Hoe vaak komen mensen bij jou langs?

Moderators: Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird, Princesj, Hanmar, Giolli, Mondy

moonsparkle

Hoe vaak komen mensen bij jou langs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 21:52

Een paar jaar terug ben ik verhuisd op ongeveer een uur rijden van familie. Ik heb er zelf voor gekozen, maar in hun woonplaats kwam ik nog lang niet in aanmerking voor een huurhuis en ook de koopprijzen zijn echt een groot verschil. Nu valt het me op dat het bij bijna al onze familie en vrienden zo is dat wij altijd daarheen gaan. De laatste visite hier was meer dan 2 maanden terug. Dit terwijl wij wel proberen regelmatig langs te komen, maar als ik er dan over nadenk valt me op dat als wij niet vragen of we langs zullen komen we sommige nooit zien of horen. Ik vind het ook raar om te vragen of mensen bij ons willen komen, omdat wij dus altijd vragen of wij langs zullen komen of verwacht ik dan teveel? Ze wonen trouwens niet allemaal op een uur hoor. Ik vind het zelf ook lastig om nieuwe contacten te maken.

Één van de mooiste dingen in mijn leven is de wereld, ik maak dan ook graag foto's van de natuur en landschappen, maar wel natuurlijk, geen filters klik hier om de foto's op instagram te bekijken

Goof

Re: Hoe vaak komen mensen bij jou langs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:00

Waarom vind je het raar ze op de koffie bij jou te vragen?
Ene keer daar, andere keer vij jou is toch prima?
Ik vind het persoonlijk vreemder om jezelf bij een ander uit te nodigen dan een ander bij jou thuis uit te nodigen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:01

Dat komt omdat het voor hen veel verder reizen is dan voor jou >;)

Verder, is het misschien een idee om je probleem bespreekbaar te maken? Misschien hebben zij het wel helemaal niet door, omdat jullie altijd vragen om daar langs te komen? Misschien vinden de anderen het wel raar om zichzelf uit te nodigen. Ik zou het gewoon op tafel gooien waar je mee zit. Dan krijg je ook het meest gerichte antwoord :)

Ieder einde is een nieuw begin :-)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 22:02

Goof schreef:
Waarom vind je het raar ze op de koffie bij jou te vragen?
Ene keer daar, andere keer vij jou is toch prima?
Ik vind het persoonlijk vreemder om jezelf bij een ander uit te nodigen dan een ander bij jou thuis uit te nodigen.

Omdat mij het altijd makkelijker lijkt voor een ander als ik daar heen ga?

Één van de mooiste dingen in mijn leven is de wereld, ik maak dan ook graag foto's van de natuur en landschappen, maar wel natuurlijk, geen filters klik hier om de foto's op instagram te bekijken

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:03

"Familie" is een beetje breed.
Opas zien we 6x per jaar, ouders maandelijks denk ik.
Ooms en tantes 1-2x per jaar, tenzij de paar waar we hele goede band mee hebben, die zien we vaker.

Ik kom vaker bij onze ouders als andersom maar ook ze hierheen halen komt wel voor. Wij nodigen graag mensen uit om hier te komen eten dus dat komt ook regelmatig voor.

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:03

Helaas is dit een realiteit waar veel mensen die ergens anders zijn gaan wonen dan waar het merendeel van de familie of vriendengroep woont, mee te maken heeft.

Heel vervelend voor degene die verhuist is, maar vaak simpelweg gewoon wel realiteit.
Je moet dus voor je zelf bepalen welke contacten je zo belangrijk vind dat je het reizen er zelf voor over hebt, en welke niet.

En ja.. .dit betekent dus dat sommige contacten zullen verwateren..

Niet eerlijk, niet redelijk, maar helaas gewoon wel realiteit. Jij hebt om goede redenen er voor gekozen verder weg te gaan wonen, en de mensen in de oude buurt gaan daar niet de 'prijs' voor betalen door naar jou te reizen.

En natuurlijk kun en moet je het bespreken, en een deel van de mensen zal zich daar wat van aantrekken, maar ik vrees een groot deel niet. Niet uit onwil, niet omdat ze je niet mogen, maar simpelweg om dat een uur reizen om contact met iemand te houden gewoon lastiger is, vaak niet in agendas past etc waar door het ongewild gewoon verwatert.

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:11

Wij wonen op zo'n 35/40 min afstand van een familie.
Opa en oma kwamen altijd iedere week en wij ook iedere week daar. Dus twee keer per week. Mijn opa is inmiddels (toevallig morgen) 4 jaar gekeden overleden en nu zien we oma minstens een keer in de week. Geen rijbewijs dus altijd nar haar toe.

De zus en broer van mijn moeder is verschillend. De zus komt wat vaker. Mijn moeder en haar zus hebben iedere maand een spelavond, dus om de maand bij de een en bij de ander.
En dan verjaardagen en af en toe bezoekjes.

De vriendinnen van mijn moeder is denk ik gemiddeld 4x per jaar dat ze elkaar zien.

