind ik ergens ook nog eens bedreigend ofzo. Niet goed :n

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:15

Ik zou toch minimaal een gepeperde brief/mail sturen met de eis om de banden te vergoeden en inderdaad ook aangifte doen. Die zijn niet helemaal goed in hun hoofd daar.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:16

Vernielen van andermans eigendom mag toch nooit? Ik zou ook aangifte doen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:18

Pardon?! Al was de fiets wel van een leerling van het ROC dan nog mag je niet zo maar banden lek gaan steken. Dat zou helemaal mooi worden. Het ROC heeft daar zo te lezen helemaal niks te zoeken en betreft het gemeente grond.

Hop naar de politie en het ROC aanspreken. Rare praktijken daar.

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:18

Ik zou inderdaad ook aangifte doen bij de politie, je hebt met dat briefje een bekentenis tenslotte. Daarnaast zou ik het ook eng vinden om te weten dat ze tot zoiets in staat zijn, voor je het weet wordt je opgewacht oid.
Als de politie niks wil doen kun je nog altijd je eigen school inschakelen, misschien kunnen die in gesprek met het ROC over deze rare praktijken maar het willens en wetens beschadigen van andermans eigendom is gewoon strafbaar.

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:20

Sowieso vind ik het een rare manier van handelen voor een school. Lijkt me dat je als school toch een voorbeeldhouding moet aannemen voor je leerlingen :n Heel raar dit.

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:22

Ik kan me niet voorstellen dat een medewerker van de school dit heeft gedaan. Maar ik zou het wel melden en om opheldering vragen.

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 12:27

Er gaan inderdaad vandaag 2 studenten naar het ROC om te vragen wat er nu precies gebeurd is, met het briefje en foto’s van hun lekgestoken banden. Maarja, het ROC kennende...

Het briefje is overigens handgeschreven, met zo’n ouderwets handschrift. Misschien dat ik mijn zusje kan vragen om een foto, want het ziet er niet naar uit dat dit door een student van het ROC gedaan is.

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:29

Ik zal wel even foto's van het briefje maken of een scan, mochten ze het briefje afpakken oid bij het ROC heb je die nog als bewijs

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:37

Het zou net zo goed van een bewoner, kerkbezoeker of wie dan ook kunnen zijn natuurlijk. Een briefje erbij plakken en een ander de schuld geven is makkelijk gedaan :) ik zou daarom ook niet zomaar iemand beschuldigen.

EDIT! sorry ik had ergens overheen gelezen, heb een stuk tekst weggehaald

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:40

Waaat?! Zeker aangifte doen!! dat kan echt niet zeg, jeetje...

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:41

Aangifte doen. Laat die maar langs gaan om verhaal te halen.

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 12:42

Telpeva; het was papier met het logo van het ROC erop, lijkt me niet dat buurtbewoners die hebben;)

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:43

Duidelijk! :D
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 29-03-18 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:43

Er is geen excuus voor vernieling en vandalisme. Want dat is in feite gewoon wat het is.

Ik zeg, gewoon aangifte doen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:45

Aangifte doen en schade verhalen. Vooral gezamelijk doen.

(En echt, je gaat toch geen banden lek steken?)

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:46

Wat een koekwaus die conciërge! Ik zou de fietsenmaker de band laten plakken en hem de rekening presenteren. Eigen rechter spelen mag nooit!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:47

Wat vindt de school van je zusje er van? Lijkt me dat die ook even een hartig woordje met het ROC moeten gaan spreken... Echt WTF....

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:49

Die zijn gek geworden. := Ik zou zeker schadevergoeding willen zien, wat een belachelijke actie joh. Ze mogen van leerlingen al geen spullen vernielen/beschadigen, laat staan dat ze op de gok spullen van wildvreemden kapot maken. Ik zou wel eerst proberen het onderling op te lossen, dan heb je die schadevergoeding 'n stuk sneller dan via de politie denk ik. Aangifte doen kan altijd nog. Wel zorgen dat je alle afspraken op papier krijgt.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:54

Klinkt als een niet doordachte actie van de conciërge, kan me niet voorstellen dat het ROC daar zijn logo op wil hebben...

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 13:02

Naar wat ik weet is dat leerlingen van het ROC ondanks herhaaldelijk waarschuwen hun fietsen daar bleven neerzetten en dat er al eerder banden zijn lekgestoken door medewerkers van de school, laat ik het zo maar even noemen. Ik dacht eerst ook nog van hebben ze niet alleen het ventiel los gedraaid, maar er is echt een gat te zien in de band van mn zusje haar fiets. Ik denk wel dat ze aangifte gaan doen, maar zou de politie er daadwerkelijk iets mee doen?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:04

CestLaVie_97 schreef:
Naar wat ik weet is dat leerlingen van het ROC ondanks herhaaldelijk waarschuwen hun fietsen daar bleven neerzetten en dat er al eerder banden zijn lekgestoken door medewerkers van de school, laat ik het zo maar even noemen. Ik dacht eerst ook nog van hebben ze niet alleen het ventiel los gedraaid, maar er is echt een gat te zien in de band van mn zusje haar fiets. Ik denk wel dat ze aangifte gaan doen, maar zou de politie er daadwerkelijk iets mee doen?


Ik denk het wel hoor. Een actie als deze vanuit een school, dat kan echt niet. Nogmaals, het is gewoon vandalisme, hoe klein ook.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:14

CestLaVie_97 schreef:
Naar wat ik weet is dat leerlingen van het ROC ondanks herhaaldelijk waarschuwen hun fietsen daar bleven neerzetten en dat er al eerder banden zijn lekgestoken door medewerkers van de school, laat ik het zo maar even noemen. Ik dacht eerst ook nog van hebben ze niet alleen het ventiel los gedraaid, maar er is echt een gat te zien in de band van mn zusje haar fiets. Ik denk wel dat ze aangifte gaan doen, maar zou de politie er daadwerkelijk iets mee doen?


Aangifte is goed, dan wordt de school ook vanuit een andere kant aangesproken zeker indien er meerdere aangiftes gedaan worden, maar daarmee wordt de schade niet vergoed.

Ik zou een contact opnemen met de betreffende school en een schadeclaim indienen (tesamen met de aangifte en rekening fietsmaker).

Het is goed dat ze actie ondernemen, maar het leksteken van banden of het moedwillig vernielen van andermans bezit is wat mij betreft een no-go.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:24

Absoluut aangifte doen!