Maar je kunt ook zeggen, kom je volgende keer bij mij wat drinken oid? Kan toch best?

http://www.stalscheerdonk.weebly.com
Welsh mountain pony's
Ter dekking: de super bewegende, zwarte welsh A hengst, Perlhof Gable! (V. Kampioenshengst Powys Shon)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:11

Ik vind het juist vervelend om mezelf uit te nodigen, dus als mensen mij niet uitnodigen kom ik niet nee (althans niet zo vaak)....

edit: ik heb er ook een hekel aan als mensen zichzelf uitnodigen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 22:14

Ik ga het eens proberen. Kijken wat er uit voort komt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:17

moonsparkle schreef:
Ik ga het eens proberen. Kijken wat er uit voort komt.

Gewoon doen!
Misschien heb je het mensen ook wel gewoon een beetje makkelijk gemaakt en zijn ze verwend dat je altijd naar hun komt. Mensen zijn gewoontedieren wat dat betreft.

En ook wel eens met Punz hoor, dat je in dit soort situaties helaas ook wel het eea zal zien verwateren.
Maar de situatie eens omdraaien is een goed begin!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:19

Voel je niet bezwaard en nog ze lekker bij jullie thuis uit voor een kop koffie, etentje of borrel. Vinden ze vast leuk!
Ik houd zelf een beetje om en om aan Nodig mensen vaak direct bij ons uit of ik zeg iets in de trant van "Zullen we binnenkort weer samen eten? Heb je zin om hier te komen?" Succes!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:22

Hier verschilt het een beetje met wat er handig uitkomt. Ga ik gamen met een vriend dan gaan we naar hem want hij heeft een Wii-U. Gaan we een bordspelletje doen dan doen we dat hier want wij hebben een grotere tafel en 2 van de spelers wonen hier in de flat dus dan is dat makkelijker. En als mijn vriend geen zin heeft in bezoek gaan we naar iemand anders toe.

Mijn vriend heeft vrienden die onlangs zijn verhuisd naar een halfuur treinen verderop. Daar gaan ze ook nooit langs, behalve op verjaardag ofzo. Dat heeft weinig te maken met geen zin hebben denk ik, meer met dat wij nu als het ware in het midden wonen van iedereen van zijn vriendengroep, dus dan is hierheen komen het makkelijkst. (En we hebben die grote tafel. Het is een D&D groepje. :o )

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:27

Magrathea schreef:
Hier verschilt het een beetje met wat er handig uitkomt. Ga ik gamen met een vriend dan gaan we naar hem want hij heeft een Wii-U. Gaan we een bordspelletje doen dan doen we dat hier want wij hebben een grotere tafel en 2 van de spelers wonen hier in de flat dus dan is dat makkelijker. En als mijn vriend geen zin heeft in bezoek gaan we naar iemand anders toe.

Mijn vriend heeft vrienden die onlangs zijn verhuisd naar een halfuur treinen verderop. Daar gaan ze ook nooit langs, behalve op verjaardag ofzo. Dat heeft weinig te maken met geen zin hebben denk ik, meer met dat wij nu als het ware in het midden wonen van iedereen van zijn vriendengroep, dus dan is hierheen komen het makkelijkst. (En we hebben die grote tafel. Het is een D&D groepje. :o )

Een watte? Drank & Drugs groepje? :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:38

Liesje1611 schreef:
Magrathea schreef:

Ik gok dat ze het spel Dungeons & Dragons bedoelt :')

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:41

Hier hetzelfde. Ik woon ook een dik uur van mijn familie vandaan.

Er word van mij verwacht dat ik altijd op bezoek kom bij hun, maar naar mij komen.. neee hoor, dat is veel te ver! En nog 30 andere smoesjes.

Ik ga dus als ik zin heb naar mijn familie. En zo niet dan zie ik ze niet. Ik woon ondertussen 3 jaar hier, en de meeste familie is nog niet hier geweest. Ook na meerdere malen vragen of ze gezellig willen langskomen..

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:45

Heel herkenbaar! :j

Ik heb bijna 3 jaar op een uur rijden van mijn familie gewoond en ik ging ook veel vaker hun kant op dan dat ze hier kwamen.
En dat was ook alleen als ze uitgenodigd werden. :+
Ik vroeg mij ook wel eens af of het zo veel moeite was om eens onze kant op te komen.
Zeker omdat mijn jongere zusje ook 1 uur rijden van de familie af woonde maar daar gingen ze wel allemaal veel vaker heen.
Maar dat zal er wel mee te maken hebben dat ze kinderen heeft en dat heb ik niet. :')

[KS-MK] [volg] gouden merries Olivia en Ariel
Strooigoed
Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand x Windspiel
Ariel, Waldmeister x Alpenbeu 27-04-2021 uitgerekend van Amazing Star van Beauvoorde

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:54

Fenrir schreef:
Liesje1611 schreef:

Ik gok dat ze het spel Dungeons & Dragons bedoelt :')

Ja _O-

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:54

Ik woon in Australië, dus ik vind een afstandje van een uur echt een lachertje haha.

Mijn familie en vrienden wonen op 24 uur vliegen en zie ik 1 keer per jaar :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 01:01

Ik ben bijna 4 jaar geleden van Nunspeet naar Almelo verhuisd, beste keuze die ik ooit kon maken. :)
Mijn moeder komt ong 6x per jaar langs, mijn stiefvader komt ong 3-4x mee.
Ik ga niet naar mijn moeder omdat mijn zusje met wie ik geen contact meer heb (bewuste keuze) thuis woont.
De rest vd familie zie ik niet, de enige vriend uit die tijd zie ik max 1x per jaar.

Voor mij overigens geen probleem, ik vermaak me wel. :D

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 02:32

Als antwoord op je vraag:
Sinds we verhuisd zijn (ruim 3 jaar terug) nog nooit. Ondanks uitnodigingen voor mijn verjaardag nog nooit een familielid gezien := daarom zijn we ook gestopt met bij hun langs gaan.

We wonen overigens max. 15 km verder nu.

Nodig ze uit! Veel mensen komen pas op uitnodiging omdat je niet weet of het uitkomt als je opeens voor de deur staat :j

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow
Max van stal Lingehorst

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 05:29

Wij hebben maar heel weinig bezoek, en zien eigenlijk altijd op tegen verjaardagen van anderen en onszelf :+ Zelf houden we dan ook geen feestjes meer. Vrienden zien we hooguit een paar keer per jaar, en de moeder van mijn vriend ook eigenlijk alleen met kerst en op haar eigen verjaardag :+ Ik vind het juist fijn, wat meer rust en tijd voor ons zelf.
Hier is het ook vrij normaal om jezelf bij anderen uit te nodigen als je een stukje ervoor moet rijden.
Als ik mensen bij mij uitnodig dan is dat eigenlijk altijd wanneer er iets te vieren valt.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 05:35

Wij zijn op een afstand van 25-30 minuutjes rijden gaan wonen van vrienden en familie.

Mijn schoonmoeder komt maar 1x per jaar, als wij samen ons verjaardag vieren. En niet als het regent/mistig is of hard waait. Want het is echt te ver weg :') .

Mijn ouders wonen op dik een uur rijden en die zien we nog vaker :)) .

Vrienden kwamen wel met enige regelmaat, nu tijdens de zwangerschap hou ik de boot een beetje af, lekker rustig O:)

Wij zijn midden in de polder gaan wonen, motor-rijdende vrienden willen in de zomer nog wel eens spontaan langs komen, bij ons in de regio is het zo mooi rijden. :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 05:50

Ik ben afgelopen jaar oktober op een uur afstand van mijn ouders gaan wonen. Ze vinden dat niet echt een probleem en komen gewoon langs om koffie te drinken. Toen we nog aan het verbouwen waren is ze zelfs heen gereden om 1 muur af te schilderen.

Ik denk dat ze sowieso 1 keer per maand hier komen en wij gaan ook 1 keer oer maand daar heen. En als ik toevallig in de buurt ben ga ik altijd even langs. Mijn ouders zijn hier meer dan mijn schoonouders die een paar dorpen verderop wonen.

Opa en oma (van mijn vriend) zien we ongeveer 1 keer per maand.

Mijn ooms en tantes 1 keer per jaar :) maar dat was ook al zo toen ik nog bij mijn ouders woonde. Zien elkaar met kerst

Welsh Mountain pony's <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-18 05:59

Ik krijg soms ook het gevoel van dan laat ik toch een tijd niks van me horen, kijken of iemand contact met mij opneemt. Maar aan de andere kant vind ik het ook jammer als ik familie /vrienden dan echt nog maar alleen op verjaardagen zou zien. Dus ik ga zeker eerst een poging doen tot uitnodigen bij mij thuis, misschien valt het wel mee. Ik denk soms als we zouden verhuizen naar een hutje op de hei zou het misschien pas na een half jaar door iemand opgemerkt worden.

Gelukkig zijn er meer mensen die dit zo hebben.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 06:57

Ja, ik heb ook precies hetzelfde, heel herkenbaar. Ik ben sinds een jaar of vijf op een uur rijden van mijn familie gaan wonen. Eerste paar jaar ging ik zelf om de paar weken naar mijn familie/ouders toe. Ergens lijk je je dan ook schuldig te voelen dat jij hun verlaten hebt, ook al kon je er niks aandoen omdat ook ik geen woning/werk daar kon krijgen. Sinds laatste jaar ben ik daarmee opgehouden. Want omgekeerd kwam men hier zelf maar hooguit een, enkele keer 2x per jaar langs. Ik heb er nu voor gekozen niet steeds zelf de energie om te reizen en de moeite nemen bij hun op bezoek te komen om de twee/ drie weken steeds zelf op te brengen, ze kunnen zelf ook beslissen om hier vaker langs te komen als ze me vaker willen zien. Ze hebben zelfs betere auto's dan ik. Het moet nu maar van twee kanten komen,en niet alleen steeds van mij uitgaan omdat ik verder weg moest wonen.